| Sendt: 23 Februar 2015 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boye skrev:
J.M.H skrev:
Du skriver andet sted at der ikke kan komme en luftstrøm igennem lærrede, men højfrekvens kan paserer alligevel. Er det rigtig
forstået? |
|
|
Uden at lægge Kjeldsen ord i munden tror jeg han mener - som jeg også antydede i mit første indlæg - at selv om man bruger en tæt overflade som
f.eks. en folie, så vil den give efter ved lydpåvirkning, hvis den er let og hænger så den kan bevæge sig.
Det er kun hvis den bliver tung og stiv som et oliemaleri, at refleksionen vil have betydning.
Derfor ville jeg ikke bekymre mig så meget om stoffets kvalitet, men bare få lavet nogle paneler i en fart. |
|
|
Hmm, jeg tror nu stadig at højfrekvens får problemer med overfladen på et lærredsbillede, men jeg kan tage fejl og det gør det meget nemmere hvis jeg tager fejl. Det kunne være jeg skulle prøve at sætte en mikrofon på og se hvor meget der egentlig bliver reflekteret. Det kunne være et sjovt eksperiment, hvis jeg kan finde en opstilling som er relativ pålidelig uden at have et decideret dødt rum. Nu skal du ikke forstå det som jeg vil bevise et eller andet over for dig. For det er ikke det der er hensigten! Jeg finder det "bare" interessant!
Boye skrev:
Man kommer let til at fortabe sig i detaljer
der kun har lille indflydelse på det endelige resultat. "Det perfekte" er "det godes" værste fjende. |
|
|
Det kender jeg alt for godt :) ...men jeg har heller ikke lyst til, at lave en løsning jeg ikke bliver helt tilfreds med. Der er nok af kompromiser når man ikke kan bygge det hele om og der også skal tages hensyn til WAF.
|