| Forfatter |
|
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.Becker skrev:
Ingeniøren skrev:
Her skulle der gerne ses på noget Blue-ray og/eller HD-DVD samt DD+ og DTS-HD, alt afhængigt af hvordan tingene udvikler sig  |
|
|
Ja, jeg tror vi nærmer os mere og mere computer-tilstande i surround-verdenen. Hele tiden nye formater og hele tiden flere og flere højttalere og "kasser". A never ending story. Nogle gange godt, andre gange skidt!
|
|
|
Både ja og nej, for tiden er det sådan, men med næste skridt er det svært at refærdiggøre en yderligere kvalitetsforbedring.
Lydmæssigt bliver der tale om tabsfri komprimering af alle kanaler (og antallet ser ikke ud til at være begrænset). Og jeg har også læst at foreskellen på 720 og 1080 linier kun kan ses ved 70" og med en afstand mindre en 2m (frit fra hukommelsen).
Selvfølgelig vil der komme nye ting, men jeg tror ikke man skal forvente nye kvalitetsmæssige revolutioner... __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
XenoCypraZ skrev:
Den der visio stencil du bruger, til at lave fit fine diagram med. Er det en du har selv har designet, eller kan den hentes et sted ?
Hvis du selv har lavet den, vil du så dele ??
|
|
|
De er alle lavet fra bunden 
Send en PB med en email, så ser jeg på det  __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
L.Becker skrev:
Ingeniøren skrev:
Her skulle der gerne ses på noget Blue-ray og/eller HD-DVD samt DD+ og DTS-HD, alt afhængigt af hvordan tingene udvikler sig  |
|
|
Ja, jeg tror vi nærmer os mere og mere computer-tilstande i surround-verdenen. Hele tiden nye formater og hele tiden flere og flere højttalere og "kasser". A never ending story. Nogle gange godt, andre gange skidt!
|
|
|
Både ja og nej, for tiden er det sådan, men med næste skridt er det svært at refærdiggøre en yderligere kvalitetsforbedring. |
|
|
Jeg er meget enig med dig!
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
L.Becker skrev:
Ingeniøren skrev:
|
|
(Optimist )
|
|
|
Både ja og nej, for tiden er det sådan, men med næste skridt er det svært at refærdiggøre en yderligere kvalitetsforbedring.
Lydmæssigt bliver der tale om ( mulighed for )tabsfri komprimering af alle kanaler (og antallet ser ikke ud til at være begrænset). Og jeg har også læst at foreskellen på 720 og 1080 linier kun kan ses ved 70" og med en afstand mindre en 2m (frit fra hukommelsen).
Selvfølgelig vil der komme nye ting, men jeg tror ikke man skal forvente nye kvalitetsmæssige revolutioner... helt enig.
Spørgsmålet er tit et valg mellem kvalitet og kvantitet, hvor det desværre ofte
er "mere" der vinder, frem for bedre ( feks. flere digitale tvkanaler frem for bedre billed/lyd kvalitet fra færre kanaler på samme datakapacitet/sendeplads.).
|
|
|
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
Rapper Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 706
|
| Sendt: 26 Januar 2005 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløjsa... Så har du også købt stole og hele l**tet  De begynder satme at ligne noget seriøst. Wow
Kan dog heller ikke forstå at du vil have de fire store på forreste
række, men det er jo dig og ingen andre der er herre over det...
__________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
| Sendt: 26 Januar 2005 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
anderspj skrev:
| De biografstole - skal de ikke være røde? | |
Ingeniøren skrev: |
Så ville de ikke passe til mit blå gulv 
Her er jeg ikke enig, synes netop at røde stole passer fint ind i et blåt gulvtæppe, her nogle kombinationer med blåt og rødt:

Men det er selvfølgelig en smagssag, det kan godt gå hen og blive for farverigt måske.
Dief __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 26 Januar 2005 kl. 13:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
ej, her må jeg nu give ingeniøren ret, et sådant farveudbrud vil helt ødelægge sammenhængen i rummet og virke forstyrrende på oplevelsen.
for mig at se er der to mulighder: enten en ren biograf kopi, eller en hjemmebiograf i mere anonyme (mørke) farver. dog har jeg set et par mellemting der virkede fint, men jeg synes generelt at farver fjerner opmærksomheden fra billede og lyd.
men helt korrekt, det er og bliver en smagssag  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2005 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror også jeg trækker lidt i land igen, kan godt være det er for farverigt. Men jeg synes bestemt ikke det er grimt.
Mit DIY
hj.side
|
| Til top |
|
| |
BenFi Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 329
|
| Sendt: 26 Januar 2005 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEY!! hvem har været inde i min bio!!!

Just kidding..
Jeg syntes også det ser rigtig lækkert ud, men egentlig vil jeg hellere have mere ens farver og mørke toner
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2005 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beklager jeg ikke svarer så hurtigt for tiden, men vi sender et nyt produkt på gaden i næste uge (på arbejdet), så I kan sikkert selv regne ud hvad det betyder  .
D.J. skrev:
Lydmæssigt bliver der tale om ( mulighed for )tabsfri komprimering af alle kanaler (og antallet ser ikke ud til at være begrænset). Og jeg har også læst at foreskellen på 720 og 1080 linier kun kan ses ved 70" og med en afstand mindre en 2m (frit fra hukommelsen). |
|
|
Jeg ved godt at det 'kun' er en mulighed, men bare det at man har muligheden burde forhindre nye kvallitets revolutioner.
Rapper skrev:
Kan dog heller ikke forstå at du vil have de fire store på forreste række, men det er jo dig og ingen andre der er herre over det...
|
|
|
Jeg kan da godt lige give et resumé af mine grunde:
- Lyden bliver klart bedst på forreste række, derfor skal flest muligt placeres der.
- Min familie består (snart) af 4 medlemmer, og der skal være plads til alle.
Men i sidste ende er det jo et personligt valg .
Dief skrev:
| Her er jeg ikke enig, synes netop at røde stole passer fint ind i et blåt gulvtæppe, her nogle kombinationer med blåt og rødt:
...
Men det er selvfølgelig en smagssag, det kan godt gå hen og blive for farverigt måske. |
|
|
Tak for billederne (godt indspark ), men jeg er enig med de øvrige (og dig) i at det er for meget farvelade. Jeg tror faktisk at alle billederne ville være endnu flottere med en bedre farvekombination. __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for billederne (godt indspark ), men jeg er enig med de øvrige (og dig) i at det er for meget farvelade. Jeg tror faktisk at alle billederne ville være endnu flottere med en bedre farvekombination.
OK, hva så med det her:

Var det mere i den retning, smagen gik?? Har mange flere billeder af fine biografer, hvis det inspirerer dig.
Mit DIY
hj.side
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo, kunne da gå til sommerhuset, hvis man måtte nøjes... 
|
| Til top |
|
| |
KasperP Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 567
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dief hvor finder du de billeder henne?
Ser ud til der er noget inspiration at hente :)
|
| Til top |
|
| |
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1489
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 15:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dief skrev:
|

Dief
|
|
|
Va fanden bruger man to projektorer til? dobbelt op i lys eller hvad
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
yep, typisk brugt, hvor man ønsker meget stort billede med CRTér ( som hvis største problem er, at de ikke kan leverer så meget lys som feks LCD/DLPér kan ) , der må man ty til to !  __________________ dj
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dief skrev:
| OK, hva så med det her:
...
Var det mere i den retning, smagen gik?? Har mange flere billeder af fine biografer, hvis det inspirerer dig. |
|
|
Jep, det passer bedre til mig 
Og hvor har du alle de billeder fra ?? __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
anno1982 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
| Og hvor har du alle de billeder fra ?? |
|
|
Det er godt nok ikke fra denne side billederne stammer. - Men der er da en del forskellige setups delt ind i prisklasser, der kunne måske også være indspiration til kommende projekter
http://www.heimkinomarkt.de/Heimkinos/Heimkinos/Heimkinos_In dex.asp
- Jeg ved godt at det er lidt "off topic" - men nu var vi jo i boldgaden alligevel. __________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
| Til top |
|
| |
anno1982 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 23:07 | IP-adresse registreret
|
|
|

Jeg kan da også tilslutte mig en løsning med røde sæder  __________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=anno1982]

Jeg kan da også tilslutte mig en løsning med røde sæder Hey, jeg kan tilslutte mig de 3 ens fronter fra B&W´s 800 serie ( mine er "lidt" ældre ) og sub fra M&K - der mangler da bare minimum en´ . Farverne kan jeg ikke lide - alt for opmærksomheds tiltrækkende . __________________ dj
|
| Til top |
|
| |
anno1982 Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Det skulle vel være sort kunne man tænke sig  __________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
| Til top |
|
| |