Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 01:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Rep. ældre Yamaha? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mellor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2011
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 07 Juni 2014 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Hej med jer kloge hoveder,

Jeg har en Yamaha AX-1090 forstærker jeg har brugt i en rum tid nu, bla. kører den pt. et par System Audio SA 1230 højtalere. Det lyder udemærket synes jeg, men jeg er ikke ved at falde i svime over det. Dog er jeg ikke sikker på om det er højtalerne eller forstærkerens skyld...

Nu kommer jeg til sagen: Forstærkeren kan kun spille når den kører Direct. Jeg har fået et tilbud af en fyr jeg kender som er elektroingeniør på reparation. Det lyder på 4-500 kr. Det er jo ikke meget, men jeg er i tvivl om det er værd at brænde på den forstærker, eller om jeg er bedre tjent med at finde noget lidt bedre brugt istedet. Og det er her hvor jeg vil spørge jer:

- Synes i det giver mening at få bæstet opereret eller skal jeg se mig om efter en erstatning?
- Ville det give noget mærkbart ifht. lyden at få repareret? I mindste fald vil jeg så kunne bruge tonekontrollerne, hvilket jo godt kunne give et løft...

På forhånd tak,

MVh Silas
Til top Vis mellor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mellor

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 Juni 2014 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

mellor skrev:
Synes i det giver mening at få bæstet opereret ....

Hvis du kan få den lavet for 4-500kr. er det vist ganske rimeligt - Du kan jo ikke købe noget tilsvarende for det beløb.

mellor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Juni 2014 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Hej Jan,

Tak for svaret. Jeg er lidt i tvivl om hvad prisklasse vi egentligt er i, da det er en forstærker jeg har arvet. Nogen ide?

Mvh Silas

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 Juni 2014 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

mellor skrev:
Hej Jan,Tak for svaret. Jeg er lidt i tvivl om hvad prisklasse vi egentligt er i, da det er en forstærker jeg har arvet. Nogen ide?Mvh Silas

Den er fra 96-99 - og kostede dengang en rimelig sjat penge - DM 1695 ~   velsagtens svarende til 7 kilokroner her til lands

Det kan ikke bruges til noget - men bovlam er den dælme ikke.   Med sine 2 x 150w i 8Ohm kunne den sagten være at finde i min reol - de plejer at spille ganske fornuftigt de Yamaha'er

mellor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2014 kl. 00:12 | IP-adresse registreret  

Det lyder jo ok, kan da godt være den skal have en reparation så. Jeg har haft nogle forskellige højtalere sluttet til den, og må sige jeg synes ikke den spiller ligeså godt som min ældre Marantz PM-64... Det kan selvfølgelig være jeg bare bedre kan lide lyden af min marantz, men jeg synes der er mindre dynamik og fylde når jeg lytter til Yamaha'en... Det er vel ikke noget man kan håbe bliver bedre med en reparation?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes