| Forfatter |
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 26 September 2004 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, så er endnu en søndags-nats-søvn reddet! Nu kan jeg sove trykt og godt med endnu en lykke slutning på Ingeniørens Biokælder!
Tak for en forrygende forestilling!
Jeg venter stadigvæk på at blive inviteret til en fremvisning 
- BR
|
| Til top |
|
| |
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
| Sendt: 26 September 2004 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
denon avr-1804 Forum Bruger

Konto lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 01 Juli 2004 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 205
|
| Sendt: 26 September 2004 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er super fedt men lidt surt det med din receiveren.. er den købt brugt??
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 26 September 2004 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvad med barnestolen? er det ikke lidt for meget for små ører der kun tåler schrek?
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
peewee© Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 502
|
| Sendt: 26 September 2004 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det er jo fedt som altid, Nu venter vi bare på den invitation, så vi også kan oplave det fede rum i virkeligheden...... Det har været skønt at følge dit projekt, og hvilket projekt      __________________ Rotel RSP-1068
2 * eAR202, anden ICE
Avance Signature 8 MK. II
NO SolaWing/
Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
| Sendt: 26 September 2004 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikke hurtigt kommentarerne kommer (det tager jeg som et kompliment) 
Men ro på alle sammen, projektet er IKKE færdigt endnu... Jeg skruer bare en lille smule ned for tempoet (hvis jeg kan ).
denon avr-1804 skrev:
|
det er super fedt men lidt surt det med din receiveren.. er den købt brugt??
|
|
|
Den er købt som demo-model (samme dag som jeg skrev under på mit nye hus), så der skulle ikke være nogle problemer. Det værste er at jeg skal undvære den, nu hvor jeg endelig kan bruge systemet..... (og så er den ret besværlig at få op og ned pga. kablerne).
kim olsen skrev:
| hvad med barnestolen? er det ikke lidt for meget for små ører der kun tåler schrek? |
|
|
He he... Min datter er knapt 2 år, så receiveren står 'kun' på -20dB, og lyset er stadig tændt (omendt dæmpet).
Jeg fik iøvrigt set podracer senen fra Star Wars ep. I (på 0dB), WAUV der er 'punch' i højtalerne. Man kan mærke tøjet 'plafre' i nogle sekvenser.... 
Billedet er blevet bedre af at komme op på et stramt lærred, og sortniveauet er blevet bedre efter alt lys holdes ude af rummet.... __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
HamDenFede Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 26 September 2004 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg har fulgt tråden siden start og kan også kun give dig min dybeste respekt. Det ser jo super godt ud 
Selv om det går lidt langsommere nu, så husk lige på, at vi stadig er nogle der sidder og venter spændt på nye meldinger og ikke mindst billeder 
Held og lykke med at få bio'en gjort helt færdig, det er da for sejt. __________________ Mvh. HamDenFede
|
| Til top |
|
| |
Dr. W Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 166
|
| Sendt: 26 September 2004 kl. 21:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
peewee© skrev:
Jamen det er jo fedt som altid, Nu venter vi bare på den invitation, så vi også kan oplave det fede rum i virkeligheden...... Det har været skønt at følge dit projekt, og hvilket projekt     |
|
|
Nu har jeg fulgt denne tråd lidt på sidelinien, og ovenstående bemærkning dækker meget godt de reaktioner der er kommet på projektet. Jeg kan bare ikke rigtigt følge jer! Er det virkelig hvad i går og drømmer om? For mig at se er der bare smidt et AV-anlæg ind i et kælderrum. Hvor er finishen henne? Det har altså ikke ret meget med en biograf at gøre
Hvis jeg skal komme med lidt konstruktiv kritik, så kig i denne tråd http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14856 - det ser dyrt ud, MEN det behøver det altså ikke være! MDF/gips og maling koster ikke alverden. Det bedste er dog at tingene er gemt væk. Det kunne sagtens gennemføres i "ingeniørkælderen". Lav en frise i noget MDF, så du kan få gemt de grimme rør og ledninger væk! Og højttalerne: få dem gemt væk! Det er jo filmen man skal se Der kunne også være lidt inspiration at hente i nr. 8 af "Hemmabio", hvor Mulle viser sin bio frem. En noget speciel stil, men meget gennemført. - Lad dig dog inspirere.....
Mvh. Martin - Som samler inspriration til kommende hjemmeBIO
PS. Håber mine gamle 2002'ere fungerer tilfredsstillende?!
|
| Til top |
|
| |
D-FENS Lukket konto

Luket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 31 August 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 17:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må erklære mig lidt enig med Dr. W.
Allerførst: Al respekt for ingeniørens arbejde. Det har sikkert været et slid og det er altid hårdere og mere omsiggribende end man først tror.
Lad hellere denne kritik være et incitament til ikke at gå i stå.
Det begyndte jo så godt - et helt rum bare til hjemmebio. Fedt! Og mulighed for at bygge det op fra grunden efter ens eget hovede. Men nu ser det ud til at være færdigt (?) ifølge ingeniørens statusliste.
Men... æhh... et rum der umiskendeligt stadig ligner et kælderrum (rør langs loftet, gipsplader (?) på væggene og en tilfældig sofa midt i rummet?
Hvorfor ikke lave det lidt lækkert, når du nu har smidt så mange kræfter i det? Kunne rørerne ikke skjules med nogle stuklignende ornamenter? Hvorfor skal hylden (den billigste fra Silvan?) sidde umotiveret midt på væggen? Hvad er idéen med kabelbakker hvis de skal løbe lige så meget på kryds og tværs som de kabler de skal skjule? Hvorfor ikke placere DVD'en og de andre kontrolapparater i et smart møbel i hjørnet osv.?
Det behøver ikke være guld og glimmer, men lidt 'finish' ville gøre underværker.
Som sagt: misforstå mig ikke - jeg er fuld af beundring for dem der bygger en hjemmebio op fra grunden, men jeg lidt skuffet over dem der har muligheden og evnerne, men ikke gør det færdigt...
|
| Til top |
|
| |
Clive Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 265
|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ingeniøren,
det må siges at være virkeligt flot arbejde. Glæder mig meget til du når punkt tre med biografstole mm.
Mvh. Clive
|
| Til top |
|
| |
bassman Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 67
|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
På langt sigt (omkring årsskiftet og lidt frem):
- Indkøb og opsætning af biograf- eller lænestole (inkl. podie til bagerste række).
- Køleskab til Cola (der slukker når man ser film).
- Popkornmaskine.
Det var så status og planerne.... |
|
|
Du må da også have tænkt over billetprisen.
Virkelig lækker setup. Håber det er arbejdet værd!
hvilket det iøvrigt ser ud til at være. Men ofte så har man det sådan
med nye projekter, at det er super skøn at arbejde med det, men
bagefter falder det hele sådan lidt til jorden.
Det er måske fordi der skal ske noget nyt, helst hele tiden...
så skal man lige have opgraderet osv.
en dyr hobby, uanset hvordan man drejer og vender det.
Men dejlig at se, at der kan komme noget ud af en god hobby.
|
| Til top |
|
| |
Lique Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 245
|
| Sendt: 27 September 2004 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey
Det er godt nok et fedt rum du har fået stablet på benene, det har ganske givet kostet både sved og penge. Med det sagt har jeg dog et par forbedringsforslag, der vil gøre rummet en del federe, der ikke er afsindigt komplicerede.
1. Når du nu har gjort så meget for at skjule kablerne, med dit net på loftet, så hvorfor ikke male hele loftet sort (inkl. kabelbakkerne - det de gør nu skjuler jo ikke kablerne - de fæstner dem bare til loftet). Det vil både se fedt ud (og skjule kablerne), og minimere refleksioner fra lærredet.
2. Når du nu har gjort dig umage for at male fronten sort, skiller kabelskjulerne sig markant ud. Hvorfor ikke male dem sorte?
3. Vi bliver ved det sorte tema ! Kanten mellem den sorte farve og den grå farve på sidevæggene er meget opmærksomhedstiltrækkende (er det et ord). Jeg tror at øjet vil sidde og kigge over på kanten mellem de to farver når linjen sidder lige netop så langt fremme som den gør. Kan du gætte hvad jeg vil foreslå? MAL ALLE SIDEVÆGGENE SORTE! 
4. Der var en der sagde noget med at det var dumt at der var vand rør i rummet, det gør ik noget: MAL DEM SORTE!
Bare lidt foreslag, der kun skal tages som kreative foreslag, og ikke ondsindede planer om at få dit rum til at virke dårligt.
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2004 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er jeg tilbage igen.... (Har været hængt op på arbejdet )
Siden sidst er receiveren pillet ned , og er nu klar til indlevering (men det er for deprimerende at tsge billeder af).
Stoffet til akustikforbedringen er bestilt, og skulle komme torsdag. Så mon ikke der er billeder igen i løbet af weekenden....  __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2004 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dr. W skrev:
|
.....
Nu har jeg fulgt denne tråd lidt på sidelinien, og ovenstående bemærkning dækker meget godt de reaktioner der er kommet på projektet. Jeg kan bare ikke rigtigt følge jer! Er det virkelig hvad i går og drømmer om? For mig at se er der bare smidt et AV-anlæg ind i et kælderrum. Hvor er finishen henne? Det har altså ikke ret meget med en biograf at gøre
Tja... Et AV-anlæg i et dedikeret rum er hvad jeg længe har drømt om.
Hvis jeg skal komme med lidt konstruktiv kritik, så kig i denne tråd http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14856 - det ser dyrt ud, MEN det behøver det altså ikke være! MDF/gips og maling koster ikke alverden. Det bedste er dog at tingene er gemt væk. Det kunne sagtens gennemføres i "ingeniørkælderen". Lav en frise i noget MDF, så du kan få gemt de grimme rør og ledninger væk! Og højttalerne: få dem gemt væk! Det er jo filmen man skal se Der kunne også være lidt inspiration at hente i nr. 8 af "Hemmabio", hvor Mulle viser sin bio frem. En noget speciel stil, men meget gennemført. - Lad dig dog inspirere.....
Jeg kan nu ikke helt se hvilke kabler du snakker om (medmindre du mener kabelbakkerne), men som du selv siger, så er det filmen man skal se. Derfor går jeg måske ikke så meget ud af rummet som man kunne (hvis man havde tiden).
Jeg syntes nu heller ikke en HJEMMEbio er det samme som en biograf, kriterierne er i prioriteret rækkefølge:
- Stort og godt billed.
- God sorround lyd (med masser af 'punch').
- God sidekomfort.
- Den rette stemning i rummet.
Man kan så disskutere om finish skaber stemning, det syntes jeg ikke... 99% af tiden sidder man i mørket og kigger på filmen, er det virkelig slidet værd? (eller er det kun for at imponere venner og familie??)
Mvh. Martin - Som samler inspriration til kommende hjemmeBIO
Den glæder jeg mig da til at følge... 
PS. Håber mine gamle 2002'ere fungerer tilfredsstillende?!
De gør det glimrende som rear højtalere (til alle andre: jeg købte dem brugt af Dr. W, der uopfordret spugte om jeg var ingeniøren fra hifi4all ) |
|
|
__________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2004 kl. 21:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
D-FENS skrev:
|
Jeg må erklære mig lidt enig med Dr. W.
Det er du da velkommen til, det er jo et frit land 
Allerførst: Al respekt for ingeniørens arbejde. Det har sikkert været et slid og det er altid hårdere og mere omsiggribende end man først tror.
Takker, det har du ret i. Jeg har allerede brugt ALT for meget tid dernede (specielt når man tænker på de mange andre rum ovenover).
Lad hellere denne kritik være et incitament til ikke at gå i stå.
Det er der vist ingen fare for....
Det begyndte jo så godt - et helt rum bare til hjemmebio. Fedt! Og mulighed for at bygge det op fra grunden efter ens eget hovede. Men nu ser det ud til at være færdigt (?) ifølge ingeniørens statusliste.
Øhhhh... Jeg skrev at jeg satte tempoet ned, fordi jeg var 'rimelig' (læs: jeg kan nu se film) færdig. Jeg har IKKE skrevet af jeg var færdig...
Men... æhh... et rum der umiskendeligt stadig ligner et kælderrum (rør langs loftet, gipsplader (?) på væggene og en tilfældig sofa midt i rummet?
Det er nu også stadig et kælderrum , Gipspladen bliver skjult af gardiner og sofaen skal nok komme væk når jeg 'finder' noget andet (det er debateret flere gange tidligere). Rør må være rør, har tænkt over det, men har (endnu) ikke tiden til at gøre noget ved dem, men det kan være det kommer med tiden.
Hvorfor ikke lave det lidt lækkert, når du nu har smidt så mange kræfter i det? Kunne rørerne ikke skjules med nogle stuklignende ornamenter? Hvorfor skal hylden (den billigste fra Silvan?) sidde umotiveret midt på væggen? Hvad er idéen med kabelbakker hvis de skal løbe lige så meget på kryds og tværs som de kabler de skal skjule? Hvorfor ikke placere DVD'en og de andre kontrolapparater i et smart møbel i hjørnet osv.?
Jeg syntes nu det er 'lidt lækkert', men det ser tit skidt ud på billederne. DVD'en sidder ikke umotiveret midt på væggen, den sidder lige op ad (den kommende) DVD reol, og TÆT på projektoren (pga. DVI).
Jeg helt klart lave det 'mere lækkert' hen ad vejen, men første prioritet er lyd og billed. Og hvis der skal trækkes er kabel på tværs af loftet, så bliver det gjort uden tøven. Det dejlige ved at dedikeret rum er at det ikke skal bruges til andet, jeg har haft det i stuen hvor det hele tiden skulle se godt ud, med alverdens kompromier til følge...
Det behøver ikke være guld og glimmer, men lidt 'finish' ville gøre underværker.
Bestemt, og det kommer nok også med tiden, men det er ikke en del af første omgang. Jeg tror ALDRIG man bliver HELT færdig....
Som sagt: misforstå mig ikke - jeg er fuld af beundring for dem der bygger en hjemmebio op fra grunden, men jeg lidt skuffet over dem der har muligheden og evnerne, men ikke gør det færdigt...
God pointe, men jeg ved ikke helt om jeg har mulighedderne. I længden kan jeg ikke bruge så meget tid på det (kone/barn/arbejde/famile... kort sagt: livet ved siden af hjemmebioen) |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2004 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
bassman skrev:
Du må da også have tænkt over billetprisen. 
|
|
|
Tjaa.... En cola og et forudgående langt venskab, burde være nok  __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2004 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lique skrev:
|
Hey
Det er godt nok et fedt rum du har fået stablet på benene, det har ganske givet kostet både sved og penge. Med det sagt har jeg dog et par forbedringsforslag, der vil gøre rummet en del federe, der ikke er afsindigt komplicerede.
Jeg lytter....
1. Når du nu har gjort så meget for at skjule kablerne, med dit net på loftet, så hvorfor ikke male hele loftet sort (inkl. kabelbakkerne - det de gør nu skjuler jo ikke kablerne - de fæstner dem bare til loftet). Det vil både se fedt ud (og skjule kablerne), og minimere refleksioner fra lærredet.
Øhhh.... Hvilket net???
Kabelbakkerne i den sorte del er sorte!
Jeg lider ikke at klaustrofobi, men hvis jeg maler hele loftet sort kommer jeg hurtigt til det.
2. Når du nu har gjort dig umage for at male fronten sort, skiller kabelskjulerne sig markant ud. Hvorfor ikke male dem sorte?
De er sorte!!
3. Vi bliver ved det sorte tema ! Kanten mellem den sorte farve og den grå farve på sidevæggene er meget opmærksomhedstiltrækkende (er det et ord). Jeg tror at øjet vil sidde og kigge over på kanten mellem de to farver når linjen sidder lige netop så langt fremme som den gør. Kan du gætte hvad jeg vil foreslå? MAL ALLE SIDEVÆGGENE SORTE! 
Den sidder omkring 1,5 meter ude i rummet, jeg har siddet og set en film, og den var ikke opmærksomhedstiltrækkende (he he). Igen er der også klaustrofobi emnet...
4. Der var en der sagde noget med at det var dumt at der var vand rør i rummet, det gør ik noget: MAL DEM SORTE!
Eftersom væggene er grå, forbliver de grå. Dem i det sorte er allerede sorte...
Bare lidt foreslag, der kun skal tages som kreative foreslag, og ikke ondsindede planer om at få dit rum til at virke dårligt.
Tak for inputtet, jeg er bare ikke enig... Men sådan er det jo med smag og behag.... |
|
|
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 28 September 2004 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er unig med førnævnte....
en hjemmebio er, ja en hjemmebio! hvis det er en wannabe man vil have, ja så kan man bare betale sig fra det.. det er da langt sejere med et rum man selv har lavet fra bunden af! __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
ZzZzleepY Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 542
|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 01:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
ser "spanking" godt ud!!!
hvornår kan jeg flytte ind
ej det er godt nok lækkert.. og specielt med alle de billeder undervejs
man føler lidt man har været en del af det hehe
__________________ WWW for at se Min anlæg's tråd.
HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2004 kl. 07:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
ZzZzleepY skrev:
ser "spanking" godt ud!!! hvornår kan jeg flytte ind 
|
|
|
Ikke før jeg flytter ud (ved min kone glæder sig til at se mig igen ) __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |