Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 12:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: Supertræf Viborg 2008 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sound & Magic
Lukket konto
Lukket konto
Sound & Magic Odense

Bruger siden: 24 Februar 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 13:51 | IP-adresse registreret  

Det er endnu engang  lykkedes Viborg hifi at lave et supertræf i gode rammer og fine setups hele vejen rundt

tak for det

Mvh. Brian

www.soundandmagicodense.dk

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Jeg var der sammen med 7 andre hoveder fra Århus Hifiklub og det var enormt hyggeligt, stor cadeau til Viborg Hifiklub!

På Studiosounds stand spillede det sådan set meget godt. Jeg kunne godt lide mellemtonen som var åben og dynamisk. Diskanten var ok, men ikke vildt udstrakt. Bassen var problemet der, ligesom både Avalonerne og JBL'erne i samme rum. Man kunne godt nok spore noget hårdhed i lyden, men samtidig lød de neutralt og lidt til den lyse side. Jeg har aldrig de højttalere før, men et eller andet sted er jeg sikker på at de kan mere.

Jensen's stand var bestemt vellydende og opsætningen havde en dejlig åben, detaljeret, dynamisk og varm mellemtone, måske lidt for varm for min smag.  Bassen var ikke god, men det er den samme historie igen. Måske farvede det også lyden lidt rigeligt, det lød egentlig lidt hen ad Vienna.

Dynamax havde Accuphase og JBL til at stå, men som der blev advaret om, havde grejet ikke stået tændt ret lang tid og det forbedrede sig meget henad vejen. Det var en ekstremt detaljeret og dynamisk oplevelse man fandt der. Men også her var en smule hårdhed i lyden og overgangen mellem horn og bas kunne høres. Men bestemt værd at lytte til.

I det lille rum var der en opsætning med Peak/Holfi/Dali og en anden med Hørning horn og "no-name" rør og CD-afspiller.

Førstnævnte vil jeg ikke vurdere da jeg aldrig fik fundet mig et sæde nær sweetspot, men det var meget underholdende! Der blev demonstreret forskel mellem batteridrift og ikke batteridrift på Holfi-effekterne og og der blev spillet 4.2 flerkanalslyd og set film (med kanoner!) og det gik ikke stille af sig og Dali'erne kom til at arbejde for sagen... Forbedringen der var når bagkanalerne bidragede til rumfornemmelsen var ganske markant, men også decideret flerkanals musik som Kraftwerk blev der spillet. En af de store positive oplevelser på Supertræf, uden tvivl.

Lige overfor Peak/Holfi-setuppet stod de små Hørning horn. Det var jævnt skuffende, men man kunne godt forestille sig at det ville virke bedre i et mindre rum. Der var pænt hul igennem og musikken lød lækkert, desværre var både bas og dynamisk overskud slet ikke til stede. Derudover klippede forstærkerne allerede ved lavt lytteniveau hvilket er lidt skuffende når det er horn og der alligevel er 15 watt at gøre godt med. Tror måske potentialet er der for hornene og kilden, men jeg vil høre det først på nogen andre forstærkere.

Til sidst skal der også være lidt til de Sandwiches vi fik, de var meget lækre! Jeg glæder mig allerede til næste Supertræf.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

peak
Branchemedlem
Branchemedlem

Peak Consult

Bruger siden: 16 November 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Hej Witzel,

Gode billeder, ked af at jeg ikke kunne komme, men havde noget familie halløj der gjorde udslaget.

Har du nogle "over all" billeder af set uppene ?

Mvh Peak

http://www.peak-consult.dk

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 18:18 | IP-adresse registreret  

Peak:

Nej desværre. Men jeg tror Viborg hifiklub har nogle, måske de vil dele med os andre ?

(jeg hjælper gerne med at få dem ind i tråden, i en fin kvalitet)
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

peak
Branchemedlem
Branchemedlem

Peak Consult

Sendt: 25 Februar 2008 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
Peak:

Nej desværre. Men jeg tror Viborg hifiklub har nogle, måske de vil dele med os andre ?

(jeg hjælper gerne med at få dem ind i tråden, i en fin kvalitet)

Ok, håber at der kommer flere billeder, så man kan se de forskellige set up's. Var det ellers en god dag, med lyd o.s.v. skulle denne tråd ikke køre under besøg ?

Ellers håber jeg på god vind

Peak

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

der er ingen officiel besøgsartikel, så skulle jeg jo skrive mere tekst.. og det er min tid ikke til i øjeblikket, så jeg smed bare billederne ind her i stedet.

Det var en god oplevelse det supertræf. godt arrangeret med demotiderne, og så med frokost og det hele.. det er jo fornemt. Det kan bestemt anbefales at besøge sådan et supertræf.
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

peak
Branchemedlem
Branchemedlem

Peak Consult

Sendt: 25 Februar 2008 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
der er ingen officiel besøgsartikel, så skulle jeg jo skrive mere tekst.. og det er min tid ikke til i øjeblikket, så jeg smed bare billederne ind her i stedet.

Det var en god oplevelse det supertræf. godt arrangeret med demotiderne, og så med frokost og det hele.. det er jo fornemt. Det kan bestemt anbefales at besøge sådan et supertræf.

Nu er jeg jo selv midtjyde, men kan som du ikke forstå hvorfor Viborg Hi-fi klub ikke "bringer" nogle ting til siden ? Det var dem der stod for arrangementet er det ikke korrekt ?

Mvh.

Peak

MathiasLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 20:44 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
Nørd skrev:

Hej

Lytteindtryk lytteindtryk !!!!!!!!!!!

mvh

Nørd

i korte træk.

StudioSound:

først på nuforce, hvor lyden var lidt til den lyse side. nærmest skrigende diskant, og mangel på bas. Ikke decideret dårligt men heller ikke godt.
Det blev ændret da den anden forstærker kom på, bedre sammenhæng i lyden. Men de højttalere kan meget mere, synd de ikke havde rummet til at vise det.

Vassagohifi:

lød fint, god dynamik højttalerne kan spille bas, selvom rummet ikke var med til at hjælpe på nogen baskontrol. Pass Labs virker ret interessant, helt klart noget jeg skal høre mere på når tiden er til det.

Dynamax:

Meget store højttalere til det rum, der var meget bas. Synd, for jeg tror de højttalere kan ret meget i et bedre rum, og på noget andet grej. Accuphase er ikke min stærke side, deres cdafspillere kan jeg godt lide, men ikke forstærkerne.

Holfi / Peak Consult:

Fedt at se Holfi ovenpå igen. Peter Holstein fortalte vidt og bredt om flerkanals lyd, måske lidt for meget snak og for lidt musik til min smag. Ideen med multikanal kan jeg sagtens se det interessante i, men ikke noget jeg vil bruge tid eller penge på nu.
Dejligt stort lydbillede, åben og dynamisk, men for pokker hvor savnede jeg baskontrol. Både på subberne og Peak's El Diablo.

Danish Audio Design hørte jeg ikke..

Har hørt Studiosound's anlæg hjemme hos Karsten selv, og i disse omgivelser kan jeg slet ikke genkende dine lytteindtryk! Så rummet har virkelig været dårligt. Bass er der godt nok ikke mangel på
Til top Vis MathiasLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MathiasLarsen

Dr. Strangelove
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

peak skrev:

Nu er jeg jo selv midtjyde, men kan som du ikke forstå hvorfor Viborg Hi-fi klub ikke "bringer" nogle ting til siden ? Det var dem der stod for arrangementet er det ikke korrekt ?

Mvh.

Peak

Rolig nu

Viborg Musik & HiFi-Klub barsler med en samlet artikel om dagen - indeholdende 5 artikler om de 5 setup's (skrevet af 5 forskellige), men folk har travlt, så der går nok et par dage endnu.

mvh

...Tubes rules
Til top Vis Dr. Strangelove's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dr. Strangelove

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 04 Marts 2008 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes