Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2024 | 04:09   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Blu ray-afspiller som CD-afspiller? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
peder-dingo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juli 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 140
Sendt: 25 Marts 2012 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har et lækkert System Audio surroundsæt, men er i tvivl om man skal have en dedikeret CD-afspiller eller om en
rigtigt god blu-ray afspiller kan gøre det mere eller mindre ud for en CD-afspiller? Ved godt at det nok aldrig bliver 100%
så godt som en CD-afspiller til 6000 kr, men vil den gøre et hæderligt stykke arbejde man godt kan leve med hvis man
ikke er super hifi-nørd?

Takker!
Til top Vis peder-dingo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peder-dingo
 
portwood
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2007
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 25 Marts 2012 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg købte en Denon DBP-2012UD blu-ray-afspiller for et par uger siden, og jeg må sige, at den gør det ganske fornuftigt som SACD- og cd-afspiller. Jeg overvejer selv, om jeg skal `nøjes`med denne afspiller til mine cd`er, eller om jeg skal investere i en rendyrket cd-afspiller i prisklassen 4-5000 kr, fx den nye NAD 546BEE.. Jeg har endnu ikke fået lyttet til den nye NAD, og kan derfor ikke bedømme, om den vil være en væsentlig opgradering i forhold til blu-ray afspilleren ..

Mvh Henrik 

Til top Vis portwood's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af portwood
 
DKsoulman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1063
Sendt: 25 Marts 2012 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Svaret på dit spørgsmål er her:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/blu-ray/cambrid ge_azur-751bd_blu-ray-afspiller_sort.htm



__________________
Rod Stewart: Every Picture Tells A Story, 1971
NAD C390DD - SA Ranger - Cambridge 751BD - Bluesound
Til top Vis DKsoulman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKsoulman
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9873
Sendt: 26 Marts 2012 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Man kan fint bruge sin BlåStråle til cd afspiller. Til almindeligt brug for mange, er dette fint nok.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
kskruger
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 Juli 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 228
Sendt: 26 Marts 2012 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Jeg brugte tidligere min "luksus" Philips BDP9600 med Marvell QDEO-videoprocessor og burr brown  converter til CD brug, men jeg blev så træt af, at den er så langsom i forhold til en normal CD afspiller. Så jeg købte en brugt Primare dvd 26 for 3500,- og udover, at den er hurtig i brug, så lyder den flere klasser bedre end min Blu-ray afspiller, som ellers kostede næsten 4000,- 
Til top Vis kskruger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kskruger
 
mortenstryhn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 07 Marts 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 26 Marts 2012 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

DKsoulman skrev:

Svaret på dit spørgsmål er her:



http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/blu-ray/cambrid ge_azur-751bd_blu-ray-afspiller_sort.htm



I second this!

Jeg har den tidligere model 650BD og den er superb til formålet - der er ligeledes "pure audio" mode, som giver mulighed for
at slukke for alle video-kredsløb. Når jeg skal skifte en dag, bliver det til en anden Cambridge Audio BD-afspiller.
Til top Vis mortenstryhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mortenstryhn Besøg mortenstryhn's Websted
 
peder-dingo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juli 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 140
Sendt: 27 Marts 2012 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Den Cambridge lyder rigtigt lækker - en skam prisen er så høj. Er der et lidt billigere alternativ?
Til top Vis peder-dingo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peder-dingo
 
stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 27 Marts 2012 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

peder-dingo skrev:
Den Cambridge lyder rigtigt lækker - en skam prisen er så høj. Er der et lidt billigere alternativ?

Hvis du bruger en surround pre, skal du helst bruge en digital overførsel, og der er der nok ingen vej udenom OPPO 93/ Cambridge 651, som er identiske, pånær udseende og remote.

Jeg har haft begge, og foretrækker klart OPPO på grund af cambridges elendige remote.

Oppo 95 og Cambridge 751 er også samme som 651/93, dog med anden analog udgang på lyd siden. Som ingen betydning har når man overføre lyd via HDMI eller SPDIF.

 

 

Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen
 
Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1339
Sendt: 27 Marts 2012 kl. 07:32 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne støtte op om OPPO'en

har selv en Oppo 83 og den gør det klart bedre en den teac T1 jeg har før som cd-drev

Analog delen i Oppo'erne er rigtig gode, der er ikke noget at hente med mellemklasse dac - der skal man ret højt op inder der kommer mere ud af det.

Til top Vis Ulrik77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik77
 
peder-dingo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juli 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 140
Sendt: 27 Marts 2012 kl. 11:45 | IP-adresse registreret  

Nu må I gerne kalde mig dum, men alt det der DAC og digital/analog forstår jeg ikke rigtigt. Jeg troede bare blu-ray-
afspilleren læste lyden fra disc'en og sendte den via HDMI/optiske kabel til forstærkeren der så smed det ud til
højttalerne. Men det skal altså konverteres en ekstra gang eller hvordan? Som sagt er jeg ikke SUPER kritisk med lyden -
det skal bare være rigtigt godt. Vil ikke betale det dobbelte/have det dobbelte besvær for en marginal bedring af lyden
Til top Vis peder-dingo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peder-dingo
 
Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1524
Sendt: 27 Marts 2012 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Hvis du lytter til cd'er via hdmi kablet, bliver det forstærkerens indbyggede dac du lytter til og ikke BD/CD-afspillerens. Du udnyttter kun afspillerens dac ved at koble den analogt op til forstærkeren.
Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman
 
peder-dingo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 19 Juli 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 140
Sendt: 27 Marts 2012 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Hvordan kobler man den bedst op analogt til receiveren?
Til top Vis peder-dingo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peder-dingo
 
Søren77
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 April 2010
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 147
Sendt: 27 Marts 2012 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Du kobler analogt op via de analoge udgange (almindelige phonekabler, typisk) på afspilleren.

Jeg har selv i 1 1/2 år kørt med en Denon BD 3800 som kombineret Blu ray, DVD og CD afspiller. Det har fungeret rigtig godt
og lyden via CD´en har været overmåde god (men det var selvsagt også en halvdyr sag, da den kom frem, 14.500,- mener
jeg, at den oprindeligt kostede, så det burde man nok også forvente). I øjeblikket arbejder jeg dog på at få den skiftet ud med
en god DAC, da jeg ikke bruger CD´er så meget mere + en billigere Blu ray, som jeg også kan nænne at lade børnene
betjene. Men det er en anden historie, og som multiafspiller har den fungeret fortrinligt og lydt rigtig godt.
Til top Vis Søren77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren77
 
stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 27 Marts 2012 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Batman skrev:
Hvis du lytter til cd'er via hdmi kablet, bliver det forstærkerens indbyggede dac du lytter til og ikke BD/CD-afspillerens. Du udnyttter kun afspillerens dac ved at koble den analogt op til forstærkeren.

Ja men hvorfor bruge en dac i en blu ray afspiller for at sende det analogt ind i en reciver eller surround pre, hvor det så skal konverteres tilbage til digital for efterfølgende at konvertere det tilbage til analog i reciverens dac alligevel.?

Der findes mig bekendt ingen surround forforstærkere der kan volume regulere  analogt.

Derfor er det efter min overbevisning totalt spildt at ofre penge på dac kreds i afspilleren i forbindelse med opkobling til surround udstyr.

Det er muligt at man syntes bedre om lyden efter den store frem og tilbage tur rundt i systemet, det må komme an på en prøve.

Bruger man en alm 2 kanals stereo forforstærker er det måske en anden sag.. alt efter hvordan den er lavet.

 

Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen
 
Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 1524
Sendt: 27 Marts 2012 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

stridsvognen skrev:

Batman skrev:
Hvis du lytter til cd'er via hdmi kablet, bliver det forstærkerens indbyggede dac du lytter til og ikke BD/CD-afspillerens. Du udnyttter kun afspillerens dac ved at koble den analogt op til forstærkeren.

Ja men hvorfor bruge en dac i en blu ray afspiller for at sende det analogt ind i en reciver eller surround pre, hvor det så skal konverteres tilbage til digital for efterfølgende at konvertere det tilbage til analog i reciverens dac alligevel.?

Der findes mig bekendt ingen surround forforstærkere der kan volume regulere  analogt.

Derfor er det efter min overbevisning totalt spildt at ofre penge på dac kreds i afspilleren i forbindelse med opkobling til surround udstyr.

Det er muligt at man syntes bedre om lyden efter den store frem og tilbage tur rundt i systemet, det må komme an på en prøve.

Bruger man en alm 2 kanals stereo forforstærker er det måske en anden sag.. alt efter hvordan den er lavet.

 

Det kan du til dels have reti, men jeg mener ikke at det analoge signal nødvendigvis bliver konverteret til et digitalt  i enhver reciever eller surround-pre. I hvert fald ikke i min.

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman
 
Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1339
Sendt: 27 Marts 2012 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

stridsvognen skrev:

Batman skrev:
Hvis du lytter til cd'er via hdmi kablet, bliver det forstærkerens indbyggede dac du lytter til og ikke BD/CD-afspillerens. Du udnyttter kun afspillerens dac ved at koble den analogt op til forstærkeren.

Ja men hvorfor bruge en dac i en blu ray afspiller for at sende det analogt ind i en reciver eller surround pre, hvor det så skal konverteres tilbage til digital for efterfølgende at konvertere det tilbage til analog i reciverens dac alligevel.?

Der findes mig bekendt ingen surround forforstærkere der kan volume regulere  analogt.

Derfor er det efter min overbevisning totalt spildt at ofre penge på dac kreds i afspilleren i forbindelse med opkobling til surround udstyr.

Det er muligt at man syntes bedre om lyden efter den store frem og tilbage tur rundt i systemet, det må komme an på en prøve.

Bruger man en alm 2 kanals stereo forforstærker er det måske en anden sag.. alt efter hvordan den er lavet.

Ingen surround forforstræker der ikke kan regulrer analog signaler - den må du længere ud på landet med - det kan ca 90-95% af alle surround forforstærkere..

det kommer jo an på om man vil bruge dac (digital til analog converter) i blu-ray'en eller den der sidder i forforstærkeren/reciver - eller hvad du nu spænder foran den.

Men det er korrekt at det ikke er alle blu-ray afspillere der har 7.1 ud men kun coax, optisk og hdmi + 2 analoge kanaler.

Jeg vil klart anbefale trådstarter at finde en brugt oppo 83, så mangler du ikke noget nogen steder.. hverken ved blu-ray's eller på cd lyd siden..

Til top Vis Ulrik77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik77
 
stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 27 Marts 2012 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Ulrik77 skrev:
stridsvognen skrev:

Batman skrev:
Hvis du lytter til cd'er via hdmi kablet, bliver det forstærkerens indbyggede dac du lytter til og ikke BD/CD-afspillerens. Du udnyttter kun afspillerens dac ved at koble den analogt op til forstærkeren.

Ja men hvorfor bruge en dac i en blu ray afspiller for at sende det analogt ind i en reciver eller surround pre, hvor det så skal konverteres tilbage til digital for efterfølgende at konvertere det tilbage til analog i reciverens dac alligevel.?

Der findes mig bekendt ingen surround forforstærkere der kan volume regulere  analogt.

Derfor er det efter min overbevisning totalt spildt at ofre penge på dac kreds i afspilleren i forbindelse med opkobling til surround udstyr.

Det er muligt at man syntes bedre om lyden efter den store frem og tilbage tur rundt i systemet, det må komme an på en prøve.

Bruger man en alm 2 kanals stereo forforstærker er det måske en anden sag.. alt efter hvordan den er lavet.

Ingen surround forforstræker der ikke kan regulrer analog signaler - den må du længere ud på landet med - det kan ca 90-95% af alle surround forforstærkere..

det kommer jo an på om man vil bruge dac (digital til analog converter) i blu-ray'en eller den der sidder i forforstærkeren/reciver - eller hvad du nu spænder foran den.

Men det er korrekt at det ikke er alle blu-ray afspillere der har 7.1 ud men kun coax, optisk og hdmi + 2 analoge kanaler.

Jeg vil klart anbefale trådstarter at finde en brugt oppo 83, så mangler du ikke noget nogen steder.. hverken ved blu-ray's eller på cd lyd siden..

 

Ok.. Kan du ikke linke mig til et par stykker. Evt. linke til blok diagram.. Jeg kunne godt bruge en asap.

Kravet er analog bypass, så det ikke berøres af det digitale kredsløb.

 

Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen
 
Ulrik77
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1339
Sendt: 27 Marts 2012 kl. 18:15 | IP-adresse registreret  

Disse kan helt sikkert og der er mange flere


Lexicon MC8 som jeg har nu: http://www.lexicon.com/Products/Details/19

Rotel RSP 1069 som jeg har haft: http://www.rotel.com/content/manuals/rsp1069_eng_fre.pdf

Rotel RSP 1068 også haft: men kan ikke lige finde manualen
Til top Vis Ulrik77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulrik77
 
stridsvognen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 587
Sendt: 27 Marts 2012 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

For 2-channel analoginputs, there is a special stereo mode that bypasses ALL of the RSP-1069’s digital processing.The two front speakers receive pure nalog stereo full-range signals with no subwoofer crossover, no delay, no level adjustments,and no contour adjustment.

Kan dog ikke finde noget diagram. Så ingen ide om hvordan volume funktionen er skruet sammen.

Men måske vi skulle spørge trådstarter om hvilken forforstærker der skal anvendes.

Oppo 83 kan jeg kun anbefale. Bruger den selv, dog er der visse ting der taler for de nye modeller.

Feks. dobbelt HDMI out. mere robust kabinet, samt mere stille drev og skuffe.

Vil man lege med 3D er oppo83 no go, den er for mig bedre på både digital billed og digital lydsiden end de nyere modeller.

Analog output boardet er hevet ud af min oppo83 og låget er pillet af.

Den performer bedre helt uden analog output board, og kan ikke tåle lyden af blæseren.. samme problem på OPPO 95.. blæseren støjer med en meget høj frekvens.

OPPO 93 vil være min anbefaling til en ny afspiller.. Brug digital udgangene og intet andet.. Den er hurtigere end 83 og meget mere støjsvag fra drev og skuffe, og den er uden blæser.

Jeg har haft Denon 3800 og 4010.. og det er noget forfærdelig skrammel efter min mening.

Super iriterende brugermeny, og kan feks ikke køre 4.2.2 color space, middelmådigt billede og allllt for langsomme. samt lyden fra analog udgange lyder som om der er chokoladeskind på trommerne.. (overdrivelse fremmer forståelsen)

Så nyere Denon modeller har jeg godt nok valgt at springe over pt..

 

Til top Vis stridsvognen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af stridsvognen
 
jmk74
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Marts 2012
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 359
Sendt: 28 Marts 2012 kl. 03:43 | IP-adresse registreret  

Oppo!
Til top Vis jmk74's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jmk74
 

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes