Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 11:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Snell AII, hvilken effektforskærker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mikkel d
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 27 September 2011 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Hej derude. Endelig er det lykkes mig at få fat i et par Snell type A. Jeg ville faktisk gerne have købt en AIII da den har en 12" bas og efter sigende måler mere præsis end forgængeren AII, men såden skulle det ikke gå.
Jeg har fået fat i et par lækre AII i helt fantastisk stand, og fuldstændig orginal:) Basser har fået nyt kantophæng udført af BAS REP, og nu spiller det hele som det skal.
Jeg købte i sin tid et forstærkersæt, ELECTROCOMPANIET. Forforstærker EC-4 Dual-Mono med tilhørende effektforstærker Ampliwire 100 DMB. Denne yder 100 W 8OHM.
Jeg har lade mig fortælle at denne Snell Type AII (4 Ohm 86 db/1 Watt)model er krævende hvad andgår effekt. Jeg synes forstærkersættet spiller fint sammen men disse Sneller, men jeg har jo heller ikke andet at sammenligne med.
Er der nogle der kan fortælle mig om mit forstærkersæt yder tilstrækeligt med power for at få det bedste ud at disse gamle Sneller, eller om der skal et større kraftværk til. Jeg vil helst undgå monoblokke da det bliver for omfattende rent pladsmæssigt.
Der må være nogle herinde der har gjort sig nogle effaringer omkring dert helt rigtige forstærkersæt til disse dejlige højttaler.
Jeg håber at høre fra jer,
Mvh
Til top Vis mikkel d's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkel d

Nilsson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2003
Lokalitet: København
Sendt: 30 September 2011 kl. 22:58 | IP-adresse registreret  

er der virkelig ingen forslag
Til top Vis Nilsson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilsson

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 30 September 2011 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

audio note jinjo

Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

Major Tom
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2010
Sendt: 01 Oktober 2011 kl. 00:03 | IP-adresse registreret  

En Audio Note Jinro er vel lige i underkanten når følsomheden er så lav som 86dB, den leverer trods alt kun 26W.
Til top Vis Major Tom's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Major Tom

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 Oktober 2011 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har en gang i tidernes morgen hørt AIII med Nacamichi CA7 og PA7 mk.II, det var bestemt ikke tosset.

Siden du er glad for elektrocompaniet, så kunne du jo overveje at beholde pre'en og så sælge effekten for så at finde et sæt AW-180 eller en AW-250.

Nilsson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2003
Sendt: 01 Oktober 2011 kl. 06:56 | IP-adresse registreret  

har hørt A2 med Aragon 4004  og det var godt
Til top Vis Nilsson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilsson

kvaal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2004
Lokalitet: Norge
Sendt: 01 Oktober 2011 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Jeg har vanskelig for å forstå at ditt effektrinn har problemer med dine høyttalere. EC er kjent for sine gode effekttrinn som
driver det meste av høyttalere. Det er mye strøm i en EC. Selv deres første - og minste forsterker, den berømte 25watteren
kunne jo hamle opp med det meste. Du skriver jo selv at du er godt fornøyd med lyden. Hvorfor endre på det som er godt?

Hvis jeg var deg, og var ute etter en forbedring, så ville jeg se på forforsterkeren. En rør-preamp gjør ofte mye godt med
lyden.

Jeg er lykkelig eier av Snell E III. Jeg driver den med NAD 3020 (25w), og til avveksling en liten Parasound + rørpreamp.
3020 har mest spilleglede, og det andre settet har mest hifi-riktig lyd.

Du kjenner kanskje ikke historien om da Peter Snell skulle overrekke sine foreldre en gave. Det var et sett Snell A. Han ga
dem også en NAD 3020. I følge historien er visst det mere enn godt nok til å drive disse.

Lykke til!

Til top Vis kvaal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvaal

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 01 Oktober 2011 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Du skal blot have en forstærker på strømstærke 50w/kanal. Så har du minimums effekt i 4ohm på 80w. Så er du godt kørende. Men det kommer jo lidt an på hvor højt du spiller og hvor stor stue du spiller i, hvor stor forstærkeren bør være. Jeg har selv et par A/ll, det er dem på billedet her, dem har jeg kørende med en Acurus A150, men mindre kan godt gøre det alt efter hvordan du spiller. Der er masser af dynamik og liv i de gamle A/ll'er. Acurus A150/RL11 på billedet, er dette sæt jeg bruger.    Husk at A2/ll består at en højre og venstre del også basdelen. Filtpuden på diskanterne skal vende mod hinanden.

kvickly
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Marts 2008
Lokalitet: Øerne
Sendt: 01 Oktober 2011 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

mikkel d skrev:
Hej derude. Endelig er det lykkes mig at få fat i et par Snell type A. Jeg ville faktisk gerne have købt en AIII da den har en 12" bas og efter sigende måler mere præsis end forgængeren AII, men såden skulle det ikke gå.
Jeg har fået fat i et par lækre AII i helt fantastisk stand, og fuldstændig orginal:) Basser har fået nyt kantophæng udført af BAS REP, og nu spiller det hele som det skal.
Jeg købte i sin tid et forstærkersæt, ELECTROCOMPANIET. Forforstærker EC-4 Dual-Mono med tilhørende effektforstærker Ampliwire 100 DMB. Denne yder 100 W 8OHM.
Jeg har lade mig fortælle at denne Snell Type AII (4 Ohm 86 db/1 Watt)model er krævende hvad andgår effekt. Jeg synes forstærkersættet spiller fint sammen men disse Sneller, men jeg har jo heller ikke andet at sammenligne med.
Er der nogle der kan fortælle mig om mit forstærkersæt yder tilstrækeligt med power for at få det bedste ud at disse gamle Sneller, eller om der skal et større kraftværk til. Jeg vil helst undgå monoblokke da det bliver for omfattende rent pladsmæssigt.
Der må være nogle herinde der har gjort sig nogle effaringer omkring dert helt rigtige forstærkersæt til disse dejlige højttaler.
Jeg håber at høre fra jer,
Mvh

Jeg ville ikke fokusere så meget på opgivet udgangseffekt

Jeg hørte engang Snell AII med en 25 watt klasse A og der manglede intet.

Tillykke forresten, jeg vil heller eje AII fremfor AIII

Prøv evt en Naim forstærker de er meget kraftige og strømstærke men på papiret watt svage.

Ellers en god 50-75W rørforstærker

Til top Vis kvickly's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvickly

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2011 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Major Tom skrev:
En Audio Note Jinro er vel lige i underkanten når følsomheden er så lav som 86dB, den leverer trods alt kun 26W.
Rigtigt, når der som normalt kun opgives for én højttaler. Men man får jo 3db mere, fordi der jo er 2 højttalere. Altså 89db's følsomhed.

Freak!
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2007
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 01 Oktober 2011 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Du skal have en Electrocompaniet AW 250. Hvis du, som jeg, kan lide spillestilen så er denne forstærker et rigtigt godt match til Snell. Jeg har spillet på et par A3i og det var klasse!

Den gør det også fremragende på mine summit!

- Nordost
- Supra
Til top Vis Freak!'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Freak! Besøg Freak!'s Websted

gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 Oktober 2011 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Major Tom skrev:
Rigtigt, når der som normalt kun opgives for én højttaler. Men man får jo 3db mere, fordi der jo er 2 højttalere. Altså 89db's følsomhed.

nix 6 db, 3 db er kun en fordobling af effekten (wattene), dobbelt så mange højtaler som du har, der spiller det samme lydtryk er lige pludselig 6 db højere lydtryk.

En subwoofer der spiller 120db skal spille 123db for at spille dobbelt så højt (opnås 120 db med 500watt kræver 123db 1000watt) 2 subwoofer der spiller 120 db pr stk er lige med 6 db højere lydtryk = 126 db

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Oktober 2011 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

gasolin

Det er da også ligemeget om det er 6 eller 3db det drejer sig om. Pointen var bare, at den opgivede følsomhed for en højttaler reelt set er højere, fordi der jo er 2 højttalere. Sammen med en relativt jævn 4 ohms impedans for mange højttaleres vedkommende, er mange højttalere nemmere i praksis end det ser ud til på papiret, fordi de derved omsætter mere effekt til lyd og derved spiller højere.

Jo bedre en forstærker så er til at afgive sin effekt i 4 ohm i hele toneområdet, jo renere og mere præcis er lyden. Det er her man kan opleve den store forskel, der jo er på 5 forskellige forstærkere med samme udgangeffekt opgivet i 8 ohm vel at mærke.  

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes