Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 09:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til anmeldelser
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til anmeldelser
Emne Emne: Så kom testen!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 29
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Klan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Klan skrev:

Hmmmm for en gang sludder.

Burde man ikke komme tilbage til rattanhusets glæde over denne højttaler, og så håbe han får den hørt og så tager en selvstændig beslutning, uden hjælp fra smagsdommere, og så køber den højttaler der nu engang tiltaler ham mest????

Der er vist ingen, der endnu har stillet spørgsmålstegn ved, om produktet er godt.
Det er jo aldeles umuligt, når man ikke får oplyst de tilsluttede apparater.

Så der er vist ingen anden udvej, end at lytte selv.

Det var vist også det jeg skrev

Til top Vis Klan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klan

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Klan skrev:
Spencer skrev:
Klan skrev:

Burde man ikke komme tilbage til rattanhusets glæde over denne højttaler, og så håbe han får den hørt og så tager en selvstændig beslutning, uden hjælp fra smagsdommere, og så køber den højttaler der nu engang tiltaler ham mest????

Der er vist ingen, der endnu har stillet spørgsmålstegn ved, om produktet er godt.

Næh, du skriver at smagsdommere kan hjælpe. Det kan de ikke, når de ikke kender det tilsluttede grej. Men mon ikke vi vil få det oplyst på et tidspunkt ? Der er godtnok ikke tradition for at tilføje, eller rette i anmeldelser, selvom webmediet ellers giver rige muligheder for det.

Klan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2007 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Klan skrev:
Spencer skrev:
Klan skrev:

Næh, du skriver at smagsdommere kan hjælpe. Det kan de ikke, når de ikke kender det tilsluttede grej. Men mon ikke vi vil få det oplyst på et tidspunkt ? Der er godtnok ikke tradition for at tilføje, eller rette i anmeldelser, selvom webmediet ellers giver rige muligheder for det.

Hvordan i alverden når du frem til det? Jeg skrev 'uden hjælp fra smagsdommere'

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Januar 2007 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Klan skrev:
Spencer skrev:
Klan skrev:
Spencer skrev:
Klan skrev:

Hvordan i alverden når du frem til det? Jeg skrev 'uden hjælp fra smagsdommere'

Hvis du læser hele tråden grundigt, vil du se, at ingen kommenterer højttalernes lyd overhovedet.
Altså er der intet smagsdommeri mht. valg af højttalere, og du kan ikke beskylde for smagsdommeri. Når du overhovedet nævner smagsdommeri, må det være fordi du mener at det forekommer.
Ellers kunne du lige så godt skrive 'uden salt og peber' eller 'uden nytårshatte'.

At du sige 'uden' er ikke det samme, som at du ikke siger det.
Ordet bør ikke være at finde i din sætning.

Du kan heller ikke bortforklere sætningen 'ja, jeg siger ikke at din kone er grim!'
Den antyder nemlig et gran af uforskammethed.

EDIT: Eksempel 2: Prøv at gå ind i en restaurant i Harlem, og bed om en tallerken, der ikke er vasket op af en dum fed nigger. Når kokken så har slået dig 4 gange, med en stegepande, kan du fortælle ham, at du sagde 'ikke'.

Klan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2007 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Og jeg tror du er i gang med mega ordkløveri:

Hvad jeg skriver er, at manden skal gå ud og se på de højttalere selv, og så have fornøjelsen af dem, hvis de falder i hans smag.

Uden andres indblanding.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Januar 2007 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Klan skrev:

Hvad jeg skriver er, at manden skal gå ud og se på de højttalere selv, og så have fornøjelsen af dem, hvis de falder i hans smag.

Uden andres indblanding.

Du prøver at bortforklare dine beskyldninger nu...
At kalde mig ordkløver, er ligsom lidt primitivt.
Undlad dog at lægge distance til debattørerne i tråden, ved at kalde dem navne.

Hvis det ikke har noget med debattørerne i denne tråd at gøre, så må du have mig undskyldt.
Men det er absolut korrekt, at der må lyttes til højttaleren.
Giges råd 'køb dem! - køb dem!' må siges at være en smule overilet, uden at lytte først.
'Hør dem! - hør dem!' er nok en mere rationel fremgangsmåde.

EDIT: Lidt synd med de brotakster, når man bor i Jylland, og vil til Roskilde.
Men mon ikke der kommer en messe i Jylland på et tidspunkt, med lyttemuligheder ?

Klan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Januar 2007 kl. 14:50 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Klan skrev:

Uden andres indblanding.

Du prøver at bortforklare dine beskyldninger nu...
At kalde mig ordkløver, er ligsom lidt primitivt.
Undlad dog at lægge distance til debattørerne i tråden, ved at kalde dem navne.

Hvis det ikke har noget med debattørerne i denne tråd at gøre, så må du have mig undskyldt.
Men det er absolut korrekt, at der må lyttes til højttaleren.
Giges råd 'køb dem! - køb dem!' må siges at være en smule overilet, uden at lytte først.
'Hør dem! - hør dem!' er nok en mere rationel fremgangsmåde.

Klap lige hesten Spencer

Jeg prøver ikke at bortforklare noget, men at pege lidt i retning af hvad min mening med indlægget var.

Smagsdommere var skam ikke nogen 'beskyldning' mod nogen af debattørerne i den her tråd, men en bemærkning om at rattanhuset burde høre dem for sig selv, og så drage sin egen beslutning.

Jeg har læst tråden og er ikke specielt imponeret over hvordan den har udviklet sig. Den har bevæget sig væk fra rattanhusets begejstring over disse højttalere, hvor han så henviser til Giges test, og så til en nedsabling af diverse mennesker.

Det var ikke min vilje at skulle fylde en hel side yderligere i denne her tråd, men efter mine 'beskyldninger' må jeg jo nok forklare mig lidt.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Klan skrev:

Jeg har læst tråden og er ikke specielt imponeret over hvordan den har udviklet sig. Den har bevæget sig væk fra rattanhusets begejstring over disse højttalere, hvor han så henviser til Giges test, og så til en nedsabling af diverse mennesker.

Måske skulle du læse den igen! Hvor i tråden læser du Rattanhusets begejstring, og hvor læser du hvad tråden handler om? Og jeg kan ikke se at det er ham der linker til testen...

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 11 Januar 2007 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

@Klan

Rattanhuset bor i Jylland, så der er et stykke vej til Roskilde.
Men hvis modellen slår an, vil den nok ikke forsvinde ud af markedet, før chancen for et lyt, byder sig.

Godt at du ikke snakkede om debattørerne i denne tråd. Det virkede nemlig sådan.
Om trådens udvikling, syntes jeg at det har været en af de vigtigste tråde på hifi4all nogensinde, idet troværdigheden af anmeldelserne, er noget af det vigtigste for sitets eksistens - syntes jeg.

Var sitet 'kun' et forum, ville det dog nok, trods alt, stadig blive brugt flittigt.

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 11 Januar 2007 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Essensen

Mikkel Gige skrev:
Når en tekst er forfattet, så er der mulighed for at distributøren kan gennemlæse denne. Der er så mulighed for at få rettet faktuelle fejl. Lytteindtryk og konklusion er vores afdeling suværent, og står ikke til at ændre.

Fair and square. Det er fint at faktuelle fejl kan rettes af distributøren. Havde det samme bare været tilfældet for brugerne (jf hurtig).

Mikkel Gige skrev:
Er distributøren meget uenig i det vi skriver, så er det hans suveræne ret at trække produktet tilbage uden anmeldelse. Lidt spildt tid fra vores side, men sådan foretrækker vi at det skal være. For det handler om samarbejde, ikke om at få fjender.

Den her er dog på kanten syntes jeg. Det kan vel ikke siges at være reel uafhængighed.

Men det er da rigtigt at kan man ikke li lugten i bageriet, kan man bare finde sig et andet bageri. Der er jo ingen der siger man skal læse en bestemt anmeldelse, anmelder eller hjemmeside. Men derfor kan man vel godt fremlægge sine synspunkter i et debatforum.

Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Argh, denne tråd er efterhånden endt i ordkløveri. Hr. Gige har vist formuleret sig lidt uheldigt og så tager Watergate-kommissionen over og brygger på lidt konsprirationsteori  - kom nu videre og kør på det som var kritikken fra starten af nemlig den manglende spændvidde i bedømmelserne

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 09:30 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Argh, denne tråd er efterhånden endt i ordkløveri. Hr. Gige har vist formuleret sig lidt uheldigt og så tager Watergate-kommissionen over og brygger på lidt konsprirationsteori  - kom nu videre og kør på det som var kritikken fra starten af nemlig den manglende spændvidde i bedømmelserne

jeg opgav for ca 14 sider siden

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

Klan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2007 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:

Nemlig, det var det jeg forsøgte at skrive, uden det store held

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 Januar 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Klan skrev:

Acer skrev:

Nemlig, det var det jeg forsøgte at skrive, uden det store held

Tavsheden fra redaktionen, syntes jeg nu er det der larmer mest.

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Mikkels ordvalg omkring ”samarbejder” er i den grad misforstået, hvis man tolker dette som ensbetydende med en ikke uvildig redaktion i forhold til branchen. Samarbejdet går naturligvis på, at der er mulighed for at teste grej og udforme anmeldelser til sitet. Hvis der ikke havde været noget grej til udlån fra branchen, havde der naturligvis heller ikke været mulighed for anmeldelser!

Hvad angår den meget omtalte ”veto”-ret i forbindelse med branchens mulighed for at trække en test tilbage, førend denne ville blive publiceret, så blev denne mulighed til i bedste mening. Redaktionen er som sagt ikke interesseret i at ”sable” et evt. produkt, såfremt vi mener der er tale om et produkt i meget ringe kvalitet. I ”bagklogskabens” lys, kan denne mulighed godt se mindre heldig ud, især hvis man af en eller anden mystisk grund vitterligt gang på gang ønsker at få HIFI4ALL.DK, og personerne bag, ned med nakken, med påstande om ”konspiration” og bestikkelse. Fremover vil denne ”veto”-ret ikke være mulig at gøre brug af i forbindelse med udfærdigelse af test på HIFI4ALL.DK. Dette sker således for at imødekomme de læsere, som ikke måtte mene, at HIFI4ALL.DK er et uvildigt medie i forhold til branchen. Det vil stadigvæk være mulighed for, at branchen kan rette evt. faktuelle fejl.

Påpegelsen af evt. manglende spændvidde i bedømmelserne af testede emner, er taget til efterretning!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Bravo!

Og mange tak

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Helt sikkert, rigtigt godt initiativ. Dog synes jeg der mangler en forklaring på hvorfor at importører/butikker kan få lov til at rette faktuelle fejl, men når det gælder brugere som påpeger faktuelle fejl, bliver de ignoreret/tiet ihjel?

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 13 Januar 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Thumbs up, for den beslutning !

Vi skal jo nok alligevel få mere end én persons bedømmelse på hvert produkt, i de fleste tilfælde, så brugernes egne erfaringer, sammen med, vil give et mere korrekt billede.

Det som en anmelder ser som en skavank, er jo ikke en endelig dom over produktet, uden brugernes erfaringer og oplevelser.

xo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Også tomlen op herfra. Når der ikke er nogen uklarhed om hvorvidt en anmeldelse kan trækkes tilbage, hvis den ikke falder i god jord ved distributøren, så må man jo naturligvis også erkende at nogle anmeldere bare er mere rosenrøde i deres nuancering end andre, selvom man som læser gerne vil høre hvad der ikke er så godt, for alt er naturligvis ikke altid i top.

Til top Vis xo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xo

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Sendt: 13 Januar 2007 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:

Hvad angår den meget omtalte ”veto”-ret i forbindelse med branchens mulighed for at trække en test tilbage, førend denne ville blive publiceret, så blev denne mulighed til i bedste mening. Redaktionen er som sagt ikke interesseret i at ”sable” et evt. produkt, såfremt vi mener der er tale om et produkt i meget ringe kvalitet.

Det kan jeg til dels forstå, og alligevel slet ikke.
Hvis producenten vil benytte sin veto-ret og tilbageholde en anmeldelse, har han jo indset, at produktet er så ringe, at offentligheden ikke må få besked om det. Og hvis han mener det er så ringe, burde han fjerne det fra markedet!!
Det burde jeg faktisk enhver anmelder burde sætte som krav, hvis anmeldelsen ikke skal i trykken!
En anmelder burde ikke kunne acceptere blot at se til, mens en importør forsøger at sælge så ringe et produkt, at han ikke vil lade folk se en test af dette.
Og hvis importøren mener produktet er tilstrækkelig godt til at sælge, må han også med oprejst pande tage imod den anmeldelse en UVILDIG anmelder giver!

Administrator skrev:
Påpegelsen af evt. manglende spændvidde i bedømmelserne af testede emner, er taget til efterretning!

Se det lyder fint... Men hvordan skal det gøres i praksis??? Vi har jo hele tiden fået tudet ørerne fulde om, at alle anmeldere på H4A 100% har tilkendegivet sine egne holdninger. Og dermed må de jo simpelthen ikke være kritiske nok, til at lave den spændvidde brugerne søger.
Som jeg ser det, er den bedste løsning,at man skifter HELE anmelder-holdet ud. Hvis de gamle anmeldere pludselig begynder at lave anmeldelser af en standard der ligger langt fra deres tidligere totale mangel på kritisk sans, vil det være endnu mere tydeligt, at de gamle anmeldere ikke har talt fra hjertet tidligere. Og dermed er de absolut ikke troværige!

Når man læser de anmeldelser der har været indtil nu, er der ingen tvivl om, at enten har de nuværende anmeldere absolut ingen kritisk sans, ellers har de skrevet importørerne efter munden. Og begge dele burde være diskvalificerende for jobbet som anmelder!

Skift holdet ud og start på en frisk.... Man får sjældent en succes, af at bygge videre på en fiasko!

Lad nu være med at tage det som om jeg sabler Jer ned!!! Det er ikke min hensigt. Når jeg kommer med forsklaget, er det udelukkende fordi jeg mener det er den rigtige løsning, hvis man for alvor vil gøre noget ved den problamtik, som redaktionen efterhånden ser ud til at erkende.

<< Forrige Side af 29 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes