Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 02:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Ingeniørens biokælder - Nu er det SLUT! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 86
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 13 December 2004 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Hej ingeniøren.

Hvad er det næste du geren vil ha' lavet i din hjemmebio?  

NO SolaWing/

Min hjemmebio
Til top Vis peewee©'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peewee©

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 13 December 2004 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

peewee© skrev:

Normalt sætter jeg en ære i at svare hurtigt, men denne gang må det vente lidt... Beklager...

Til jer der er kommet med ros/opbakning, tak for det, jeg skal have det med under mine overvejelser...

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 13 December 2004 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Hej Ingeniøren

Ja jeg ville egentlig bare gerne komplimentere dig med din hjemmebio, den er kort og godt FEEEEED!!! Mht. indretningen så synes jeg detaljen med at male væggen omkring lærred sort er glimrende...

Fortsat god fornøjelse med den..

mvh

Filmtossen

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2004 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

Det er bare helt fint. Jeg venter med spændning på at høre/se det.

NO SolaWing/

Min hjemmebio

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 December 2004 kl. 15:09 | IP-adresse registreret  

peewee© skrev:

Det er bare helt fint. Jeg venter med spændning på at høre/se det.

Det er du ikke ene om!!

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Sendt: 13 December 2004 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

surfede lige lidt.

Bare en sjov lille detalje, Lorx og alle andre, du nævnte, at du har en Sunfire Cinema Grand processor ( fed maskine forresten ) men ikke nr.ét på den?! pyt - i version 2 sad der en Motorola 56362 DD/DTS dekoder med en vejl. pris på 20 dollar! ( godt nok ved  50.000 stk´s køb). I cinema 3 skiftede man til den "Nye" type; 56367 ( lavere strømforbrug bla.) prisen faldt til 15 dollar!! - så det er ikke dekoderen som presser prisen op!! ( eller for den sags skyld kvaliteten, tit).

Ingeniørkonen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2004
Sendt: 13 December 2004 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:

- bare synd, vi ikke hører så meget fra konen ( altid skægt/interessant, at høre den bedre halvdel - min synes bare, at jeg opfører mig som en "ung" knægt, der chatter  med mine mednørder).

Hej D.J jeg deltager nu ikke så meget for for at sige det som det er, så har jeg ikke en f** forstand på det. Jeg kan godt lide når noget lyder godt, men om det så lige er det ene eller det andet er jeg lidt ligeglad med. Og som også min mand også har skrevet før, så er det ikke så højt som han gerne vil have det når vi ser film sammen, så jeg lægger ikke mærke til de små ting som han gør. Jeg sidder som regel med en finger i hvert øre når vi er i biffen... det er lige en tand for højt for mig, men hvad gør man ikke for sin bedre halvdel

Til top Vis Ingeniørkonen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingeniørkonen

Ingeniørkonen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2004
Sendt: 13 December 2004 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Synes lige jeg vil komme med et indlæg.

Det er efterhånden blevet en ret fed bio at have i kælderen. Den vækker en del beundring i familien og hos vennerne og specielt også hos mig. Jeg ved hvor stort et arbejde det har været og hvor lang tid det har taget, og tro mig, min mand har virkeligt gået op i det med liv og sjæl. Det er blevet s**** flot skat

Selv om jeg intet ved om HIFI så er han alligevel kommet til mig og har fortalt om de ting han gerne ville have/skifte ud og vi har snakket meget om. Flere af de ting der er skiftet ud har jeg selv foreslået at "jeg arvede" til stuen, for man bliver jo lidt vant til at have noget ordentligt lyd, også selvom det bare er radio eller cd'er der bliver lyttet til.

Jeg er stolt af, at han har diskuteret tingene med mig, selvom han til tider lige så godt havde kunnet snakke russisk til mig, for jeg havde nok forstået lige så meget af det.

Jeg ved lidt om hvad der sker i fremtiden og jeg ville glæde mig til efter jul, hvis jeg var jer  og så ikke mere om det. Det er jo en hemmelighed indtil videre...

Den ros/opbakning I alle er kommet med undervejs har gjort underværker, og han er ikke mange minutter om at få taget nogle nye billeder til jer, ved først givende lejlighed. Det er lige som et lille barn juleaften, at se ham når der er sket fremskridt og derfor bliver jeg også ked af, at det kan gå galt som det er gjort i dag. Jeg har ikke selv læst det, men har kunnet forstå at det ikke har været særligt sjovt, så min bøn er helt klart, acceptere hinanden som de forskellige personer I er og kom med konstruktic kritik, hvis det er det I vil, men hold det på et voksent niveau.

Bare min mening

Men ellers vil jeg bare sige..... Hvor er det FEDT at have en mand der kan finde ud af sådan noget...

Til top Vis Ingeniørkonen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingeniørkonen

virtual
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 December 2004 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

SK*DE FED BIO

Bare kom videre, glæder mig til at se efter JUL. er det mon lille nissemor der har været ude at købe ind ?????

Clapton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 December 2004 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Ingeniørkone:

Du skal helt klart have en snak med min kæreste. Hun deler ikke din beundring for HIFI. Slet ikke. Hun er dog ikke negativ over, at jeg bruger penge på min hobby (nok fordi vi ikke har fællesøkonomi) men hun syntes stadigvæk at det er spild af penge. Hun er godt tilfreds med med det stereo mit tv kan præstere.

Hun er dog uvenud begajstret for at jeg har planer om at investere i et fladskærm inden så længe, for det ser smartere ud og fylder mindre. At den så samtidig har bedre billede går hun ikke så meget op i.

Hot air for a cool breeze
Cold comfort for change
And did you exchange
A walk on part in the war
For a lead role in a cage
Til top Vis Clapton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clapton

peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2004 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

Ingeniørkonen skrev:

Den ros/opbakning I alle er kommet med undervejs har gjort underværker, og han er ikke mange minutter om at få taget nogle nye billeder til jer, ved først givende lejlighed. Det er lige som et lille barn juleaften, at se ham når der er sket fremskridt og derfor bliver jeg også ked af, at det kan gå galt som det er gjort i dag. Jeg har ikke selv læst det, men har kunnet forstå at det ikke har været særligt sjovt, så min bøn er helt klart, acceptere hinanden som de forskellige personer I er og kom med konstruktic kritik, hvis det er det I vil, men hold det på et voksent niveau.

Jeg synes det er så flot at du kommer med det. og jeg kan kun give dig ret. Jeg håber ALDRIG mere at vi skal se sådan noget her inde på denne tråd eller på andre i dette dejlige forum.

ER spændt på at se, hvad julen bringerham

NO SolaWing/

Min hjemmebio

Clapton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 December 2004 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Peewee©:

Det er desværre nok ønsketænkning, men julen er jo håbets og miraklernes tid, så måske går det i opfyldelse. Men jeg tvivler...

Hot air for a cool breeze
Cold comfort for change
And did you exchange
A walk on part in the war
For a lead role in a cage
Til top Vis Clapton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clapton

peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2004 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Clapton.

ja, måske. men det er jo jul og julen er jo håbes tid Så det må være min lille jule bøn

NO SolaWing/

Min hjemmebio

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 13 December 2004 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

peewee© skrev:
Ingeniørkonen skrev:

Jeg synes det er så flot at du kommer med det. og jeg kan kun give dig ret. Jeg håber ALDRIG mere at vi skal se sådan noget her inde på denne tråd eller på andre i dette dejlige forum.

ER spændt på at se, hvad julen bringerham

Også fuld opbakning herfra til jer begge!

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

anno1982
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 13 December 2004 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes selv at jeg havde godt fart i "hjemmebio-byggeriet" en overgang, men det er da utroligt alle de forbedringer du får sat værk!

Du bekræfter i sandhed at man aldrig bliver "færdig" med sit anlæg/hjemmebio - man udskyder bare det svageste led!  

Klø på! - Jeg følger, samt samler inspiration fra sidelinien!

Min Bio
Til top Vis anno1982's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anno1982

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Sendt: 13 December 2004 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Ingeniørkone.

Min kæreste interesser sig heller ikke for alle mine "dimser og dutter" ,men hun kan nu også godt lide at se ringenes herre eller en thriller (helst ovenikøbet en autentisk) nede i kælderen (vi har bio som jer der). Forresten tillykke med den kommende ( vi har også den næste på vej). Faktisk havde vi ikke flere rum tilbage, så valget stod mellem at bioén røg eller vi byggede ud..............hvis du er den mindste i tvivl om hvad vi valgte, så tænk på din mand og forstil dig hans overvejelser - der var ingen, at pille ved bioén var slet ikke en mulighed. så vi bygger ud.( og om aftenen, når knægten og kæresten er faldet i søvn, "sniger" jeg mig ned og ser film).

Forrige år fik jeg en fin popcornmaskine til rummet i julegave af kæresten ( og sidste år et slikstativ)- i mine øje, var hun dejligere end nogensinde før, - så jeg spår dig en fortrinlig jul med en masse opmærksomhed fra manden - og så kan du godt puffe ham igang, vi "vil" se billeder af de mystiske gaver implanteret i bioén. .

Forresten kan min kæreste heller ikke "hifi´sk/surroundsk" ( russisk lignende) så hun ruller bare med øjene, sukker og siger, ja,ja , det lyder som en fin ide og så ser jeg dig ikke de næste par dage eller hvad!?

Ingeniør - har du været ude og lede efter gaver i huset?..........man kan vel altid "bare lige mærke" lidt på dem

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 December 2004 kl. 08:20 | IP-adresse registreret  

Så er jeg tilbage, efter en lille tænkepause har jeg besluttet mig for at forstætte tråden (og dermed også serien af billeder ). Men der er godt nok et par ting at kommenterer....

Clapton skrev:
...Jeg syntes specielt at det er lækkert at du vælger at indlemme os andre i selve processen med at lave dit kælderbio. Det gør altså denne tråd så meget mere interessant end "bare" at skrive hvilket anlæg man har.

Det har fra starten været meningen at lave en tråd der fulgte processen, og ikke bare præsenterede det færdige resultat! Jeg syntes selv processen er meget mere interresant at følge udefra, og jeg håber at flere vil følge trop.

D.J. skrev:
ingeniøren, jeg synes, at det er inspirerende/spændende, at læse om dine fremskridt og eftersom, det efterhånden er blevet en lang tråd - så må vi være mange, der synes sådan - så bliv og inspirerer ( og bliv inspireret).

God pointe, man skal ikke lade de få ødelægge det for de mange, selvom det tit er de får der gør mest 'indtryk'.

D.J. skrev:
Desuden kan jeg personligt godt lide din saglige måde/holdning, som du deltager med...

Det er nok en arbejdsskade . Men spøj til side, så mener jeg kun at disskutioner er interresante når de holdes saglige og konstruktive, mudderkastning siger mig intet.

Men i lige måde, det er jo en synd at sige at vi to er enige om hvordan baghøjtalere skal placeres (anden tråd), men det forhindre jo ikke en god konstruktiv disskution baseret på argumenter

Ronin skrev:
Så er der slettet en del overflødige indlæg - hold tonen sober og bliv ved emnet. Der er ingen grund til at ødelægge Ingeniørens tråd - nu gik det lige så godt, så lad det fortsætte sådan!

TAK

Jeg ved godt at I moderatorer altid er udskælte, men herfra skal I have stor ros. Tak for oprydningen, nu er tråden da rimeligt tilbage på sporet igen.

sedroc skrev:
...Det der er mest spændende ved denne side, er ikke det lækre udstyr som folk anskaffer sig, men den lidenskab hvormed at folk går op i deres HIFI/hjemmebio, og dér skorer du bestemt gode point. Dertil er dit udstyr bestemt også en pæn del bedre end nogle folk som jeg kender, at der så findes folk der har overskud til at gå endnu mere op i det, er en helt anden sag!!!

Takker , for mig er det vigtigt at have noget godt udstyr jeg er tilfreds med. Det er ikke en prioritet/mål at jeg skal have det bedste af det bedste, det syntes jeg ikke er pengene værd.

Og held og lykke med dine egne planer

peewee© skrev:

Ja nu nærmer vi os essensen igen

Min næste investering bliver nok den ekstra centerhøjtaler over lærredet, men et rack til effektforstærkerne og receiveren står også højt på listen, jeg overvejer kraftigt et DIY fleksi-rack.

Ingeniørkonen skrev:
Det er efterhånden blevet en ret fed bio at have i kælderen. Den vækker en del beundring i familien og hos vennerne og specielt også hos mig. Jeg ved hvor stort et arbejde det har været og hvor lang tid det har taget, og tro mig, min mand har virkeligt gået op i det med liv og sjæl. Det er blevet s**** flot skat

Takker

Ingeniørkonen skrev:
Jeg ved lidt om hvad der sker i fremtiden og jeg ville glæde mig til efter jul, hvis jeg var jer  og så ikke mere om det. Det er jo en hemmelighed indtil videre...

Lyder det lidt som om at jeg skal glæde mig til jul i år

Ingeniørkonen skrev:
Den ros/opbakning I alle er kommet med undervejs har gjort underværker, og han er ikke mange minutter om at få taget nogle nye billeder til jer, ved først givende lejlighed. Det er lige som et lille barn juleaften, at se ham når der er sket fremskridt og derfor bliver jeg også ked af, at det kan gå galt som det er gjort i dag...

Hvorfor lyder jeg som et lille barn i denne beskrivelse  (Nå, men er vi ikke alle sådan herinde )

Ingeniørkonen skrev:
Men ellers vil jeg bare sige..... Hvor er det FEDT at have en mand der kan finde ud af sådan noget...

Den hører man nok ikke så tit fra "gennemsnits konen/kærresten"

anno1982 skrev:
Jeg syntes selv at jeg havde godt fart i "hjemmebio-byggeriet" en overgang, men det er da utroligt alle de forbedringer du får sat værk!

Du bekræfter i sandhed at man aldrig bliver "færdig" med sit anlæg/hjemmebio - man udskyder bare det svageste led!  

Nu betragter jeg faktisk stadig min bio-kælder som værende 'under opbygning', så jeg mener ikke at der egentlig er tale om forbedringer endnu. Men tak alligevel

D.J. skrev:
Forrige år fik jeg en fin popcornmaskine til rummet i julegave af kæresten ( og sidste år et slikstativ)- i mine øje, var hun dejligere end nogensinde før, - så jeg spår dig en fortrinlig jul med en masse opmærksomhed fra manden - og så kan du godt puffe ham igang, vi "vil" se billeder af de mystiske gaver implanteret i bioén. .

Jeg har faktisk også ønsket mig en popkornmaskine (og flere plakater), og der skal nok komme billeder hvis jeg får noget af det (eller andre ting til bio'en).

D.J. skrev:
Ingeniør - har du været ude og lede efter gaver i huset?..........man kan vel altid "bare lige mærke" lidt på dem

Det tør jeg sku ikke , desuden gemmer hun dem for godt

Puha... det var en masse, fremover må jeg hellere svare hurtigt på hvert enkelt indlæg igen

peewee©
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 December 2004 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

Ingeniøren skrev:

[Min næste investering bliver nok den ekstra centerhøjtaler over lærredet, men et rack til effektforstærkerne og receiveren står også højt på listen

Jeg har set flere som køre med to centerhøjtaler? Hvad giver den ekstra center. Er det noget man bør overveje. Jeg regner nemlig også med at sætte en effektforstærker til min center. Og når jeg gør det har jeg jo muligheden for at få to centerhøjtaler

NO SolaWing/

Min hjemmebio

kiro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Sendt: 14 December 2004 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Det er rart at se tråden er på sporet igen , så der igen kan komme noget sagligt på bordet, Ingeniøren fortsæt i den gode gamle stil det kan vi li .

Fuld respekt for jeres arbejde, godt at høre du ikke mistede modet alligevel.

Til top Vis kiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kiro Besøg kiro's Websted

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 December 2004 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

peewee© skrev:
Jeg har set flere som køre med to centerhøjtaler? Hvad giver den ekstra center. Er det noget man bør overveje.

Centerhøjtaleren skal helst placeres midt i billedet, hvilket praktisk talt er umuligt. Den bedste tilnærmesle er så over eller under billedet, når man benytter et TV er 'fejlen' (de 20-30 cm) slet ikke stor nok til at bemærke.

Men når man benytter et 104" lærred (som mig) så kan man sagnens høre at lyden kommer under billedet. For at kompencere for dette, kan man placere en center højtaler over og under billedet, det for lyden til at komme fra midten af billedet. Omend det bliver lidt mere diffust.

Jeg kan se på din www-knap at du har et TV, så her vil jeg ikke mene at det er aktuelt

<< Forrige Side af 86 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes