Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 17:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: Hifitræf hos Peak Consult d. 3/10-08 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
peak
Branchemedlem
Branchemedlem

Peak Consult

Bruger siden: 16 November 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

amorte skrev:

Chr. R har ret i, at jeg ikke er til Peak lyden, og det skyldes primært betoningen der simpelthen er på alle de Peak modeller jeg har hørt, incl. nogle privates diy højttalere, hvor samme enheder benyttes (Sequence?). Alle som én har de denne betoning (at benytte ordet farvning er nok for hård kost for jer), og det kan jeg personligt ikke leve med. Jeg har haft mistanke til om det er enhederne, der har problemet, men må indrømme at i ét tilfælde, nemlig ved Supertræf i Viborg med El Diablo / Holfi, var betoningen der ikke (til gengæld var toppen stadig for tilbagetrukket, som anmelderen fra Viborg HiFi klub så rigtigt påpegede i sin anmeldelse). Så hvor problemet ligger ved jeg ikke, men høres, det kan det. At sætte bedre elektronik på, tvivler jeg på kan fjerne en sådan grundlæggende tendens, men jeg er da klar til endnu lytter, når lejlighed byder sig.

Et musikeksempel: i fredag blev der spillet et nummer(var det a capella?) med et neger-mandekor a´la det nummer der er på Paul Simons Graceland. På trods af utrolig klarhed, kommer stemmerne ikke rigtigt fri, deres unikke klang differentieres ikke tilfredsstillende fra hinanden, men kommer til at ligne hinanden lidt for meget og oveni kommer så denne trælse betoning.

Husk, at ovenstående er sådan som jeg oplever det. Selvfølgelig oplever andre det anderledes, intet odiøst i det.

mvh

Hejsa,

om det er betoning eller manglende betoning af øvre frekvensområde skal være usagt, det er jo der der er for og imod (heldigvis)

Ja jeg har mine måder og mål som konstruktør, det står jeg ved og er stolt af

Om man kan lide resten af "kæden" i systemet skal også være usagt.

Er dog glad for at på disse aftener har muligheder for at prøve nogle ting af, istedet for at have et setup udelukkende valgt på en persons mening om lyd

Det var målet med at invitere HiFi klubberne anytime

HiFi og lyd er følelser og det skal man respektere til enhver tid, nogle elsker det ene og andre det andet og sådan er det jo. Ellers ville der jo kun være et setup

Når Viborg HiFi klub kommer Torsdag vil der igen være forskellige billigelser og savn, det gør det jo kun mere sjovt

Håber da, at diverse klubber er glade for at komme og "rode" med lidt af hvert, det var i hvertfald meningen med disse aftener

Et forudbestemt setup med ingen mulighed for det ovennævnte skal nok komme.

Peak

peak
Branchemedlem
Branchemedlem

Peak Consult

Sendt: 27 Oktober 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Music4life skrev:

Hej Brian (SoundandMagic) og Per (Peak)

Jeg vil gerne på Århus Musik & Hifiklubs vegne sige tak for en rigtig hyggelig dag med store oplevelser i musikkens tjeneste.

Synd at vi ikke fik hørt Dragon, men dem har vi til gode   

Thyphoeus var nu også absolut besøget værd. Det var highend lyd af højeste karat

De 10 fremmødte lyttede på:

• Effektforstærkere: S/7000 monotrin new E-line
  • Højtaler: Peak Consult Typhoeus
  • Effektforstærker: Threshold Stasis 8.0
  • Forforstærker: Threshold Stasis R 5.0
  • Cd-afspiller: Marantz SA-7S1
  • Signal- og højtalerkabler: Purist Audio Design, Dominus

Stereovox

Alligevel var der lige et sæt spritnye Dragon på værkstedet som lige var poleret op inden afsendelse til en kunde.

Der venter Viborg Hifiklub en stor oplevelse!

Mvh. Claus/Århus Musik & Hifiklub 

Hej Claus,

Det er nu et step op af stigen.

Hvis i vil prøve igen, ud over "spoken" varianter er i altid inviteret

mvh

Peak

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 28 Oktober 2008 kl. 07:30 | IP-adresse registreret  

peak skrev:
Music4life skrev:

Hej Brian (SoundandMagic) og Per (Peak)

Jeg vil gerne på Århus Musik & Hifiklubs vegne sige tak for en rigtig hyggelig dag med store oplevelser i musikkens tjeneste.

Synd at vi ikke fik hørt Dragon, men dem har vi til gode   

Thyphoeus var nu også absolut besøget værd. Det var highend lyd af højeste karat

De 10 fremmødte lyttede på:

• Effektforstærkere: S/7000 monotrin new E-line
  • Højtaler: Peak Consult Typhoeus
  • Effektforstærker: Threshold Stasis 8.0
  • Forforstærker: Threshold Stasis R 5.0
  • Cd-afspiller: Marantz SA-7S1
  • Signal- og højtalerkabler: Purist Audio Design, Dominus

Stereovox

Alligevel var der lige et sæt spritnye Dragon på værkstedet som lige var poleret op inden afsendelse til en kunde.

Der venter Viborg Hifiklub en stor oplevelse!

Mvh. Claus/Århus Musik & Hifiklub 

Hej Claus,

Det er nu et step op af stigen.

Hvis i vil prøve igen, ud over "spoken" varianter er i altid inviteret

mvh

Peak

Hej Peak

Takker for din gæstfrihed. Vi vil tage det op på næste generalforsamling i klubben og kunne jo håbe på at Dragon til den tid også er klar til demo

Mvh. Claus

peak
Branchemedlem
Branchemedlem

Peak Consult

Sendt: 29 Oktober 2008 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Hej Peak

Takker for din gæstfrihed. Vi vil tage det op på næste generalforsamling i klubben og kunne jo håbe på at Dragon til den tid også er klar til demo

Mvh. Claus

[/QUOTE]

Hej Claus,

Ja næste skridt er Dragon, men der er sket meget og vi fandt en fejl, der ikke er til at overse.

Det er ikke proffesionelt at sige, men på dette punkt kunne vi ikke måle og udbedre fejlen, da det udlukkene var over de gængse 2.83 volt 1m. og impedans måling der sagde alt var ok. Det er nu rettet og ser jer gerne igen.

Peak

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

peak skrev:

Hej Peak

Mvh. Claus

Hej Claus,

Ja næste skridt er Dragon, men der er sket meget og vi fandt en fejl, der ikke er til at overse.

Det er ikke proffesionelt at sige, men på dette punkt kunne vi ikke måle og udbedre fejlen, da det udlukkene var over de gængse 2.83 volt 1m. og impedans måling der sagde alt var ok. Det er nu rettet og ser jer gerne igen.

Peak

[/QUOTE]

Hej Peak

Det er jo menneskeligt at fejle. Det kunne da være spændende at høre dem på ny!!

Hvordan performer de nu iforhold til "den gamle" efter ændringen.?

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Hej Per

Hvis der kan sammensættes et interessant program, så starter jeg gerne bilen igen  Et forslag herfra kunne være, at lytte til forskellige delfiltre/delfilter komponenter og det evt. i en blindtest.

kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 30 Oktober 2008 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Hej Per

Hvis der kan sammensættes et interessant program, så starter jeg gerne bilen igen  Et forslag herfra kunne være, at lytte til forskellige delfiltre/delfilter komponenter og det evt. i en blindtest.

Specielt det med komponenterne kunne være meget interessant!
Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes