Forfatter |
|
Jonstrup Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 22
|
Sendt: 16 November 2011 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle sammen.
Jeg er i besiddelse af et Samsung U40C6000 tv. Jeg er lige flyttet i ny lejlighed, hvor der fulgte Yousee grundpakken med. Jeg
smed et antennestik i fjernsynet, og begyndte automatisk at søge kanaler. Jeg fandt mange af kanalerne, men en kanal som
DR HD blev ikke fundet. Er der nogen, som har en ide om, hvordan det kan være?
Det skal lige siges, at fjernsynet har DVB-C MPEG4 tuner.
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 16 November 2011 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes.
Når du søger kanaler skal du kun søge digitale kanaler, og ikke både digitale og analoge.
Herefter skal du ind på YouSee's hjemmeside og have nogle tal (netværks id, qam osv) du indtaster.
Vupti, så får du alle kanaler, og slipper for de Grimme analoge kanaler du kigger på nu.
__________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
Anker E Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 570
|
Sendt: 16 November 2011 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
For at få alle kanaler skal du sætte det rigtige netværks-id i TV'et.
Yousee har lige ændret alle værdierne (for en gangs skyld til noget lettere, da det ikke længere afhænger af hvor du bor). Du kan se hvad det skal stå til her: http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Tv-pakker/Godt_i_gang/Fin d_dit_netvaerks-id.aspx
I manualen til dit TV kan du se hvor du kan se hvad netværks-ID'en står til. Når det er sat rigtigt, prøver du at søge kanalerne på ny. Forhåbentlig får du så dem alle med
|
Til top |
|
|
Jonstrup Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 22
|
Sendt: 16 November 2011 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu virker det! Mange tak for hjælpen :)
|
Til top |
|
|
RiverKing Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 342
|
Sendt: 17 November 2011 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anker E skrev:
Hej,
For at få alle kanaler skal du sætte det rigtige netværks-id i TV'et.
Yousee har lige ændret alle værdierne (for en gangs skyld til noget lettere, da det ikke længere afhænger af hvor du bor). Du kan se hvad det skal stå
til her: http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Tv-
pakker/Godt_i_gang/Fin d_dit_netvaerks-id.aspx
I manualen til dit TV kan du se hvor du kan se hvad netværks-ID'en står til. Når det er sat rigtigt, prøver du at søge kanalerne på ny. Forhåbentlig får
du så dem alle med  |
|
|
Super link tak __________________ 2 anlæg tak! 1 til musik og 1 til film - 1 samlet anlæg kan bare ikke gøre det!
|
Til top |
|
|
finlytteren Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
Sendt: 17 November 2011 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et Samsung med mpeg4 men kan ikke indlæse alle de digitale kanaler. Og med netværks-id 100 som det er angivet i linket finder den slet ingen. På auto finder den 24 hvoraf de fleste er betalingskanaler (jeg har 35 analog)
YouSee... i don't... 
|
Til top |
|
|
Anker E Forum Bruger

|
Sendt: 18 November 2011 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
@finlytteren: Har du checket de øvrige indstillinger der er angivet nederst på siden i linket (frekvens, symbolrate og modulation)?
Hvis det alt sammen står rigtigt har jeg ikke andre bud, end at kontakte yousee
Hvis du bor i et lejlighedskompleks med fælles installation, kan du naturligvis spørge en af naboerne om de oplever noget tilsvarende.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 18 November 2011 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja de øvrige indstillinger var korrekte.
Bor i hus så kan ikke spørge naboerne. Jeg må prøve YouSee's support (hvis den da ellers virker idag - det gjorde den ikke sidst jeg prøvede)
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 18 November 2011 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv lige netværks ID nr 501 eller 801. Fandt det på Infokanalen's tekst tv.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 18 November 2011 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det virkede så heller ikke, men tak alligevel Allan!
Jeg prøvede bagefter at sætte antennestikket direkte i tv'et istedet for i boksen. Nu fandt den 177 digitale tv kanaler og 22 radiokanaler...
Så problemet er løst!!!
(brugte netværks-id 100)

|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 19 November 2011 kl. 01:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Anker E Forum Bruger

|
Sendt: 19 November 2011 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
finlytteren skrev:
Jeg prøvede bagefter at sætte antennestikket direkte i tv'et istedet for i boksen. Nu fandt den 177 digitale tv kanaler og 22 radiokanaler...
Så problemet er løst!!! |
|
|
Det giver mening. En "boks" er jo i virkeligheden bare en TV-tuner i kasse for sig selv - i stedet for at have den indbygget i TV'et. Når du kører gennem boksen, er det derfor TV-tuneren i boksen der finder kanalerne, og TV'et kan kun vise de kanaler boksen har fundet. Alle indstillinger på TV'et er uden betydning for kanaludbuddet. Af samme årsag er boksen overflødig, hvis TV'et i forvejen har den relevante tuner indbygget - i dette tilfælde DVBC med MPEG4-dekoder.
Hvis du på et tidspunkt vil bruge boksen et andet sted (den kan eks. sluttes til en PC-skærm, Vupti er skærmen blevet et TV  ), skal du i boksen lave samme indstillinger som fremgår af denne tråd.
Men super at det er lykkedes
|
Til top |
|
|
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 19 November 2011 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anker E skrev:
finlytteren skrev:
Så problemet er løst!!!
|
|
|
Det giver mening. En "boks" er jo i virkeligheden bare en TV-tuner i kasse for sig selv - i stedet for at have den indbygget i TV'et. Når du kører gennem boksen, er det derfor TV-tuneren i boksen der finder kanalerne, og TV'et kan kun vise de kanaler boksen har fundet. Alle indstillinger på TV'et er uden betydning for kanaludbuddet. Af samme årsag er boksen overflødig, hvis TV'et i forvejen har den relevante tuner indbygget - i dette tilfælde DVBC med MPEG4-dekoder.
Hvis du på et tidspunkt vil bruge boksen et andet sted (den kan eks. sluttes til en PC-skærm, Vupti er skærmen blevet et TV ), skal du i boksen lave samme indstillinger som fremgår af denne tråd.
Men super at det er lykkedes  |
|
|
Mange bokse har jo ektra funktioner som demand og og harddisk. Men hvis man bruger boks, skal koden jo ikke være den samme som hvis man kører direkte i tv'et-
|
Til top |
|
|
Anker E Forum Bruger

|
Sendt: 19 November 2011 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigma6 skrev:
Mange bokse har jo ektra funktioner som demand og og harddisk. |
|
|
Det har du naturligvis ret i - hvis det er for at få den slags ekstrafunktioner, giver boksen selvfølgelig mening. Det havde jeg lige overset
sigma6 skrev:
Men hvis man bruger boks, skal koden jo ikke være den samme som hvis man kører direkte i tv'et- |
|
|
Også helt rigtigt. Men jeg skriver også bare at man skal sætte koderne som angivet på Yousee's hjemmeside i det angivne link ikke at de skal være de samme som hvis det er et TV.
Håber tråden kan hjælpe andre med tilsvarende problemer.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 19 November 2011 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, et eksempel:
Netværks ID for KBH er 150 for Samsung boksen og 151 for tv'et, alt efter hvad man bruger.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|