| Forfatter |
|
KasperP Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 567
|
| Sendt: 09 Januar 2005 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu når de er så høje som de er har du så overvejet at kappe den øverste pude af dem? Det skulle vel ikke være det store problem? Men eller synes jeg det super godt ud  Jeg er snart meget grim af misundelse på alle jer der har bio-rum herinde
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
| Sendt: 09 Januar 2005 kl. 17:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
KasperP skrev:
| Nu når de er så høje som de er har du så overvejet at kappe den øverste pude af dem? |
|
|
Det kunne aldrig falde mig ind, de er meget komfortable . __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
| Sendt: 09 Januar 2005 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser fa..  , godt ud. en stor forbedring ifht. den gamle sofa (var det Trofast du kaldte den?  ). Jeg kan se jeg bliver nødt til at investere i nogle stole selv (på et eller andet tidspunkt) __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
-jan- Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 09 Januar 2005 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, godt ser det jo ud. Jeg forstår dog ikke hvorfor du har valgt at have 7 "trælse" siddepladser istedet for 3-5 store bløde læderhuder?. Men selvfølgelig; hvis i plejer at være en flok der ser film sammen er det jo nummer 1.
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2005 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2005 kl. 18:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
Det ser fa.. , godt ud. en stor forbedring ifht. den gamle sofa (var det Trofast du kaldte den? ). Jeg kan se jeg bliver nødt til at investere i nogle stole selv (på et eller andet tidspunkt) |
|
|
Takker, bare vent til de er færdige .
Og det kan kun anbefales.... __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
peewee© Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 502
|
| Sendt: 09 Januar 2005 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen dog, Det ser jo bare godt ud( som altid  ) Hvad mere kan du ønske dig til dine biograf. Nu kan du rigtigt holde film aften med alle vennerne. Du mangler bare et fadøls anlæg, så er der dømt fest........... __________________ Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Cool Blade Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 164
|
| Sendt: 09 Januar 2005 kl. 19:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skulle måske overvej at vinkle stolene lidt, så de alle vender ind mod midten af lærredet. På den måde bliver det også lidt nemmere med række to, da de kan stå imellem de andre..
|
| Til top |
|
| |
-jan- Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2005 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
Der er IKKE tale om 7 'trælse' siddepladser ... hvor har du det fra ?? |
|
|
jeg mente jo ikke at Dine specifikt var trælse, men i Århus har der ikke været nogen siddebemærkelselsværdige (underligt ord ik´) biostole siden øst for paradis i 1985 hvor det var tilladt at smide benene op over sædet foran, inden man åbnede den første pilsner fra den tilladte medbraget plasticpose.
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2005 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
peewee© skrev:
Jamen dog, Det ser jo bare godt ud( som altid ) Hvad mere kan du ønske dig til dine biograf. Nu kan du rigtigt holde film aften med alle vennerne. Du mangler bare et fadøls anlæg, så er der dømt fest........... |
|
|
Listen er da efterhånden relativ kort, når stolene er færdige er de eneste 'store' poster en ekstra centerhøjtaler og et køleskab/minibar. Misforstå mig ikke, jeg kan godt li' fadøl, det er bare ikke det jeg forbinder med en bio-tur (det er cola og popkorn), men måske hvis man kunne finde sådant et 'cola-anlæg'....
Cool Blade skrev:
| Du skulle måske overvej at vinkle stolene lidt, så de alle vender ind mod midten af lærredet. På den måde bliver det også lidt nemmere med række to, da de kan stå imellem de andre.. |
|
|
De bliver ikke flyttet nu hvor de ER BOLTET fast i gulvet, desuden kan jeg ikke helt se din pointe med anden række .
Der kommer 3 sædder på bagerste række, og disse skal selvfølgelig stå forskudt.
-jan- skrev:
| jeg mente jo ikke at Dine specifikt var trælse, men i Århus har der ikke været nogen siddebemærkelselsværdige (underligt ord ik´) biostole siden øst for paradis i 1985 hvor det var tilladt at smide benene op over sædet foran, inden man åbnede den første pilsner fra den tilladte medbraget plasticpose. |
|
|
Hvis du har læst mine overvejelser omkring biograf- kontra lænestole, så vil du vide at jeg netop går meget op i komforten. Men idet jeg fandt nogle komforttable biografstole slap jeg for kompromier . __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 09 Januar 2005 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var engang i Planetariet for at se to film i træk! Det må vel ha' været ca. 4 timers go' underholdning, helt uden at få siddesår og ømme baller, så stolene er bestemt komfortable
Den forreste række ser rigtig indbydende ud selvom der er pillet lidt af hist og pist... bare bliv ved med at poste billeder! 
200 kr. pr. stol er ekstremt billigt. Man kan spare mange penge hvis man bare er det rigtige sted på det rigtige tidspunkt. Gad vide hvad denne type stole koster hvis man, som privat person skulle have sig en splinter ny? __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 09 Januar 2005 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2005 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg giver Olsen ret: De er langt de mest behagelige biografstole jeg til dato har prøvet. Jeg har lige siddet dernede i 2 timer, og jeg kan ikke mærke noget nogen steder, i biografen er jeg ret ofte helt radbrækket (hedder det ikke det?). Og så til 200 kr. stykket, man var sku en hvis man ikke havde slået til.
Billeder skal der nok komme massere af, men selvfølgelig kun når der sker noget. Desværre bliver det ikke i de kommende uger, jeg tager snart på ferie og har massere af 'praktisk' ting at ordne både før og efter . Men hva... Det bliver rart med lidt ferie .
Og D.J. jeg er ked af at sige det... men du er sku forudsigelig når det kommer til farver (men tak for rosen alligevel ). __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
Bruce Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 370
|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 01:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ingeniøren!
Først et stort tillykke med din fine biograf! Jeg har lige tygget det meste af "tråden" igennem...puuuha. Hårdt, men det værd 
Jeg har selv købt 4 stole fra Planetariet til min "bif" og derfor følger jeg med spænding udviklingen på dine stole. Jeg vil selv have stolene ombetrukket og derfor håber jeg, at kunne gøre nogle lette erfaringer udfra jeres "trængsler".
På eet af billederne viser du bagsiden af stolene og een af dem har fået bøg øverst som "finish"? Hvad er det lige præcis du har gjort om jeg må spørge? Er det nemt at ombetrække stolene og hvilke betragtninger har I gjort omkring kvalitet af stoffer etc?
Fortsat god vind med "projektet", følger med spænding  __________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
Nu har Avatar snart solgt 1/3 af Gone With The Winds billetter
|
| Til top |
|
| |
Bellini Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 06:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Een af grundene til at jeg 'turde' købe dem, var netop at jeg kunne huske hvor komfortable de var - meget mere en alm. biostole. Jeg er 193 cm og bliver normalt små-irriteret efter 1½-2 timer i alm. biostole - det er aldrig sket i planetariet. Så den der med "trælse" - den går ikke 
Jeg er næsten færdig med at ombetrække mine 2 stole. Først og fremmest har jeg købt rigtigt møbelstof med en høj slidstyrke (www.stofogstil.dk i roskilde) - det kostede den lille sum af 40 kr/m. Jeg købte 5,5 meter, hvilket giver lige omkring 8 m2 stof, og jeg har en lille rest tilbage når jeg er færdig, så 5 meter burde være nok til 2 stole.
Jeg splittede stolene ad i de dele de er sammensat af, og betrak derefter delene een for een - det tager lidt tid, men giver tilgengæld et pænt resultat. Jeg pillede med vilje IKKE det gamle stof af, da det holder på det lidt gamle skrøbelige skumgummi, det giver komfort/extra polstring og det tager pænt meget tid at pille af.
Jeg har aldrig prøvet den slags før (i hvert fald ikke i den udstrækning), men jeg må sige at resultat ikke kunne være blevet bedre, om så en prof havde gjort det. Betrækket sidder som smurt på hynderne, og samlingerne er super flotte - stoffet jeg har købt er stribet, hvilket jo gjorde at jeg skulle have striberne til at passe sammen.
Næste delprojekt på stolene er, at finde noget overskydende træ, og så få lavet 2 plader der skal fastgøres på hver side af stolene - altså et lille bord til hver stol. Det skal fastgøres på den jerndrager hvorpå næste stol i rækken normalt er.
Mit største problem lige nu er, at jeg skal have fastgjort stolene til gulvet. Jeg bord i etage-ejendom, og gulvet er et gammelt brædegulv fra 1940'erne (men som er sundt og stærkt træ). Er noget spændt på, om det kan holde i længden til "slidet". Hvad har du gjort her ingeniør? Du har sikkert betongulv eller hva'??
/Bellini
__________________ Work in progress...
|
| Til top |
|
| |
Bruce Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 370
|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 08:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder rigtig godt Bellini!
Er der mulighed for at se billeder af dine stole?
/Bruce
__________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
Nu har Avatar snart solgt 1/3 af Gone With The Winds billetter
|
| Til top |
|
| |
MagnusHolm Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2004 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 554
|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 08:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey ingeniør, har du problemer med din denon 1910 ? med billedet. Mit er alt for lyst, og i hifiklubben siger de at der snart kommer ny firmware opdatering. Men på min er billedet for lyst, det ses specielt godt i animationsfilm. Hvad med din ?
|
| Til top |
|
| |
Bellini Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 08:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
| Er der mulighed for at se billeder af dine stole? |
|
|
Det vil der formentlig komme i 'min egen bio tråd' - i den nærmeste uge tror jeg.
/Bellini __________________ Work in progress...
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruce skrev:
Først et stort tillykke med din fine biograf! Jeg har lige tygget det meste af "tråden" igennem...puuuha. Hårdt, men det værd  |
|
|
He he... Ja, den er ved at være omfattende 
Bruce skrev:
| På eet af billederne viser du bagsiden af stolene og een af dem har fået bøg øverst som "finish"? Hvad er det lige præcis du har gjort om jeg må spørge? Er det nemt at ombetrække stolene og hvilke betragtninger har I gjort omkring kvalitet af stoffer etc? |
|
|
Jeg har fjernet alt stof og skumgummi, og købt noget selvklæbende 'finish' i bauhaus. Jeg skal bare have det monteret ordentligt, på billedet er det bare en rest jeg har klasket op som prøve.
Det er min (eller vores) vurdering af de ikke skulle være så sværre at ombetrække, men som sagt er vi ikke nået så langt med det endnu. Kvaliteten af stoffet tror jeg ikke er så vigtigt, selvfølgelig skal det kunne holde til noget, men mindre end decideret møbelstof burde kunne klare det. De to sweetspot stole bliver vil brugt 2-6 timer om ugen (af mig og konen), og de øvrige vil nok kun blive brugt nogle få gange om året. Det er lagt fra den belastning møbelstof er designet ud fra. Og man kan jo bare bytte lidt om på stolene i ny og næ.
Bellini skrev:
Een af grundene til at jeg 'turde' købe dem, var netop at jeg kunne huske hvor komfortable de var - meget mere en alm. biostole. Jeg er 193 cm og bliver normalt små-irriteret efter 1½-2 timer i alm. biostole - det er aldrig sket i planetariet. Så den der med "trælse" - den går ikke  |
|
|
Enig, jeg havde også besluttet mig for lænestole, men de var for billige til ikke at give en chance. Og noget tyder på at jeg blev overbevist .
Bellini skrev:
| Jeg pillede med vilje IKKE det gamle stof af, da det holder på det lidt gamle skrøbelige skumgummi, det giver komfort/extra polstring og det tager pænt meget tid at pille af.
Hvad har du gjort her ingeniør? Du har sikkert betongulv eller hva'?? |
|
|
Sjovt, jeg havde slet ikke tænkt på at det kunne blive siddende. Skumgummiet er nu ikke så skrøbeligt, men det er værd at overveje for det er sku noget af et slid...
Jeg har betongulv i kælderen...
MagnusHolm skrev:
| hey ingeniør, har du problemer med din denon 1910 ? med billedet. Mit er alt for lyst, og i hifiklubben siger de at der snart kommer ny firmware opdatering. Men på min er billedet for lyst, det ses specielt godt i animationsfilm. Hvad med din ? |
|
|
Ingen problemer siden firmware 1.10 (engang i december)... __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
-jan- Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2005 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
|
Ingen problemer siden firmware 1.10 (engang i december)...
|
|
|
kan godt være jeg tager fejl, men hørte der lige er kommet en V. 1.12 til 1910 der skulle løse alle problemerne.
|
| Til top |
|
| |