| Forfatter |
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
| Sendt: 08 December 2004 kl. 18:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
kanon med billederne, man kan meget bedre følge med, dine fine fremskridt, du gør  i din spændende bio. Forresten en fin forstærker til den billige pris (Denonén)  __________________ dj
|
| Til top |
|
| |
denon avr-1804 Forum Bruger

Konto lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 01 Juli 2004 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 205
|
| Sendt: 08 December 2004 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
det bliver jo bare kanon coool!!!
hvem der bare havde pre-out(og råd til mere effekt)....hvorfor tænkte jeg ikke på det da jeg købte min denon???.....
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
| Sendt: 08 December 2004 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
| kanon med billederne, man kan meget bedre følge med, dine fine fremskridt... |
|
|
Jeg prøver at smide billeder op hvergang der sker noget nyt, desværre er det ikke så tit som i starten. Men der burde ikke være fare for at I går glip af noget 
denon avr-1804 skrev:
| hvem der bare havde pre-out(og råd til mere effekt)....hvorfor tænkte jeg ikke på det da jeg købte min denon???..... |
|
|
Ja, det tænkte jeg heller ikke på da jeg købte min AVR-1804. Heldigvis fik jeg mulighed for at 'degradere' den til stuen (hvor den gør hvad den skal) da vi flyttede.
Jeg har fået lyttet lidt mere til den, og det er en kæmpe forbedring. Specielt når der spilles højt, her kan den bare holde bassen under fuld kontrol. I åbningsscenen til Star Wars ep. 5 (på fuld drøn), begyndte bassen altid at buldrer/blafre helt ude af kontrol, nu lyder det HELT rigtigt .
Og i DD-demoen på samme DVD (regndråber og eksplotion af glaskugle), kan man virkelig mærke vindpustet ved eksplotionen, det virker også meget mere rigtigt når trykket ikke udelukkende kommer fra sub'en.
Den er helt klart hver eneste af de 1.100,- kroner værd 
PS. POA-2200 er lige blevet forsynet med et profigold kabel, så nu er det kun centeren der bliver trukket af en lakrids, men julen er dyr så centeren må vente... __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
| Sendt: 13 December 2004 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor ikke skille dig af med den Denon AVR-something og skifte til en decideret 7.1 pre? Du ser ud til at have planer om at skaffe dig effekte nok, og den lader sgu noget tilbage at ønske som forforstærker. For de penge du kan få for den, kan du købe dig en laaangt bedre 7.1 forforstærker, tro mig.
__________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2004 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
powda skrev:
| Hvorfor ikke skille dig af med den Denon AVR-something og skifte til en decideret 7.1 pre? |
|
|
Primært fordi jeg er rigtig godt tilfreds med min avr-something...
powda skrev:
| Du ser ud til at have planer om at skaffe dig effekte nok |
|
|
Har jeg det ?! (der er ingen til de fire bagkanaler, og det kommer der heller ikke)
powda skrev:
| og den lader sgu noget tilbage at ønske som forforstærker.[For de penge du kan få for den, kan du købe dig en laaangt bedre 7.1 forforstærker, tro mig. |
|
|
Jeg købte den lige da den udgik som en demomodel, så jeg gav 3500,- en rimelig brugtpris vil maksimalt være 2500,-. Hvor kan jeg få en super 7.1 forforstærker til de penge ?? __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
| Sendt: 13 December 2004 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
powda skrev:
| Hvorfor ikke skille dig af med den Denon AVR-something og skifte til en decideret 7.1 pre? |
|
|
Primært fordi jeg er rigtig godt tilfreds med min avr-something...
powda skrev:
| Du ser ud til at have planer om at skaffe dig effekte nok |
|
|
Har jeg det ?! (der er ingen til de fire bagkanaler, og det kommer der heller ikke)
powda skrev:
| og den lader sgu noget tilbage at ønske som forforstærker.[For de penge du kan få for den, kan du købe dig en laaangt bedre 7.1 forforstærker, tro mig. |
|
|
Jeg købte den lige da den udgik som en demomodel, så jeg gav 3500,- en rimelig brugtpris vil maksimalt være 2500,-. Hvor kan jeg få en super 7.1 forforstærker til de penge ??
|
|
|
Hvad er det du bruger ? 2803 / 3803 ?
Jeg har selv haft en 3802 brugt som pre med en h/k signature 1.3 effekt, og den 3802 røg til salg efter en uges tid. Har købt mig en rotel rsp1066 7.1 pre istedet, og forskellen er så stor, at man skulle tro prisforskellen på de to systemer var langt større end det egentligt er. Jeg smed selv 1k oveni for forskellen, og tro mig, det var ikke fordi jeg tog røven på nogen. Solgte min 3802 efter prisstandarden på H4A og dba. Husk, der er andre lande end DK man kan købe i. :] __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2004 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke en dejlig mangfolkelig verden .
Hvis Ingeniøren er glad for den maskine han har, er det sgu´ fint ( så har han jo købt det rigtige.!....- det HAN gerne ville have ) , det kan jo også være, at han(eller "anden"( konen)) har valgt den af andre årsager!? ( feks. ikke gider have 5 kasser, der fylder en hel del mere, bruger mere strøm, udvikler mere varme, ekstra kabler osv.).
desuden lyder/virker Ingeniøren ( bare min subjektive opfattelse ) absolut ikke som en, der ikke ved hvad han vil have/købe - så hvis han ønsker forslag/råd om udskiftning af grej - spørger han nok ! __________________ dj
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2004 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniør, det er din tråd ( og din bio), så lad ikke et par uheldige udtalelser fra nogen, ødelægge din fine tråd .
Forresten sidder der tit de samme dekodere ( DD/DTS) i mange forskellige apparater ( også forskellige prislejer) - det er ikke det, der gør den største forskel på dem, det er mere, hvad de gør med signalet, når det kommer ud af dekoderen . ( feks. sidder der ikke en specielt dyrere/bedre dekoder i min Lexicon, end man kan finde i mange Recievere! .........- ovenikøbet meget billigere).
Så Ingeniør, bliv og deltag - så må vi højne niveauet sammen 
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 13 December 2004 kl. 13:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
|
Ingeniør, det er din tråd ( og din bio), så lad ikke et par uheldige udtalelser fra nogen, ødelægge din fine tråd .
Forresten sidder der tit de samme dekodere ( DD/DTS) i mange forskellige apparater ( også forskellige prislejer) - det er ikke det, der gør den største forskel på dem, det er mere, hvad de gør med signalet, når det kommer ud af dekoderen . ( feks. sidder der ikke en specielt dyrere/bedre dekoder i min Lexicon, end man kan finde i mange Recievere! .........- ovenikøbet meget billigere).
Så Ingeniør, bliv og deltag - så må vi højne niveauet sammen 
|
|
|
Hørt hørt !! 
|
| Til top |
|
| |
peewee© Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 502
|
| Sendt: 13 December 2004 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun støtte op omkring D.J. Det er folks egen smag hvad de ønsker at købe. og når man er glad for sit anlæg, hvorfor skal man så købe noget nyt!!!
Det er vel et frit land vi lever i eller hva'  __________________ Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2004 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lorx
det er da fint, du gerne vil hjælpe - men har han bedt om din mening om Denon - som rent faktisk laver mange fine apparater( min egen subjektive mening )- og fordi du synes, at en Denon reciever er noget ........ er det jo ikke sikkert, at andre er enige!!!
( jeg kunne jo også synes, at feks. en H/K 2.0 er noget billigt, halv dårligt lo.... ( synes jeg dog ikke ....jo at den er billig til 2500,- - fint køb for dig).
Hej L.Becker - nu er du vist uartig på arbejdet  ....(chatter).
ps. bare lige nysgerig Lorx, hvad har du af forforstærker? __________________ dj
|
| Til top |
|
| |
lorx Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
| Sendt: 13 December 2004 kl. 14:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har ikke sagt nogle steder at jeg syntes at alt Denon er noget l**t, jeg har selv Denon herinde. Jeg har selv en glimrende s10 fra denon, men jeg mener bare at nu når han har 2 glimrende effekt trin, hvorfor så have en reciever der halter så meget efter, når man kan få en pre der har langt bedre dekodere i der kan det meget mere til samme penge?
Men okay, sådan er det jo, hans valg, jeg forslog det bare.
Jeg har en Sunfire Grand Theater.
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2004 kl. 14:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu gider jeg sku snart ikke mere 
Jeg oprettede denne tråd for at inspirere andre (som jeg er blever inspireret af andres anlæg). Men jeg gider simpelthen ikke at skulle forsvare mine valgt gang på gang! og uanset havd, så er der ALTID noget bedre derude... og uanset hvad man køber så kunne man have fået det bedre for bare lidt flere penge...
Havde jeg oprettet en tråd hvor jeg overvejede at købe en AVR-2803 og spurgte efter folks erfaringer (det gjorde jeg inden købet), så havde jeg nok trukket lidt på smilebåndet. Men nu snakker vi om "fars stolthed" og jeg ser ingen grund til at jeg skal forsvare mine valg.
Hvis Lorx læser min første kommentar i mit første svar, så skriver jeg "Primært fordi jeg er rigtig godt tilfreds med min avr-something..." men vi kan da godt sige at det kun handler om at jeg ikke vil bruge penge nok...
Lige nu overvejer jeg kraftigt om jeg snart gider blive ved.... __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
Clapton Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 13 December 2004 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, tilbage til emnet. Jeg syntes specielt at det er lækkert at du vælger at indlemme os andre i selve processen med at lave dit kælderbio. Det gør altså denne tråd så meget mere interessant end "bare" at skrive hvilket anlæg man har.
Virkelig flot! __________________ Did they get you to trade
Your heros for ghosts
Hot ashes for trees
Hot air for a cool breeze
Cold comfort for change
And did you exchange
A walk on part in the war
For a lead role in a cage
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2004 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clapton skrev:
|
Nå, tilbage til emnet. Jeg syntes specielt at det er lækkert at du vælger at indlemme os andre i selve processen med at lave dit kælderbio. Det gør altså denne tråd så meget mere interessant end "bare" at skrive hvilket anlæg man har.
Virkelig flot!
|
|
|
Nemli!
Og det er jo derfor man har "tykket" sig igennem de nu 24 sider. Et billede fortæller 1000 ord og det er da det der gør det fedt at være aktiv på H4A. Det at indlemme os andre er det helt rigtige - antallet af indlæg på denne tråd er det tydelige bevis.
|
| Til top |
|
| |
D.J. Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2004 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
ingeniøren, jeg synes, at det er inspirerende/spændende, at læse om dine fremskridt og eftersom, det efterhånden er blevet en lang tråd - så må vi være mange, der synes sådan - så bliv og inspirerer ( og bliv inspireret) . Desuden kan jeg personligt godt lide din saglige måde/holdning, som du deltager med - bare synd, vi ikke hører så meget fra konen ( altid skægt/interessant, at høre den bedre halvdel - min synes bare, at jeg opfører mig som en "ung" knægt, der chatter med mine mednørder).
__________________ dj
|
| Til top |
|
| |
Clapton Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 13 December 2004 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
ingeniøren, jeg synes, at det er inspirerende/spændende, at læse om dine fremskridt og eftersom, det efterhånden er blevet en lang tråd - så må vi være mange, der synes sådan - så bliv og inspirerer ( og bliv inspireret) . Desuden kan jeg personligt godt lide din saglige måde/holdning, som du deltager med - bare synd, vi ikke hører så meget fra konen ( altid skægt/interessant, at høre den bedre halvdel - min synes bare, at jeg opfører mig som en "ung" knægt, der chatter med mine mednørder). |
|
|
Det kan jeg tilslutte mig.... min kæreste syntes også at den "incredable surround" funktion der er i vores Philips fjernsyn er mere end rigeligt. Hun er simpelthen så sværd at imponere med "HIFI" __________________ Did they get you to trade
Your heros for ghosts
Hot ashes for trees
Hot air for a cool breeze
Cold comfort for change
And did you exchange
A walk on part in the war
For a lead role in a cage
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 13 December 2004 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der slettet en del overflødige indlæg - hold tonen sober og bliv ved emnet. Der er ingen grund til at ødelægge Ingeniørens tråd - nu gik det lige så godt, så lad det fortsætte sådan! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2004 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clapton skrev:
D.J. skrev:
ingeniøren, jeg synes, at det er inspirerende/spændende, at læse om dine fremskridt og eftersom, det efterhånden er blevet en lang tråd - så må vi være mange, der synes sådan - så bliv og inspirerer ( og bliv inspireret) . Desuden kan jeg personligt godt lide din saglige måde/holdning, som du deltager med - bare synd, vi ikke hører så meget fra konen ( altid skægt/interessant, at høre den bedre halvdel - min synes bare, at jeg opfører mig som en "ung" knægt, der chatter med mine mednørder). |
|
|
Det kan jeg tilslutte mig.... min kæreste syntes også at den "incredable surround" funktion der er i vores Philips fjernsyn er mere end rigeligt. Hun er simpelthen så sværd at imponere med "HIFI"
|
|
|
Nyd det så længe det varer! 
Sådan var min kone også i starten, men nu skal jeg sku' kæmpe for at få "sweet-spot" - faktisk en positiv oplevelse. Så hører man heller ikke for at den ellers så nydelige stue ligner et drengeværelse med højttalere og fjernsyn over alt.
|
| Til top |
|
| |
sedroc Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 13 December 2004 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren: Lækker hjemmebio. Jeg har også fulgt med nogle uger efterhånden. Jeg har (endnu) ikke selv en hjemmebio, så jeg må nøjes med at savle over dem jeg ser på denne side.
Det der er mest spændende ved denne side, er ikke det lækre udstyr som folk anskaffer sig, men den lidenskab hvormed at folk går op i deres HIFI/hjemmebio, og dér skorer du bestemt gode point. Dertil er dit udstyr bestemt også en pæn del bedre end nogle folk som jeg kender, at der så findes folk der har overskud til at gå endnu mere op i det, er en helt anden sag!!!
|
| Til top |
|
| |