Forfatter |
|
Sound & Magic Lukket konto

Sound & Magic Odense
Bruger siden: 24 Februar 2008 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 25
|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er endnu engang lykkedes Viborg hifi at lave et supertræf i gode rammer og fine setups hele vejen rundt
tak for det 
Mvh. Brian
www.soundandmagicodense.dk __________________ KaDo sound
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg var der sammen med 7 andre hoveder fra Århus Hifiklub og det var enormt hyggeligt, stor cadeau til Viborg Hifiklub! 
På Studiosounds stand spillede det sådan set meget godt. Jeg kunne godt lide mellemtonen som var åben og dynamisk. Diskanten var ok, men ikke vildt udstrakt. Bassen var problemet der, ligesom både Avalonerne og JBL'erne i samme rum. Man kunne godt nok spore noget hårdhed i lyden, men samtidig lød de neutralt og lidt til den lyse side. Jeg har aldrig de højttalere før, men et eller andet sted er jeg sikker på at de kan mere. 
Jensen's stand var bestemt vellydende og opsætningen havde en dejlig åben, detaljeret, dynamisk og varm mellemtone, måske lidt for varm for min smag. Bassen var ikke god, men det er den samme historie igen. Måske farvede det også lyden lidt rigeligt, det lød egentlig lidt hen ad Vienna.
Dynamax havde Accuphase og JBL til at stå, men som der blev advaret om, havde grejet ikke stået tændt ret lang tid og det forbedrede sig meget henad vejen. Det var en ekstremt detaljeret og dynamisk oplevelse man fandt der. Men også her var en smule hårdhed i lyden og overgangen mellem horn og bas kunne høres. Men bestemt værd at lytte til. 
I det lille rum var der en opsætning med Peak/Holfi/Dali og en anden med Hørning horn og "no-name" rør og CD-afspiller.
Førstnævnte vil jeg ikke vurdere da jeg aldrig fik fundet mig et sæde nær sweetspot, men det var meget underholdende! Der blev demonstreret forskel mellem batteridrift og ikke batteridrift på Holfi-effekterne og og der blev spillet 4.2 flerkanalslyd og set film (med kanoner!) og det gik ikke stille af sig og Dali'erne kom til at arbejde for sagen... Forbedringen der var når bagkanalerne bidragede til rumfornemmelsen var ganske markant, men også decideret flerkanals musik som Kraftwerk blev der spillet. En af de store positive oplevelser på Supertræf, uden tvivl. 
Lige overfor Peak/Holfi-setuppet stod de små Hørning horn. Det var jævnt skuffende, men man kunne godt forestille sig at det ville virke bedre i et mindre rum. Der var pænt hul igennem og musikken lød lækkert, desværre var både bas og dynamisk overskud slet ikke til stede. Derudover klippede forstærkerne allerede ved lavt lytteniveau hvilket er lidt skuffende når det er horn og der alligevel er 15 watt at gøre godt med. Tror måske potentialet er der for hornene og kilden, men jeg vil høre det først på nogen andre forstærkere. 
Til sidst skal der også være lidt til de Sandwiches vi fik, de var meget lækre! Jeg glæder mig allerede til næste Supertræf. 
|
Til top |
|
|
peak Branchemedlem

Peak Consult
Bruger siden: 16 November 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 55
|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Witzel,
Gode billeder, ked af at jeg ikke kunne komme, men havde noget familie halløj der gjorde udslaget.
Har du nogle "over all" billeder af set uppene ?
Mvh Peak
http://www.peak-consult.dk
__________________ Peak
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peak:
Nej desværre. Men jeg tror Viborg hifiklub har nogle, måske de vil dele med os andre ?
(jeg hjælper gerne med at få dem ind i tråden, i en fin kvalitet)
|
Til top |
|
|
peak Branchemedlem

Peak Consult
|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 19:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
Peak:
Nej desværre. Men jeg tror Viborg hifiklub har nogle, måske de vil dele med os andre ?
(jeg hjælper gerne med at få dem ind i tråden, i en fin kvalitet)
|
|
|
Ok, håber at der kommer flere billeder, så man kan se de forskellige set up's. Var det ellers en god dag, med lyd o.s.v. skulle denne tråd ikke køre under besøg ?
Ellers håber jeg på god vind 
Peak
__________________ Peak
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er ingen officiel besøgsartikel, så skulle jeg jo skrive mere tekst.. og det er min tid ikke til i øjeblikket, så jeg smed bare billederne ind her i stedet.  Det var en god oplevelse det supertræf. godt arrangeret med demotiderne, og så med frokost og det hele.. det er jo fornemt. Det kan bestemt anbefales at besøge sådan et supertræf.
|
Til top |
|
|
peak Branchemedlem

Peak Consult
|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
der er ingen officiel besøgsartikel, så skulle jeg jo skrive mere tekst.. og det er min tid ikke til i øjeblikket, så jeg smed bare billederne ind her i stedet. 
Det var en god oplevelse det supertræf. godt arrangeret med demotiderne, og så med frokost og det hele.. det er jo fornemt. Det kan bestemt anbefales at besøge sådan et supertræf.
|
|
|
Nu er jeg jo selv midtjyde, men kan som du ikke forstå hvorfor Viborg Hi-fi klub ikke "bringer" nogle ting til siden ? Det var dem der stod for arrangementet er det ikke korrekt ?
Mvh.
Peak
__________________ Peak
|
Til top |
|
|
MathiasLarsen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 586
|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
Nørd skrev:
Hej
Lytteindtryk lytteindtryk !!!!!!!!!!!   
mvh
Nørd |
|
|
i korte træk.
StudioSound:
først på nuforce, hvor lyden var lidt til den lyse side. nærmest skrigende diskant, og mangel på bas. Ikke decideret dårligt men heller ikke godt. Det blev ændret da den anden forstærker kom på, bedre sammenhæng i lyden. Men de højttalere kan meget mere, synd de ikke havde rummet til at vise det.
Vassagohifi:
lød fint, god dynamik højttalerne kan spille bas, selvom rummet ikke var med til at hjælpe på nogen baskontrol. Pass Labs virker ret interessant, helt klart noget jeg skal høre mere på når tiden er til det.
Dynamax:
Meget store højttalere til det rum, der var meget bas. Synd, for jeg tror de højttalere kan ret meget i et bedre rum, og på noget andet grej. Accuphase er ikke min stærke side, deres cdafspillere kan jeg godt lide, men ikke forstærkerne.
Holfi / Peak Consult:
Fedt at se Holfi ovenpå igen. Peter Holstein fortalte vidt og bredt om flerkanals lyd, måske lidt for meget snak og for lidt musik til min smag. Ideen med multikanal kan jeg sagtens se det interessante i, men ikke noget jeg vil bruge tid eller penge på nu. Dejligt stort lydbillede, åben og dynamisk, men for pokker hvor savnede jeg baskontrol. Både på subberne og Peak's El Diablo.
Danish Audio Design hørte jeg ikke..
|
|
|
Har hørt Studiosound's anlæg hjemme hos Karsten selv, og i disse omgivelser kan jeg slet ikke genkende dine lytteindtryk! Så rummet har virkelig været dårligt. Bass er der godt nok ikke mangel på
|
Til top |
|
|
Dr. Strangelove Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 158
|
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
peak skrev:
Nu er jeg jo selv midtjyde, men kan som du ikke forstå hvorfor Viborg Hi-fi klub ikke "bringer" nogle ting til siden ? Det var dem der stod for arrangementet er det ikke korrekt ?
Mvh.
Peak
http://www.peak-consult.dk |
|
|
Rolig nu  Viborg Musik & HiFi-Klub barsler med en samlet artikel om dagen - indeholdende 5 artikler om de 5 setup's (skrevet af 5 forskellige), men folk har travlt, så der går nok et par dage endnu. mvh __________________ Dr. Strangelove
...Tubes rules
|
Til top |
|
|
Administrator Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3105
|
Sendt: 04 Marts 2008 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|