Sendt: 17 Oktober 2011 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har sammenlignet min nuværende 16bit DAC, en Trends Audio UD-10.1 Lite med et eksternt 24bit lydkort fra TC Electronic (bruges til musikproduktion og har således både en DAC og en ADC i sig). Der er ingen tvivl om at TC Electronic lød klarest, bedst perspektiv, nemmest at placere de enkelte instrumenter mv., altså objektivt lød TC Electronic'en klart bedst. MEN!!! efter at have skiftet lidt mellem Trends og TC Elektronic lagde jeg mærke til at jeg kunne blive ved med at høre på Trends DAC'en, hvor jeg hurtigere blev træt at at høre på TC Elektronic'en. Så nu er jeg naturligvis ude efter en DAC der er klart bedre end Trends'en men absolut ikke på bekostning af lyttetræthed. Prislejet må ligge i 3-5000kr. Jeg har kig på 2 meget forskellige DACs som jeg meget gerne ville sammenligne. Nemlig Stello DA100Sig U2 og Audio Note DAC ZERO 24Bit/96KHz, begge udgåede modeller. Personligt er jeg bedøvende ligeglad om min kommende DAC har rør eller om den bliver trukket af hvide mus eller andet. Kun lyden tæller. Hvis du har lagt øre til disse DACs hører jeg gerne fra dig, eller endnu bedre hvis du har disse DACs kommer jeg gerne til et lyt. (København)
|