Forfatter |
|
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 01:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dief - for vildt... Ham knægten er da helt vanvittig hurtig på fingrene... Jeg synes der er rimelig stor forskel på medium og hard... har ikke fundet en god måde at nå den orange på uden at flytte de andre fingre også.. øv Men for dælen da.. Med 4 shakers, og federe lyd har det aldrig været bedre at spille i sofaen :-) Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, jeg må jo indrømme, at jeg kun har prøvet spillet 2 gange. Og jeg kan nu ikke engang altid gennemføre en hel rock-sang på medium (singleplayer), men underholdningsfaktoren er bare i top, specielt når man er 2 spillere  __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 Maj 2008 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Netop - 2 spillere forvandler det fede spil til et TOTALT fedt spil. Er pt. på jagt efter (penge til - siger konen ) subwoofer... Der må tænkes kreativt i det lille hjem. Mvh. Offcourse
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
Sendt: 12 Maj 2008 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
Netop - 2 spillere forvandler det fede spil til et TOTALT fedt spil.
Er pt. på jagt efter (penge til - siger konen ) subwoofer... Der må tænkes kreativt i det lille hjem.
Mvh. Offcourse
|
|
|
Det var den rigtige farve du valgte (Det opdager hun aldrig)
__________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 Maj 2008 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yep  Har øje for noget SVS-subwoofer lige pt. Enten en Mega lækker PB12-Plus, eller den noget mindre og ca. ½ pris-agtige svs pb10 nsd. Den ene koster uden nedslag som udg.pkt. 5700, men den anden som udg.pkt vil koste 4000.. I betragtning af den store forskel i nypris er 12" bedste bud... men prisen veil jeg gerne have ned.... Den anden10" er også fin, men til prisen (nypris 4700) skal den være billigere brugt... synes jeg. Jeg er jo altså også en gang født og opvokset i Jylland, har krog på bilen etc.. Der skal handles lidt - og helst i prisen. Nogen der kender de her nævnte modeller? Der er også en REL Strata III inde i billedet - skulle være fed til musik.. men er ikke sikker på hvor meget "POW"  der er i den til film? Den koster 4.000... Mvh. Offcourse
|
Til top |
|
|
den-studerende Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 220
|
Sendt: 16 Maj 2008 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
Dief - for vildt... Ham knægten er da helt vanvittig hurtig på fingrene...Jeg synes der er rimelig stor forskel på medium og hard... har ikke fundet en god måde at nå den orange på uden at flytte de andre fingre også.. øvMen for dælen da.. Med 4 shakers, og federe lyd har det aldrig været bedre at spille i sofaen :-)Offcourse
|
|
|
Det ville du vide hvis du spillede et instrument i virkeligheden ;)
Det er faktisk bare at rykke lille-fingeren længere ud. Jeg kender selv mange der har problemer med orange, men jeg klarer mig fint da jeg både spiller klaver og bas.. (Evt. må du igang med at skrive med en hånd på din computer-tastatur uden at mådde flytte hånden  )
Btw. lækkert anlæg du har dig der, ingen tvivl om at guitarhero er fedt i din stue, men bodyshakers er altså ikke undskyldning nok for ikke at stå op og være RIGTIG rock 'n' roll ;) __________________ the one who takes nothing,
gets nothing
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 19 Maj 2008 kl. 15:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo altså - når det bliver rigtig svært, eller skal være rigtig fedt - så står jeg også op..
Jeg bruger bare nogle gange noget fedt rock på medium til at slappe af med, og så er det faktisk ganske OK at være "laid back" i sofaen...
Jeg skal vist træne mine fingre lidt i at kunne sprede sig lidt mere - det må jeg hjem og gøre når jeg får tid.
Jeg fandt her forleden ud af, at Pioneeren kan afspille Blu-Ray filmenes PCM lydspor. Den lyder fedt - og bedre end det alm. DD-5.1 spor. Det kommer igennem som "PCM DD-EX", og altså 7.1 kanals hvis jeg forstår det rigtigt. (Via HDMI).
FEDT.
Mvh. Offcourse.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 29 Maj 2008 kl. 21:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Waaaaaah
Har idag solgt min trofaste B&W subwoofer..
Her er tomt og sølle uden en sub....
Meeeen - den er jo solgt med henblik på at opgradere.. såååh deeet..
Håber jeg finder noget godt.
Mvh. Offcourse __________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 Juni 2008 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige nu kigger jeg på noget Dali SWA-15. Det er en (stor) sort kasse med 15" enhed der går til 23 Hz. De er en del billigere end SVS-subs, Sunfire eller Velodyne, som ellers kunne være dejligt.
Har ikke kunnet finde tests af den - men håber den trykker godt igennem, samtidig med at det lukkede kabinet og de 350W.(1000W dyn.) kan holde den stram nok til at det giver mening til musik også...
Offcourse __________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|
Plenty Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 194
|
Sendt: 03 Juni 2008 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så sker da der lidt i den lille stue 
Glæder mig da til at se, hvad der bliver hæld ind af sub Hvad står budgettet på sub på? __________________ Min NAD + DALI "Stealth Bio"
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 04 Juni 2008 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha.. ville gerne holde det under 4000.. men altid gerne så billigt som muligt - er jo en eksport-jyde
Men har nu fundet det jeg helst vil have, og det koster over.. (SVS PB 10 eller 12)...
Derfor tror jeg at jeg i denne omgang forsøger mig med en Dali SWA 15, som jeg kan tømme ud af en kælder... formedels 2500.

Så prøver jeg lige den i en periode, for at se hvor godt den kan gøre det i min stuebio. Det kan så være jeg sparer sammen til noget ande og mere senere.
Men lige PT. skal der bare sub i huset igen - har set et par film uden - Puha der mangler noget..
Mvh. Offcourse
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 Juni 2008 kl. 07:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skete det. Har halv-tømt ingeniørens kælder for den ene af hans subwoofere. Nu bor der en sort 15" Dali SWA 15 i min stue, hvor der før huserede en lige så sort og lige så stor 12" B&W AS6. Lyttede kun ganske lidt til den igår - men den går tydeligt dybere og fastere til værks - dejligt. Måske kan jeg idag få lyttet ved større lydtryk.. fik først sat den op da ungerne var puttet, hvilket begrænser udskejelserne noget herhjemme hos mig. Glæder mig til at lege færdigt.       Offcourse.
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
Sendt: 06 Juni 2008 kl. 08:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 Juni 2008 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniør - Tak for lytteren og handlen igår. (Altså for fed bio du har i kælderen - lækkert at have set og lyttet den - den har længe været et forbillede for mine bio-drømme... jeg mangler bare lige en kælder før jeg kan starte! At rummet skal kunne være stue også sætter sine begrænsninger, hvis man er så heldig   at dele den med en kvinde og et par unger også...)
Har fået den bette bas installeret i sit nye hjem  (Den var sku tung at få op ad vindeltrappen!)
Det er klart en forbedring ifht, tidligere - den giver virkelig en fastere bund - og man har ikke brug for at skrue helt op.
Faktisk legede jeg med den her i morges - WOW - der er så meget gas, at
man ikke altid har lyst til at skrue mere op.. Det havde jeg tidligere.
(vil sige at ved 0 på receiveren er det ubehageligt højt.. hvilket jo
er godt - så er der ressourcer nok  til selv den værste lydtryksfreak.. som er min bror
Alt i alt er jeg godt tilfreds. Kan måle mig frem til at den holder
PÆNT niveau ned til 20-23 Hz. Og det er efter at man ikke kan høre det
mere, blot mærke det. FEDT.
Mvh. Offcourse EDIT: nu har jeg også anskaffet det sidste y-splitter kabel til LFE-signalet. Subben har ikke rca-udgang til LFE-signalet - derfor skal jeg liige have det fisket fra inden subben - så jeg stadig kan benytte shakerne ved særligt festlige lejligheder 
EDIT-2: Har også lige anskaffet en nyt HDMI-kabel til min gml. kodefri philis-dvd, da min PS3 ikke kan afspille Zone1-dvdér. Har bl.a. Fifht Element i en FEED DTS-super-udgave... savner den på min nye sub.. derfor... Skal så lige have rodet med kablerne - så er jeg klar til mindst 6 mdr. mere.... eller måske skal jeg liiige rode lidt med mine Htér bagtil - dem under sofaen kunne jo godt liige være bedre...
Evigheds-maskinen erstartet - HiFi-bacillen raser...   
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har leget lidt med min sub i wekenden. Bla. har jeg været inde på SVS´hjemmeside. Det har jeg, da jeg i Ingeniørens tråd fandt nogle gamle målinger med korrektion fra hans (magen til min) radio Shack Analoge SPL-måler. Der er en korrektions-liste der korrigerer for netop denne måler fejlmåleinger ved forsk. frekvenser, således at man kan opnå et så korrekt billede af ens subs frekvensgang i det pågældende rum. Her er mine målinger - efter en tur i SVS´ fine excell-regneark der gør arbejdet med korrektionen for dig.  Jeg fik udslag på SPL-måleren allerede fra 14 hZ, men kun omkring 55dB, hvor 42.2 Hz var på 93.3 dB. Derfor er de laveste målinger uder 70 dB ikke med på grafen - har ikke lige fundet ud af at udvidde skalaen på grafen endnu. Jeg har rimeligt med bas fra ca 18 Hz. hvor den var 64dB. ved 23 Hz er der 85,2 dB. Ved ca. 43 hZ har jeg roomgain der bevirker en top på 3-4 dB. Mellem 18 og 40 Hz er jeg faktisk rimeligt tilfreds - der er også her subben er vigtigst, for ine fronter går kun ned til 52 Hz. Jeg har pt. sat receiverens delefilter til 50 Hz, men det kan være jeg skal overveje 80, når man tager dykket efter 50 i betragtning. Er heller ikke klar over om stigningen over 80Hz er fronterne der tager over igen... de var stadig tilkoblet. Nå -jeg leger mere senere, når jeg får tid. (Bemærk det ikke er MAX SPL, men et forsøg på at få så meget som muligt inden for det område grafen kan vise...) Den spiller op til 119 dB iflg. Dali - det tror jeg på - blødende højt nok til mig pt.....  Mvh. Ofcourse __________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 18 Juni 2008 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha. Har haft lidt gang i den over weekenden., Datteren fyldte 11 år, og Hits for kids drønede derudaf til fødselsdagen for hele klassen. Men så - dagen efter - intet signal til min sub??   Den kunne kun efter en omgang kabel-forkortning og ingen shakere i etpar dage.. Har nu fundet fejlen - eler rettere - en løsning der virker igen. Fjernede et par billige forlænger-led af lakrids.. og nu kan ampén igen trække LFE-out splittet til 3 indgange (1 x sub og stereo til shaker-ampén) Ved stadig ikke hvorfor den ikke kunne efter ungernes fest? Fr højt for længe... men det plejer jo ike at være pre-out´s der ryger..... Skiftede også indgang på shaker-ampen.. en ved ikke om det var det... fra tuner til aux.. Da jeg så var igang, fik jeg den ide at "forkorte" nogle gamle "skod-højtalere" jeg havde liggende - måske kunne jeg få lidt bedre lyd i bagkanalerne, der pt. trækkes af et par plastic-skidt-ting fra noget ur-surround fra gml. dage... (Har jo allerede skåret 5 cm. af toppen på min center så den passer i et 43 cm. rack-hul under mit tv.!) Det er JVC-reol højtalere, der skal forsøges presset ned under 12 cm. som der er under min sofa.. Sjovt at se om de overhovedet spiller - og om de er bedre end det andet plastic-hejs. Der var bl. a basrefleks-rør, men det er cuttet voldsomt ned i længde.. sjovt at høre hvad det betyder i praksis til en bagkanal.... Poster et par pics ved lejlighed... Mvh. Offcourse
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 18 Juni 2008 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ene er færdig og spiler under sofaen. Bedre mere fyldig lyd, langt mere bas.. det er facit lige pt.
Stadig ingen pics.. men det kommer -- det kommer..
Offcourse
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 23 Juni 2008 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er et nyt overblik over subben i stuen.  Den står samme sted som den gamle B&W - det er "kone-bestemt", men lyder heldigvis helt fint. Jeg har monteret lidt sortmalet tape over den kraftige blå diode nederst - den lyser hele tiden, når der ikke slukkes på kontakten. (Lidt for meget synes jeg) Her kommer lige et billede af min receiver som den "melder tilbage" når den får et 7.1 signal fra min PS3. (De tændte kasser til venstre er de HTér der får et diskret signal = 7.1  Den afspiller ganske udemærket 7.1 PCM-spor. Er ikke klar over om den konverterer ex.vis DTS HD og TrueHD 7.1-HD lydspor til noget "andet" - men alt i alt er lyden super fin og dynamisk, og klart bedre end tidligere - særligt 5.1/6.1 fra den gamle Denon. Lækkert med PCM lyd via HDMI   Her er lige et snapshot af min amp der trækker bodyshakerne under sofaen: Aimor (?!)  Herunder kommer et par billeder af mine "nye" bagkanaler. Nu registrerer de som "large" når jeg kører auto-setup fra pioneeren. Derudover kører de rimeligt diffust må man sige - efter turen op bag sofaen.Det var også meningen.  Begrænsningen i "re-designet" lå primært i magneten bagpå bas-elementet, der havde en naturlig begrænsning i hvor lavt jeg kunne lave det nye kabinet. herudover var det bare at skære løs i de gamle kasser. Sjovt at gøre med den store fuksvans  De er klart bedre og mere dynamiske end de gamle plastiv-kasser. (selv om de også har plastic på fronten rundt om enhederne... samlebånds-ged. Resultatet er ikke perfekt, men jeg nænner ikke at slagte bedre HTér til dette formål - de skal som nævnt modificeres voldsomt for at passe ind under en 12.5 cm. høj sofa-underkant, og gerne ind under en 8 cm. høj underkant på radiatoren. Dog er de som nævnt nu "large" iflg. målemikrofonen, hvilket passer mig godt. Så kan jeg eksperimentere med THX eller IKKE THX... Det lykkedes: Her er første forsøg. Vinklet sidelæns... Magneten på bassen har fået fræset ud i bagpladen for at kunne være der....  Kommer ikke så langt ind under readiatoren, men spiller indirekte og faktisk ganske OK.  Her er andet forsøg - nu lavet skæv på den anden led - ikke i bredde-retningen, men i længderetningen, så diskanten kan komme ned under radiatoren og stråle bedre op til øret i sofaen.  Her er de første igen - den kommer ikke så langt ud under radiatoren, men lyden finder nu fint vej derop alligevel.  Her kan man se hvorledes diskant og mellemtone kigger direkte op igennem sofaen til lytteren...  Jeg må sige, at selv om det ikke er perfekt, så er det blevet ret godt. Meget bedre end før, og det perfekte kompromis på ingen plads og ingen penge = gør det selv...  Bare prøv det - det kan være det lykkedes - og det gjorde det!   Mht. sub / bas-signalets dyk omkring 50 Hz. skal jeg have prøvet, om det er fordi der er delefrekvens ved 50 Hz. og at fronterne ikke er helt på niveau der endndu (hedder sig vist 52Hz +/- 3dB.) Jeg synes dog, at jeg havde delefrekvensen på 80 Hz da jeg målte på den... Hmmm.. Rukket sluger lige noget deromkring de 50-60 Hz.... Øv. Men gør ikke noget voldsomt. Måske kan jeg rette det ud via MCAC - Pioneerens rumkorrektions-funktion. Det kræver dig lige lidt tid tror jeg. Alt for nu. Mvh. Offcourse
|
Til top |
|
|
Claus_DK Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 610
|
Sendt: 23 Juni 2008 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du prøvet at lave en måling med 80hz som delefrekvens? Det kan måske rette lidt op på det relativt store hul mellem 55-90hz.
Responsen mellem 20 og 50 hz er rimelig fin med kun 5db peak det er til at leve med.
I min egen pioneer reciever kan jeg kun påvirker subben ned til 63hz, under dette har jeg ingen styring fra recieveren.
|

|
Sendt: 23 Juni 2008 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Claus_DK skrev:
Har du prøvet at lave en måling med 80hz som delefrekvens?
Jeg tror desværre at det var ved 80 Hz. jeg målte ... men prøver igen senere på ugen når jeg får tid.
Det kan måske rette lidt op på det relativt store hul mellem 55-90hz.
Det håber jeg...
Responsen mellem 20 og 50 hz er rimelig fin med kun 5db peak det er til at leve med.
Ja - der er jeg OK tilfeds. Glad for min nye sub. Før skete der intet nuder 30 Hz... Forbedringen er markant.
I min egen pioneer reciever kan jeg kun påvirker subben ned til 63hz, under dette har jeg ingen styring fra recieveren.
|
|
|
Det er det samme med min - det dersens MCAC-system går ikke under 63Hz... Men m åske et boost ved 63 kunne hjælpe? Må undersøge hvad jeg kan mht. manuel EQ-indstilling. Mvh. Offcourse __________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|