Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 12:32   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: KT-messe i Odense (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Stengaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 00:29 | IP-adresse registreret  

Jeg må sige, at jeg synes niveauet falder mere og mere, selvom det nu kun er fjerde år for mig i år.

Der er SÅ meget potentielt lækkert grej og så meget l**telyd.

Af højdepunkter fra min side kan nævnes mødet med Witzel og Gige, hvor især sidstnævnte var yderst snakkesalig og rigtig spændende at tale lidt lyd med.
Ellers skal gutten med de små Martin Logan have thumbs up for at spille noget fed musik og give plads til ønkser, omend min "Up The Downstair"-cd med Porcupine Tree satte de stakkels højttalere i et ret dårligt lys. Simpel musik og enkeltstemmer magtede de, men lidt indviklet rockmusik faldt da helt til jorden.
Ellers er ham den svenske gut fra Nordost altid et hyggeligt møde. For pokker han spiller noget fed musik.

Dynaudio var som altid ualmindeligt kedelige (selv da han spillede "Keith Don't Go" med Nils Lofgren måtte jeg tage mig selv i at gabe).
Canton var som sådan spændende nok, men fik mig heller ikke ligefrem op at ringe.
Og så lige: Hvorfor pokker spiller ALLE den der Phil Collins-dvd? For pokker det var til at blive tosset af.

Messens bedste lyd i år må gå til vores eget Editors Choice-setup, da alt det andet spillede mildest talt dårligt.
Jeg savnede GamuT og Neeper fra sidste år, som helt sikkert ville kunne have scoret mange point her, og et gensyn med de højttalere der startede min HiFi-interesse, SP Technology's Timepiece 2.0, som var med for nogle år tilbage, ville have været lækkert.
Til top Vis Stengaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stengaard

Skobbolop
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 03:11 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun give Stengaard ret.....

Spil nu noget mere udfordrende... fik kun hørt mine egne cd'er 2 steder.. ved FATMAN tube AMP'en/Grado GS-1000 og så hos Mcintosh standen... Der var sgu ikke så stor mulighed for at spille sit eget de andre steder... ellers skulle man godt nok stå stå længe ved hver stand og vente...

der var forresten en Blues sang hvor der blev sunget: "Blues is killing me".... ja og ilm

Til top Vis Skobbolop's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skobbolop

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 03:17 | IP-adresse registreret  

Morten014 skrev:
Hæhæ vi må mave samme smag, jeg spiller også på en marantz(=

Mvh. Morten

Ja det må da være samme smag

Hvad er det for en marantz du har spændt for dine højttalere?? Jeg vil ud og høre forskellen på SR 7001 og 7002. Jeg vil gerne høre om det kan betale sig at investere i HD-surround eller ej, har du nogen erfaring med det??

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 04:34 | IP-adresse registreret  

Hvilke Mc intosh var der med i år ?

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

Da_Saint
Lukket konto
Lukket konto
Kar:130309

Bruger siden: 19 Juli 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 04:38 | IP-adresse registreret  

Morten014 skrev:
Hvad mener du med "personlig hygiejne"?? Da jeg var der så jeg ikke nogle børn et par teenagerer men ikke noget der generede. Du må da gerne give dine biletter til mig

Mvh. morten

Det var også teenagere, jeg mente. Just kidding...

@ Mastervol:

Ja, det var meget varmt i lytterummene, og det er for dårligt at udluftningen var ikke-eksisterende. Sådan noget skal man jo tage højde for, når man arrangerer en hi-fi messe. Og jeg forstår godt, at folk sveder. Men det er ikke derfor, jeg tager til hi-fi messe - så jeg kan være omkring overvægtige, storsvedende mænd. Det ødelægger jo hele min oplevelse. Og nej, at være omkring overvægtige, storsvedende kvinder ville ikke være bedre.

Generelt set var der ikke noget på messen, som fik mig til at sige "WOW!". Det hele var lidt blaah...been there, done that.

P.S. Kom lige i tanke om det bedste ved hele messen: de to piger, som stod ved Harman/Kardon grejet. Hvis det ikke havde været for dem, ville messen have været en total fiasko. Go H/K!

Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
Til top Vis Da_Saint's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Da_Saint

jørstad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2003
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

det eneste der manglede på messen  var vaskemaskiner og brødrister men det kom vel til næste år  expert kt radio
Til top Vis jørstad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jørstad

don dario
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 09:42 | IP-adresse registreret  

Kedelig messe!!

Som mange har nævnt før... nogen stands havde ok udstyr men lød lige af l**t!! men hva så kan man gå hjem og glæde sig endnu mere over sit eget!! det gør jeg hver år:-)

MVH
Don
Til top Vis don dario's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af don dario

jold
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

don dario skrev:
Kedelig messe!!

Som mange har nævnt før... nogen stands havde ok udstyr men lød lige af l**t!! men hva så kan man gå hjem og glæde sig endnu mere over sit eget!! det gør jeg hver år:-)

MVH
Don

tror sku heller ikke lige dit, super anlæg. vil lyde af noget særlig under de vildkår.

carsten.

Til top Vis jold's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jold

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Nå...var dét virkelig alt, der var værd at fortælle fra årets hifi-messe i Odense???

Var det virkelig kedeligt???

MVH.

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der lyttede og kiggede sonus fabers nye cremona højtalere , jeg tænker især på fuldtone cremonaen og auditoren som der blev
spilled på?

mvh

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

harmonic skrev:
Er der nogen der lyttede og kiggede sonus fabers nye cremona højtalere , jeg tænker især på fuldtone cremonaen og auditoren som der blev
spilled på?

mvh

Jeg synes at det var tæt på umuligt at lytte til dem... De stod ikke i et rum for sig selv så al larmen distraherede alt for meget.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

harmonic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Det tænkte jeg nok , præcis derfor gad jeg ikke spilde min tid på at tag derned.

Jeg går for tiden i total vilrede om jeg skal ha den nye cremona m eller den gamle.
Elsker den gamle, vil jeg elske den nye endnu mere ?hmm

Men hvodan tog de sig ud ellers altså den store cremona m?

mvh

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

piobyte skrev:
Hvilke Mc intosh var der med i år ?

Er der slet ikke nogen der så dem- hørte dem  ?

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Lyder til at messen i manges øjne er faldet væsentligt i kvalitet. Jeg har helt droppet "Expert" messen for nogen år siden. Nej, så hellere highend messen i KBH.

Turen går til KBH d. 10. November

Lynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Jeg synes messen var god, men der var for mange "jeg står da bare lige her i døren, så kan jeg nemlig se og høre", så man skulle mase for at komme ind...

XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
Til top Vis Lynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lynge

Fournais
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Er I ikke lidt hårde ved denne års messe?

Der var ganske vist mange folk, men det er da kun positivt, hvis det er udtryk for en stigende interesse for vores allesammens hobby!

Lyden var efter min mening ikke så dårlig som nogen gør det til. Der var ganske vist adskillige stande, som havde store problemer med manglende bas pga. rummene, men det er jo et velkendt fænomen på langt de fleste messer. Nogle enkelte, f.eks. det ovennævnte rum med Martin Logan, havde nu meget godt styr på akustikken.

Jeg kunne dog godt ønske mig at langt flere af udstillerne rent faktisk spillede musik, istedet for alle de overproducerede demoplader og pling-plong muzak-agtige numre, som er så populære at demonstrere hifi-produkter med, men som siger uendeligt lidt om lyden fra de skiver, som mange af os har stående hjemme i skuffen. Hvor blev plader som Metallicas Black album eller Claptons unplugged af? Det står selvfølgelig også folk frit for at tage CD'er med selv, og mon ikke udstiller også er villige til at spille dem...

Alt i alt kan jeg kun sige, at det var en meget positiv oplevelse i år, men det skyldes nok også vores egen stand og alle de velmente skulderklap, som vi fik med på vejen. Det sætter også de polemiske diskussioner på forum noget i perspektiv, for stemningen var på intet tidspunkt dårlig på vores stand

William H. Shakespeare.

Mit stereo
Til top Vis Fournais's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fournais Besøg Fournais's Websted

hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Bruger siden: 24 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=harmonic]Er der nogen der lyttede og kiggede sonus fabers nye cremona højtalere , jeg tænker især på fuldtone cremonaen og auditoren som der blev
spilled på?

Jo, jeg så dem godt, men de stod på gulvet uden spikes og ingen forstærkere så der var stille der hvor de stod. Og de er noget mindre end den gamle.

Hørte Cremona Auditor på noget BAT-grej, men det kunne slet ikke spille det åbne rum op, så vi gik hurtigt.

hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Bruger siden: 24 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Fournais skrev:
Er I ikke lidt hårde ved denne års messe?

Der var ganske vist mange folk, men det er da kun positivt, hvis det er udtryk for en stigende interesse for vores allesammens hobby!

Lyden var efter min mening ikke så dårlig som nogen gør det til. Der var ganske vist adskillige stande, som havde store problemer med manglende bas pga. rummene, men det er jo et velkendt fænomen på langt de fleste messer. Nogle enkelte, f.eks. det ovennævnte rum med Martin Logan, havde nu meget godt styr på akustikken.

Jeg kunne dog godt ønske mig at langt flere af udstillerne rent faktisk spillede musik, istedet for alle de overproducerede demoplader og pling-plong muzak-agtige numre, som er så populære at demonstrere hifi-produkter med, men som siger uendeligt lidt om lyden fra de skiver, som mange af os har stående hjemme i skuffen. Hvor blev plader som Metallicas Black album eller Claptons unplugged af? Det står selvfølgelig også folk frit for at tage CD'er med selv, og mon ikke udstiller også er villige til at spille dem...

Alt i alt kan jeg kun sige, at det var en meget positiv oplevelse i år, men det skyldes nok også vores egen stand og alle de velmente skulderklap, som vi fik med på vejen. Det sætter også de polemiske diskussioner på forum noget i perspektiv, for stemningen var på intet tidspunkt dårlig på vores stand

Ja, sådan er det gerne når man selv har en stand, man er generelt mere postitiv overfor det hele og lægger deri sin egen indsats oveni og så er det rigtig svært at sluge kritik af messen som sådan.

Men jeg vil nu godt være lide med når der er tunger som siger det har mindre og mindre at gøre med HIGH END, som messen jo kalder sig. Der er vel omkriing 20% HE, resten er mid-fi og lowfi og  fladskærme så det batter. Messen er nok heller ikke lavet til hifi-nørderne, omsætningen kommer fra helt andre kundegrupper, så det er nok messen i KBH i næste måned som nørderne skal valfarte til.

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Dief skrev:

Morten014 skrev:
Hæhæ vi må mave samme smag, jeg spiller også på en marantz(=

Mvh. Morten

Ja det må da være samme smag

Hvad er det for en marantz du har spændt for dine højttalere?? Jeg vil ud og høre forskellen på SR 7001 og 7002. Jeg vil gerne høre om det kan betale sig at investere i HD-surround eller ej, har du nogen erfaring med det??

Jeg har en marantz 4001, den er jeg rigtig glad for. De stører modeller, gør det sikkert rigtig godt.
Jeg har ikke nogen erfaring med HD surround, men det er jo en 7.1 receiver så der er mulighed for det. Men mit rum er slet ikke stort nok, men hvis man har en stor hjemme bio så ville det være fedt. Sorry det blev lidt OT, men du kan bare sende mig en PM hvis det er.

Mvh. Morten

Ps. Når du siger HD-surround mener du så i 7 kanaler? eller de nye hd formater? Jeg tror ikke at 7001, kan håndtere de nye formater.

Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014

Morten014
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 Oktober 2007 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Mastervol skrev:
Morten014 skrev:

Ahhh det er sved der menes, det er da an naturlig reaktion når man høre noget lækkert grej

Haha... Jo værre lugt fra rummet, des bedre grej!

Det må være derfor det lugtede, sådan over hos HiFi4all´s stand. Jeg troede det var administrator

hæhæ ej det var noget af det bedste grej, på hi-fi4all´s stand. Jeg kunne specielt godt lide, den lille højtaler. Jeg stod og lyttede på den længe, det var meget godt hvis man ikke blev forsøgt fjernet fra sweetspot.

Mvh. Morten
Til top Vis Morten014's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Morten014

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum