Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 07:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD og HDD optagere
 HIFI4ALL Forum : DVD og HDD optagere
Emne Emne: dvd-optager - manglende digitalt signal (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
tbk1208
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Sendt: 03 Oktober 2008 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Min dvd-optager, Medion, har hidtil fungeret (upåklageligt) sammen med tuner og ældre TV. Nu er TV'et skiftet ud med et SONY fladskærms-tv med indbygget tuner. Nu kan jeg imidlertid ikke længere finde det digitale signal på optageren men kun det analoge. Jeg har forsøgt med både et og to scart-kabler - og også købt et HDMI-kabel. Har både skrevet og ringet sammen med Medion-support - men det er fortsat ikke lykkedes. Jo - kan godt optage via scart men kun optage det viste program - og kvaliteten er slet ikke før jeg skiftede TV.
Kan nogen hjælpe?
mvh
Tove
Til top Vis tbk1208's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tbk1208

Løystrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 20:55 | IP-adresse registreret  

Hej.

Har du en ekstern dvb-t boks tilsluttet nu? Eller blot den der er indbygget i tv´et? Hvis det sidste - kan du ikke optage det digitale signal - eller dvs det kan lade sig gøre, men det kræver tv´et står tændt, og du hiver signalet ud af et af tv´ets scartstik.. Medmindre din medion dvdoptager har indbygget dvb-t modtager..

Mvh klaus

Til top Vis Løystrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Løystrup

tbk1208
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 10 Oktober 2008 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Tak Klaus - det var lige det, der sku' til. Undrer mig nu lidt at de fra Medion ikke har nævnt det. Jeg er dog ikke 100% tilfreds med kvaliteten, synes ikke billedet er helt så skarpt, når jeg bruger dvdoptageren, som det var på det gamle TV- og tydelig forskel nu, når det kun er TV'et med den indbyggede tuner eller det er via optageren. Er der nogen mulighed for at ændre det - kan det være noget med to tunere, der "kolliderer"?
mvh
Tove
Til top Vis tbk1208's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tbk1208

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes