| Forfatter |
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 17 April 2013 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan da sige det sådan, at hvis de akustiske love fik lov til at bestemme, så var højttalere den dag i dag stadig brede. Kabinet bredde og dybden, var jo også en del af det akustiske design i Peter Snell's konstruktioner. Det var jo ikke et modepåhit overhovedet. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Sub100 Udelukket fra forum

Dobb. prof. Heltny/Cujo m.fl.
Bruger siden: 31 Marts 2013 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 249
|
| Sendt: 17 April 2013 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Man kan da sige det sådan, at hvis de akustiske love fik lov til at bestemme, så var højttalere den dag i
dag stadig brede. Kabinet bredde og dybden, var jo også en del af det akustiske design i Peter Snell's konstruktioner. Det var
jo ikke et modepåhit overhovedet.  |
|
|
Nej, hvis de akustiske love fik lov til at bestemme, så var højttalere den dag i dag Dipole
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2013 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu gik talen jo egentligt bare på kabinet design og her er den brede jo det mest optimale. Men jeg kunne da sagtens forestille mig, Peter Snell forsøge sig med en model eller to i den Dipole afdeling, hvis han var i live. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 20 April 2013 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når man nu snakker kopier af Snellerne, en god del af vejen i hvert fald, så kommer man på Audio Note K, J og E. Men der var jo også en K model, der var udviklet og fremstillet af Audio Consult i Odense, nemlig Audio Concept 1. Disse fik jo også et par ord med på vejen i en test i High Fidelity nr 12/91. Det var for resten på dette tidpunkt et nystartet firma som hed Windam Acoustics. Ja ja, de eksisterer jo nok ikke mere.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Tonni Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 20 April 2013 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige som High Fidelity...  Men som de var de sidste åringer kan det vel også accepteres.  Undskyld OT! - Men kunne ikke lade være!!!
__________________ Bare det GLØDER...
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 21 April 2013 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
......Audio Concept 1 blev jo egentlig kun lavet, fordi Audio Consult jo havde mistet agenturet på Snell. Audio Note og Concept 1 kom jo nærmest samtidigt. Windam er jo en sammentrækning af de to gutters navne. Egentlig synes jeg, det er fint Windam stoppede . Hvad skal man med alle de kopier. Ok, Snell'erne var (er stadig) magiske og det var jo også derfor kopierne dukkede op. High Fidelity er der nok mange, der savner. Men udviklingen gik jo nærmest i ring, så det var jo nok ok man lukkede bladet. Der var jo ikke så meget, at komme med mere. Men det bliver jo da også til anseelig mængde blade i samlingen, som årene går, hvis bladet var her endnu. Jeg beholder dem jeg har. De er sjove at genlæse i tide og utide. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 24 April 2013 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjaah, man støder af og til på dem på nettet i diverse forums. Men er er det en Snell Kll eller Klll, det er gået ud over. Det er ikke en original type K, da terminal udskæringen er lidt bredere på de senere pga potmetret. Men synes det er trist, at man ikke kan lade dem være. Det er da muligt, at denne her spiller så godt, som den er beskrevet.....men trist. Basenheden stod der ikke noget om, men diskanten er en af de dyrere Seas domer.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 27 April 2013 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forsiden af dette paper kan ses på side 2. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Maj 2013 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til dem, der har A3 og A3i, der får problemer med dens RCF basser kan ud over at kontakte Hirez Service, måske kunne bruge linket her. Prøv at kigge. www.mwaspeakerparts.com/__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Maj 2013 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
På side 4 har jeg indsat et mindre nærbillede af Type 1's basenhed, så man bedre kan de denne. Mener det er en Audax, men den minder også en lille smule om Richard Allen's basenheder. Men det tror jeg dog ikke at det er. Jeg har også sat et større billede ind at mit bas kabinet, så man bedre ser den fine finish med voks'en. Det er også på side 4. Og så kan man se, jeg har fod på det...... __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Maj 2013 kl. 18:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
I det indsatte link kan man læse lidt om prototype A med serie numrene 7 og 8 samt 8 og 9. I dette forum kommer Peter Dupont fra tidligere Hifi & Elektronik og med et par kommentarer. Prototype A kan ses på side 8.
http://www.diyaudio.com/forums/multi-way/118525-snell-type-p rototype.html __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Maj 2013 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fandt jeg lige et par billeder af den originale J's terminaler. Den ene har serie nr 768. Men det, der er lidt anderledes her, er det grå skilt/mærkat over terminlerne. Men også, at man på dette tidspunkt, ikke var gået over til terminaler til bi-amping, som var udgangspunktet, men senere også bi-wiring.  Og én til..... __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
knaldhætten Branchemedlem

DacapoAudio.com
Bruger siden: 23 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 375
|
| Sendt: 27 Maj 2013 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sidder lige og hører "Muse: 2nd Law" på et par Snell D/IV med et Accuphase C-200/P-300 sæt spændt for. Lydkilden er en undermåler af et Audiotrak
HD2 lydkort.
Det rocker ret vildt, på den gode måde - nuancer, indlevelse og SMÆK forskilling er alt sammen til stede.
Umiddelbart langt bedre end de J/III jeg havde i tidernes morgen.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2013 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Knalhætten
Ja, det er jo herligt, når det rocker. Er du sikker på det type D og en 4'er. Googler man, kan man finde D2 og D7, som har indbygget effektrin (D7). Kan det ikke være C4 du har? Men ellers kan jeg godt forstå, du synes der er mere gang i dem, end J3. Kabinettet er mindre og 8" 'eren kan jo ikke hamle op med en separat mellemtone og bas, og slet ikke en 10", hvis det er en C du har. Accuphase er et godt match til de større Sneller, men også til de mindre selvfølgelig.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |

DacapoAudio.com
|
| Sendt: 28 Maj 2013 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, nej jeg er ikke sikker på hvad den præcise modelbetegnelse er. Der står blot type D og det er IKKE D7. Jeg mener dog at den var en del af type IV serien
og jeg er ret sikker på at det er den der er anmeldt
her.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2013 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, så er det er type D du har. Men D3*4*5 og 6 har aldrig været vist. Derfra er det så D7 med indbygget forstærkere. K7 og J7 ligeså. Men det er nok den type D fra Klubbens tid, du har, for ellers har du måttet købe den uden for DK på anden vis, eller måske privat. Den, du har, har samme enheder som C5, men dog ikke i antal. Jeg viser lige K7's bagside, så man kan se hvor langt man kom før Snell lukkede, og type D som jeg tror du har. Og så lige D7 også.  <K7 __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
sborup Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 392
|
| Sendt: 28 Maj 2013 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Civ spiller fabelagtig godt og der er netop rigtig meget smæk på. Rigtig fed ht efter min mening :-)
Mvh s
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Maj 2013 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
sborup skrev:
Civ spiller fabelagtig godt og der er netop rigtig meget smæk på. Rigtig fed ht efter min mening :-)
Mvh s |
|
|
C4 er en fin højttaler på mange måder. Mere vellykket end C2 og C3. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |

DacapoAudio.com
|
| Sendt: 28 Maj 2013 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps, det er den på billedet jeg har. Jeg tror kun at Type d findes som den og d7.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Maj 2013 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
knaldhætten skrev:
| Jeps, det er den på billedet jeg har. Jeg tror kun at Type d findes som den og d7. |
|
|
Har samme tanke, for der dukker ikke andre op under søgning. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |