Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 16:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Ingeniørens biokælder - Nu er det SLUT! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 86
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 29 November 2004 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

tbbv skrev:

Jeg ved det godt heller en god film i dårlig kvalitet, end en dårlig film i god teknisk kvalitet, men hvorfor kan det ikke kombineres.

Jeg syntes, at det er vildt fedt når min søn ser et gammelt (15-20 år) slidt VHS bånd med en tegnfilm optaget fra DR, og er fuldstændig opslugt. Så kan jeg køre mit eget anlæg i stilling med Z2, Marantz, QLN, Pioneer, rigtig lærrede for det er jo bedre end væggen. Efter 15 min spørge han om han ikke heller må tegne eller gå ud for at cykle.

Det sætter ligesom vores hobby lidt i reliæf!!!!

Tja... Jeg kan nu krumme så meget tæer over dårlig kvalitet, at jeg helt kan glemme at det er en god film. Omvendt har jeg så også svært ved at glæde mig over en god film, hvis kvaliteten er dårlig

Min datter kan faktisk sagnens side i 1,5 time og se en tegnefilm i et hug, og når den er slut lyder det næsten altid "MERE!!", men her må de pedagoiske principper veje tungere en glæden ved hobbien . Men min datter er også vokset op med min hobby (ved ikke med din), så hun er måske mere miljø skadet

Clapton skrev:
Det lyder lidt som min kæreste. Det eneste hun syntes er fedt ved mit anlæg er at receiveren kan huske radiostationer.....

Hvilken receiver er det???.... Sådan en MÅ jeg bare have!!!
(Føler med dig )

Clapton
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 November 2004 kl. 08:30 | IP-adresse registreret  

Hehe, det er en Yamaha RXV650RDS.
Til top Vis Clapton's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clapton

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 November 2004 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Først Ingeniør:, et stort TILLYKKE og velkommen i klubben ( jeg har også en på vej -deja vu igenSmile.)

Vi har en knægt på otte, som synes det er fedt at inviterer vennerne på film, mest interessant er det faktisk at regne ud hvordan de har lavet det filmtrick med ham der får hugget hovedet af s Ringenes Herre 1 ( det synes han er vildt godt lavet - men ikke uhyggeligt!!! børnSmile.

Til Whatz.

Det er vi da også nogen der har ( altså CRTér). men det er sgu også noget af et lokum, at have hængende ( 8" og små 70kg dødvægt!) LOL.

Tja, alt hvad jeg ser er i superkvalitet..............................hm, og så vågnede jegLOL. drengene fra Angora på DR2, er nok noget af det dårligste jeg har set - rent billedkvalitetsmæssigt, selv min gamle VHSér slår det billede med flere længder.

Soffe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2004
Lokalitet: København
Sendt: 29 November 2004 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Hvem ser også tv udsendelser på sin projektor ?
Til top Vis Soffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soffe

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2004 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:

Vi har en knægt på otte, som synes det er fedt at inviterer vennerne på film, mest interessant er det faktisk at regne ud hvordan de har lavet det filmtrick med ham der får hugget hovedet af s Ringenes Herre 1 ( det synes han er vildt godt lavet - men ikke uhyggeligt!!! børnSmile.

Regner også med det bliver et tilløbsstykke når min datter og kommende datter/søn bliver større. Jeg har intet imod at ligge hus til nogle video/bio aftener.

Håber bare ikke at det er for pinligt at deres gamle kiksede far skal være med .

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2004 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Soffe skrev:
Hvem ser også tv udsendelser på sin projektor ?

Jeg får tit spørgsmålet når jeg viser bio'en frem "Kan du ikke engang se fjernsyn?", men jeg tvivler på at jeg nogensinde kommer til det... Fjernsyn skal ses i fjernsynet

Apropo spørgsmål, så er topscoreren "Kan du så sætte en DVD film på, og se den på fjernsynet oppe i stuen?" mystisk... 
(og jeg har en DVD-afspiller i stuen, som iøvrigt ligger i stueplan i den anden ende af huset...)

KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Sendt: 29 November 2004 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Ingeniøren skrev:

Apropo spørgsmål, så er topscoreren "Kan du så sætte en DVD film på, og se den på fjernsynet oppe i stuen?" mystisk... 
(og jeg har en DVD-afspiller i stuen, som iøvrigt ligger i stueplan i den anden ende af huset...)

og svaret et nemt.... JA på dvd-afspilleren oppe i stuen
Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2004 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Soffe

Jeg gør!  ( film, boksekampe, "store events" osv. )

og det ser faktisk ganske godt ud.........nogen gangeSmile

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2004 kl. 15:41 | IP-adresse registreret  

Ingeniør, ja på det store fjernsynLOL ( i kælderen).

Faktisk har jeg også dvd-afspiller i stuen ( som ja, også er i stueplanSmile og egentlig er min kæreste´s ) derudover digital parabol - som jeg også kan se på i kælderen.........selvfølgeligBig smile.

Knægten synes faktis, at det er hyggeligt, når vi ser film sammen.Smile ( og det synes jeg ogsåSmile, gud ske lov er han over Byggemand BOB alderenLOL.).

lorx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Sendt: 29 November 2004 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Ingeniøren skrev:

Hvis du læser tråden fra side 1, så kan du se at den oprindeligt sad i en stue .

Men jeg vil da gerne vide hvor man kan få en NY crt til 8500,- der banker en Z2'er! (For det giver jo ikke mening at sammenlingne ny-pris og brugt-pris...)

Hehe.. Nu var det brugt prisen på begge maskiner jeg samlignede som regelt ligger på omkring 7000-8000 herhjemme og jeg vil vove at påstå at en crt til selv 4000kr vil tage den så hårdt bagi at den aldrig kommer ud af det i live.

Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx Besøg lorx's Websted

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2004 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

En CRT til 4.000??

Sådan en har jeg aldrig set, den må da være på størrelse med en mindre folkevogn

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2004 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:

Knægten synes faktis, at det er hyggeligt, når vi ser film sammen.Smile ( og det synes jeg ogsåSmile, gud ske lov er han over Byggemand BOB alderenLOL.).

På det punkt glæder jeg mig til min datter bliver større, hvis det så ikke bliver 'plader romantik' .

Men hun skal vel bare 'opdrages' ordentligt

lorx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Sendt: 29 November 2004 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Ingeniøren skrev:

En CRT til 4.000??

Sådan en har jeg aldrig set, den må da være på størrelse med en mindre folkevogn

Bullsh*t.

Du kan f.eks. tage en Sony VPM-1031QM som der er på dba.dk nu til 3500kr.

Folkevogn? nej det er en af de mindre crt'ere, men de levere et ufatteligt godt billed til små penge.

38kg, 60x50x30cm er ikke specielt stort. ;)

Til top Vis lorx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lorx Besøg lorx's Websted

Ingeniørkonen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2004
Sendt: 29 November 2004 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Ingeniøren skrev:

På det punkt glæder jeg mig til min datter bliver større, hvis det så ikke bliver 'plader romantik' .

Men hun skal vel bare 'opdrages' ordentligt

Hvad mener du med det

hun skal vel ligne sin mor på det punkt

Til top Vis Ingeniørkonen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingeniørkonen

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2004 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Sådan!!  Ingeniør.  Start tidligt ( gerne 6-8 mdr alderen) og må jeg anbefale feks. Terminator 1,2, 0g 3 som en start.

he,he - jeg forstiller mig lige ( dig,din datter og 3 fnisende veninder) se Dirty Dancing for 9 gang i træk.

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2004 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

hi,hi

Sådan Ingeniørkone, bare vis ham, hvem der bestemmer Ouch- . desuden kan han sikret og så godt lide dine film...........han vil bare ikke indrømme det!! Big smile.

Men bortset fra det, så hygger vi os faktisk godt hele familien, når vi ser en film sammen i "biografen". ( selv om jeg erkender, at jeg ser langt mere på den end dem - typisk når de er faldet i søvn LOL. )

Soffe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2004
Sendt: 29 November 2004 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

hehhe hvad med Hit med sangen ?

Tror Amin Jensen ser godt ud i 100 tommer 

Til top Vis Soffe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Soffe

Ingeniørkonen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2004
Sendt: 29 November 2004 kl. 16:25 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:

hi,hi

Sådan Ingeniørkone, bare vis ham, hvem der bestemmer Ouch- . desuden kan han sikret og så godt lide dine film...........han vil bare ikke indrømme det!! Big smile.

Men bortset fra det, så hygger vi os faktisk godt hele familien, når vi ser en film sammen i "biografen". ( selv om jeg erkender, at jeg ser langt mere på den end dem - typisk når de er faldet i søvn LOL. )

*gg* - det tror jeg du har ret i  - vi har da set Grease sammen i "biffen", men det er hyggeligt når vi ser film sammen alle sammen, selvom det så er en tegnefilm af den ene eller den anden slags.

Glæder mig til datteren bliver lidt ældre og det bliver mere i retning af familie-filmene

Til top Vis Ingeniørkonen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingeniørkonen

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 November 2004 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Ingeniørkonen skrev:
hun skal vel ligne sin mor på det punkt

Arhhh.... Havde nu håbet på en alieret når der skal vælges film...

D.J. skrev:
he,he - jeg forstiller mig lige ( dig,din datter og 3 fnisende veninder) se Dirty Dancing for 9 gang i træk.

TAK, nu kan jeg ikke sove i nat

D.J. skrev:

De fleste er skam helt ok, jeg kan sagnes se dem. Meeenn de kan altså langfra måle sig med en god gang ringenes herre/star wars/underworld mm.

Ingeniørkonen skrev:
...vi har da set Grease sammen i "biffen", men det er hyggeligt når vi ser film sammen alle sammen, selvom det så er en tegnefilm af den ene eller den anden slags.

Tja... nu har vi ikke alle set den, vores datter var da vist skiftet ud med en god veninde i dette tilfælde. Tror heller ikke den ville fange en 2 årig .

Skønheden og udyret har hele familien derimod set sammen...

Ingeniørkonen skrev:
Glæder mig til datteren bliver lidt ældre og det bliver mere i retning af familie-filmene

Også mig, selvom jeg glæder mig mere til "Alien-alderen", så skal jeg ikke se dem alene

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 29 November 2004 kl. 18:26 | IP-adresse registreret  

Hej D.J. Jeg er meget enig med dig. Der findes mange programmer såsom serier, sport, koncerter mv. der ses bedst "stort".

Hej Ingeniøren. Ja Monsters Inc., Shreck, Ice Age er også favoritter her. Jeg er dog alvorligt træt af Postmand Per og Byggemand Bob.

Der er utroligt som alting kommer til at handle om børn - men husk når de er gået i seng og lyset er slukket så åbner "voksen-biografen"

Et lille tip herfra. Jeg ynder også at lytte lidt hifi engang imellem (selv om mit anlæg ikke er ypperligt, spiller det dog OK hifi i mine ører). Jeg har sat computeren til projektoren. Så kan jeg lytte hifi mens jeg skriver sammen med jer gutter. Det er optimal udnyttelse af den sparsomme tid man har når man har børn.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

<< Forrige Side af 86 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes