Forfatter |
|
Hermann. Forum Bruger

Bruger siden: 18 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 2159
|
Sendt: 25 Oktober 2015 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
B&O lavede også Video 2000 maskiner, og det var så vidt jeg husker dem der blev ved længst med systemet sammen med Philips. Prøv at
se på Beoworld.org om de modeller kan bruges. Det er måske også dem der er mindst svære at finde, for langt de fleste er nok skrottet
idag.
__________________ Venlig hilsen
Hermann
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 25 Oktober 2015 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er da også rigtigt, at B&O også lavede dem. De havde jo meget med Philips at gøre.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Psyboy Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2015 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 30
|
Sendt: 25 Oktober 2015 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
En sælger vil gerne tilbyde mig sin Video2000 Model VR2024 og tænker at den eneste mulighed for at få video fra den til pc, er via RF kablet og kædning sammen med min VHS afspiller.
|
Til top |
|
|
Supercharger Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 628
|
Sendt: 26 Oktober 2015 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
UUha. Vækker minder fra min ungdom.  MIn første VCR.
Mindes jeg har repareret en Video2000 VCR (philips tror jeg nok) at den havde et 6 polet DIN stik ud til TV. (indeholdt lyd og video) stiktype før
SCART stikket. __________________ Alt under 1000 Watt er kun til skrot....
|
Til top |
|
|
Ningbo Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 757
|
Sendt: 26 Oktober 2015 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Psyboy skrev:
En sælger vil gerne tilbyde mig sin Video2000 Model VR2024 og tænker at den eneste mulighed for at få video fra den til pc, er via RF kablet og kædning sammen med min VHS afspiller. |
|
|
Hvis du mener det er vigtige optagelser, så tager du låget af Video afspilleren og kikker bag i den. Der sidder en metaldåse som antennesignalet kommer ud af. Inden i Videoen kommer der nogle ledninger til metalæsken, det er strømforsyning, lyd- og videosignal og masser af stel ledninger. Disse ledninger er ikke bufferet - de tåler ikke stor belastning, men de kan sagtens levere signal til en videoindgang i computeren. Som kommer du uden om RF modulatoren og får en meget bedre kvalitet.
Hvis du laver nummeret med VHS'en skal du slukke dens modulator ellers ødelægger den signalet (forstyrrelser). __________________ mvh
Ningbo
|
Til top |
|
|
boholm Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1324
|
Sendt: 26 Oktober 2015 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Psyboy skrev:
En sælger vil gerne tilbyde mig sin Video2000 Model VR2024 og tænker at den eneste mulighed for at få video fra den til pc, er via RF kablet og kædning sammen med min VHS afspiller. |
|
|
Hvis det er muligt, så bed ham om at tage et billede af bagsiden, så vi kan se, hvad der er af stik og forbindelser.
Hvis du er heldig, at der er "video out" (gul stik) kan du købe en sådan en her - http://terratec.com/liste.php?suche=grabster - og så direkte overspille til computer. Hvis der er SCART-stik på den, så kan man godt få en SCART-til-DIN-adapter ( https://www.av-cables.dk/scart-adaptere/) og så bruge grabsteren. __________________ MVH, Bo
Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
|
Til top |
|
|
exrumpyt Udelukket fra forum

Bruger siden: 10 Januar 2011 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 277
|
Sendt: 26 Oktober 2015 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kaj. skrev:
Forbind RF out fra din Video2000 maskine til antenne ind på Samsung maskinen. Sæt Video2000 maskinen til at afspille. Nu søger du på Samsung maskinen den "TV-kanal" (frekvens) Video2000 maskinen sender på. Når frekvensen er fundet kan du optage videomaterialet på Samsung maskinen. |
|
|
Med fare for at gentage andre eller vrøvle videre, selv om løsningen evt. er fundet i den del jeg ikke nåede at gennemlæse, er at tilføje: Hvis man er så heldig at SAMSUNG videoen samtidig ved gennemsløjfet signal, leder det ud til scart, hvor Audio og CVBS så kan føres til PC Video IN... Som hovedregl er der også altid TUNER billede med ud på SCART- på de "gamle" tv, i hvertfald Sony. -men hvem har lige sådan en kubikmeter-kasse stående til det formål. (Blot en ide fra en gammel ræv fra radiobranchen, den gang en sådan fandtes... ) exrumpyt __________________ EXRUMPYT.
|
Til top |
|
|
Psyboy Forum Bruger

|
Sendt: 26 Oktober 2015 kl. 22:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 27 Oktober 2015 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du har både cvbs og audio ud i det sekspolede dinstik, der hedder AV. Du skal bare finde de respektive ben, og lave et kabel der passer til dit brug
__________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
boholm Forum Bruger

|
Sendt: 27 Oktober 2015 kl. 09:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi skal nok også lige have fat i manualen (hvis han stadig har den), men . . .
Hvis dette site viser det rigtige stik, så burde man kunne bruge AV-stikket til at få det "rene" videosignal ud:
http://www.elektron-bbs.de/elektronik/kabel/video/
Men som sagt, det må stå i manualen. Stikket kan nemlig også bruges til andre ting såsom til et kamera og til fjernbetjening.
Ellers er det desværre via antennekablet, med mindre du, som før nævnt, har mulighed for at få fat i videosignalet, før det går ind i modulatoren, der genererer RF-signalet.
__________________ MVH, Bo
|
Til top |
|
|
Psyboy Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2015 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dette er hermed blevet bekræftet af sælger. AV udgangen bruges til lyd og video. Så burde man kunne købe en adapter som denne og vil herfra kunne få det "rene" signal tænker jeg? :-)
https://www.av-cables.dk/din-adapter/5p-din-4-x-phono-kabel- 0-2-m.html
|
Til top |
|
|
boholm Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2015 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, men DIN-stikket er ikke det rigtige.
__________________ MVH, Bo
|
Til top |
|
|
Psyboy Forum Bruger

|
Sendt: 29 Oktober 2015 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nårh for pokker. Har du et link til det rigtige så? Og det kan man vil også få som adapter? (Til rca)
|
Til top |
|
|
forster Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2014 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 28
|
Sendt: 03 November 2015 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det blev klart for mig at de her Videoer skulle sende på hver sin "kanal", bagpå stod nogen gange hvor meget der kunne judster 32 - 40 eller lignende cifre. Havde adgang til Philips hvor spolerne var ovenover hinanden (tilbage i 1980), også system 2000 Philips/Grundig. Men om de overhovedet havde SCART husker jeg slet ikke. Og så var der dem der rodede med overspilninger og kom til at slette optagelser fra bryllupper med videre.  __________________ alt om TV
|
Til top |
|
|