Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 17:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: Indtryk fra Hifi og Surround 2008 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 19 November 2008 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

Hej Karsten
Det er en aftale - næste år siger jeg til ;-) Seriøst, et skilt vil nok være en god idé. Det er lidt pudsigt - i de små rum føles
det mere naturligt at interagere med udstilleren, inkl. at bede om justeringer af lydstyrken.

Som kommunikationsmedarbejder i mit daglige liv ved jeg at det er modtageren der bestemmer om budskabet er forstået.
Med andre ord - hvad enten du har ret eller ej, så har du et problem hvis der er andre end mig der har oplevet lyden i dit
rum som skarp og ubehagelig. Og jeg ved at jeg ikke er den eneste, idet jeg efterfølgende har talt med et par andre der
havde haft samme oplevelse.

PS. Havde du ikke ringen for ørerne søndag aften ;-)
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 19 November 2008 kl. 09:04 | IP-adresse registreret  

soren_112 skrev:
Hej,

Her er mine oplevelser...

Jeg startede hos Vassago og hørte på Avi højttalerne. Jeg sad der længe og prøvede at tune mig ind på dem, men det var ikke lige mig. En skam, da det er en super ide (få kabler, bokse osv.). Jeg tror på ideen, så jeg håber at AVI kommer med en bedre model.

Bedste lyd fandt jeg hos Gemme Audio (husker ikke forhandler navnet). Syntes også at det var en spændende demo, hvor de skiftede mellem transistor og rør grej og så kunne man tænke over hvad der lød bedst.

Acoustic force drev mig væk med musik valget, men de små højttalere lød umiddelbart af meget og var (i modsætning til Gemme) til at betale.

Bedste musikoplevelse var hos HifiFreaks, hvor vi hørte Pink Floyd med gæsteoptræden af David Bowie. Faktisk er jeg dødtræt af musikken, men blev suget ind i det, med stemningsfuldte billeder på storskærmen. Jeg tror, at det var Audiolab udstyr.

Mvh.

Søren

Nej det er sjovt mange skal lige sluge den pille med at man spiller på MAC, vi havde snakket om at tage en dyr cdafspiller med for at vise forskellen samt en riaa og pladespiller, men i min øjne kan man ikke spille fra en cdafspiller til 60000kr på et par højttaler med alt i til 10000kr.

Forbi jeg kun tog dette med var at vise man kan få godt lyd med selv få penge, og i sidste ende lytter man ikke hifi men musik.

Men det er sjovt, nogle var helt oppe og ringe over lyden også til prisen, andre gik ikke engang ind forbi de så en MAC.

De skal nok komme med en større model er ved at presse på.

1år med let udstyr så næste år bliver det alt det tunge igen.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Paggee
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 November 2008 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Jeg må også sige at jeg blev ret skuffet over det meste musik der blev spillet på messen. Det er rart at køre noget man kender, men jeg savner stadig noget adspredelse. Musik der kunne være sjovt at høre kunne f.eks være Trentemøller (på andre højttalere end B&W's kæmpe, red., Tom Waits, orgelmusik, mere klassisk og mere blæsermusik, og så ellers noget hård rock som Tool. Ellers noget lækker Jazz af Diana Krall. Det ville i hvert fald være den optimale blanding for mit vedkommende, og stort set intet af dette musik blev spillet på messen.

Ang. systemerne må jeg sige, at dét der imponerede mig mest var Audio Monitor som Tape Connection stillede med, en spændende lille højttaler der faktisk leverede ret stor og flot lyd i det lille rum. Imponerende fordi den var så billig - best bang for the buck. Ti points til herren der fremviste i øvrigt - der blev nemlig spillet Tom Waits
Til top Vis Paggee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Paggee

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 19 November 2008 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Paggee skrev:
Jeg må også sige at jeg blev ret skuffet over det meste musik der blev spillet på messen. Det er rart at køre noget man kender, men jeg savner stadig noget adspredelse. Musik der kunne være sjovt at høre kunne f.eks være Trentemøller (på andre højttalere end B&W's kæmpe, red., Tom Waits, orgelmusik, mere klassisk og mere blæsermusik, og så ellers noget hård rock som Tool. Ellers noget lækker Jazz af Diana Krall. Det ville i hvert fald være den optimale blanding for mit vedkommende, og stort set intet af dette musik blev spillet på messen.

Ang. systemerne må jeg sige, at dét der imponerede mig mest var Audio Monitor som Tape Connection stillede med, en spændende lille højttaler der faktisk leverede ret stor og flot lyd i det lille rum. Imponerende fordi den var så billig - best bang for the buck. Ti points til herren der fremviste i øvrigt - der blev nemlig spillet Tom Waits

Paggee, i den tid hvor jeg var "DJ" på udstillingen, spillede jeg på ganske få CDer, max 10. Dette gjorde at jeg kunne huske at fremhæve detaljer i musikken og pin-pointe specifikke ting, som netop det setup vi have med i år, gjorde på sin egen måde. Alle kan være pladevender, men jeg syntes det svære ligger i at være på forkant med det musik man ønsker at spille, samtidigt med at være på forkant alle de mange forskellige typer af lyttere der kommer sådan en weekend.

Desuden forsøgte jeg også at bruge tid på at fortælle lidt om setuppet, rummet og lidt om kunstner/musikken bag, så lytter for lidt mere for pengene. Men det er svært og man er nervøs for ikke at gøre det godt nok.

Dog tog jeg udfordringen op, at spille en del af de besøgenes medbragte musik. Men der er altid risiko for at skuffe her. Så jeg må indrømme, når der er show, så vil helst spille på udvalgt musik, der passer til omgivelser og setup. Men alt kan gøres bedre, og jeg har også lært denne gang.

Blot lige en tanke...

MJ

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 November 2008 kl. 00:18 | IP-adresse registreret  

Paggee skrev:

Tja, det siger jo noget om hvor svært det er at gøre alle tilfredse, for netop Trentemøller, Tom Waits og Diana Krall vil jeg da sige er i risikogruppen for netop at være det samme fortærskede hifi-nørderi som andre beklager sig over bliver spillet for meget... (okay, trentemøller er relativt nyt, men der FINDES altså andet elektronisk musik i verden...) Men ja, det er lidt et problem at folk på den ene side gerne vil høre noget de kender, på den anden side er det for kedeligt at høre Lofgren, Dire Straits og Hotel California igen-igen...

Paggee skrev:

Det lyder som Claus...  

Jeg nåede ikke rundt og høre så meget i år, det er svært at nå når man selv er udstiller, men: Det er vel ikke urimeligt at antage at de udstillere der er i stand til at vælge det udstyr i sortimentet der fungerer bedst i de rum de lejer sig til, også er dem der kan levere god lyd hjemme i folks stuer. Ikke dermed sagt at man som besøgende skal glemme alt om rummet når man vurderer anlæggene, men det er da lidt tankevækkende: Hvis en udstiller ikke selv kan regne ud at nogle kæmpe kasser af nogle gulvhøjttalere ikke er det bedste valg til et 10 m2 rum, kan han så levere den bedst mulige lyd hjemme i din egen stue? Som jeg har forsøgt at prædike i lang tid, forhandleren i sig selv har lige så meget at sige som selve udstyret, mht. om han kan levere god lyd (eller billede) hjemme i din stue. Når en udstiller er i stand til at levere rimelig fornuftig lyd i rum som mange andre har problemer med, så er det ikke KUN fordi udstyret er godt (det er det også, den lille MA er en fin højttaler), men i høj grad også fordi udstilleren har været i stand til at udnytte forholdene optimalt, og udvælge og sammensætte udstyret rigtigt. Det er da mindst lige så meget grund til at henvende sig til dén udstiller efterfølgende, som kvaliteten af selve udstyret.

Der er altså med al respekt ikke ret mange udstillere der kan undskylde sig med at være overraskede over forholdene i rummene, de fleste har da været her før... Og hvis de ikke har kunne de jo ret nemt undersøge det på forhånd. Jeg stiller mig da heller ikke op og tuder over at væggene er lyse, og den åbne dør og exit-skiltende lyser hele rummet op, når jeg skal lave billede. Problemer er til for at blive løst.

KBAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Sendt: 20 November 2008 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Tjaaa, der er helt sikkert ikke optimale forhold i disse små rum. Men har vi det der hjemme i stuen hvor hele familien skal være??? Jeg har ikke..vores stue er ret bar med deraf en rungende lyd. Ikke vildt meget, men det kan da fornemmes uden problmer...

Man kan sagtens spille på store højttalere i mindre rum, hvis forholdende er der til... og musikken ikke er af den bastunge udgave... Jeg hjalp til hos Jumon-Audio og vi spillede meget blandet musik og en enkelt gang vores kære Lofgren, men det var et ønske fra en besøgende. Der ud over spurgte vi jævnligt og næsten hver gang der trodte en ny og interesserede person ind, om han/hun selv havde musik med. Vi var vidt omkring med musik, helt fra noget meget gammelt klassisk til metal musik. Nogen vil have musik der lyder sådan her og andre skal det være det her. Forstået på den måde, at folk vil høre meget forskelligt. Nogen vil gerne have bassen skal være fremtrædende, andre lytter mere på mellemregistret og kan ikke lide hvis bassen er for kraftig... Det er umådeligt svært at stille alle tilfreds.. Vi gjorde hvad vi kunne og fik også mange positive feedbacks.. O jo der var da også eneklte der ikke kunne lide lyden... Så jo det er ikke nemt at tilfredsstille alle.. Og heldigvis for det.. Ellers ville det nok blive lidt for kedeligt..

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 20 November 2008 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Encore skrev:
Hej Karsten
Det er en aftale - næste år siger jeg til ;-) Seriøst, et skilt vil nok være en god idé. Det er lidt pudsigt - i de små rum føles
det mere naturligt at interagere med udstilleren, inkl. at bede om justeringer af lydstyrken.

Som kommunikationsmedarbejder i mit daglige liv ved jeg at det er modtageren der bestemmer om budskabet er forstået.
Med andre ord - hvad enten du har ret eller ej, så har du et problem hvis der er andre end mig der har oplevet lyden i dit
rum som skarp og ubehagelig. Og jeg ved at jeg ikke er den eneste, idet jeg efterfølgende har talt med et par andre der
havde haft samme oplevelse.

PS. Havde du ikke ringen for ørerne søndag aften ;-)

Hej Jens,

Det er jo altid vigtigt at holde en dialog med publikum og tage den feedback man får seriøst. Opleves det for højt, så er det bare at sige til på stedet i stedet, det ser jeg i hvertfald hellere have end at skulle høre det bagefter.

Systemet var ikke trimmet til at tilfredsstille den bredest mulige skare af mennesker, så skal der lidt mere sukker på. Problemet er bare at selvom der umidelbart er noget at hente på den konto, så mistes der en del i dynamik, transient respons osv. i forbindelse med forskellige "ørevenlige" farvninger. Det er svært at give afkald på når først høreapparatet er trimmet ind på disse parametre. Der er så også det at sige til det, at indføres farvninger, så begrænses desuden de musikgenrer der réelt fungerer og man er begrænset til jazz, klassisk samt akustisk musik hvis det skal lyde overbevisende.

Ved en sådan lejlighed er det ret tydeligt at det er meget forskellige parametre som folk fokuserer på.

Nogen vil have en totalt "sort" baggrund til musikken, som typisk er et tegn på tab af mikrodetaljer. Andre fokuserer meget på perspektiv som kræver mindre reflektioner fra rummet. Så er der dem som er meget til den "opblomstring" i mellemtonen der er et produkt af forskellige typer af forvrængning, men som gør især stemmer euforisk tiltalende at lytte til og sådan kunne man blive ved at liste op.

Når alt kommer til alt, så er det egentligt ikke så svært at trimme et system til individuelle preferencer, til næste år kunne jeg godt forestille mig at vi tager to rum, så vi kan demonstrere dette på enkel vis.

Det eneste der gav lidt øreproblemer søndag, var et smæld fra klappen på en sækkevogn der klaskede ned i gulvet. Selvom der blev spillet højt, så var det med en god margin op til hvor øreskadeniveauet ligger.

Hilsner,

Karsten

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 20 November 2008 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

Der er altså med al respekt ikke ret mange udstillere der kan undskylde sig med at være overraskede over forholdene i rummene, de fleste har da været her før... Og hvis de ikke har kunne de jo ret nemt undersøge det på forhånd. Jeg stiller mig da heller ikke op og tuder over at væggene er lyse, og den åbne dør og exit-skiltende lyser hele rummet op, når jeg skal lave billede. Problemer er til for at blive løst.

Næ jeg synes nu heller ikke de rum er så slemme, der er da mange kunder der bor sådan.

Bare kik på alle de nye huse der bliver bygget idag, det er nok noget at det værest l**t når man snakke om akustik om det er til musikanlæg eller bare et sted man skal leve og snakke og have børn.

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 20 November 2008 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:
Jeg nåede ikke rundt og høre så meget i år, det er svært at nå når man selv er udstiller...

Nåede du forbi naboen og lytte til lidt kabler?  

Carsten S Chr
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Schmidt Audio

Bruger siden: 05 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 November 2008 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
AV Precision skrev:

Næ jeg synes nu heller ikke de rum er så slemme, der er da mange kunder der bor sådan.

Bare kik på alle de nye huse der bliver bygget idag, det er nok noget at det værest l**t når man snakke om akustik om det er til musikanlæg eller bare et sted man skal leve og snakke og have børn.

Godt at man så selv bor i et gammelt hus med hhv. tykke væg til væg tæpper og de så velkendte trælofter (rustikbrædder) !........ 

Selv kan jeg ikke forstå, at folk kan leve i de hersens moderne byggerier der næsten altid brillerer med en aldeles rædsom akustik - jo, der findes da enkelte undtagelser (en eller anden form for akustiklofter hjælper meget).

HiFi eller ej, så er det efter min bedste formening en kæmpestor fejl ikke, at have overvejelser omkring akustik når man bygger nyt hus !...... Mange nye privatboliger ville ikke engang kunne godkendes af arbejdstilsynet (i forbindelse med brug som erhverv). Tænk lige over den !....

Carsten Schmidt Christensen
Til top Vis Carsten S Chr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Carsten S Chr

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 20 November 2008 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

Carsten S Chr skrev:
jensen skrev:
AV Precision skrev:

Godt at man så selv bor i et gammelt hus med hhv. tykke væg til væg tæpper og de så velkendte trælofter (rustikbrædder) !........ 

Selv kan jeg ikke forstå, at folk kan leve i de hersens moderne byggerier der næsten altid brillerer med en aldeles rædsom akustik - jo, der findes da enkelte undtagelser (en eller anden form for akustiklofter hjælper meget).

HiFi eller ej, så er det efter min bedste formening en kæmpestor fejl ikke, at have overvejelser omkring akustik når man bygger nyt hus !...... Mange nye privatboliger ville ikke engang kunne godkendes af arbejdstilsynet (i forbindelse med brug som erhverv). Tænk lige over den !....

Ja er også glad for jeg har fået lavet nyt l**t og gulv, også mega tygge uldtæpper.

Ja lige det med akustikken i nye huse, der var noget om det i tv for noget tid siden, de sagde også at det gik aldrig hvis det var erhverv.

Kuritsu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Sendt: 21 November 2008 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Hey branche-folk, tilbage til tråden. Indtryk tak....fra messen
Til top Vis Kuritsu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kuritsu

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 21 November 2008 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Nu er det vel egentligt ikke branchefolkene der skal levere indtrykkene

Hilsner,

Karsten

Kuritsu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Sendt: 21 November 2008 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:

Hilsner,

Karsten

Bevares, det var egentligt heller ikke min pointe

Blot det at vi kommer ud på et sidespor, når vi taler om hvilket gulv vi har fået lagt og gamle huse og min syge moster og fanden og hans pumpestok osv...

God weekend!!

mvh

Kristian

Til top Vis Kuritsu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kuritsu

CPH-R
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 15 Maj 2003
Sendt: 21 November 2008 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Så vil jeg da godt komme med et ”branche indslag”..!

Kender i den om græshoppen og myren..? hvor myren arbejder og arbejder for at ”gøde markedet” mens græshoppen bare fyre den af…

Lidt synd at mange af de andre ikke vil være med, nu der kun findes sølle 2 udstillinger i Danmark..? men en STOR respekt til mange af de små som stillede op til messe, og i nogle tilfælde for ”nærmest” private penge.

Peter

Og nej, jeg ved godt at ingen har gjort det i filantropi..

bsl2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2004
Sendt: 21 November 2008 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

janils skrev:
Jan Graffo skrev:

Janils kunne godt lukke lidt mere op for os der ikke fik det hele med, for hvad hedder pladespillerne så, hvad koster de og hvilken pick-up blev der spillet med og kan vi læse om det i næste udgave af hf?

Den benyttede RIAA var fra det amerikanske firma Manley, og koster en net sum af 70K, til gengæld var det vist ikke den eller afspilleapparatet, der satte begrænsninger.

Jeg ved nu ikke så meget - men prøv at spørge dem i Lydbutikken. Der var tale om en verdenspremiere og pladespillerne minder da på visse områder om Nottingham og så alligevel ikke.

Den benyttede RIAA var en Manley Steelhead - en af verdens bedste!

var lige en tur i lydbutikken mandag og lytte lidt til den nye fletcher.nu er den ikke helt tunet ind og den har ikke den nye fletcher arm.men den har helt afgjort kvaliteter.i forhold til nottingham så virker den mere frigjort og dynamisk.den hælder ikke til den mørke side som nogle af nottingham-erne godt kan gøre.pu-en var en grado master.riaa og forst. jolida og højt.harbeth

bsl2

Til top Vis bsl2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bsl2

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 November 2008 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

bsl2 skrev:
janils skrev:
Jan Graffo skrev:

Janils kunne godt lukke lidt mere op for os der ikke fik det hele med, for hvad hedder pladespillerne så, hvad koster de og hvilken pick-up blev der spillet med og kan vi læse om det i næste udgave af hf?

Den benyttede RIAA var fra det amerikanske firma Manley, og koster en net sum af 70K, til gengæld var det vist ikke den eller afspilleapparatet, der satte begrænsninger.

Jeg ved nu ikke så meget - men prøv at spørge dem i Lydbutikken. Der var tale om en verdenspremiere og pladespillerne minder da på visse områder om Nottingham og så alligevel ikke.

Den benyttede RIAA var en Manley Steelhead - en af verdens bedste!

var lige en tur i lydbutikken mandag og lytte lidt til den nye fletcher.nu er den ikke helt tunet ind og den har ikke den nye fletcher arm.men den har helt afgjort kvaliteter.i forhold til nottingham så virker den mere frigjort og dynamisk.den hælder ikke til den mørke side som nogle af nottingham-erne godt kan gøre.pu-en var en grado master.riaa og forst. jolida og højt.harbeth

bsl2

Cool. Ville meget gerne høre den kombi-Ville ønske der var en lydbutik heroppe.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 21 November 2008 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Kuritsu skrev:
StudioSound skrev:

Hilsner,

Karsten

Bevares, det var egentligt heller ikke min pointe

Blot det at vi kommer ud på et sidespor, når vi taler om hvilket gulv vi har fået lagt og gamle huse og min syge moster og fanden og hans pumpestok osv...

God weekend!!

mvh

Kristian

¨

Synd for dig du har en syg moster

peak
Branchemedlem
Branchemedlem

Peak Consult

Bruger siden: 16 November 2003
Sendt: 01 December 2008 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Skal nok snarere ses som et rent dansk produceret system hos Holfi idet de også have den danske Bergmann pladespiller. Om kablerne var danske ved jeg dog ikke.

Jo det var et 100% Dansk set up.

Speakers: Peak Consult

Electronics: Holfi

Analouge: Bergmann

Cables: Argento

Alt er rent Dansk, de er der nok mange der ikke forstår.

Men Vi kan og vil,

Takker for en messe der var mildest talt uden for katogeri for deltagerne.

Peak

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 10 December 2008 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Jan Graffo skrev:

Hmm...7o.ooo kroner! Dén ville jeg nu nok ta' hjem fra USA til 50.ooo kroner inkl. dansk moms...
Så er der 20.ooo i 'overskud' til vinylindkøb.  :-)

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 6
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes