| Forfatter |
|
Tonni Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 20 Februar 2014 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tonni skrev:
Lader til at der er mulighed for skumkanter i Danmark after all... - Mon disse kan bruges?
|
|
|
Jeg har så lige fået denne mail fra "Frequence":
Så desværre var det ikke den vej vi kunne gå. Men i det mindste kommer Frequence op at køre igen!
__________________ Bare det GLØDER...
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 20 Februar 2014 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep, Tonni  Det er mange jo rigtigt glade for. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Bob Dylan Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 350
|
| Sendt: 20 Februar 2014 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en opfølgning herfra vedrørende skumkanter til Snell E3.
Jeg har været på jagt efter originale kanter, men de findes så vidt jeg forstår ikke. Har bl.a. kommunikeret med Audio Note
UK, som har den internationale service på Snell, de har noget der "minder om", men originale er de ikke.
I sidste ende har jeg besluttet mig for at få at nye kanter på hos JJ teknik i Farum, som har stor viden på området. Når JJ
skifter kanter tager de centerdomen ud, centrerer coilen, og monterer dernæst en ny centerdome. Det lyder rigtigt.
De anvender nogle skumkanter som kommer tæt på de originale - lavet af JBL - og så har de lavet lyttetest med et par
originale E3'er og et par reparerede. De sidste lød iflg. JJ bedst. Mere veldefineret bas ved lave lydstyrker, og så kan de tåle
at spille højere, men forskellen var meget marginal, og kræver et øvet øre.
JJ nævner også at en 20 årig gammel spider, og ny spider, er forskellige i blødhed og at du derfor aldrig kan opnå den
originale lyd med en kombination af en gammel spider og en ny kant, men igen... det er meget tæt på.
Glæder mig til at høre Snell-drengene i weekenden, selvom de no lige skal køres spilles ind
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2014 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Smid gerne et billede af resultatet, "børnene" kommer hjem. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Tonni Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 21 Februar 2014 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Og husk at de skal spille mange timer før de rigtigt lever! De første 1-200 timer er ren tålmodighed!
__________________ Bare det GLØDER...
|
| Til top |
|
| |
Bob Dylan Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2014 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her står de og venter på at få de reparerede enheder montere. Det er et meget velholdt eksemplar. der kommer et par billeder a de "nye" enheder
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2014 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan anbefale dig, Bob Dylan, at sætte nogle små klodser i hvert hjørne foran ved foden, så de tipper let bagover. Dette vil åbne godt op for klangen. Det har dels noget, at gøre med at 2-vejs systemer for det meste stråler lyden nedad i det lodrette plan.  De oprindelige E og E2 havde en justerbar sokkel til dette. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
MSG1979 Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 646
|
| Sendt: 21 Februar 2014 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har haft repareret mange Snell højttalere gennem de seneste 5år.
Audio Note kanter er dem der kommer tættest på. Jeg har flere gange siddet med en audio note kant i hånden og så en næsten
komplet Snell kant, samt originale snell enheder. Der er er ingen synlige, mærkbare, eller målbare (med skydelære) forskel på dem.
Det er der derimod på de JBL kanter. Ihvertfald dem basrep har brugt og dem som man køber på ebay. De er tykkere, selve buen er
kortere. Det vil betyder at man ændrer enhedens karakteristik.
Har lyttet til flere Snell med Jbl kanter, og de spiller anderledes end originalen. Det er en smagssag om det er bedre, men lyden
ændres ihvertfald
|
| Til top |
|
| |
Bob Dylan Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2014 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom enhederne i igen, og nu skal de bare spilles til, men førsteindtrykket er godt. De leverer en god bund, lidt lyse i toppen, men det kan der arbejdes med.
Har vinklet dem lidt bagover og dækket bagdiskanterne med vatrondeller, som anbefalet. Det virker korrekt.
|
| Til top |
|
| |
Bob Dylan Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2014 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Billedet tage bag lyttepositionen!
|
| Til top |
|
| |
MSG1979 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2014 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nye kanter kræver ikke den store tilspilning. Så den lyd du har nu bør være tæt på den lyd du også har efter fx 50 timer
Det er den inderste "suspension" der skal tilspilles. Den er noget mere kraftig og stram.. Men eftersom det er den originale enhed,
så er den jo tilspillet... Så du burde have lyden allerede nu..
Prøv lige at tage et closeup af de kanter.. Kunne være sjovt at se om de bruger nogle andre JBL kanter end dem jeg refererer til i
mit tidligere indlæg.
Ser ellers ud til at de er lavet fint! Har oplevet enheder med lim på membranerne.. Det er så ærgerligt
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2014 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad jeg kan se på billedet, så er vulsten en anelse bredere, end man normalt ser, når de får nye kanter. Så det er da lidt mere ok. Hvor bløde de er, kan jeg dog ikke sige her. Snell E er oprindeligt designet til at have fronterne på, da de er del af det diffraktions fri design. Uden vil de være lidt lysere i klangen. Men E'ernes store spredning og fine samspil med rummet, vil også tit give indtryk, af at være lidt lysere med lidt mere energi, end det typisk vil være med andre højttalere. Bagdiskanten dækkede jeg til på samme måde som du har gjort, da jeg havde E2 i sin tid. De blev bedre til at nuancere. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3048
|
| Sendt: 21 Februar 2014 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej allanowich.
jeg havde i tidernes morgen (1984-85) selv et sæt e-2 (og sidenhen et a-sæt) og de spillede efter min daværende mening meget lig mine første daner-open (1985). den største forskel er at daner-open højtalere spiller den dag i dag i original skik i modsætning til snellerne.
ps. var det før-viste billede ikke prins Henriks lytterum?  .
mvh nils
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2014 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
nils valla skrev:
hej allanowich.
jeg havde i tidernes morgen (1984-85) selv et sæt e-2 (og sidenhen et a-sæt) og de spillede efter min daværende mening meget lig mine første daner-open (1985). den største forskel er at daner-open højtalere spiller den dag i dag i original skik i modsætning til snellerne.
ps. var det før-viste billede ikke prins Henriks lytterum? .
mvh nils |
|
|
Havde Daner Open ikke gummi ophæng på deres basser? Det er trods alt en forskel i holdbarhed. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3048
|
| Sendt: 22 Februar 2014 kl. 10:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej allanowich.
jo, de er med gummi.
hvis eller når mine daner-systeme (3 sæt) ikke mere dutter (de kan nok ikke genskabes), vil jeg lede efter en snell e- mod. danernes evne til også at kunne gengive synthesizer-bas (dyb-slagkraftig) mister jeg, men resten forbliver nok med samme klang,dynamik og naturlige perspektiv.
mvh nils
|
| Til top |
|
| |
Bob Dylan Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2014 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
MSG1979 Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2014 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
De ser umiddelbart fine ud de kanter..
Det er ihvertfald ikke de smalle stramme jeg har set fra JBL
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Marts 2014 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Utroligt, man kan finde på, at sætte sådan et par søjler på spikes, eller hvad det nu er, der er under. Det er Snell A ref THX Bio udgaven.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2014 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Bob Dylan Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Maj 2014 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg blev så begejstret for mine E3'er så jeg synes kæresten også skulle have nogle Sneller. Jeg fandt et par J3, som har fået
nye skumkanter på hos JJ i Farum, og så er de blevet lakeret sort pianolakering hos den lokale autolakerer. Fandt også et par
cool standere til kr. 450. Højtalerne kostede kr 500,- Wauv de er blevet fede, både lydmæssigt og optisk. Ligner 10.000,-
|
| Til top |
|
| |