Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 17:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: Indtryk fra Hifi og Surround 2008 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 17 November 2008 kl. 12:20 | IP-adresse registreret  

Kunne de små rum ikke bruges til flere av-demoer?
Det er selvfølgelig meget fint med den demo AV Precision havde (MEGET FINT ENDDA), men jeg kunne godt savne flere "mini-hjemmebio" demoer, hvor vægten blev lagt på skærme eller små projektorer!
Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100

Juspur
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 November 2008 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Jan Graffo skrev:
@Juspur

"- Harbeth højttaler: STOR standerhøjttaler. Nærmest gulvhøjttaler på 20 cm standere. Retroudseende i ren 70'er stil. Fuldstændig hifi-ukorrekt lyd, men hold k... hvor var den medrivende og gjorde musikken underholdende. Godt køb, hvis musiklytning skal være sjovt."

Ja, for pokker da, medrivende. Hvorfor mener du, at den var hifi ukorrekt? 

Hej Graffo

Hifi ukorrekt, fordi "mange" (efter mit skøn) vægter en "neutral" gengivelse etc. - men hvor det lyder mere af hifi end musik. Harbeth spiller musik - ikke som den lyder i virkeligheden, ikke "neutral" - men medrivende. Håber jeg har forklaret mig godt nok

Til top Vis Juspur's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Juspur

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 November 2008 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

sd2100 skrev:
Det er selvfølgelig meget fint med den demo AV Precision havde (MEGET FINT ENDDA), men jeg kunne godt savne flere "mini-hjemmebio" demoer, hvor vægten blev lagt på skærme eller små projektorer!

Værelserne er for små til det. Jeg stod på et af værelserne sidst, og det var totalt pakket det meste af tiden. Det vil jeg helst undgå igen. Suiterne kunne godt gå, men antallet af dem er begrænset. Derudover kræver det jo under alle omstændigheder nogle leverandører der er villige til at stille op...

Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 17 November 2005
Sendt: 17 November 2008 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Juspur skrev:

Jan Graffo skrev:
@Juspur

"- Harbeth højttaler: STOR standerhøjttaler. Nærmest gulvhøjttaler på 20 cm standere. Retroudseende i ren 70'er stil. Fuldstændig hifi-ukorrekt lyd, men hold k... hvor var den medrivende og gjorde musikken underholdende. Godt køb, hvis musiklytning skal være sjovt."

Ja, for pokker da, medrivende. Hvorfor mener du, at den var hifi ukorrekt? 

Hej Graffo

Hifi ukorrekt, fordi "mange" (efter mit skøn) vægter en "neutral" gengivelse etc. - men hvor det lyder mere af hifi end musik. Harbeth spiller musik - ikke som den lyder i virkeligheden, ikke "neutral" - men medrivende. Håber jeg har forklaret mig godt nok

OK, det var en medrivende forklaring. Du kan gå ind på deres web-side og se, hvad konstruktøren skriver om sine nyere højttalere. Han er vist også enig

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 17 November 2008 kl. 13:49 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:
Hej!

Jeg fik mig en ordentlig en på tænkeren.....

Generelt, men med få undtagelser oplevede jeg det som man diskuterede for snart mange år siden. For og imod analog eller digital lyd.

Rummet med Holfi - Peak, det lød generelt ret mærkeligt synes jeg, de havde fuldstændig ignoreret at der i det rum var et hav af mellemtone ekkoer som fuldstændig ødelagde stemmernes renhed, Lofgreen lød som om han havde puttet en sok i munden!...

Nu var jeg første gæst der nåede frem til denne stand, og jeg havde medbragt en SACD som straks blev afspillet, og det inden man for alvor gik i gang. Den lød meget anderledes end hvad den går hjemme hos mig, og her var jeg er smule skuffet over lyden. Så der er for mig ingen tvivl om, at Holfi kan forædle deres produkter endnu mere.

Når det så er sagt, så var der stor forskel på lyden alt efter hvor man sad. Der er ingen tvivl om at man IKKE skulle frem til forreste række, men derimod næsten så langt tilbage som muligt. Jeg mener at man "kun" har haft fredagen til at sætte op i, og så er der en del arbejde i så stort et rum. Men jeg fandt til sidst det rigtige sted at sidde, og fik da en af de største lydoplevelser nogensinde. Næste gang må Otto gerne sætte sin super projekter op, for så må der være lagt op til en super total oplevelse

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 17 November 2008 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Carsten S Chr skrev:

Når nu så mange tilskuere klager over akustikken/lyden i de forskellige rum, så skullle de måske lige tænke over følgende:

Som udstiller kender du kun (sådan nogenlunde da) antal kvadratmeter, og ca. mål på gulvarealet. vægge, gulve og lofters beskaffenhed kender du ingenting til på forhånd - desuden kender du heller ikke noget til størrrelse og placering af vinduer. Summasumarum så kender du på forhånd overhovedet ikke de akustiske forhold i det rum du skal spille i !

Alle udstillere fik adgang (nogle tidligt og andre ret sent) til respektive rum om fredagen før selve udstillingen. Som I nok kan forestille jer, så tager det selvsagt en del tid, at få fragtet diverse udstyr til respektive rum, få pakket ud, og endeligt få sat det hele på plads. Selve "fintuningen" var for de flestes vedkommende noget man gjorde sent på aftenen og/eller den første del af natten. At vi i mange rum (til vores store rædsel/overraskelse) blev budt "velkommen" af hhv. hårde gulve og betonlofter, var et kæmpe chock for alle de udstillere jeg snakkede med - ikke ligefrem ønske scenariet !

Hvad gør man så ?

Som det kunne ses i mange rum så var "redningen" mere eller mindre opfindsomme (lagner, klude osv.) spredt rundt i hele rummet (vægge inklusive).

I et hjemligt miljø har man for de flestes vedkommende både gulvtæppe og møbler i musikrummet - begge faktorer som gavner akustikken rigtig meget. Skulle man af en eller anden årsag have problemer med akustikken (eller bare ønsker det endnu bedre) har man som "privatperson" mulighed  for, at bruge rigtig megen tid, og en mere eller mindre stor pose penge for, at finde frem til den helt rigtige løsning i det pågældende rum - en situation der på ingen måde kan sammenlignes med den man som udstiller står overfor i en messe situation.

Ovenstående er på ingen måde udtryk for beklagelse fra undertegnedes side, men blot et forsøg på at forklare de faktiske forhold i forbindelse med sådanne messer !

Ahh hva, nu har der efterhånden været udstilling på Sheraton i 5-6 år ?, og det har været præcis de samme rum/værelser fra år til år, så det kan da ikke komme som en overraskelse hvordan de er indrettet og hvordan de lyder, så skal det da være fordi man ikke har været til udstillingen de sidste rigtigt mange år.

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008
Sendt: 17 November 2008 kl. 14:25 | IP-adresse registreret  

Jeg synes egentlig at det største problem var at de fleste værelsers lille størrelse gjorde at man kom til at sidde så tæt på
højttalerne at man mere lyttede til de enkelte enheder end til en hel højttaler. Men det var jo ikke decideret ubehageligt,
sådan som lyden var nogle steder. Jeg tvivler ærlig talt på at nogle af de værste anlæg hvad angår skarp og ubehagelig lyd
vil kunne blive helt kureret ligegyldigt hvilket rum de kom i. Så mon ikke man alligevel kan bruge messen til at skyde sig ind
på i hvilken retning man skal lede. Min reaktion på fx Tape Connections demo er i hvert fald at de ville være blandt dem jeg
først ville opsøge hvis jeg skulle ud og købe nyt.
Til top Vis Encore's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Encore

Guests
Gæst
Gæst

Ikke registreret bruger

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Online
Sendt: 17 November 2008 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

For vores vedkomne fik vi først om fredagen besked om hvornår vi kan komme til, om fredagen. Med al respekt for arrangør og udstillingen, så er vi ikke tilfredse med disse forhold.

Vi havde endda allerede i februar adviseret, at hvis vi kunne få plads nok og tid nok, så ville vi kunne honorere fleres ønske om at opleve "noget stort" i åbent forum. Dette har desværre ikke kunne lade sig gøre. (og af flere årsager end nævnte)

I år er det første gang vi har show i et lille lokale, og jeg må da indrømme, at var det Tivoli apparater der skulle fremvises, var værelset OK. Men ikke til et setup der næsten er "full range". Sidste år gik det bedre, i en suite, for os. Så nu må vi se hvad 2009 byder. Men lært af det, har vi i alle tilfælde.

Ud over det, med de akustiske forhold, så beklager vi også den trange plads. For os og alle mine kollegaer med god lyd, er et lille værelse for ringe. Jeg noterede mig at der var for mange der blev skuffet over "forstoppelse". Vi undskylder dette!

Men vi for vort vedkomne, besluttet at vil gøre det bedre næste gang. Om det bliver den totale "sweet-spot" oplevelse med super duper dæmpning og hele svineriet, ved jeg ikke, vi for se ;)

mvh
MJ

Til top Vis Guests's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guests

Friisand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 November 2008 kl. 14:48 | IP-adresse registreret  

Den lyd jeg var mest imponeret af var faktisk de beskedne Monitor Audio kombineret med den lille klasse a forstærker. Sikke dybde og bredde i lydbilledet kombineret med hurtighed....lækker lyd og det for beskedne penge!

De store Klipsch gjore det nu meget udmærket synes jeg. Det jeg hørte på dem var ikke skarpt i lyden. Men stor flot luftigt lyd.

En højttaler jeg desværre kun fik et lille lyt på var i et af Jumon's rum. Lidt efterfølgende surfing viser at det var en JAS Orier. Noget kinesisk med en tør hurtig lyd med masser af luft og stort lydbillede. Igen falder jeg på halen da der bliver anvendt bånddiskanter som osse Monitor A gør....og mine egne Aurum Cantus.  Den JAS kunne jeg godt tænke mig at stifte nærmere bekendtskab med.

Martin Logan lød da umiddelbart godt....men efter lidt tid synes jeg de manglede  dynamik. Lidt for glat og pæn lyd.

Jeg var heller ikke så vild med Rega/Medlyds  opstilling. Ok...ganske godt gået af så små højttalere i et stort rum. Men der manglede nu meget i at gøre lyden spændende. Måske lidt uretfærdigt...men det var nu den lydoplevelse jeg fik ud af det.

Enig....Harbeth spiller musik så man får lyst til at danse! Ville forøvrigt se dumt ud hvis det skete....med det mangler fremmøde af kvinder på udstillingen. Må gud forbyde at der nogensinde sker: en flok dansende mandelige hifinørder....tilsyneladende  ildelugtende!

pof@
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007
Sendt: 17 November 2008 kl. 14:56 | IP-adresse registreret  

Friisand skrev:

Må gud forbyde at der nogensinde sker: en flok dansende mandelige hifinørder....tilsyneladende  ildelugtende!

Til top Vis pof@'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pof@

sd2100
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005
Sendt: 17 November 2008 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

sd2100 skrev:

Værelserne er for små til det. Jeg stod på et af værelserne sidst, og det var totalt pakket det meste af tiden. Det vil jeg helst undgå igen. Suiterne kunne godt gå, men antallet af dem er begrænset. Derudover kræver det jo under alle omstændigheder nogle leverandører der er villige til at stille op...

Ja, det kan godt være, at de er lidt for små. Men jeg var meget begejstret for den lcd-demo (Planar?), du havde sidste år og blev ialt fald lidt klogere, men endte så alligevel med at købe en plasma .

Din demo i år var meget flot, men ikke så relevant for mig.

Til top Vis sd2100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sd2100

Artsound
Branchemedlem
Branchemedlem

ArtSound

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 November 2008 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

Takker alle som kiggede forbi vores rum og for fine kommentarer

Vil gerne knytte en kommentar til rummene: De har den størrelse de har og det er vi forberedt på. Mht dæmpning så har vi de sidste to år spillet UDEN nogen form for dæmpning. Vi kunne få bedre resultat med, men ønsker ikke at vore besøgende sidder tilbage med en fornemmelse af, at alt dette var nødvendigt for at få systemmet til at spille bare nogenlunde - samtidig med at 9 ud af 10 ved at disse akustiske tiltag ikke ville være mulige hjemme.

Til top Vis Artsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Artsound Besøg Artsound's Websted

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2008 kl. 15:59 | IP-adresse registreret  

Artsound skrev:
Mht dæmpning så har vi de sidste to år spillet UDEN nogen form for dæmpning. Vi kunne få bedre
resultat med, men ønsker ikke at vore besøgende sidder tilbage med en fornemmelse af, at alt dette var nødvendigt for at
få systemmet til at spille bare nogenlunde - samtidig med at 9 ud af 10 ved at disse akustiske tiltag ikke ville være mulige
hjemme.

Nemlig. Og det spillede stadig godt. Det bekræfter mig i min mistanke at anlæggene med decideret skarp lyd ville der skulle
mere end dæmpning til at redde.

Hvis jeg skal give et eksempel på et anlæg hvor jeg tror at blot lidt mere dæmpet rum kunne redde det, så skulle det være
Gamuts. Min oplevelse var at det sådan set spillede godt, blot med en lidt for anmassende diskant. Men uden at være
decideret skarp og ubehagelig.

Nu ved jeg i øvrigt ikke hvor meget dæmpning Tape Connection havde anvendt, men det man kan se på billederne tyder på
at den væsentligste ingrediens var nogle stykker stof på gulvet, og det synes jeg er inden for rimelighedernes grænse.

Jan Graffo
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 17 November 2005
Sendt: 17 November 2008 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

@Friisand

tilsyneladende  ildelugtende!

---
Den lader vi stå lidt. Lugter du med øjnene?

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 November 2008 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Artsound skrev:

Takker alle som kiggede forbi vores rum og for fine kommentarer

Vil gerne knytte en kommentar til rummene: De har den størrelse de har og det er vi forberedt på. Mht dæmpning så har vi de sidste to år spillet UDEN nogen form for dæmpning. Vi kunne få bedre resultat med, men ønsker ikke at vore besøgende sidder tilbage med en fornemmelse af, at alt dette var nødvendigt for at få systemmet til at spille bare nogenlunde - samtidig med at 9 ud af 10 ved at disse akustiske tiltag ikke ville være mulige hjemme.

Ja sådan er det.

Sidste år jeg var i et større rum der dæmpet jeg heller ikke.

Hvem fanden bor i et hus fyldt med langer på vægen skum over alt, og husk nu lige på man kan også dæmpe for meget.

Så alt i alt fint nok til mig.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Friisand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 November 2008 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Jan Graffo skrev:
@Friisand

tilsyneladende  ildelugtende!

---
Den lader vi stå lidt. Lugter du med øjnene?

Der var en der tidligere i tråden klagede over ildelugtende personager i rummene. Tænkte lidt over om det har nogen indflydelse på lyden....?

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 17 November 2008 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

Mark Johansen skrev:

For vores vedkomne fik vi først om fredagen besked om hvornår vi kan komme til, om fredagen. Med al respekt for arrangør og udstillingen, så er vi ikke tilfredse med disse forhold.

mvh
MJ

Det er mere end nok tid, skal du bruge en uge for at stille et system op du kender ??.

Det er helt fint med fredag, i år var vi der kl 14 sidste år var vi der kl 17 i et større rum og begge gange var vi færdige efter et par timer.

Så det er fint nok, næsten det samme som at sætte udstyr op i folk hjem.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Encore
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2008 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:
Hej!Jeg fik mig en ordentlig en på tænkeren.....Generelt, men med få undtagelser oplevede jeg det som
man diskuterede for snart mange år siden. For og imod analog eller digital lyd.

Jeg synes godt digitalt kan svinge, men du har ret derhen at alle anlæg med pladespillere lød godt! Det var langtfra tilfældet
med dem med digitale kilder. Viser lidt om hvad der kræves for at få god digital-lyd.

kimber
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Sendt: 17 November 2008 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

janils skrev:

Det der imponerede mig mest på udstillingen var underligt nok ikke lyd, men det store billede fra Sim2 DLP projektoren. Det her var bedre end i biografen og man fik næsten tårer i øjnene. Fik lov til at se lidt fra min medbragte BD - Fifth Element. Jeg kender den film som min egen bukselomme, men her så jeg detaljer og generelt en opløsning, som jeg aldrig har oplevet før. Sort var sort og man blev slet ikke træt af at kigge på dette kæmpe billede. Flere af de andre film klip der blev vise var teknisk af højere standard end Fifth Elelement, men lige som med musikken så skal billederne altså også bedømmes ud fra noget du kender.

Eneste ulempe er så prisen!

Der må jeg give dig ret,det var godt,rigtig godt,var tilbage i rummet flere gange for at se det flotte billede.

Hvor stort var lærrede egentlig?

Til top Vis kimber's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimber

peak
Branchemedlem
Branchemedlem

Peak Consult

Bruger siden: 16 November 2003
Sendt: 17 November 2008 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Peak Consult vil gerne sige tak for den gode respons til vores Danske display. Man kan altid tale om rum, komponenter og performance og hvad man er til af diverse. Det gjorde dog, at vi med sindsro kan sige: Vi er stolte Danskere.

Vi havde et godt show (at vise) og gav folk en på opleveren og det mener vi, at vi gjorde.

Alt intensivt lytning og ens egen mening skal selvfølgelig seriøst erfares ved en forhandler eller bedst det sted det skal virke; i hjemmet

Tak her fra, for nogle gode dage.

Peak

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum