Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2024 | 15:12   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: En chance? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1882
Sendt: 19 August 2010 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Jeg har desværre været vidne til de seneste dages fortumlede debatter.

Det er måske svært for nogle brugere, at acceptere der er kommet ny ejer på H4A og at denne gerne vil sætte sit præg på sitet. Men det er måske ret naturligt?!?

Jeg synes det er på tide, at der bliver udvist lidt tolerance fra ALLE sider. Det er jo ikke let at overtage et eksisterende forum og lave ændringer, som uden tvivl vil skabe utilfredshed bland brugere, som er vant til de "gamle" forhold!

Giv Mikkel Gige en chance! Så kan vi måske få lidt af den "gamle" hygge tilbage!

Samtidig vil jeg også gerne opfordre til, at ALLE udviser lidt mere tolerance og forståelse overfor andres holdninger og ytringer. (også Mikkel).

Der skal naturligvis være en grænse for hvad man skal finde sig i, og hvorvidt denne grænse er nået, vil jeg ikke blande mig i. Og det er jeg iøvrigt heller ikke kvalificeret til, da jeg ikke kender noget til den mail-korrespondance MG har haft med andre!

Dette er jo et DEBAT-forum og der kan ikke dikteres enighed på alle områder! Jeg vil gerne henstille til, at der bliver udvist lidt mere accept af, at andre måske har en anden holdning, end én selv!

Jeg vil på linie med mange andre savne AV Precision, men vil ikke tage stilling til en eventuel mail-udveksling mellem Gige og Otto! Jeg ser mig nødt til at tage Mikkels ord for gode varer og acceptere hans beslutning!

Jeg håber at der kan skabes bred enighed om større tolerance og at vi på baggrund af dette, kan få den gode stemning tilbage!

Jeg vil slutte af med at ønske Mikkel Gige velkommen. Det har jeg vist ikke fået gjort endnu!

P.S. hold venligst person-fnidder-fnadder væk fra denne tråd, så andre også kan få en chance for at give deres holdning til kende! (på behørig vis!)...

 

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren
 
tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Forever!

Bruger siden: 23 Januar 2009
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1040
Sendt: 19 August 2010 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Ja nu gik det godt i et par uger og så skete det med AV otto.
Men jeg er sikker på at folks ophidselse vil lægge sig igen, det håber jeg i hvert falde.
Til top Vis tonykart007's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonykart007
 
Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 611
Sendt: 19 August 2010 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Hvad er der sket med Otto? Er han her ikke længere...?

__________________
Mange hilsener

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas
Til top Vis Asklepios's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asklepios
 
finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1882
Sendt: 19 August 2010 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

NEJ! Otto er blevet udeluket fra forum efter mailkorrespondance med Mikkel...
Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren
 
Asklepios
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 April 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 611
Sendt: 19 August 2010 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

finlytteren skrev:
NEJ! Otto er blevet udeluket fra forum efter mailkorrespondance med Mikkel...


OK, det var da ærgeligt... Han er jo den største ekspert på AV-området, det var synd.
Nå men ellers støtter jeg dig finlytteren, fint 1. indlæg. Det er bare synd der er kommet så meget til på det seneste, det var ellers et rigtig godt forum. Håber det kan blive det igen...

__________________
Mange hilsener

Simon

B&O, ProAc, Rega & Sonos

Atlas
Til top Vis Asklepios's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Asklepios
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 19 August 2010 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har det helt fint med, at en raekke "klaphatte" er blevet udelukket fra hifi4all (jeg var selv med til at udelukke et par stykker, da jeg hjalp Bjarke med moderator tjansen i starten af hans ejertid).

Men den seneste udvikling (herunder ogsaa udelukkelsen af Otto) synes jeg er saerdeles uheldig. Ikke blot fordi den er oedelaeggende for det "faglige" niveau og sagligheden (ja, tilmed underholdningsvaerdien) paa dette site, men ogsaa fordi den for alvor truer det kommercielle grundlag for hifi4all's fortsatte eksistens (hint: hvor mange annoncoerer kan du faa oeje paa i oejeblikket?).

Og aerligt talt vil en "undergang" (af mangel paa bedre betegnelse) af hifi4all vaere brandaergeligt, naar man har vaeret "med" naesten helt fra starten.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 875
Sendt: 19 August 2010 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Lige præcis Otto, af alle.

Jeg kan ikke forestille mig Otto nogensinde havne i en situation hvor dette skule være den nødvendige løsning.

Mon bøssen sidder lige lovligt løst i bæltet, eller?
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner
 
guffi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar
Brokkehoved KSB

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 161
Sendt: 19 August 2010 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

Har nogen set, hvad der er skrevet i de mails som ham Otto åbenbart er blevet smidt ud over ?

Hvis ikke, kan det jo evt. være en mulighed, at manden selv har bedt om at få lukket sin konto på den ene eller anden måde, hvad ved jeg, jeg har ikke set dem.

Noget andet er så syntes jeg da heller ikke at han snakkede særlig pænt, og syntes faktisk også han var en smule aggressiv i sin fremtoning. Det kan man jo sagtens blive lidt træt af i længden.



__________________
En gang sprutter altid sprutter
Til top Vis guffi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af guffi
 
l´Blundt
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 905
Sendt: 19 August 2010 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Truthspinner: Jeg er lige så uforstående overfor at Otto er udelukket. Sikkert fordi jeg ikke har hængt her de sidste 2 døgn.
Men som Otto selv har skrevet en gang så har han jo altså før skrevet indlæg som andre var blevet udelukket fra siden for.
Desuden vil jeg mene at Otto er blevet en smule mindre tolerant(eller måske gider han bare ikke skrive det pænt længere) på
det sidste. Så mon ikke der er en grund.

Men ærgerligt kan jeg forestille mig at det er.

Nogle der kan/vil uddybe grunden, eventuelt smide et link?



Mvh. l´Blundt
Til top Vis l´Blundt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af l´Blundt
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 19 August 2010 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

guffi skrev:

Har nogen set, hvad der er skrevet i de mails som ham Otto åbenbart er blevet smidt ud over ?

Hvis ikke, kan det jo evt. være en mulighed, at manden selv har bedt om at få lukket sin konto på den ene eller anden måde, hvad ved jeg, jeg har ikke set dem.

Noget andet er så syntes jeg da heller ikke at han snakkede særlig pænt, og syntes faktisk også han var en smule aggressiv i sin fremtoning. Det kan man jo sagtens blive lidt træt af i længden.



Otto's version af handlingforloebet kan laeses her:

http://www.nerds.dk/?page=viewtopic&t=5342&postdays= 0&postorder=asc&start=135

Og ja, tonen var maaske ikke helt neutral (hvilket han ogsaa selv er den foerste til at indroemme), men den kan vel naeppe heller ikke vaere baggrunden for en udelukkelse?
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1882
Sendt: 19 August 2010 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

l´Blundt skrev:

Nogle der kan/vil uddybe grunden, eventuelt smide et link?


Mvh. l´Blundt

Det er i forbindelse med denne tråd, at der har været en mailudveksling mellem Mikkel Gige og Otto, som har medført udelukkelse af Otto:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=84790&P N=0&TPN=3

Mailkorrespondancen vil jeg i bund og grund ikke blande mig i! Men det er vel ikke utænkeligt at der er blevet overreageret fra mere end en side. Otto plejer at være saglig, men alle og enhver kan vel kamme over.

 

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 19 August 2010 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Ifølge Otto var det ikke mail korrespondancen som ledte til udsmidningen men udelukkende det der blev skrevet i tråden:

http://nerds.dk/?page=viewtopic&t=5342&postdays=0&postorder= asc&start=135

__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 19 August 2010 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Vi vil meget gerne hjælpe til med at bidrage til den hyggelige stemning så godt vi kan. Vi lever jo pga. at der er brugere der
gider bruge hifi4all.dk, og vi strækker os gerne meget langt for at hjælpe, hvor der brug for det, og vi vil også gerne lytte til alt
hvad I har af ris og ros. Vi er kort sagt meget glade for at I er her!

De sidste par dage har vi været plaget af en enkelt bruger der nyder at drive hetz mod os. Jeg kan ligeså godt afsløre at det er
den gode heltny, cujo, skruerselv, fache og hvad han ellers har heddet. Her bliver vi nødt til at gøre kort proces, og slette
indlæg og tråde for at forhindre ham i at spamme hans anti-hifi4all propaganda ud.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 19 August 2010 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
Vi vil meget gerne hjælpe til med at bidrage til den hyggelige stemning så godt vi kan. Vi lever jo pga. at der er brugere der
gider bruge hifi4all.dk, og vi strækker os gerne meget langt for at hjælpe, hvor der brug for det, og vi vil også gerne lytte til alt
hvad I har af ris og ros. Vi er kort sagt meget glade for at I er her!

De sidste par dage har vi været plaget af en enkelt bruger der nyder at drive hetz mod os. Jeg kan ligeså godt afsløre at det er
den gode heltny, cujo, skruerselv, fache og hvad han ellers har heddet. Her bliver vi nødt til at gøre kort proces, og slette
indlæg og tråde for at forhindre ham i at spamme hans anti-hifi4all propaganda ud.

Men det er jo ikke behandling af denne bruger kritikken gaar paa!?

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 19 August 2010 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

AV Precision leverede grundige, indsigtsfulde og velargumenterede indlæg. Det er et stort tab for dette forum at han er
udelukket pga. en tyndhudet moderator.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 3670
Sendt: 19 August 2010 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Mastervol skrev:
Vi vil meget gerne hjælpe til med at bidrage til den hyggelige stemning så godt vi kan.
Vi lever jo pga. at der er brugere der gider bruge hifi4all.dk, og vi strækker os gerne meget langt for at hjælpe, hvor der
brug for det, og vi vil også gerne lytte til alt hvad I har af ris og ros. Vi er kort sagt meget glade for at I er her! De sidste
par dage har vi været plaget af en enkelt bruger der nyder at drive hetz mod os. Jeg kan ligeså godt afsløre at det er den
gode heltny, cujo, skruerselv, fache og hvad han ellers har heddet. Her bliver vi nødt til at gøre kort proces, og slette indlæg
og tråde for at forhindre ham i at spamme hans anti-hifi4all propaganda ud.


Men det er jo ikke behandling af denne bruger kritikken gaar paa!?



Nej, men det er en del af forklaringen på de omtumlede sidste par dage, hvis man kan kalde dem det. Som I nok har hørt
før, så kommenterer vi ikke på enkeltsager offentligt, så det er naturligvis svært for os at forsvare os i denne sag, men jeg
håber i har tillid til, at vi ikke bare udelukker folk på må og få.

@ Jazzman
Jeg kalder ikke dig tyndhudet osv, og laver heller ikke konklusioner uden at kende mellemregningerne, så jeg vil sætte pris
på, at du heller ikke gør det.
Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol
 
Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3344
Sendt: 19 August 2010 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Ifølge Otto var det ikke mail korrespondancen som ledte til udsmidningen men udelukkende det der blev skrevet i tråden:

http://nerds.dk/?page=viewtopic&t=5342&postdays=0&am p;postorder= asc&start=135

Om ikke andet må man da sige at trådstrukturen fungerer bedre her. Hvordan finder man starten af tråden du henviser til ? Jeg kan kun finde side1 som starter (nederst ???) med et intetsigende indlæg fra Ulrikmm efterfulgt af et indlæg der citerer tidligere indlæg ?

 

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley
 
Luggelaj
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Marts 2008
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 521
Sendt: 19 August 2010 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

Jesper Juul skrev:
Ifølge Otto var det ikke mail korrespondancen som ledte til udsmidningen men udelukkende det der blev skrevet i tråden:

http://nerds.dk/?page=viewtopic&t=5342&postdays=0&am p;am p;postorder= asc&start=135

Om ikke andet må man da sige at trådstrukturen fungerer bedre her. Hvordan finder man starten af tråden du henviser til ? Jeg kan kun finde side1 som starter (nederst ???) med et intetsigende indlæg fra Ulrikmm efterfulgt af et indlæg der citerer tidligere indlæg ?

 

 

Enig, den tråd kunne jeg ikke finde hoved eller hale i, men det er nok også fint nok. Så slipper jeg også for alt det drame der forfinder dig på hifisiderne for tiden. En sport jeg ellers syntes hører 14 årige tøser til...!... Og det er IKKE ment til nogen bestemt person!

Til top Vis Luggelaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luggelaj
 
Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Avatar
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 4602
Sendt: 19 August 2010 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen!

Et lille dementi:

Ja, jeg skrev i en mail til Otto, at hvis han og hans arbejdsgivere (som han jo i den grad repræsenterer, når han skriver på Hifi4all) ville have flere nyheder publiceret, så måtte de komme til lommerne. Der var ingen alvor bag disse ord!

Men Otto er branchemedlem, og hans arbejdsgivere får omtalt deres produkter i Nyheder og i Debat Forum... ganske kvit og frit, uden betingelser! Lige så kan alle læsere på siden læse de selvsamme omtaler, og føre dialog om dette... lige så kvit og frit.

Jeg ønsker, at Hifi4all skal være et neutralt sted, hvor branchen kan præsentere nyheder, og få deres produkter vurderet uafhængigt. Og hvor brugerne kan se hvad der rører sig på markedet, samt læse førnævnte uafhængige vurderinger. Og at begge parter kan mødes på neutral grund.

Ja, vi har annonceindtægter, men det kræver kun et lille kig i Nyheder og Anmeldelser for at se, at de fleste af de produkter der bliver omtalt, ikke kan knyttes til en annoncør på siden. Vi publicerer de nyheder vi modtager. Eneste krav er at de omhandler nye modeller, mærker, forhandlere osv. At et produkt har fået en god test, eller en EISA pris, er ikke relevant som en nyhed. Det kan passende puttes i et banner!

Men Otto svarede min mail på en måde, som kun de færreste mennesker vil finde sig i, og derfor besluttede jeg, at Otto måtte have en pause. Otto har været et stort aktiv på siden, men han har også vendt sig hen imod en tvær og kværulerende tone de sidste mange måneder.

Jeg er pt. i fuld gang med at spare indtægterne på Hifi4all sammen til en kommende opdatering. Den skulle have fundet sted i løbet af dette efterår. Men når debatten kører, som den gjorde i går, så mister jeg en stor del af lysten til at forbedre siden. Jo, alle indspark til forbedringer er velkomne. Det eneste jeg ønsker forståelse for er, at Rom ikke blev bygget på en dag. Og så gider jeg ikke høre, at jeg klynker, fordi jeg pænt forklarer, at det tager tid at skrabe penge sammen, samt tid at få disse forbedringer realiseret.

Hifi4all er baseret på frivillighed, ingen aflønning, og arbejde i fritiden. For det ønsker jeg bare en lille smule respekt og forståelse. Men gang på gang får vi en tudekiks tilbage.

Det gider jeg ikke stille op til. Og derfor ryger der en bruger i ny og næ. Kald det kynisk, nidkært eller hvad som helst. Men som jeg har sagt før... er der ikke noget godt at sige, så lad være!

Jeg vil ønske jer alle en god aften, samt fortsat god fornøjelse med vores side, som vi i al ydmyghed er ganske stolte af! Og fortsætter debatten sobert fremover, så er jeg helt sikker på, at vi inden nytår får en ny og forbedret version af Hifi4all at se.

Med venlig hilsen,

Mikkel. 

 

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G
 
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3547
Sendt: 19 August 2010 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
 


men jeg
håber i har tillid til, at vi ikke bare udelukker folk på må og få. 

Det kan godt være at i mener at i ikke udelukker folk på må og få. Men det gør i så med diverse tråde

Jeg mener selv at det er noget af et selvmål i har gjort med AV-pressicion. Det eneste han gjorde "forkert" inden hans udelukkelse var at skrive i en lidt hård tone. Men hans ord var 100% rigtige og han må have ramt et ømt punkt



__________________
Vin & Vinyl
Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre
 

Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes