Hej Johannes,
Jeg har selv prøvet en lignende situation, hvor jeg (vi) på lidt plads skulle være to voksne, et spædbarn, en toogethalvtårig og det store analoge set-
up, herunder to pladespillere, flere RIAA'er og varmende rørforstærkere. Jeg skal ikke forsøge at råde dig til, hvad du skal købe, men råde dig til at
genoverveje situationen og løsningsmulighederne.
Løsningen i vores hjem blev det store foldbare pejsegitter, der blev sat uden om anlægget og effektivt skærmede mod små pilfingre. Det var
selvfølgelig ikke muligt at lave den optimale opstilling med korrekt placerede højttalere osv., men jeg slap for ufrivilligt at sælge noget og pakke noget
væk. Og så må man ikke underkende den opdragende effekt ved at lade sine (to) sønner vokse op med pladespillere og vinyl
Nu er sønnerne hhv. fire og snart syv år, anlægget står frit fremme, og der er aldrig problemer med, at der bliver pillet eller andre unoder, da de både
er vant til og har respekt for, hvad det drejer sig om. Jeg har måske været heldig, men kan ikke se nogen grund til, at det ikke også skulle lykkes for
dig.
Er sikker på, at du har undersøgt mulighederne grundigt, men derfor ville jeg nu alligevel give mit input med til din overvejelse
Og så solgte jeg i øvrigt efterfølgende pejsegitteret for stort set samme beløb, som jeg gav for det ... så det har faktisk været et af mine bedste hifi-
køb