Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 12:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV modtagere
 HIFI4ALL Forum : TV modtagere
Emne Emne: Spørgsmål vedr. TDC Home Trio multiroom (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
putte1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 04 August 2011 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Min bror er igang med at bygge hus og i den forbindelse skal jeg lave strømmen (og A/V løsningen) hos ham, jeg er installatør så ikke noget problem der.

Problemet ligger i at han har en TDC Home Trio løsning og pt. har de 2 fjernsyn i det gamle hus, men nu her i det nye kommer han til at gøre brug af de max 4 man i alt kan have.

Da alle kabler bliver fræst ind i væggen har jeg nu et problem med multiroom revieverne idet der ikke lige er plads til recieveren ved fjernsynet der kommer til at hænge på væggen.

Jeg kan se at TDC leverer en 1.5 meter IR modtager med så man kan gemme recieveren af vejen, det er dog noget for lidt idet jeg går med tanker om at samle alle recieverne i entre'en hvor han får et skab til teknikken.

Jeg kan se, at man kan få cat5/6 forlænger sæt, er der nogle som har erfaringer med det, specielt med Home Trio ? - jeg nåede ikke at ringe til TDC idag og forventer ikke at deres kundeservice har viden om det da det jo formentlig ikke er noget de leverer. -> http://www.av-cables.dk/diverse_tilbehoer/traadloes_lyd_vide o/ir_forlaenger/cat5_6_infraroed_forlaengersaet_5_vejs_5843_ da.html

Afstanden bliver ikke et problem, men spørgsmålet går mere på om det fungerer upåklageligt eller om man kan forvente at få problemer ?

I samme ombæring har jeg et spørgsmål til HDMI løsningen fra reciever til TV. På grund af længden fra entreskabet til værelserne hvor TV'ene skal være (fra 10-25 meter) og fordi det er ualmindeligt svært at trække HDMI kabler i flexrør så er planen at jeg vil bruge HDMI extendere, hvor signalet konverteres til cat5e/6 -> http://www.av-cables.dk/billede_kabler/hdmi_kabel/hdmi_exten der/hdmi_v13_cat5e_extender_3254_da.html

Er der nogle som har erfaringer med HDMI extendere ? Er kvaliteten i orden ?

På forhånd tak

Morten

Til top Vis putte1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af putte1974

putte1974
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 06 August 2011 kl. 22:43 | IP-adresse registreret  

Slet ingen der har erfaringer med at forlænge IR modtageren på en Home Trio multiroom reciever ? Eller erfaringer med HDMI extendere generelt ?
Til top Vis putte1974's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af putte1974

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes