Emne: En chance? ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 20 August 2010 kl. 23:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimC skrev:
Jeg synes det er sket en del gange nu at folk bliver smidt ud pga. en (siges det) ophedet diskussion over pb... Personligt er jeg af den mening at man kun burde kunne smides ud, hvis man gentagne gange går over grænsen i trådene... Man skal sq da have lov til i al venskabelighed at skændes i en mindre diplomatisk tone over pb |
|
|
Jeg er faktisk enig... Selvfølgelig skal man ikke finde sig i alt muligt over PB, men hvis en person er så afsporet at en udelukkelse kunne komme på tale, så vil tonen fra PB som regel også flyde over i personens indlæg. De fleste kan godt skelne mellem at være offentlig og på tomandshånd, og en PB kan man altid slette uden at det går ud over andre.
|
Til top |
|
|
Don Kristensen Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 67
|
Sendt: 21 August 2010 kl. 00:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde.. Alle disse sager får mig i hvert fald til at besøge H4A mindre..
|
Til top |
|
|
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
Sendt: 21 August 2010 kl. 00:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Music4life skrev:
Har siddet på sidelinjen og fulgt denne pladder tråd. Sørgelig læsning
Har kastet op mange gange (nu er det kun galde) over det børnehave niveau som er og ved at lægge sig over dette forum. Til jer med den negative og sure attitude. BLIV VÆK, det er alligevel ikke et forum i gider at læse.
Har ikke tal på hvor mange konstruktive og spændende tråde som ender i personfnidder og mudderkast. Men det er mange. |
|
|
Hørt
|
Til top |
|
|
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
Sendt: 21 August 2010 kl. 00:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
kimC skrev:
Jeg synes det er sket en del gange nu at folk bliver smidt ud pga. en (siges det) ophedet diskussion over pb... Personligt er jeg af den mening at man kun burde kunne smides ud, hvis man gentagne gange går over grænsen i trådene... Man skal sq da have lov til i al venskabelighed at skændes i en mindre diplomatisk tone over pb |
|
|
Jeg er faktisk enig... Selvfølgelig skal man ikke finde sig i alt muligt over PB, men hvis en person er så afsporet at en udelukkelse kunne komme på tale, så vil tonen fra PB som regel også flyde over i personens indlæg. De fleste kan godt skelne mellem at være offentlig og på tomandshånd, og en PB kan man altid slette uden at det går ud over andre. |
|
|
Hvad er da det for en vag holdning, samme holdning som vi har overfør kriminelle og asociale individer i dette samfund, en sådan "vi skal da vende kinden til" holdning er jo på bekostning af "dem som skal vende kinden til". Hvis nu folk herinde opfører sig ordentlig som de gør i deres hverdag , feks. på arbejdspladsen, hvor der er konsekvenser, hvis man opfører sig råddent så skulle tonen nok blive en anden herinde. Er kernen ikke den at folk, tør mere opfører sig "grimmere" når man gemmer sig bag et forum, samt et sted, hvor konsekvenserne er få?
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 21 August 2010 kl. 01:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
RAZZER skrev:
Wymax skrev:
kimC skrev:
|
|
Jeg er faktisk enig... Selvfølgelig skal man ikke finde sig i alt muligt over PB, men hvis en person er så afsporet at en udelukkelse kunne komme på tale, så vil tonen fra PB som regel også flyde over i personens indlæg. De fleste kan godt skelne mellem at være offentlig og på tomandshånd, og en PB kan man altid slette uden at det går ud over andre.
|
|
|
Hvad er da det for en vag holdning, samme holdning som vi har overfør kriminelle og asociale individer i dette samfund, en sådan "vi skal da vende kinden til" holdning er jo på bekostning af "dem som skal vende kinden til".
Hvis nu folk herinde opfører sig ordentlig som de gør i deres hverdag , feks. på arbejdspladsen, hvor der er konsekvenser, hvis man opfører sig råddent så skulle tonen nok blive en anden herinde.
Er kernen ikke den at folk, tør mere opfører sig "grimmere" når man gemmer sig bag et forum, samt et sted, hvor konsekvenserne er få?
|
|
|
For mig er forskellen mellem tråd-kommentarer og PB netop ligesom på en arbejdsplads - dine utilfredsheder lufter du kun på tomandshånd med din chef, mens du går stille med dørene i det offentlige rum. Jeg synes helt klart det er ok at være "grovere" på tomandshånd, og hvis du synes det er vagt så er det ok med mig - selv om jeg har en andet opfattelse.
Bortset fra det så er jeg helt enig - det er håbløst som nogle mener man kan opføre sig på nettet, men sådan har det desværre altid været, det er nemt at skjule sig når der ikke er øjenkontakt, og nogle opfatter det nærmest som en opfordring til at slippe den indre djævel løs.
|
Til top |
|
|
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
Sendt: 21 August 2010 kl. 05:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel Gige skrev:
Hej alle sammen!
]Ja, jeg skrev i en mail til Otto, at hvis han og hans arbejdsgivere (som han jo i den grad repræsenterer, når han skriver på Hifi4all) ville have flere nyheder publiceret, så måtte de
komme til lommerne. Der var ingen alvor bag disse ord!
Det her det fatter jeg simpelthen ikke at nogen der er nogen kan finde på at skrive, når de er afhængige af annoncekroner. Det er da en fuldstændig forkert forestilling at antage at
Hifibranchen er afhængige af Hifi4all. Lider den her hjemmeside af en pludselig og uforklarlig for for megalomani? Hvordan ved en modtager at der ikke er alvor bag sådan nogle ord?
blev der smidt en smiley med? Det håber jeg sku, for når fronterne er trukket lidt skarpt op så bliver det meget mere vanskeligt at skelne mellem ironi og alvor. Specielt når
beskeden afleveres på skrift, hvilket man børe være klar over. Det mener jeg at de fleste mennesker rent faktisk også er klar over.
Hifi4all er baseret på frivillighed, ingen aflønning, og arbejde i fritiden. For det ønsker jeg bare en lille smule respekt og forståelse. Men gang på gang får vi en tudekiks tilbage.
Det gider jeg ikke stille op til. Og derfor ryger der en bruger i ny og næ. Kald det kynisk, nidkært eller hvad som helst. Men som jeg har sagt før... er der ikke noget godt at sige,
så lad være!
|
|
|
Det her det fatter jeg simpelthen ikke at nogen der er nogen kan finde på at skrive, når de er afhængige af annoncekroner. Det er da en fuldstændig forkert forestilling at antage at
Hifibranchen er afhængige af Hifi4all. Lider den her hjemmeside af en pludselig og uforklarlig for for megalomani? Hvordan ved en modtager at der ikke er alvor bag sådan nogle ord?
blev der smidt en smiley med? Det håber jeg sku, for når fronterne er trukket lidt skarpt op så bliver det meget mere vanskeligt at skelne mellem ironi og alvor. Specielt når
beskeden afleveres på skrift, hvilket man børe være klar over. Det mener jeg at de fleste mennesker rent faktisk også er klar over. Når man kommunikerer udelukkende på skrift
kan det være en god ide at "tænke før man taler" Det er umuligt at redde en bommert ved at sende et afvæbnende smil eller blinke kækt.
Hifi4all eksisterer i kraft af brugerne. Jeg er ganske sikker på at der stadig vil være mange Hifinørder selvom den her side lukker i morgen. Man er for det meste 2 til at spille bold.
Hvis der findes et ønske om respekt og forståelse, så skal man måske også selv være i stand til at udøve de discipliner.
Jeg fulgte hele den tråd som var årsagen til at Otto fik sparket og hr. Mikkel Gige viste hverken respekt eller forståelse. heller ikke før Otte kom til og trådte på ligtorne.
først kunne de folk som tillod sig at komme med kritik, eller en ide, læse sig selv som en del af "klagesangen". Derefter en fjollet trussel om brugerbetaling: I burde i stedet sætte
pris på at muligheden eksisterer. En anden mulighed er selvfølgelig bruger-betaling. Det var ikke lige det at tonen blev blødere, mere respektfuld eller mere forstående i løbet
tråden fra Mikkel Giges side. Som Chefadminstrator satte han en standard som Otto ikke havde lov at følge. En administrators ord har oftest mere vægt end andres i sådant et forum,
men der er ikke nogen grund til at forvente at andre opfører sig bedre end en selv bare fordi man sidder med en killswitch.
Når siden her skal fornyes til nytår hvorfor blevet muligheden for at få værdifuld respons for brugerne. Forsøg at svar lidt i denne stil næste gang:
Det er altid rart at der er nogen der har ideer hvordan vi kan udvikle og forbedre siden. Jeg kan godt se at det kan være irriterende at upload af et for stort billede nulstiller
annoncen så i skal skrive teksten på ny. Siden er gammel og derfor forventer vi at der skal investeres i siden så der kommer en ny up-to-date version af Hifi4all omkring årsskiftet.
Siden her er et baseret på at ildsjæle, med masser af kærlighed til god lyd, yder en frivillig indsats. Vi har derfor heller ikke økonomiske ressourcer i øjeblikket, men når tiden
nærmer sig en opgradering, vil vi annoncere det i god tid og selvfølgelig være opmærksomme på på brugernes ønsker og forespørgsler. Det er vores ambition at Hifi4all skal have så
mange tilfredse brugere som muligt. mvh.
Hvis jeg har skrevet noget som kan få mig udelukket fra siden så vil jeg gerne undskylde mig med administrators egne ord:
Der var ingen alvor bag disse ord
|
Til top |
|
|
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
Sendt: 21 August 2010 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunmusic skrev:
Mikkel Gige skrev:
Hej alle sammen!
]Ja, jeg skrev i en mail�til Otto, at hvis han og hans arbejdsgivere (som han jo i den grad repr�senterer, n�r han skriver p� Hifi4all) ville have flere nyheder publiceret, s� m�tte de
komme til lommerne. Der var ingen alvor bag disse ord!
Det her det fatter jeg simpelthen ikke at nogen der er nogen kan finde p� at skrive, n�r de er afh�ngige af annoncekroner. Det er da en fuldst�ndig forkert forestilling at antage at
Hifibranchen er afh�ngige af Hifi4all. Lider den her hjemmeside af en pludselig og uforklarlig for for megalomani? Hvordan ved en modtager at der ikke er alvor bag s�dan nogle ord?
blev der smidt en smiley med? Det h�ber jeg sku, for n�r fronterne er trukket lidt skarpt op s� bliver det meget mere vanskeligt at skelne mellem ironi og alvor. Specielt n�r
beskeden afleveres p� skrift, hvilket man b�re v�re klar over. Det mener jeg at de fleste mennesker rent faktisk ogs� er klar over.
Hifi4all er baseret p� frivillighed, ingen afl�nning, og arbejde i fritiden. For det �nsker jeg bare en lille smule�respekt og forst�else. Men gang p� gang f�r vi en tudekiks tilbage.
Det gider jeg ikke stille op til. Og derfor ryger der en bruger i ny og n�. Kald det kynisk, nidk�rt eller hvad som helst. Men som jeg har sagt f�r... er der ikke noget godt at sige,
s� lad v�re!
� |
|
|
Det her det fatter jeg simpelthen ikke at nogen der er nogen kan finde p� at skrive, n�r de er afh�ngige af annoncekroner. Det er da en fuldst�ndig forkert forestilling at antage at
Hifibranchen er afh�ngige af Hifi4all. Lider den her hjemmeside af en pludselig og uforklarlig for for megalomani? Hvordan ved en modtager at der ikke er alvor bag s�dan nogle ord?
blev der smidt en smiley med? Det h�ber jeg sku, for n�r fronterne er trukket lidt skarpt op s� bliver det meget mere vanskeligt at skelne mellem ironi og alvor. Specielt n�r
beskeden afleveres p� skrift, hvilket man b�re v�re klar over. Det mener jeg at de fleste mennesker rent faktisk ogs� er klar over. N�r man kommunikerer udelukkende p� skrift
kan det v�re en god ide at "t�nke f�r man taler" Det er umuligt at redde en bommert ved at sende et afv�bnende smil eller blinke k�kt.
Hifi4all eksisterer i kraft af brugerne. Jeg er ganske sikker p� at der stadig vil v�re mange Hifin�rder selvom den her side lukker i morgen. Man er for det meste 2 til at spille bold.
Hvis der findes et �nske om respekt og forst�else, s� skal man m�ske ogs� selv v�re i stand til at ud�ve de discipliner.
Jeg fulgte hele den tr�d som var �rsagen til at Otto fik sparket og hr. Mikkel Gige viste hverken respekt eller forst�else. heller ikke f�r Otte kom til og tr�dte p� ligtorne.
f�rst kunne de folk som tillod sig at komme med kritik, eller en ide, l�se sig selv som en del af "klagesangen". Derefter en fjollet trussel om brugerbetaling: I burde i stedet s�tte
pris p� at muligheden eksisterer. En anden mulighed er selvf�lgelig bruger-betaling. Det var ikke lige det at tonen blev bl�dere, mere respektfuld eller mere forst�ende i l�bet
tr�den fra Mikkel Giges side. Som Chefadminstrator satte han en standard som Otto ikke havde lov at f�lge. En administrators ord har oftest mere v�gt end andres i s�dant et forum,
men der er ikke nogen grund til at forvente at andre opf�rer sig bedre end en selv bare fordi man sidder med en killswitch.
N�r siden her skal fornyes til nyt�r hvorfor blevet muligheden for at f� v�rdifuld respons for brugerne. Fors�g at svar lidt i denne stil n�ste gang:
Det er altid rart at der er nogen der har ideer hvordan vi kan udvikle og forbedre siden. Jeg kan godt se at det kan v�re irriterende at upload af et for stort billede nulstiller
annoncen s� i skal skrive teksten p� ny. Siden er gammel og derfor forventer vi at der skal investeres i siden s� der kommer en ny up-to-date version af Hifi4all omkring �rsskiftet.
Siden her er et baseret p� at ildsj�le, med masser af k�rlighed til god lyd, yder en frivillig indsats. Vi har derfor heller ikke �konomiske ressourcer i �jeblikket, men n�r tiden
n�rmer sig en opgradering, vil vi annoncere det i god tid og selvf�lgelig v�re opm�rksomme p� p� brugernes �nsker og foresp�rgsler. Det er vores ambition at Hifi4all skal have s�
mange tilfredse brugere som muligt. mvh.
Hvis jeg har skrevet noget som kan f� mig udelukket fra siden s� vil jeg gerne undskylde mig med administrators egne ord:
Der var ingen alvor bag disse ord |
|
|
lol - evigt free pass. Man slutter blot af med "der var ingen alvor bag disse ord", så er man in the clear. Nå spøg til side: Jeg tror man skal være glad for, at folk interesserer sig for siden, og hvordan den kører. Det er kun positivt at folk går op i det, de bruger deres tid på. Mit råd - udnyt den energi. Eksempel: Giv den største ballademager et moderatorjob - jeg ved ikke om det virker online, men i det virkeligeliv, har jeg kun gode erfaringer med at give brokrøvene ansvar. Det er selvfølgelig Mikkel (& H4A teamet går jeg ud fra) der bestemmer, men når man har en "Ris/Ros" funktion, kan man også godt forvente at folk vil bruge den.
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 21 August 2010 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Flemming Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1282
|
Sendt: 21 August 2010 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hoooollld da op!
Hvad galt er der i at bruge foraet til:
1. Søge efter emner der er af interesse
2. Få viden, evt. supplere tråden med din viden
3. Finde interessante ligesindede og bede om et lyt
4. Finde fede ting under KSB, som den er
5. Post evt. din egne erfaringer udi hifi og debattere det som det det er, nemlig bare en hobby
6. Og finder du en "wau" tråd, "det ka' ikke passe", så ta' ud og besøg manden og få lyt for sagen, inden "det kan du ikke
gøre" skrives
Det har fungeret for mig i årevis, prøv det, det dur'
Til alt fnidderet kan det ikke flyttes over på det der social face... forum?
Velbekom __________________ Rør med følelse og horn i panden :-)
|
Til top |
|
|
TruthSpinner Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 875
|
Sendt: 21 August 2010 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Held og lykke Mikkel, du får brug for det ...
|
Til top |
|
|
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4856
|
Sendt: 21 August 2010 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer!
Jeg er glad for, at Otto har valgt at gengive vores korrespondance uredigeret. For enhver der læser mine mails burde kunne se, at min harme er rettet mod Otto.
Læs lidt mellem linjerne, og så vil I kunne se sarkasmen skinne igennem.
Men jeg står ved, at Otto og hans arbejdsgivere, skal komme med en overordentlig god forklaring på, hvorfor jeg skal fortsætte med at publicere nyheder og omtaler fra dem. Hifi4all er alligevel deres andet valg, og "når de alligevel skulle sende nyheden til Recordere.dk, så kunne de jo lige godt sende den til nogle andre". Det er Otto's ord, og han har tilsyneladende hans arbejdgiver bag sig.
Helt ærligt, så lukker jeg hellere forummet, end at skulle høre på brok og kværulanter hele tiden. Og det kan sagtens ske snart, for jeg overvejer det seriøst. Og så må det bære eller briste! Jeg brænder for anmeldelser, omtale og nyheder af hifi. Fnidderet, som efterhånden dominerer forummet, kan jeg sagtens undvære! Og kan jeg kun levere omtale, anmeldelser osv. med et forum fyldt af fnidder og kværuleren, ja så må jeg jo undvære!
Hifi4all er skabt til at læse om hifi, og ikke en flok brugeres kværuleren om at de vil ha' dit og dat.
God weekend.
Tråden lukkes, og så er I velkomne til at diskutere videre på Nerds!
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|