Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2024 | 10:23   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: Hifitræf hos Peak Consult d. 3/10-08 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1113
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

peak skrev:

virious skrev:
...Jeg kunne godt tænke mig at høre dem med noget rørgrej spændt for - især de Cary monoblokke, som Per havde stående. I mine ører manglede lyden noget fanden-i-voldskhed og lidt spræl. På intet tidspunkt havde jeg lyst til at rejse mig fra sofaen/stolen og slå over i heavy-luftguitar ...

De kører nu med et sæt modificerede Cary 40 watt mono trin som forespurgt

da du ville have dette så giv os denne kredit og komme og lytte.

Peak

Så husk et videokamera, så vi andre også kan opleve heavy-luftguitar for fuld udblæsning



__________________
M.v.h.
Christian
Til top Vis Chr. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chr. R. Besøg Chr. R.'s Websted
 
peak
Branchemedlem
Branchemedlem

Peak Consult

Bruger siden: 16 November 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 55
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Cary blokkene, gør det rigtig fint og mere til

Peak



__________________
Peak
Til top Vis peak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peak Besøg peak's Websted
 
virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1508
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

peak skrev:

virious skrev:
Undertegnede vil også gerne takke for en meget inspirerende dag/aften/nat, som helt sikkert rykkede ved nogle præferencer...

De lyder rigtig rigtig godt - men det er ikke min lyd.

Jeg kunne godt tænke mig at høre dem med noget rørgrej spændt for - især de Cary monoblokke, som Per havde stående. I mine ører manglede lyden noget fanden-i-voldskhed og lidt spræl. På intet tidspunkt havde jeg lyst til at rejse mig fra sofaen/stolen og slå over i heavy-luftguitar

Endnu en gang tak for en god aften!

Mvh.

 

De kører nu med et sæt modificerede Cary 40 watt mono trin som forespurgt

da du ville have dette så giv os denne kredit og komme og lytte.

Peak



Med glæde! Finder et hul i kalenderen snarrest
Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3763
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

peak skrev:
Bladelius skrev:
peak skrev:
Bladelius skrev:

 

Hej Brian (SoundandMagic) og Per (Peak)

Jeg vil gerne på Århus Musik & Hifiklubs vegne sige tak for en rigtig hyggelig dag med store oplevelser i musikkens tjeneste.

Synd at vi ikke fik hørt Dragon, men dem har vi til gode   

Thyphoeus var nu også absolut besøget værd. Det var highend lyd af højeste karat

De 10 fremmødte lyttede på:

  • Effektforstærkere: S/7000 monotrin new E-line
  • Højtaler: Peak Consult Typhoeus
  • Effektforstærker: Threshold Stasis 8.0
  • Forforstærker: Threshold Stasis R 5.0
  • Cd-afspiller: Marantz SA-7S1
  • Signal- og højtalerkabler: Purist Audio Design, Dominus

    Stereovox

 

Alligevel var der lige et sæt spritnye Dragon på værkstedet som lige var poleret op inden afsendelse til en kunde.

 

Der venter Viborg Hifiklub en stor oplevelse!

Mvh. Claus/Århus Musik & Hifiklub 

Peak Consult ønsker, at takke for en rigtg god aften med gode debater  og forsøg.

Lidt surt, at vi først fik tilsluttet Stasis 8.0 da de fleste skulle hjem. Det er vores fejl og er taget til efterretning. De folk der ikke nåede at høre denne opstilling er altid velkommen forbi til en opdatering

Håber, at alle kom godt hjem og fik en på opleveren

Mvh Peak

Hej Per

Jo, det blev sent, men i godt selskab krydret med en fed highend oplevelse går tiden jo hurtigt

Stasis 8.0 gjorde udslaget. Ingen tvivl om det og om ikke andet ved du nu at New Line serien ikke helt matcher din nye kreation hvis man skal give dem fuldt retfærdighed.

Vi glæder os til at høre Dragon på dine forhåbentligt snart leverede stasis monotrin

Pøj pøj med salget

Mvh. Claus/Århus musik & hifiklub

¨¨

 

Hej Claus,

I er de første to come

Peak

Takker

Det vil vi se frem til

Smid bare en PB når det hele er tunet ind så samler jeg glædeligt klubben til et nyt arrangement



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3763
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

virious skrev:
Undertegnede vil også gerne takke for en meget inspirerende dag/aften/nat, som helt sikkert rykkede ved nogle præferencer...

De lyder rigtig rigtig godt - men det er ikke min lyd.

Jeg kunne godt tænke mig at høre dem med noget rørgrej spændt for - især de Cary monoblokke, som Per havde stående. I mine ører manglede lyden noget fanden-i-voldskhed og lidt spræl. På intet tidspunkt havde jeg lyst til at rejse mig fra sofaen/stolen og slå over i heavy-luftguitar

Endnu en gang tak for en god aften!

Mvh.

Hej Virous. Det var rart at få sat ansigt på vores web-designer

De speakers er ikke konstrureret til at gengive Heavy - så fat det dog

 



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
virious
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 1508
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Tror mit forrige indlæg blev tolket lidt forkert...

Peak Consult Typheous er en højttaler i høj høj høj klasse. De har flyttet mine grænser for, hvad jeg har troet en dynamisk højttaler kan formå mht. dynamik og detaljer. Rørblokkene er jeg overbevist om kan give det sidste musikalske drive!

Det perfekte er umuligt at opnå, Typheous er MEGET tæt på!

Mvh.

Til top Vis virious's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af virious Besøg virious's Websted
 
amorte
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 328
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Det er mig ganske uforståeligt, at ingen nævner højttalerens problemer, men blot nøjes med at rose for dynamik formåen. Så lad mig da tage bladet fra munden og sige det som det er: paradoksalt for denne højttaler med dens dynamik formåen, kommer musikken på en måde alligevel ikke rigtigt fri af højttaleren. Det høres især i mellemtonen, der ikke rigtigt lever, som man oplever på andre kvalitetshøjttalere. Desuden kan mellemtonen ikke se sig fri for en tydelig betoning, og dermed kan den ikke betegnes som neutral. Denne sidste anke gælder dog ikke kun Typhoeus, men også Peak´s mindre modeller, f.eks. den der stod i det mindre lytte rum.

Desuden synes jeg at Peak´s højttalere er for tilbagetrukket i toppen, dette er jo selvfølgelig ikke en fejl, men en lyd som jeg formoder konstruktøren bevidst har tilstræbt. Det er helt ok, men tiltaler dog ikke mig personligt.

mvh

Til top Vis amorte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amorte
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3763
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

amorte skrev:

Det er mig ganske uforståeligt, at ingen nævner højttalerens problemer, men blot nøjes med at rose for dynamik formåen. Så lad mig da tage bladet fra munden og sige det som det er: paradoksalt for denne højttaler med dens dynamik formåen, kommer musikken på en måde alligevel ikke rigtigt fri af højttaleren. Det høres især i mellemtonen, der ikke rigtigt lever, som man oplever på andre kvalitetshøjttalere. Desuden kan mellemtonen ikke se sig fri for en tydelig betoning, og dermed kan den ikke betegnes som neutral. Denne sidste anke gælder dog ikke kun Typhoeus, men også Peak´s mindre modeller, f.eks. den der stod i det mindre lytte rum.

Desuden synes jeg at Peak´s højttalere er for tilbagetrukket i toppen, dette er jo selvfølgelig ikke en fejl, men en lyd som jeg formoder konstruktøren bevidst har tilstræbt. Det er helt ok, men tiltaler dog ikke mig personligt.

mvh

Nu, ved jeg ikke om du nåede at fik hørt Typhoeus med Stasis 8.0 ? for det var en helt anden oplevelse da denne blev koblet på. Lidt synd at nogen ikke nåede at høre dette, hvilket Per også beklagede sig over tidligere i denne tråd. Det hele skyldtes som sagt et forkert eller manglende speaker kabel som blev løst med jumbers. Ikke det optimale, men alligevel nok til at overbevise de der blev der til sidst (kl.00.30) at dette var af en anden klasse.   



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1113
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

amorte skrev:

Det er mig ganske uforståeligt, at ingen nævner højttalerens problemer, men blot nøjes med at rose for dynamik formåen. Så lad mig da tage bladet fra munden og sige det som det er: paradoksalt for denne højttaler med dens dynamik formåen, kommer musikken på en måde alligevel ikke rigtigt fri af højttaleren. Det høres især i mellemtonen, der ikke rigtigt lever, som man oplever på andre kvalitetshøjttalere. Desuden kan mellemtonen ikke se sig fri for en tydelig betoning, og dermed kan den ikke betegnes som neutral. Denne sidste anke gælder dog ikke kun Typhoeus, men også Peak´s mindre modeller, f.eks. den der stod i det mindre lytte rum.

Desuden synes jeg at Peak´s højttalere er for tilbagetrukket i toppen, dette er jo selvfølgelig ikke en fejl, men en lyd som jeg formoder konstruktøren bevidst har tilstræbt. Det er helt ok, men tiltaler dog ikke mig personligt.

mvh

Vi har alle vores egne præferencer mht. lydgengivelse, og du er nok ikke til Peak lyden. Fair nok.

Når det så er sagt, så var det netop mellemtonens formåen der fik min - og andres -opmærksomhed forrige weekend. Jeg formoder derfor at du måske "kun" nåede at høre højtalerne drevet af de mindre Threshold forstærkere, og evt. også med CD'ere der ikke viste højtalernes formåen. I ft. andre højtalere/anlæg, så oplevede jeg en meget stor og frigjort mellemtone, hvilket fik mine tanker ledt hen til Wadia med samme lydfilosofi. I mellemtonen savnede jeg kun en mere præcis placering af stemmer mm., hvilket nok primært skyldes højtalernes placering. 

 

Det lader til at disse højtalere er noget "følsomme" overfor det øvrige setup, så derfor ser jeg frem til de erfaringer der fremover kommer når andre muligheder/placeringer bliver afprøvet.  



__________________
M.v.h.
Christian
Til top Vis Chr. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chr. R. Besøg Chr. R.'s Websted
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3763
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:
amorte skrev:

Det er mig ganske uforståeligt, at ingen nævner højttalerens problemer, men blot nøjes med at rose for dynamik formåen. Så lad mig da tage bladet fra munden og sige det som det er: paradoksalt for denne højttaler med dens dynamik formåen, kommer musikken på en måde alligevel ikke rigtigt fri af højttaleren. Det høres især i mellemtonen, der ikke rigtigt lever, som man oplever på andre kvalitetshøjttalere. Desuden kan mellemtonen ikke se sig fri for en tydelig betoning, og dermed kan den ikke betegnes som neutral. Denne sidste anke gælder dog ikke kun Typhoeus, men også Peak´s mindre modeller, f.eks. den der stod i det mindre lytte rum.

Desuden synes jeg at Peak´s højttalere er for tilbagetrukket i toppen, dette er jo selvfølgelig ikke en fejl, men en lyd som jeg formoder konstruktøren bevidst har tilstræbt. Det er helt ok, men tiltaler dog ikke mig personligt.

mvh

Vi har alle vores egne præferencer mht. lydgengivelse, og du er nok ikke til Peak lyden. Fair nok.

Når det så er sagt, så var det netop mellemtonens formåen der fik min - og andres -opmærksomhed forrige weekend. Jeg formoder derfor at du måske "kun" nåede at høre højtalerne drevet af de mindre Threshold forstærkere, og evt. også med CD'ere der ikke viste højtalernes formåen. I ft. andre højtalere/anlæg, så oplevede jeg en meget stor og frigjort mellemtone, hvilket fik mine tanker ledt hen til Wadia med samme lydfilosofi. I mellemtonen savnede jeg kun en mere præcis placering af stemmer mm., hvilket nok primært skyldes højtalernes placering. 

 

Det lader til at disse højtalere er noget "følsomme" overfor det øvrige setup, så derfor ser jeg frem til de erfaringer der fremover kommer når andre muligheder/placeringer bliver afprøvet.  

Hej Chr. R

Nu har du jo selv været der

Mht. vores cd udvalg var der vist ikke noget at udsætte. Der var alt fra reference indspilninger fra The Beatles til You nameit hvor alle højttalerens kvaliteter blev afprøvet.

Jeg vil mene at nogen ting vil falde på plads når Threshold Stasis monotrinnene lander fra USA og han får tunet højtalerplaceringen i lytterummet.  



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
amorte
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 328
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 17:30 | IP-adresse registreret  

Chr. R har ret i, at jeg ikke er til Peak lyden, og det skyldes primært betoningen der simpelthen er på alle de Peak modeller jeg har hørt, incl. nogle privates diy højttalere, hvor samme enheder benyttes (Sequence?). Alle som én har de denne betoning (at benytte ordet farvning er nok for hård kost for jer), og det kan jeg personligt ikke leve med. Jeg har haft mistanke til om det er enhederne, der har problemet, men må indrømme at i ét tilfælde, nemlig ved Supertræf i Viborg med El Diablo / Holfi, var betoningen der ikke (til gengæld var toppen stadig for tilbagetrukket, som anmelderen fra Viborg HiFi klub så rigtigt påpegede i sin anmeldelse). Så hvor problemet ligger ved jeg ikke, men høres, det kan det. At sætte bedre elektronik på, tvivler jeg på kan fjerne en sådan grundlæggende tendens, men jeg er da klar til endnu lytter, når lejlighed byder sig.

Et musikeksempel: i fredag blev der spillet et nummer(var det a capella?) med et neger-mandekor a´la det nummer der er på Paul Simons Graceland. På trods af utrolig klarhed, kommer stemmerne ikke rigtigt fri, deres unikke klang differentieres ikke tilfredsstillende fra hinanden, men kommer til at ligne hinanden lidt for meget og oveni kommer så denne trælse betoning.

Husk, at ovenstående er sådan som jeg oplever det. Selvfølgelig oplever andre det anderledes, intet odiøst i det.

mvh

 

Til top Vis amorte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amorte
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3763
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

amorte skrev:

Chr. R har ret i, at jeg ikke er til Peak lyden, og det skyldes primært betoningen der simpelthen er på alle de Peak modeller jeg har hørt, incl. nogle privates diy højttalere, hvor samme enheder benyttes (Sequence?). Alle som én har de denne betoning (at benytte ordet farvning er nok for hård kost for jer), og det kan jeg personligt ikke leve med. Jeg har haft mistanke til om det er enhederne, der har problemet, men må indrømme at i ét tilfælde, nemlig ved Supertræf i Viborg med El Diablo / Holfi, var betoningen der ikke (til gengæld var toppen stadig for tilbagetrukket, som anmelderen fra Viborg HiFi klub så rigtigt påpegede i sin anmeldelse). Så hvor problemet ligger ved jeg ikke, men høres, det kan det. At sætte bedre elektronik på, tvivler jeg på kan fjerne en sådan grundlæggende tendens, men jeg er da klar til endnu lytter, når lejlighed byder sig.

Et musikeksempel: i fredag blev der spillet et nummer(var det a capella?) med et neger-mandekor a´la det nummer der er på Paul Simons Graceland. På trods af utrolig klarhed, kommer stemmerne ikke rigtigt fri, deres unikke klang differentieres ikke tilfredsstillende fra hinanden, men kommer til at ligne hinanden lidt for meget og oveni kommer så denne trælse betoning.

Husk, at ovenstående er sådan som jeg oplever det. Selvfølgelig oplever andre det anderledes, intet odiøst i det.

mvh

 

Nu fik jeg aldrig svar på om du hørte dem med stasis 8.0 ?

Peaks lydfilosofi kan man diskutere, men det er den samme tråd der går igennem hans konstruktioner. Man må sige han har klaret sig meget godt med det lydideal. Det må ligge i hjertet (delefiltret) Men respekt for at høre andres meninger og det må man jo forholde sig til. Sådan er det jo med highend - og selv med et prisskilt på 70000 euro behøver det jo ikke være alles drøm 



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
amorte
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 328
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Jeg hørte dem med Threshold monoblokkene, men som sagt, udskiftning af elektronikken fjerner ikke højttalerens "signatur". Er du sikker på, du har fået rigtigt fat i prisen?

mvh

Til top Vis amorte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amorte
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3763
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

amorte skrev:

Jeg hørte dem med Threshold monoblokkene, men som sagt, udskiftning af elektronikken fjerner ikke højttalerens "signatur". Er du sikker på, du har fået rigtigt fat i prisen?

mvh

Synd, at du ikke fik dem hørt med stasis 8.0. Så forstår jeg lidt bedre

Ja, prisen er god nok (4 nuller) 70.000Euro ca. (560.000,-)dkr vejledende

Forbeholdt de få i lille Danmark



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1113
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

amorte skrev:
Jeg hørte dem med Threshold monoblokkene, men som sagt, udskiftning af elektronikken fjerner ikke højttalerens "signatur"...

Puha...dette kan blive en laaang debat, men hvad jeg hørte der skete med lyden da signalkablet blev udskiftet, og aldrig har jeg hør en så markant ændring af det samlede lydbilled. Så derfor tror jeg ikke du har helt ret i dit udsagn som jeg læser det.

Nu har jeg læst at Dragon med rør forstærker (KR) skulle være en succes, så måske er det også tilfældet her. Hvis du kigger forbi Per endnu engang, så post meget gerne dit indtryk af lyden igen og husk at nævn hvad setup'et bestod af



__________________
M.v.h.
Christian
Til top Vis Chr. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chr. R. Besøg Chr. R.'s Websted
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 20:27 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne lige spørge om noget - og jeg vil pointere, at jeg ikke var med.

Hvorfor blev der ikke lyttet til det udstyr de er udviklet på/med - det må da være det optimale?
Og rummet må da også være optimalt, med mindre de ikke er lytte-testet i de rum I nævner?

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1113
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:

Jeg vil gerne lige spørge om noget - og jeg vil pointere, at jeg ikke var med.

Hvorfor blev der ikke lyttet til det udstyr de er udviklet på/med - det må da være det optimale?
Og rummet må da også være optimalt, med mindre de ikke er lytte-testet i de rum I nævner?

Mvh.

Et godt spørgsmål som jeg delvis kan komme med et svar på.

Dette var et arrangement hvor både Per (Peak Consult) og Brian (Sound and Magic) stod for. Per deltog i egenskab som producent og den der lagde desuden lokaler til, og Brian som dansk forhandler af Peak Consult produkterne. Brian lagde desuden udstyr og andet tilbør til som han er forhandler af.

Nu var ideen ikke blot at lytte til det "ultimative", men at vi mødtes og kunne høre, røre og debattere en række forskellige hi-fi relateret produkter. Dette koncept var i hvertfald en kæmpe succes forrige weekend, og ved at Per og Brian er frisk på en gentagelse på et senere tidspunkt 

Det lader til, at vi der kom forrige weekend var mere heldige med afviklingen af dagen. Vi lagde f.eks. kun øre til den store Threshold forstærker, og desuden var der en spændende fokus på kvaliteten af forskellige "ens" indspilninger

Selvom mit svar ikke besvare dit spørgsmål fuldt ud, så håber jeg at du kan bruge mit svar  



__________________
M.v.h.
Christian
Til top Vis Chr. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chr. R. Besøg Chr. R.'s Websted
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 07 Oktober 2008 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Hej

Nu er det jo sjovt om hvad den ene synes og den anden.

Det siger bare at højttaler har deres egen lyd, og dem der bygger dem opfatter den lyd som den bedste, og sådan skal det også være, tænk hvis
alle højttaler lød ens ?.

Og husk det er ikke prisen der afgøre om den er god eller ikke, det er ham der køber dem.
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3763
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 08:03 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
Hej

Nu er det jo sjovt om hvad den ene synes og den anden.

Det siger bare at højttaler har deres egen lyd, og dem der bygger dem opfatter den lyd som den bedste, og sådan skal det også være, tænk hvis
alle højttaler lød ens ?.

Og husk det er ikke prisen der afgøre om den er god eller ikke, det er ham der køber dem.

Det kan jo ikke siges mere enkelt, Jensen



__________________
"Det er musikken det drejer sig om"
Til top Vis Music4life's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Music4life
 
Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 4128
Sendt: 08 Oktober 2008 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:
Milu skrev:

Jeg vil gerne lige spørge om noget - og jeg vil pointere, at jeg ikke var med.

Hvorfor blev der ikke lyttet til det udstyr de er udviklet på/med - det må da være det optimale?
Og rummet må da også være optimalt, med mindre de ikke er lytte-testet i de rum I nævner?

Mvh.

Et godt spørgsmål som jeg delvis kan komme med et svar på.

Dette var et arrangement hvor både Per (Peak Consult) og Brian (Sound and Magic) stod for. Per deltog i egenskab som producent og den der lagde desuden lokaler til, og Brian som dansk forhandler af Peak Consult produkterne. Brian lagde desuden udstyr og andet tilbør til som han er forhandler af.

Nu var ideen ikke blot at lytte til det "ultimative", men at vi mødtes og kunne høre, røre og debattere en række forskellige hi-fi relateret produkter. Dette koncept var i hvertfald en kæmpe succes forrige weekend, og ved at Per og Brian er frisk på en gentagelse på et senere tidspunkt 

Det lader til, at vi der kom forrige weekend var mere heldige med afviklingen af dagen. Vi lagde f.eks. kun øre til den store Threshold forstærker, og desuden var der en spændende fokus på kvaliteten af forskellige "ens" indspilninger

Selvom mit svar ikke besvare dit spørgsmål fuldt ud, så håber jeg at du kan bruge mit svar  

Absolut, tak!

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes