Chr. R har ret i, at jeg ikke er til Peak lyden, og det skyldes primært betoningen der simpelthen er på alle de Peak modeller jeg har hørt, incl. nogle privates diy højttalere, hvor samme enheder benyttes (Sequence?). Alle som én har de denne betoning (at benytte ordet farvning er nok for hård kost for jer), og det kan jeg personligt ikke leve med. Jeg har haft mistanke til om det er enhederne, der har problemet, men må indrømme at i ét tilfælde, nemlig ved Supertræf i Viborg med El Diablo / Holfi, var betoningen der ikke (til gengæld var toppen stadig for tilbagetrukket, som anmelderen fra Viborg HiFi klub så rigtigt påpegede i sin anmeldelse). Så hvor problemet ligger ved jeg ikke, men høres, det kan det. At sætte bedre elektronik på, tvivler jeg på kan fjerne en sådan grundlæggende tendens, men jeg er da klar til endnu lytter, når lejlighed byder sig.
Et musikeksempel: i fredag blev der spillet et nummer(var det a capella?) med et neger-mandekor a´la det nummer der er på Paul Simons Graceland. På trods af utrolig klarhed, kommer stemmerne ikke rigtigt fri, deres unikke klang differentieres ikke tilfredsstillende fra hinanden, men kommer til at ligne hinanden lidt for meget og oveni kommer så denne trælse betoning.
Husk, at ovenstående er sådan som jeg oplever det. Selvfølgelig oplever andre det anderledes, intet odiøst i det.
mvh
Hejsa,
om det er betoning eller manglende betoning af øvre frekvensområde skal være usagt, det er jo der der er for og imod (heldigvis)
Ja jeg har mine måder og mål som konstruktør, det står jeg ved og er stolt af
Om man kan lide resten af "kæden" i systemet skal også være usagt.
Er dog glad for at på disse aftener har muligheder for at prøve nogle ting af, istedet for at have et setup udelukkende valgt på en persons mening om lyd
Det var målet med at invitere HiFi klubberne anytime
HiFi og lyd er følelser og det skal man respektere til enhver tid, nogle elsker det ene og andre det andet og sådan er det jo. Ellers ville der jo kun være et setup
Når Viborg HiFi klub kommer Torsdag vil der igen være forskellige billigelser og savn, det gør det jo kun mere sjovt
Håber da, at diverse klubber er glade for at komme og "rode" med lidt af hvert, det var i hvertfald meningen med disse aftener
Et forudbestemt setup med ingen mulighed for det ovennævnte skal nok komme.
Peak
|