| Forfatter |
|
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
| Sendt: 02 Januar 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er lykkedes mig at splitte en stol helt ad :

Alt det vitale er i forbløffende god stand (træ, metal, fjerdre, mm.). Når jeg først har fået fjernet det gamle karamelpapir og popkorn. Og de har fået en grundig restorering bliver de bare for fede . __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 02 Januar 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
L.Becker skrev:
Efter min mening burde du have 3 stole forrest så du får en "rigtig" sweet spot der og så sætte de 4 i bagerste række? Blot mit input...  |
|
|
Desuden består min familie (snart) af 4 personer, og det ville være meget trist, hvis et medlem (om et par år) skulle forvises til bagerste række alene (hvem sagde byggemand Bob ). Godt argument, som jeg køber! Hvis du vil låne består vores samling af 5 Byggemand Bob film...
|
|
|
Jeg har (selvfølgelig) overvejet problemstillingen med højden på ryglænet, og det er jo en afvejning mellem komfort og 'god lyd'. For en gangs skyld prioritere jeg noget over lyden! Ellers er der jo muligheden at bygge en forhøjet "platform" til de bagerste sæder...
[/QUOTE]
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Januar 2005 kl. 22:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.Becker skrev:
...Ellers er der jo muligheden at bygge en forhøjet "platform" til de bagerste sæder... |
|
|
Hvis du kigger (sikkert mange) indlæg tilbage, så vil du se at det er på listen. Så der kommer en platform . __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 02 Januar 2005 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
anno1982 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
|
Nå... Men til sagens kerne. 'Gamle trofast' har måtte lade livet, udelukkende fordi den var grim, dårligt at sidde i og alle de mange kommentarer om den .

|
|
|
- Suverent 
Der røg den sidste akilleshæl! __________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
|
( jeg bruger to 1 personers og en 3 personers sofa, så det kan godt være at det virker anderledes med rigtige biostole i forhold til mit eksperiment, hvor vi prøvede begge muligheder). Men du kan da prøve og sætte dem løst om og se hvad der virker bedst og ser mest "rigtigt" ud
|
|
|
De kan nu ikke sådan sættes løst op, hvis de ikke er boltet til gulvet vælter de med det samme, og de vejer et ondt år (derfor læner de op ad væggen på alle billederne).
Jeg kan godt se din pointe når alle sidder i samme højde, men da jeg hele tiden har planlagt en rampe til de bagerste er der ikke så meget at rafle om . __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
XenoCypraZ Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 760
|
| Sendt: 03 Januar 2005 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
XenoCypraZ skrev:
Har du fundet en billet pris, til når du er færdig ?
|
|
|
He he... Jeg kan jo divedere den totale udgift med 7  |
|
|
Oki, så springer jeg premieren over
__________________ I reveal you witch now you've cast your last spell
he knows who you are you'll join him on his way to hell........
[Pyramaze - Sleepy Hollow]
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
| Sendt: 04 Januar 2005 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ingeniøren.
Havde aldrig regnet med du ville vælge biostole, men jeg sagde jo at biostole også kan være komfortable. Og desuden ser det skide godt ud med et par rækker af dem.
Tillykke med dem og så til den pris, var der flere tilbage i planetariet??
Dief __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
| Til top |
|
| |
Gyzz Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 81
|
| Sendt: 05 Januar 2005 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Planetariet holder ellers ellers udsalg af deres gamle stole lørdag. d. 8, hvis der er nogle der mangler stole til bioen. (ref.: Urban Onsdag s. 17)
Gyzz
|
| Til top |
|
| |
Azo^ Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 502
|
| Sendt: 05 Januar 2005 kl. 15:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er jo slet ingen grænser for hvor meget der bliver gået i detaljer med denne bio! Det er bare lækkert! 
Det eneste dårlige ved at følge denne tråd, er at man bliver lidt halv deprimeret over man kun har sit eget værelse i lejligheden til rådighed .. 
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2005 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dief skrev:
| Havde aldrig regnet med du ville vælge biostole, men jeg sagde jo at biostole også kan være komfortable. Og desuden ser det skide godt ud med et par rækker af dem.
Tillykke med dem og så til den pris, var der flere tilbage i planetariet?? |
|
|
Jeg bøjer mig i støvet og indrømmer at du havde ret (hvilket jeg faktisk er glad for ).
Da jeg hentede dem var det kun for folk der havde forudbestilt, og det var kun tre personer. Jeg blev oplyst at der kom et firma og fjernede resten dagen efter, og det er dem eller selve planetariet der sælger dem videre tør jeg ikke sige noget om.
Azo^ skrev:
|
Der er jo slet ingen grænser for hvor meget der bliver gået i detaljer med denne bio! Det er bare lækkert! 
Det eneste dårlige ved at følge denne tråd, er at man bliver lidt halv deprimeret over man kun har sit eget værelse i lejligheden til rådighed .. 
|
|
|
Takker , men jeg er da ked af at det gør andre deprimerede . (Jeg blev nu også deprimere af at se andres, før jeg fik min egen ).
Jeg regner med at få monteret forreste række i løbet af weekenden, så nye billeder er nok snart på vej... __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 05 Januar 2005 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
|
Jeg regner med at få monteret forreste række i løbet af weekenden, så nye billeder er nok snart på vej...
|
|
|
Det bliver jo spændende at se - du er klar over at de stole kun "virker" med kubbel-formet lærred og et sub-woofer på størrelse med en campingvogn?!
Du får nogle problemer med gulvet i stue-etagen... 
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
P*s jeg vidste der var en grund til at de var så billige .
Desuden kan man læse i en anden tråd at firmaet "biostole" sælger dem for 1250,- for 2 stks. Godt jeg købte dem direkte . __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 06 Januar 2005 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi glæder os til at se nogle billeder af første "monteringsrunde" her i Week-enden  __________________ dj
|
| Til top |
|
| |
Bellini Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 07 Januar 2005 kl. 07:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ingeniøren,
kan du ikke beskrive for mig, hvordan du har fået skilt ryglænet ad? Endnu har jeg ikke brugt mange 5 sek. på dem jeg hentede igår, men umiddelbart kunne jeg ikke finde nogle skruer der samler bagstykke med forstykke (hvis du forstår). Er de klikket sammen? Det er svært at se på dit billede, men det kunne se sådan ud.
/Bellini
|
| Til top |
|
| |
Bellini Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
| Sendt: 07 Januar 2005 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahh...nåede at komme hjem og forsøgte mig så frem - og det lykkedes. Det kostede dog et skruehul livet - men jeg overlever
Så skal der bare købes noget stof og arbejdes.
/Bellini
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2005 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bellini. Beklager det (for) sene svar .
Et lille trik: Hvis du maser en halvtyk skruetrækker ned i mellem hynden og bagstykket (i midten) kan du lige løfte dem af.
Jeg har fået monteret min forreste række, men det er sku blevet for sent til billeder så de kommer i morgen... __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
| Sendt: 09 Januar 2005 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er det "i morgen" og så ville det være rart med en masse billeder af stolene 
Måske der også kan blive plads til før og efter billeder. Hvor længe tog det så egentlig at lave den første række inkl. montering? __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2005 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Olsen skrev:
Nu er det "i morgen" og så ville det være rart med en masse billeder af stolene  |
|
|
Ro på.... De kommer nu 
Olsen skrev:
| Måske der også kan blive plads til før og efter billeder. Hvor længe tog det så egentlig at lave den første række inkl. montering? |
|
|
Jeg tror du har misforstået noget, de er kun blevet monteret indtil videre. Men det har vel taget et par timer sammenlagt... __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Januar 2005 kl. 16:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er de første så monteret...

Stoffet der er lagt over den ene stol er 'farveprøver', den øverste bliver grå og resten af stolen bliver blå. Min kone er ved at 'obducere' et af de gamle hyndesæt, så der kan laves et møster til de nye.
Fra en anden vinkel:

Den opmærksomme har nok bemærket at de yderste stole er lidt sparsomme, men jeg gider ikke samle dem før de er blevet ombetrukket... og det bliver de først efter de midterste...
Bagfra:

Øverste bræt (på venstre stol), viser en 'finishprøve' i bøg. Hele ryggen får denne finish.
Det er allerede meget mere 'bio-agtigt' når man sidder og ser film, jeg kan sku dårligt vente til det hele bliver færdigt .
Nu venter jeg bare på at D.J. anbefaler at jeg laver dem helt sorte (men det bliver de ikke ). __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |