Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 17:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: Midlertidig nedgradering (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Johs0604
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2007
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 07 Juli 2014 kl. 07:59 | IP-adresse registreret  

Hej Alle

Det her er nok skuffende kedeligt, men man spørger jo når man har brug for et input.

Jeg skal sælge min Densen DM-10 da pladsen snart bliver trang (barn på vej) og derfor skal jeg ud i noget meget meget mindre
og billigere… Bare lige for et par år, til vi får noget større at bo i og pengene igen kommer ind.

Der bliver hørt en del musik over airplay her, så indbygget optisk indgang vil være smart. Jeg har en RIAA, så det er ikke noget
problem. Jeg har udset mig disse to:

Argon DA2v2 - http://www.hifiklubben.dk/Products/argon-da2v2-digital-forst arker-61254/
Denon DRA-F109DAB - http://www.denon.co.uk/uk/product/pages/product-detail.aspx?
catid=systems&subid=minimicro&productid=draf109dab

Jeg går normalt min vej når snakken falder på Argon, faktisk ikke fordi jeg har den store erfaring med mærket, der er bare
noget med "hus-brands" der gør mig så træt og skeptisk. Men denne gang er jeg nysgerrig - hvis man kigger på prisen, er
Denon kun 700,- kr dyrere, og med så meget mere hurlumhej i den (display og DAB-tuner mm) tænker jeg om Argon faktisk
har noget at byde på - den virker skåret ind til benet på en god måde.

Jeg skal naturligvis ned i Hifiklubben og høre dem snart. Men inden da, to spørgsmål:

1. Nogen der har erfaring med ovenstående? Eller meninger?
2. Har jeg overset en mikro stereo-reciever jeg skal have for øje på min jagt?

Jeg har lidt tid at løbe på, så kan godt sidde på hænderne lidt endnu og evt vente på noget brugt.

Alt det bedste,
Johannes
Til top Vis Johs0604's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johs0604

Analogueman
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 01 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 07 Juli 2014 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Hej Johannes,

Jeg har selv prøvet en lignende situation, hvor jeg (vi) på lidt plads skulle være to voksne, et spædbarn, en toogethalvtårig og det store analoge set-
up, herunder to pladespillere, flere RIAA'er og varmende rørforstærkere. Jeg skal ikke forsøge at råde dig til, hvad du skal købe, men råde dig til at
genoverveje situationen og løsningsmulighederne.

Løsningen i vores hjem blev det store foldbare pejsegitter, der blev sat uden om anlægget og effektivt skærmede mod små pilfingre. Det var
selvfølgelig ikke muligt at lave den optimale opstilling med korrekt placerede højttalere osv., men jeg slap for ufrivilligt at sælge noget og pakke noget
væk. Og så må man ikke underkende den opdragende effekt ved at lade sine (to) sønner vokse op med pladespillere og vinyl

Nu er sønnerne hhv. fire og snart syv år, anlægget står frit fremme, og der er aldrig problemer med, at der bliver pillet eller andre unoder, da de både
er vant til og har respekt for, hvad det drejer sig om. Jeg har måske været heldig, men kan ikke se nogen grund til, at det ikke også skulle lykkes for
dig.

Er sikker på, at du har undersøgt mulighederne grundigt, men derfor ville jeg nu alligevel give mit input med til din overvejelse

Og så solgte jeg i øvrigt efterfølgende pejsegitteret for stort set samme beløb, som jeg gav for det ... så det har faktisk været et af mine bedste hifi-
køb
Til top Vis Analogueman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Analogueman

Supercharger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 07 Juli 2014 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Behold dit elskede hifi grej og køb et hundebur til puslingen..
Ej.Det gas. Håber at du finder en god løsning uden at sælge grejet.
Til top Vis Supercharger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Supercharger

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 07 Juli 2014 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Argon kan du roligt kigge på. Har en Argon HA1 og deres konverter er skam heller ikke så dårlig endda. De bygger godt nok på mærket Firestone, som du da også lige kunne øje engang.

truef
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2005
Sendt: 07 Juli 2014 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Hvorfor indbytter du ikke din densen hos en forhandler evt. Til et sæt aktive højtalere.....prøv at kigge på q acoustics BT3.....optisk ind....bluetoth
osv.
Til top Vis truef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af truef

Struktøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Juli 2014 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Behold din densen og køb en DAC som opfylder dine behov, og nyd dit barn og din darling, giv hende masser af opmærksomhed, og du vil nyde
frugterne senere
Til top Vis Struktøren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Struktøren

Johs0604
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Juli 2014 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Tak alle!

Analogueman - Tak for din historie! Haha, det bedste hifi køb. Den var god! :-D Men sikke en tvivl du også sår - det var
jo ikke lige dét jeg håbede at høre ;-)

Supercharger - ha, ja måske ligefrem sådan et transportbur. Så sparer jeg pladsen der i stedet :)

allanowich - Tak! Og har kigget på firestone. Det ligner jo godt nok meget! Sjovt med de producenter. Det samme
eksisterer meget inden for studie verdenen. De der kinesiske mikrofoner der er eens i alle mærker...

truef - Tak! Den idé skal udforskes. Kan nu godt lide at holde kompenenterne adskilt så man altid kan skifte ud.

Struktøren - Sandt. Det er måske vejen. Densen er bare så stor. Den tager meget på 44kvm :) Måske jeg kan finde en
måde at montere den vertikalt på væggen :-)

Har købt nogle mindre højtalere - foreløbigt et par små hjemmebyg der godt nok er lidt døde i bassen, men har faktisk også
lige købt et sæt SA Aura 1 som jeg kunne få billigt. Så ser jeg hvad der fungerer bedst. Og det kan alt sammen sælges igen. På
den måde kommer mine højtalere af gulvet, og det gør allerede en hel del hvad plads angår.

Nu er spørgsmålet om jeg så bare skal beholde den Densen. Hm, livets store spørgsmål :-D
Til top Vis Johs0604's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Johs0604

NewClassD
Branchemedlem
Branchemedlem

Bruger siden: 03 Juni 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Juli 2014 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Struktøren skrev:
Behold din densen og køb en DAC som opfylder dine behov, og nyd dit barn og din darling, giv hende masser af opmærksomhed, og
du vil nyde
frugterne senere

Kan ikke siges bedre. DM10 er en super god forstærker, du vil komme til at savne den de næste mange år. Kombiner evt. med System Audio SA2k, den er
absolut ikke kedelig i bassen :-) (Og fylder ingenting) DAC: Kig på e-bay der kan du får de vildeste DAC til næsten ingen penge:

http://www.ebay.co.uk/itm/DAC-192K-24BIT-XMOS-AK4399-I2S-LME 49710-USB-DAC-completed-board-wlx-/200938667405?
pt=UK_Sound_Vision_Amplifier_Parts&hash=item2ec8e0bd8d
Til top Vis NewClassD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NewClassD Besøg NewClassD's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes