| Forfatter |
|
flemming38 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2003 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 10 Oktober 2004 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har med stor interesse fulgt med i dit projekt, og jeg synes, at det er blevet rigtig flot.
Lidt trivialoplysning: Dine dvd-racks ligner dem jeg har, og der kan
være 296 film i hver reol, hvis de ikke skal presses for hårdt
sammen.
Hvordan gik det egentlig med dit lærred. Blev du tilfreds?
Flemming
__________________ min hjemmebiograf
|
| Til top |
|
| |
biojensen Branchemedlem

Installation/RoomAV
Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 571
|
| Sendt: 10 Oktober 2004 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor har du købt dine dvdreoler og hvad koster de .
|
| Til top |
|
| |
Ingeniørkonen Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2004
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 10 Oktober 2004 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
DVD-reolerne er købt i Ikea. De hedder skaras eller noget i den retning. De koster 499,- skt. men du skal nok ikke vente for længe, for det er sidste sending der kom hjem for ca. 14 dage siden. Det er en vare der udgår fik vi af vide.
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
| Sendt: 10 Oktober 2004 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
flemming38 skrev:
Jeg har med stor interesse fulgt med i dit projekt, og jeg synes, at det er blevet rigtig flot. 
|
|
|
Takker
flemming38 skrev:
Lidt trivialoplysning: Dine dvd-racks ligner dem jeg har, og der kan være 296 film i hver reol, hvis de ikke skal presses for hårdt sammen.
|
|
|
Afhænger også lidt af tykkelserne, Ringenes Herre fylder godt... Men jeg elsker denne reol fordi der er plads til ikke-standart DVD'erne.
flemming38 skrev:
Hvordan gik det egentlig med dit lærred. Blev du tilfreds?
|
|
|
Det gik egentlig helt fint, der er en lille fold i det ene hjørne, men det er ikke noget der ses. Det er en KÆMPE forbedring i forhold til før (hvor der var en del buler til sidst) især ved panoreringer kan forskellen ses. __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
Skov Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 139
|
| Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
fedt projekt du har gang i lige hvad man går og drømmer om
der er bare en ting de kabel bakker er du ik gået lidt amok med dem :D hehe ved ik om du har skrevet det et sted men var det ik en ide at male dem i samme farve som baggrunden jeg syntes man ligger lige lovligt meget mærke til dem og det var vel ikke meningen :P
keep up the good work
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kabelbakkerne 'skriger' en del mere på billederne end i virkeligheden, men det kan da godt være at de bliver malet på et tidspunkt  __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
anno1982 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert arbejde!
- Virkeligt fint at man sådan har kunne følge hele processen
Det må være dejligt at få et helt rum som legeplads! - Du må være velsignet med en meget tolerant kone 
__________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Oktober 2004 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
anno1982 skrev:
|
Det må være digligt at få et helt rum som legeplads! - Du må være velsignet med en meget tolerant kone 
|
|
|
Jeps... Det er skønt !!
Hun er både meget tolerant og glad for at få 'kasserne' væk fra stuen (tror min SWA15 var dråben ) __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
Mr. Honor Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2004
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot Hjemmebio virkelig gennemført.
håber du snart gi'r os nogle flere billeder!
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. Honor skrev:
|
Flot Hjemmebio virkelig gennemført.
håber du snart gi'r os nogle flere billeder!
|
|
|
Takker, og velkommen til (kan se at det er dit første indlæg ).
Jeg må indrømme at der ikke er sket så meget på det sidste , for det første er det rimeligt demotiverende når min receiver stadig er til reperation  . Og for det andet mangler der kun de opgaver som jeg pt. ikke har 'midlerne' til... (Sidder pt. med to huse )
Men lidt er der da sket, min kone har fået lavet første halvdel af de gardiner der skal dække endevæggen. Hun håber at blive færdig i løbet af ugen, og hvis jeg samtidigt får min receiver retur, skal der nok komme nogle nye billeder. Det må efterhånden snart være på tide med nogle nye oversigtsbilleder 
Jeg har dog fået tænkt så meget, at jeg har besluttet mig for at siddepladserne skal beståe af 5 lænestole.... __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
flemming38 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2003 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ingeniøren
Kan du ikke ved lejlighed fortælle lidt mere om din nye Denon 1910. Jeg
synes at kunne forstå på dig, at billedet er forbedret meget ved
skiftet fra komponent til DVI.
Jeg spørger fordi, jeg efterhånden er ved at være lidt træt af min NAD
513, som efter min opfattelse ikke leverer et særlig fedt billede ved
progressive scan. Jeg går derfor i overvejelser om at købe en af de nye
Denon'er. Jeg er mest fristet af 2910'en, men jeg har og hører ikke
SACD eller DVD-audio, så spørgsmålet er om 1910 ikke kan være lige så
god, når den blot skal køre DVI. Der er jo trods alt en forskel i
prisen på 3.700 kr.
VH Flemming
__________________ min hjemmebiograf
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg citerer lige mig selv (fra anden tråd)
Ingeniøren skrev:
|
Jeg har netop i dag købt en 1910 til min Z2'er (Havde i forvejen et 5m Lindy kabel).
Der er to kritikpunkter:
- Der er ikke noget billede i de ydeste centimemer (på et 104").
- Billedet er alt for lyst.
Jeg har 'omgået' de to ting ved at justere på zoom'en så billedet passer til lærredet, og jeg har justeret brightnes helt i bund (-6).
Det afgørende er af Hi-Fi klubben har lovet (se anden tråd), at begge problemer snart kan løses med en firmware opdatering.
På positiv siden er:
- DVI, billedet virker langt mere 'støjfrit'/rent end ved component fra min Harman/Kardon DVD25.
- Faroudja DCDi, nok det strøste fremskridt. Nu kan jeg holde ud at se star wars ep. I+II.
Endelig er der problematikken om skaleringen, 720P er bedre end 548P! tilgengæld forekommer der tearing af billedet i specielle scener (720p@50Hz er ikke understøttet af Z2'eren). Hvad der er at foretrække er svært at sige, pt. tror jeg jeg hælder mest til 720P.
Hvis de to 'børnesygdomme' bliver løst vil jeg dog ikke tøve med at anbefale den (jeg tager chancen og beholder min).
Fjernbetjeningen reagere lidt langsomt, og der er ikke en stor robust kasse på flere kilo. Men for mig er de ting underordnet, sålænge billedet er i orden....
|
|
|
På nuværende tidspunkt syntes jeg sjældent at jeg kan se tearing, så jeg fortsætter med at køre 720p. Jeg er bestemt meget tilfreds med den, men venter stadig med spænding på den nye firmware.
Hvis jeg var dig ville jeg nok vente på den nye firmware (skulle være ret tæt på), men ellers kan jeg kun anbefale den 
Så vidt jeg har forstået er billedkvalliteten stort set ens på 1910, 2910 og 3910 sålænge DVI benyttes. Den eneste foreskell er MPEG dekoderen, hvilket jeg endnu ikke har set nogle alvorlige klager over. Jeg er personeligt ligeglad med SACD og DVD-A derfor faldt valget på 1910.... __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
kunne du ikke lige poste lidt af din 1910 i aktion for at samle tingene lidt op?
kan du ikke låne nogle dvd-a og sacd fra biblioteket? bare for at prøve.. det kunne jo være du blev fristet __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har prøvet at tage nogle billeder, men det ser HELT galt ud (så jeg syntes ikke man rigitig kan bruge det det noget). Men hvis nogen har en "screenshots for dummies" skal jeg se på det 
Jeg kunne da godt låne nogle dvd-a eller sacd'er men jeg har ingen afspiller . Men CD'er siger mig nu heller ikke noget, bare jeg har noget FM-radio 'støj' i baggrunden er jeg glad (håber ikke at jeg får tæsk af nogen nu.... )
Tror nu heller ikke at jeg (foreløbigt) har råd til at blive fristet.... __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
peewee© Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 502
|
| Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er nu blevet rigtigt flot( som altid ). Glæder mig til at se når den en gang er helt færdig.
Det er dog nogel fede dvdreoler, er det hjemme lavet eller kan de købes i butikker? __________________ Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
peewee© skrev:
|
Det er dog nogel fede dvdreoler, er det hjemme lavet eller kan de købes i butikker?
|
|
|
Citere lige min kære kone 
Ingeniørkonen skrev:
| DVD-reolerne er købt i Ikea. De hedder skaras eller noget i den retning. De koster 499,- skt. men du skal nok ikke vente for længe, for det er sidste sending der kom hjem for ca. 14 dage siden. Det er en vare der udgår fik vi af vide. |
|
|
__________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt nye billeder....
Se hvem der er kommet hjem 

Her ses første halvdel af akustik-gardinet, i løbet af ugen skulle den anden halvdel gerne komme til, og der kommer også en stump til over døren.

Stor tak til min kone for at sy dem  (Det kunne jeg ikke selv ). __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser altså fedt ud det du har gang i der......  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er nu mere døren jeg er imponeret af  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
anno1982 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 21 Oktober 2004 kl. 19:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Finurlig detalje med højtalerhullet i gardinet!  __________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
| Til top |
|
| |