| Forfatter |
|
Pannerup Forum Bruger

Bruger siden: 24 December 2008 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 25 December 2013 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
Det er nok ikke signalstyrken der er synderen - men program materialet. Jeg kender ikke teknikken bag Nova, men her lyder det ikke godt - komprimeret for meget, med for dårligt grej .... |
|
|
Du siger noget. Det er faktisk samme oplevelse jeg har haft af lyden. Oplever musikken på nova som dynamikforladt, men tilskrev det tuneren, som det svage led. Her går Nova dog fint igennem, mens vejle lokal radio er helt håbløs med en masse skratten m.v.
Må lige forsøge mig med nogle af de andre programmer, som der anbefales.
|
| Til top |
|
| |
Pannerup Forum Bruger

|
| Sendt: 25 December 2013 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
Jeg kan se du har trægulv, men prøv følgende til afkobling:
1: Kør til IKEA og køb deres sengeborde som kan købes i sort, rød, og hvid. Køb dem der er MALET, IKKE lakeret. Bordene er 55x55x45 (Bredde x Dybde x Højde) Koster 39,00 Kr. Pr. stk.
2: Smid et tæppe under sengebordene så de ikke har direkte kontakt med gulvet.
Jeg har selv betongulv med gulvtæppe på i stuen, og jeg har ingen viberationer på de fine sengeborde OVERHOVEDET. Jeg har 2 små Audio Magic hylder der står på gulvet også, og når der skrues op kan kabinettet på min OPPO afspiller begynde at larme på grund af at kabinettet vibrerer. Når jeg så samtidig lægger hånden på de fine dyre sengeborde fra IKEA eller komponenterne derpå, ja så er der stadigvæk INTET at mærke.
Det dersens billige pap/bambus og hvad de ellers er bygget op af gør virkelig underværker her i hytten. Det bedste er at de ikke tilføjer/fremhæver noget overhovedet til musikken. Det er generelt bare mere behagelig at lytte til ALT det er bliver gengive når musikken spiller efter at de sengeborde er kommet ind at stå.
Hvis dette ikke skulle virke på trægulv, så er det da et billig forsøg og så kan du jo skrive om dine erfaringer vedrørende mit foreslag og dine indtryk. Altid rart med flere indtryk og indputs. |
|
|
Ser du, det giver da egentlig en interessant debat omkring et afkoblingsprodukts effekt, når produktet ikke står på samme underlag.
Måske disse ISO Cups gør det anderledes, hvis underlaget ikke havde været mit tv-bord af massivt egetræ?
Jeg har prøvet noget tilsvarende med afkobling af højttalere. Dengang legede vi med SD-fødder og resultaterne af deres påvirkning var forskellig alt afhængig af, hvor højttalerne stod på trægulv ellers betongulv med gulvtæppe.
I stedet for IKEA-møblet kunne jeg overveje at afkoble mit tv-bord yderligere fra gulv - eventuelt ved hjælp af spikes (på samme måde som audio magic afkobler deres møbler)
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 25 December 2013 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja alt er selvfølgelig værd at prøve. Men som beskrevet så er det den enest måde jeg har oplevet en afkobling af komponenter hvorpå der ikke bliver "grebet ind" i lydbilledet og ændret noget.
Men du har ret, højtalere er også meget sjove at lege med vedrørende afkobling. Der er bare heller ikke en endegyldig sandhed. Som du selv er inde på så kommer det an på underlag og konstruktion af højtalerne.
Men hold da helt op man kan få lang tid til at gå med det __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 25 December 2013 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pannerup skrev:
....men tilskrev det tuneren, som det svage led. Her går Nova dog fint igennem, mens vejle lokal radio er helt håbløs med en masse skratten m.v.
|
|
|
Jeg tvivler stærkt på din tuner er problemet - en TU1500 lyder meget lig den tidligere TU245, det er ikke der hunden ligger begravet.
Jeg ligger højt i terræn og kan modtage en guds velsignelse af stationer - der er pæn forskel på dem. Men ok, nu handler denen tråd jo ikke om tunere, så jeg fletter næbbet igen :) __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
Pannerup Forum Bruger

|
| Sendt: 25 December 2013 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
Pannerup skrev:
....men tilskrev det tuneren, som det svage led. Her går Nova dog fint igennem, mens vejle lokal radio er helt håbløs med en masse skratten m.v.
|
|
|
Jeg tvivler stærkt på din tuner er problemet - en TU1500 lyder meget lig den tidligere TU245, det er ikke der hunden ligger begravet.
Jeg ligger højt i terræn og kan modtage en guds velsignelse af stationer - der er pæn forskel på dem. Men ok, nu handler denen tråd jo ikke om tunere, så jeg fletter næbbet igen :) |
|
|
Jamen del endelig dine erfaringer med tunere. Det generer skam ikke mig.
Har altid tidligere hørt meget radio, og har egentligt savnet det lidt herhjemme.
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 26 December 2013 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pannerup skrev:
HOLBERG skrev:
Når vi taler afkobling, har jeg har oplevet størst forskel på DAC, cd-afspillere samt
pladespillere.
Dog er min ModWright KWI 200 mere påvirkelig for afkobling end nogen anden forstærker som jeg har ejet. Spørg mig ikke
hvorfor? Jeg bruger selv de nævnte Isocups inkl. Supersonic Hardballs under min KWI 200. Jeg oplever mere ro samt
bedre separation og definition i lydbilledet. I modsætning til Pannerup oplever jeg ikke en begrænsning mht. dynamik. Igen er
virkningen systembetinget, som med andre tweaks samt udstyr.
|
|
|
Bruger du 3 eller 4 cups?
Var egentlig lidt tilbageholdende med kun at have 3 afkoblingsfødder under, men stabiliteten har vist sig ikke at være et
problem.
Angående din ModWright, hvilket underlag står den på?
Min forstærker og cd-afspiller står jo på et tv-bord i massiv eg. Jeg har en mistanke om, at står ens elektronik på underlag
afkoblet fra gulv og ovenpå på træ - så giver det en mere "lige på" gengivelse af musikken.
Jeg ved flere ejere af Pass Int. 30 A og Int. 150 har oplevet lidt af det samme, ved at benytte en krydsfinérplade under
forstærkeren. |
|
|
Jeg bruger 3 stk. Underlaget er et rack lavet af MDF. __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
Chriss Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 672
|
| Sendt: 07 Februar 2014 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Pannerup Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2014 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chriss skrev:
Hey Pannerup
Hvad er det for noget BAT pre og effekt du har købt? Kan se at du sælger din intg. forstærker  |
|
|
Det er dem her:
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 07 Februar 2014 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke - hvilken type er det?
__________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
Pannerup Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2014 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
DPetersen skrev:
| Tillykke - hvilken type er det? |
|
|
I kasserne gemte der sig en VK-30SE og en VK-60.
Ser ud til jeg skal ud og have nye møbler
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 07 Februar 2014 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wauv
Heldige kartoffel, nyt anlæg, og så nye møbler
Ej, det ser hamrende godt ud, og lyden er vel heller ikke så ringe
Med vanlig venlig hilsen
Struktøren
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9891
|
| Sendt: 07 Februar 2014 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er sørme lækkert grej, så det BAT'er. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Sonic Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 754
|
| Sendt: 07 Februar 2014 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stort tillykke herfra ser dælme lækkert ud
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 07 Februar 2014 kl. 18:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåååå, så skulle omverdenen også være med __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Pannerup Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2014 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen takker alle
Jeg har altid haft lyst til at prøve en fuldt rør-setup på mine Katana'er, da de har en minimumsimpedance på 7 ohm og gennemsnitlig 10 ohm. Deres driftseffekt er dog 88 db, så der skulle også lidt kræfter bag effekten til at sparker dem rigtig til livs, hvilket VK-60'eren ikke har nogle problemer med
Hvad lyden angår, så skal jeg lige vende mig til at det lyder "anderledes"
Generelt føler jeg, at der er kommet mere luft mellem instrumenterne samt et højere og bredere lydbillede.
Den næste stykke tid vil gå med at finde et andet møbel at have anlægget stående på - med godt 60 cm. i dybden sætter VK'60'eren sine begrænsninger i udbuddet af racks og tv-borde. Herudover skal jeg også have nye rør hele vejen rundt samt nye signalkabler og strøm.
Der bliver nok lidt at skrive om
|
| Til top |
|
| |
Pannerup Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2014 kl. 19:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Nåååå, så skulle omverdenen også være med  |
|
|
Nu blev jeg jo spurgt, så tænkte jeg ville svare pænt
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 07 Februar 2014 kl. 19:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nice, mon ikke snart vi får at se masse af BAT herhjemme.
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 07 Februar 2014 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Pannerup Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Februar 2014 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Nice, mon ikke snart vi får at se masse af BAT herhjemme.
|
|
|
Det ved du sikkert bedre end mig
Det kunne dog være rart med en lidt større udbredelse herhjemme, for så havde jeg nok sparet mig en 1.900 km. lang køretur
Jeg kender slet ikke nok til forhandlersiden af BAT herhjemme, andet end jeg ikke synes, man hørt meget til McIntosh Nordic siden KT-messen i 2009. Medmindre de kommer i gang igen eller en anden overtager agenturet på BAT, så er det nærmeste man kommer en aktiv forhandler af BAT-produkter vel Tonkraft i Sverige.
Jeg havde selv fornøjelsen af, at snakke med Jan Ardstal på hifi-messen på Opalen i Göteborg 2012. (Skulle du ikke have været med der?  )
Jan har mig bekendt etableret sig i Göteborg med lytterum m.v., og turnerer rundt på messer i Sverige med BAT, Rosso Fiorentino.
Nedenstående er fra Opalen 2012 i Göteborg
|
| Til top |
|
| |
Pannerup Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2014 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Faldt i øvrigt lige over en "tråd" på euphonia-audioforum, hvor man kan følge Tonkrafts etablering af lokaler og lytterum.
Det ser sku lækkert ud..
http://www.euphonia-audioforum.se/forums/lofiversion/index.p hp/t10274-0.html
|
| Til top |
|
| |