Forfatter |
|
kelstrup Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 8
|
Sendt: 20 Februar 2012 kl. 20:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
En bekendt vil gerne have et tv i soveværelse, hvor der desværre ikke er noget tv-antennestik i væggen. Hun har Yousee kabel-tv, og vi har talt om, at en løsning hvor der trækkes et kabel fra lejlighedens eneste stik i stuen til soveværelset vil være meget uhensigtsmæssig.
Da det så viser sig, at hun alligevel kun ser DR1 og DR2, tænkte jeg på, om det kunne være en løsning i stedet at sætte en DVB-T modtager på et tv i soveværelset. Ville det gøre det muligt at se de nævnte kanaler?
Er der evt. et sted, hvor man kan se hvilke kanaler, der sendes (ukodet) på DVB-T?
Håber nogen kan hjælpe - tak!
Mvh
|
Til top |
|
|
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
Sendt: 20 Februar 2012 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej kelstrup,
HomePlug er vedtaget som standard og med den kan du trække netværk rundt i huset via dine EL kontakter
HomePlug
Ja det tror jeg godt du kan bruges hvis du vil lave en billig løsning med en PC i soveværelset.
DR NU er jo gratis
__________________ vh Hans Lund
diyaudio.dk Blog
G+
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 20 Februar 2012 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan læse alt her
http://www.digi-tv.dk/
Men DR's kanaler er alle gratis - DR1, DR2, DR update, DR K, Ramasjang og DR HD
Om det kan klares med en indendørs antenne er ikke sikkert. Det kommer helt an på antenneforholdene.
DR NU er også en mulighed, men billedkvaliteten er ret ringe.
|
Til top |
|
|
D A O Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2010 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 2465
|
Sendt: 20 Februar 2012 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kjeldsen,
>DR NU er også en mulighed, men billedkvaliteten er ret ringe.
Du har 100% ret, også at programudbudet er generelt meget ringe
__________________ vh Hans Lund
diyaudio.dk Blog
G+
|
Til top |
|
|
Anker E Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2010 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 570
|
Sendt: 20 Februar 2012 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis din bekendt bor et sted med gode antenneforhold, kan en indendørs antenne og en dvb-t tuner sagtens gøre det (hvis tv'et ikke har den indbygget i forvejen - det har stort set alle fladskærms-TV).
Når han/hun alligevel betaler for yousee signalet, er det imidlertid lang den bedste løsning at trække et kabel, og sætte et stik op. Det er også det billigste
Hvis problemet er at der skal forbi døre eller lign. kan det med fordel trækkes langs loftet - det ses kun af dem der ved det er der. Skal det være rigig fint, kan man jo sætte en kabelbakke op. Du får 100 m. kabel for kr. 239 hos eks. Harald Nyborg.
I mange lejligheder kommer antennekablet i øvrigt op via opgangen, så i en del tilfælde kan man finde kablet og sætte en splitterboks op tættere på soveværelset.
Har selv trukket antennekabel rundt i hele min egen lejlighed, hvor kablet var kappet ved hoveddøren da jeg flyttede ind. Det tog en eftermiddag, og kostede ca. 400,-. Men så er der også stik alle de steder jeg har brug for det
Blot til yderligere overvejelse. Held og lykke med projektet.
|
Til top |
|
|
kelstrup Forum Bruger

Bruger siden: 22 December 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 8
|
Sendt: 23 Februar 2012 kl. 11:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen
Mange tak for svarene. Jeg er med på at det er en god løsning at trække et forlænget kabel, men den går desværre ikke pga. de fysiske forhold. Jeg kigger efter en løsning til at sende signalet via strømmen.
I øvrigt:, Jeg fik engang sat et ekstra tv-stik op i en lejlighed, hvor der var kabel-tv fra det der selskab som energiselskaberne har. Kvaliteten dykkede helt enormt, da det andet stik blev monteret :( Jeg fik målt stikket efter, og det var angiveligt lavet ordentligt.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 23 Februar 2012 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kelstrup
Køber du en elektronisk antenne som Sinox, som jeg selv har, kan du opnå et udmærket signal. Den har trinløs forstærkning via en stor dreje knap. Bruger nemlig selv en DVB-T tuner i mit soveværelse og det funker uden problemer. Det er en BlueTinum boks jeg har......sød lille én. Bruger et Sony Super Trintron billedrørs tv. Boksen har dog HDMI og USB til optagelse også. 
Det er gratis kanalerne jeg benytter mig af: DR1- DR2- DR HD- DR Update- DR Ramasjang- Lorry (ny kanal)- KanalKøbenhavn- en fransk kanal og så Boxer Info Kanal.
Antenne gav jeg 150kr for og Bluetinum DVB-T boks gav jeg 299kr for begge i Føtex. Prisen er ikke steget siden jeg købte disse i december sidste år. Rigtigt pænt billede. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|