| Forfatter |
|
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
| Sendt: 16 December 2004 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ringeklokken bliver nok bare fra det lokale byggemarked (jeg er nemlig ikke til at råbe op bag de lydisolerende væge, selv uden lyd på anlægget ).
Jeg overvejer følgende som fjernbetjening: http://www.koz.dk/product.asp?product=744&page=2
primært pga denne mulighed: http://www.koz.dk/product.asp?product=995
kim olsen skrev:
| dit nummer 10. ønske... kan du uddybe det lidt..? er det ikke bare at stille det langt væk... eller lave en skakt fra køkkenet.. |
|
|
Det er jo meningen at colaerne er inden for rækkevidde , og når filmene kører kommer det bare til at fungere som en "køletaske".
BenFi skrev:
| Phu ha - Så kom jeg gennem HELE tråden!! |
|
|
RESPEKT!!  
BenFi skrev:
| Lige nu sidder jeg med en bunke spørgsmål... |
|
|
Du fyrer bare løs.... Jeg skal nok svarer efter bedste evne.
BenFi skrev:
Jeg napper helt sikkert nogle ideer fra dig!  |
|
|
Du skal være mere end velkommen, sålænge du selv præsentere dit resultat herinde (hifi4all). Det er jo sådan vi holder 'hjulene i gang'  __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
Ingeniørkonen Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2004
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 16 December 2004 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak og selv tillykke og held og lykke med udbygningen. Det ville nokvære noget nær det samme her hvis der en dag skulle blive for lidt plads. Har dog yderligere et rum som kunne blive til børneværelse, men nu har vi ikke planer om flere efter denne
D.J. skrev:
|
så jeg spår dig en fortrinlig jul med en masse opmærksomhed fra manden - og så kan du godt puffe ham igang, vi "vil" se billeder af de mystiske gaver implanteret i bioén. .
|
|
|
Jeg er ret sikker på at der nok skal komme nye billeder ved første given lejlighed. Han kan slet ikke lader være.
D.J. skrev:
|
Forresten kan min kæreste heller ikke "hifi´sk/surroundsk" ( russisk lignende ) så hun ruller bare med øjene, sukker og siger, ja,ja , det lyder som en fin ide og så ser jeg dig ikke de næste par dage eller hvad!?
|
|
|
Jeg kan sagtens følge din kæreste. Det er lidt det samme jeg siger her og selvom min mand siger nej nej, det tager kun lige 10 min. så ved jeg bedre efterhånden.
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 16 December 2004 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniørkonen skrev:
...selvom min mand siger nej nej, det tager kun lige 10 min. så ved jeg bedre efterhånden. |
|
|
Så fik jeg den  __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
| Sendt: 16 December 2004 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
Ingeniørkonen skrev:
...selvom min mand siger nej nej, det tager kun lige 10 min. så ved jeg bedre efterhånden. |
|
|
Så fik jeg den 
|
|
|
Jeg troede kvinder var glade for at vi kunne i over 10 min  
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 16 December 2004 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
Ingeniørkonen skrev:
|
|
Så fik jeg den 
|
|
|
Alt for sjovt! Det oplever jeg ret tit - nøjagtig samme dialog...
|
| Til top |
|
| |
anno1982 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 16 December 2004 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
DonJensen skrev:
Ingeniøren skrev:
Ingeniørkonen skrev:
|
|
Så fik jeg den 
|
|
|
Jeg troede kvinder var glade for at vi kunne i over 10 min  
|
|
|
 - kunne sq ikke lade være 
__________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blot et par facts...
Trådløse ringeklokker kan købes i næsten alle supermarkeder til under kr. 100,-. Jeg har selv en og den rækker i hele huset (købt i Brugsen 79,-).
Mht. fjernbetjening ser dit valg interessant ud. Jeg har selv haft en Marantz RC2000 mkII i 4 år nu og den virker perfekt. Ikke uden grund at "Stereophile Guide to Home Theater" havde den på forsiden i sin tid og udråbte den til "Remote og the Gods".
Skamler - så gammel er du vel heller ikke - pjat til side, skamler given en helt anden "afslapnings-effekt"!
Du ligger ikke på den lade side!
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 15:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hos mig, hvis de forstyrrer mens jeg ser film, ka´de rende og ho.....  .
skamler til frontrækken ( to sofastole) er et must ( har to hjemmelavede - ikke af mig ! -af mælkekartoner og sort stof + polstering - faktisk rigtig fine, synes jeg ).
Et forslag til dit punkt 10.
Det køleskab (minibar hotel køleskab ca. 52 liter) jeg købte ( firmaet hed vist Vibecold, meget venlige overfor vanvittige forspørgelser fra en nørd -mig!) er et såkaldt kondenskøleskab, dvs. at den har ingen kompressor (nul larm) til gengæld er det ikke superlavenergi, superkølende,superbilligt og kræver lidt luft omkring sig - men jeg kunne få det i sort! (så slap jeg for at male det ) og virker faktisk fint! -klart anbefalingsværdigt
MHT. billeder af min biograf, så er der pt. et par forhindringer:
1: Jeg ejer ikke et digitalkamera .
2. Jeg ved ikke hvordan, man gør ( altså får billederne ind i pcén osv.) ..endnu!!
3. Jeg tror, at det bliver svært at få nogle ordentlige billeder ud af det, da alt så og sige næsten er sort i rummet ( gulvtæppe,vægge,lofter, gardiner, hylder, køleskab,grej,racks, osv.) selv om jeg har en del lys derinde, bliver der sjældent rigtig lyst .
MEN jeg vil prøve om jeg kan låne et af en kammerat og prøve, om jeg kan få et par hæderlige billeder ud af det og finde ud af at få dem lagt ind i pcén - ( fik jeg nævnt, at jeg ikke er til computere?!  ).
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
anno1982 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
|
Det er vist egentlig noget tid siden jeg sidst har givet en update på planerne, listen er (selvfølgelig) meget dynamisk, men pt. ser den sådan ud:
- Hylder til centerhøjtalere
- DIY fleksi-rack til receiver og effekforstærkere
- Ekstra centerhøjtaler
- Ekstra kabelbakker, signalkabler og højtalerkabel
- Automatisk tænd/sluk af effektforstærkere fra receiverens 12v trigger
- Multifjernbetjening
- Hylde/holder ved dør
- IR distributionssystem
- Biografplakater (Juleønske
)
- Trådløs ringeklokke
- Billedramme med præsentation af opsætning/udstyr
- Popkornmaskine (også juleønske
)
- Køleskab m. automatisk afbrydelse under film
- Stole
- Podie til bagerste række
- Kopholdere
- Nummerering
- Holder til fjernbetjening på 'fars plads'
- Benskamler
Det skulle være det, rækkefølgen er helt tilfældig. Håber det giver et indtryk af hvad der er i vente...
|
|
|
-> nr 8: En form for diagram eller...? __________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Giver Ingeniøren et indtryk af, at være uddannet ingeniør  
Her er ikke bare punkter, men også underpunkter........respekt!!! og Bare vent, der er med sikkerhed også lavet en tidsplan, hvem udfører hvad og med hvilken værktøj/remedier - ja, undskyld Ingeniør(en), men du er bare så praktisk, fornuftig, skematiseret og planlæggende, at man ikke kan lade være at ryste beundrerne på hovedet og samtidig synes, at det er lidt sjovt ( ikke ondt ment ).
Jeg mener, at da jeg startede på min bio - tegnede,målte,testede,beregnede, optimerede og klippede gudhjælpemig også 100:1 figurer ud og brugte occeaner af tid på at forberede alting ( og lavede alting om igen 3 mdr. senere ), men du går lige skridet længere og planlægger hvornår og hvordan du skal måle,tegne,implanterer og forventet færdiggørelse.
Det er en fornøjelse og et privilegium, at få lov til at følge med på sidelinien (tak for det ), men jeg føler mig efterhånden som et sjuskehoved, som tilfældigt "propper" ting ind i min bio __________________ dj
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2004 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
hos mig, hvis de forstyrrer mens jeg ser film, ka´de rende og ho.....  . |
|
|
Det er nu også mest når jeg bare render og 'piller' dernede, der går der jo også hurtigt lidt tid med 
D.J. skrev:
Det køleskab (minibar hotel køleskab ca. 52 liter) jeg købte ( firmaet hed vist Vibecold, meget venlige overfor vanvittige forspørgelser fra en nørd -mig!) er et såkaldt kondenskøleskab, dvs. at den har ingen kompressor (nul larm) til gengæld er det ikke superlavenergi, superkølende,superbilligt og kræver lidt luft omkring sig - men jeg kunne få det i sort! (så slap jeg for at male det ) og virker faktisk fint! -klart anbefalingsværdigt |
|
|
Det lyder interresandt, du skulle vel ikke have nogen informationer omkring en forhandler eller andre 'kontakt' informationer.
D.J. skrev:
MEN jeg vil prøve om jeg kan låne et af en kammerat og prøve, om jeg kan få et par hæderlige billeder ud af det og finde ud af at få dem lagt ind i pcén - ( fik jeg nævnt, at jeg ikke er til computere?!  ). |
|
|
Jeg håber det lykkes, nu har vi snart hørt så meget 
anno1982 skrev:
| -> nr 8: En form for diagram eller...? |
|
|
Ja, se side 19 for et par eksempler (disse er dog allerede forældet). Diagrammet skal så suppleres med beskrivelser af de enkelte komponenter.
D.J. skrev:
Giver Ingeniøren et indtryk af, at være uddannet ingeniør   |
|
|
Tjaa... det kan jeg vist ikke løbe fra, MEN jeg har trods alt ikke lavet en tidsplan 
Arbejdsfordelingen har jeg faktisk lavet: Skal der bruges en symaskine er det min kone, alt andet er mig  __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2004 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har rodet lidt i mine papirer:
Vibocold,Livøvej 22 , 8800 Viborg tlf. 86613411 , bare ring direkte til dem, det gjorde jeg og snakkede med dem, derefter sendte de en brochure ( måske kan du finde den selv på www.vibocold.dk ) og jeg bestilte bare hos dem og fik tilsendt køleskabet ( modellen hedder SM52 - nr. 107).
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2004 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
ralle Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 235
|
| Sendt: 21 December 2004 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ingeniøren.
Jeg har læst at du bruger et DVI kable. Hvor langt er det.
Jeg skal selv bruge et DVI-I og det skal være omkring 10 meter. Men man siger jo at det ikke må blive over 5 meter. Men Jeg vil lige høre dig. Jeg har set et på 11 meter men jeg ved ikke om det er godt.
Rasmus __________________ Film skal ses i hjemmebio.
Rasmus Erichsen
www.hifi4all.dk
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2004 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ralle.
Mit DVI kabel er 5 meter, så jeg holder mig inden for det anbefalede . Der er absolut muligt at få det til at virke ved 10m, men det afhænger af afspilleren, modtageren og kablet... men husk at der er ingen garanti for succes  __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2004 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
ralle skrev:
|
Hej Ingeniøren.
Jeg har læst at du bruger et DVI kable. Hvor langt er det.
Jeg skal selv bruge et DVI-I og det skal være omkring 10 meter. Men man siger jo at det ikke må blive over 5 meter. Men Jeg vil lige høre dig. Jeg har set et på 11 meter men jeg ved ikke om det er godt.
Rasmus
|
|
|
Jeg har testet et "normalt" HDMI/DVI kabel fra av-connection på 10 meter fra Pioneer 668 til panasonic PT-AE700 uden problemer... så man kan også være "heldig"
|
| Til top |
|
| |
blackhawk Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
| Sendt: 22 December 2004 kl. 01:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er målløs..!!
Efter jeg som ny på boardet har trawlet igennem samtlige 516 indlæg, både fra den STOLTE bygmester, og den ikke mindre STOLTE og meget forstående hustru er jeg som en lille dreng i en slikbutik. Jeg sidder faktisk med skruetrækkeren i hånden, og vrider og drejer hovedet for at finde en plet hvor jeg kan begynde... 
Jeg bor i en lille lejlighed, hvor jeg har fyldt den med hvad min tidligere ellers søde kæreste kaldte en "Fredgaard væg.." Så her kan der ikke blive hjemmebio, selvom jeg har købt lidt discount plasma og sager. SÅ nu tror jeg at min nuværende kærestes stue står for tur. Når mine vildelser gik højest, overvejede jeg bare at besætte den. Men ved du, hvad?
Jeg vil gøre som Ingeniøren. For den eneste måde at et så tidskrævende projekt skal kunne lykkes og med god samvittighed, så skal det ske SAMMEN med min udkårne. I den forstand har Ingeniørens samt hustru´s indlæg været yderst inspirerende. Jeg ved at min kæreste godt ved, at det som Jeres projekt er realiseringen af en lang drengedrøm.
Derfor er det også SÅ fedt at Ingeniøren har brugt så mange kræfter på at holde os opdateret med fine billeder, og er åben overfor inputs. Jeg blev sgu helt ked af at se, at der efter 400+ indlæg skulle være nogle knaldhætter der skulle ødelægge Jeres glæde og stolthed over det fælles og ekstremt IMponerende hjemmebio projekt - midt i børn, kommende børn og privatliv.
*Host* Og så ikke mindst TUSINDE tak for de mange billeder fra processen op til dit nuværende fede setup. Jeg er ikke en skid bevendt med værktøj, så jeg vil sætte mig ned, og printe dine diagrammer og billeder ud, for at få overblik over hvordan man gør - takker!
Derudover er jeg så glad for at se, at du med preout og et par nok brugte men fede og vellydende amps kan få en bif til at rulle. Uvidende om dette har jeg skimmet markedet for surround pre-amps, og fundet ud af at sådan en har jeg sgu ikke råd til - Lexicon eller hvad nu. Så igen, godt gået. Også glad for dine inputs omkring DVI, har netop bestilt min Denon DVD 1910 af samme årsag! Omkring møbleringen ville jeg nok stille alt gearet på en lav reol, ikke højere end en halv meter. Således burde alt være indenfor rækkevidde, men om jeg blir irriteret på alle de røde lamper skal være usagt.
Og keep tråden kørende, ved at meget af energien ved at knokle løs dernede er at kunne vise sit værk stolt frem, og få konstruktive ideer og inputs.
Kors hvor jeg snakker... __________________ Med venlig hilsen
Aslak C. Vind
|
| Til top |
|
| |
ralle Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 235
|
| Sendt: 22 December 2004 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.Becker
Hvad skulle du give for sådan et kabel. jeg har set et 10 meter kabel hos AV-connection til 500kr. jeg ved ikke om det er godt, da jeg kun har læst om det. det skal bruges til en DVD 1910. og en Sanyo Z2/Z3 Jeg har lide et spørgsmål til, Hvad for nogle kabler jeg bruge til min projektorer. Jeg skal bruge til:
Til jer alle sammen
projektorer-DVD
Projektorer-PS2
Projekrorer- video
Håber i kan svare.
Rasmus __________________ Film skal ses i hjemmebio.
Rasmus Erichsen
www.hifi4all.dk
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2004 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
ralle skrev:
|
L.Becker
Hvad skulle du give for sådan et kabel. jeg har set et 10 meter kabel hos AV-connection til 500kr. jeg ved ikke om det er godt, da jeg kun har læst om det. det skal bruges til en DVD 1910. og en Sanyo Z2/Z3 Jeg har lide et spørgsmål til, Hvad for nogle kabler jeg bruge til min projektorer. Jeg skal bruge til:
Til jer alle sammen
projektorer-DVD Jeg anbefaler et standard HDMI kabel som du selv har nævnt. Jeg er ret sikker på, at det handler og "sender-stik" og "modtager-stik" når vi snakker digitale signaler og ikke kun kablets kvalitet. Dette gælder så vidt jeg ved ikke ved DVI men kun ved HDMI som jeg har erfaring med.
Projektorer-PS2 Det ved jeg intet om, men den kan vel udsende composite?
Projekrorer- video Jeg ville anbefale et "fornuftigt" scart-kabel.
Håber i kan svare.
Rasmus
|
|
|
Med chance for at bruge Ingeniørens tråd til dine spørgsmål svarer jeg lige her. Hvis du har yderligere er du velkommen til at sende mig en privat besked.
|
| Til top |
|
| |