| Forfatter |
|
zapper Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 13:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er helt sikkert ikke enig i dem der synes "det bare stadig er et kælderrum" - livets løsninger er jo ikke et problem såfremt man har vundet 30 mill. i joker.....så kan alt lade sig gøre..........
Temaet har jo hele tiden været "et rum dedikeret til hjemmebio" - og det er vel hvad det stadigvæk er?
samme projekt jeg selv er igang med - og ja gu er det et kælderrum - men prøv lige at sætte jer ned og spørg:
skal det være et "blærerøvsrum" eller skal det være et sted man sætter sig ned og ser 1 - 2 film et par gange eller 3 om ugen??? 
Mit eget rum kommer sg da til at stå tomt størstedelen af tiden - som ingenøren jo rigtigt skriver - de fleste af os har altså også andet i livet end bio - det være sig familie - hus - have - og der er rigeligt at gøre 
Seævfølgelig er det da fedt med den "rigtige" finish men det er noget der kommer når man er HELT sikker på at tingene er stillet og placeret hvor de skal
tænk lidt over det inden at i ytrer/brokker jer over "bare et kælderrum" og så kom frem og lad os se hvor dygtige i selv er til det......
i sidste ende er det nok også et spørgsmål om økonomi - det er faktisk TEMMELIG dyrt at gå i gang - jeg ved godt at en gipsplade koster 43 kr - men 50 plader koster altså 2150 kr..........
nå bare et lille "surt" opstød herfra med en opfordring om at komme igang hos jer selv INDEN man kritiserer..........  
mvh
Zapper
__________________ mit hjemmebio projekt:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13857&PN=1
filmsamling : http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/berggreen_DK
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for opbakningen zapper .
Jeg kunne ikke være mere enig, bemærk iøvrigt at trådens navn er "Ingeniørens bioKÆLDER projekt". Det har aldrig været min ambition at det skulle være en wannabee kopi af en biograf.
Jeg betragter det som et HOBBY rum, ikke et BLÆRE rum....
Billed og lyd er det ultimativt vigtigeste, dette skal så 'krydres' med komfort og stemning.... Kort sagt en 'ungkale hybel' (den rest man har tilbage som gift mand og far ) ikke noget med pæne vaser på højtalerne  __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 13:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er da også vigtigere at brige pengene på udstyr i stedet for origionale biografstole...  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
pulse83net Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 325
|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser super godt ud! Men...
Det er ikke for at hælde malurt i popcornbægret, men spotlight'ene over billederne syntes jeg altså godt kunne have været bedre udført. Læg mærke til at lyset slet ikke falder ned på billedet, men blot er en lampe der lyser over billedet. Det ved jeg selvfølgelig ikke om er meningen, men ellers flot og gennemført projekt du/I har gang i. 
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
pulse83net skrev:
|
Ser super godt ud! Men...
Det er ikke for at hælde malurt i popcornbægret, men spotlight'ene over billederne syntes jeg altså godt kunne have været bedre udført. Læg mærke til at lyset slet ikke falder ned på billedet, men blot er en lampe der lyser over billedet. Det ved jeg selvfølgelig ikke om er meningen, men ellers flot og gennemført projekt du/I har gang i. 
|
|
|
Der er nu lidt med vilje, idet det er den eneste lyskilde i rummet. Men lyset falder nu også ind på billedet, det er nok bare ikke til at se på de billeder jeg har taget.
Genereelt er det svært at 'formidle' rummet via fotos, det ser tit helt forkert ud på billederne. Men jeg er jo også ingeniør, og ikke fotograf... __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
rvu84 Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 251
|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser godt ud efterhånden, og synes sagtens du kan være stolt af din lille biograf. Jeg definerer personlift ordet hjemmebio som et rum der kun bruges til film. Derfor synes jeg du har, men personligt ville jeg dog nok male kabelbakkerne i væggens farve, så virker de lidt mere diskrete.
Hilsen Rasmus __________________ Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
rvu84 Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 251
|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
personlift = personligt, og Derfor = der, det gik pænt stærkt __________________ Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
AndersH Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2004 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man skulle tage skridtet fuldt ud, så kunne man have fræset render til alle ledninger, nu hvor man alligevel laver rummet fra bunden.. Så kan man ligge kabel/ledning ind i rillen og spartle det ud, og så bare tappesere ovenpå.. Det ville helt klart blive en fed detalje!
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
rvu84 skrev:
|
Ser godt ud efterhånden, og synes sagtens du kan være stolt af din lille biograf. Jeg definerer personlift ordet hjemmebio som et rum der kun bruges til film. Derfor synes jeg du har, men personligt ville jeg dog nok male kabelbakkerne i væggens farve, så virker de lidt mere diskrete.
Hilsen Rasmus
|
|
|
Hej Rasmus.
Jeg har overvejet at male dem (læs: de hvide i den grå sektion), men de skiller sig nu ikke så meget ud i virkeligheden. Problemet er at malingen tit skalder af igen, idet vægmaling ikke er beregnet på plastik.
Det var ikke et problem at finde en sort plastikmaling, men den rette nuance af grå har jeg endnu ikke set... __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
AndersH skrev:
| Hvis man skulle tage skridtet fuldt ud, så kunne man have fræset render til alle ledninger, nu hvor man alligevel laver rummet fra bunden.. Så kan man ligge kabel/ledning ind i rillen og spartle det ud, og så bare tappesere ovenpå.. Det ville helt klart blive en fed detalje! |
|
|
Der er bare to problemer:
- Der er efterfølgende ikke muligt af skifte kablerne.
- Man kan få fugtproblemer i kælderen hvis man bryder 'forsejlingen' (jeg blev fraråddet det da jeg havde samme overvejelser)
Men det er et KÆMPE arbejde, og efterfølgende er det ikke særligt fleksibelt. Derfor valgte jeg kabelbakker... __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
AndersH Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2004 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok.. jeg troede egentlig væggene var beklædt med gips og at der var rockwool inden under.. Men det kan være det var i en anden tråd jeg læste dét ... har nok læst forummet lidt for meget i dag, er blevet lidt forvirret :-)
Fugtproblemer i en kælder er noget l**t, så det skal du endelig ikke gøre
|
| Til top |
|
| |
SørenS Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2004 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 198
|
| Sendt: 05 Oktober 2004 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ingeniøren
Hvis du alligevel skulle være interesseret i rigtige biografstole, så fandt jeg dem her.
http://www.danskhjemmebioforum.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=103 17
Til 1200 kr. for et dobbeltsæde (som jeg forstår det)
Forresten, et godt projekt du har gang i der og jeg må sige dig at du nu er heldig med sådan en forstående kone Thumbs UP til hende.
Mvh.
SørenS
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 05 Oktober 2004 kl. 23:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja.. de er en sjældenhed...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
SørenS skrev:
|
Hvis du alligevel skulle være interesseret i rigtige biografstole, så fandt jeg dem her....
|
|
|
Tak for linket , men jeg har desværre ikke 'midlerne' til biografstole lige nu. Desuden tror jeg også jeg hælder mere til lænestole lige nu, efter at have set denne tråd http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=15156&P N=1
SørenS skrev:
|
Forresten, et godt projekt du har gang i der og jeg må sige dig at du nu er heldig med sådan en forstående kone Thumbs UP til hende.
|
|
|
Ja, min kone er meget forstående. Men ærlig talt så tror jeg hun er glad for at alle de grimme kasser er kommet væk fra stuen. Da min mor hørte om planerne (i forbindelse med den obligatoriske rundvisning i det nye hus) kigge hun på min KONE og sagde "Hvor er DU heldig..."   __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2004 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
| ja.. de er en sjældenhed... |
|
|
He he... Jeg har også kun fundet denne ene.... 
Hvis jeg lige skal komme med lidt status, så er min kære kone i gang med at sy (akustik forbedrende) gardiner til endevæggen, og jeg er igang med at sælge min H/K DVD25 og indkøbe Denon DVD-1910 samt DVI kabel.
Så der skulle gerne komme lidt nye billeder i weekenden eller i næste uge... __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 12:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev det endelig tid til lidt nye billeder.
Først ses 'kontrolhjørnet' hvor der er kommet endnu en DVD reol op, og der er blevet trukket DVI kabel til min nye DVD-1910 (jeg mangler dog lige en lille detalje med 220V kablet).

Samtidigt er der kommet styr på kablerne til projektoren, så ingen løse kabler hen over loftet mere .

For tiden arbejder min kone (når hun har tid tilovers) på gardinerne til endevæggen.
Så nu går jeg bare og venter på at få min receiver tilbage fra reperation.... __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
Micker Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 461
|
| Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser virkelig godt ud. De skilte er det dem jeg lavede eller er de købt?
|
| Til top |
|
| |
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
| Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 13:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot Ingeniøren.
Dit kontrol-hjørne ser enormt hyggeligt ud. De racks kan opmagasinere en god samling.
Har du besluttet dig til hvilke stole/liggeanordninger du vil have??
Har selv besluttet mig til denne løsning som forreste række:
http://www.ide.dk/sw5859.asp
hver chaislong koster 2395 Kr, min kæreste køber den ene og jeg køber den anden. Hun mente at hvis det var den ene hun skulle ligge i, så ville hun gerne betale den . Nu ved jeg jo du kan lide komfort, dem her ligger/sidder man godt i. Kan fåes i mange farver, min bliver bourduax rød.
Mvh Dief __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Micker skrev:
| Det ser virkelig godt ud. De skilte er det dem jeg lavede eller er de købt? |
|
|
Det er nogen her fra forummet der har lavet billederne, hvis det er dig (kan ikke huske det) skal du have stor tak  __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 09 Oktober 2004 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dief skrev:
|
Flot Ingeniøren.
Dit kontrol-hjørne ser enormt hyggeligt ud. De racks kan opmagasinere en god samling.
Har du besluttet dig til hvilke stole/liggeanordninger du vil have??
Har selv besluttet mig til denne løsning som forreste række:
http://www.ide.dk/sw5859.asp
|
|
|
Jeg mener at jeg nu kan opmagasinere omkring 5-600 DVD film (burde række et godt stykke tid).
Jeg går nok efter nogle lænestole, men jeg har udskudt den endelige beslutning om model m.m. indtil jeg har 'midlerne'.
Fed løsning du går efter, bestemt når man sidder sammen med konen/kærresten, ved bare ikke hvor fedt det er at flette tæer med gutterne . __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |