Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 08:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Old school B&O (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 96
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 20 Marts 2009 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Old_school skrev:

Til erlingt
Mangler du ikke et par fuldfede MS150 til dine 8000?

Jo-da, det ville jo simpelthen fuldende setup'et

Jeg skal forøvrigt lige tilføje, at den Beogram 8002, som jeg fik fat i, havde en spritny MMC-2 pickup med som bonus - er man til vinyl (som jeg er), er det faktisk et rigtigt godt setup med Beogram 8000 og MMC-2

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Sendt: 20 Marts 2009 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Hvordan får du en Mmc2 til at sidde på en Beogram 8000 arm?

Oprindeligt passer kun MMc20 serien.

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2009 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Sorry, jeg kom til at kalde den en 8000, pladespilleren med mmc-2 er en Beogram 8002. Min gamle Beogram 8000 har ganske rigtigt en mmc-20cl.

Den eneste forskel på de 2 pladespillere er, så vidt jeg har kunnet se, at detektor- og PU-arm er anderledes på 8002, så den understøtter mmc-2 PU'en.

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2009 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Så fik jeg det meste af udstyret samlet og lavet et familiefoto 

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 16:23 | IP-adresse registreret  

Det er da en rigtig lækker samling du har der.  Kunne selv rigtig godt tænke mig sådan et komplet system 8000, de er dog bare lidt for dyre til min pengepung...

Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2009 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Holy smokes!

Det ser virkeligt flot ud må jeg sige.

Hvad bruger du de Penta'er til? Hvad type? Mk?

Bortset fra 2 Beomastere 8000 så ejer jeg det samme. Beogram 8000 er long gone. Det var før Martin så kaseret og noget af stumperne til ham. MMC20CL som var ubrugt sidder på Beogram 6006. 

For dyrt? Ja det vil jeg sige til 5500,6500, 7000 og Beocenter 9300,9500. Alt over 5000kr. er dyrt. Alt mit B&O er stortset gjort på en SU indkomst. Det er et prioterings spørgsmål.

Ja Beomaster 8000 samt CDX var at vente til 1 Marts 2008 til SU var gået ind så der var til DSB og betale den. Efter det finde beløbet til service. Det var bare 1 eksempel.

Jeg ved ikke om det kan gå til Beolab Penta'r til Beosystem 6500 så jeg arbejder på en fornuftig løsning på indkomst via internettet. En holdbar løsning er fundet på det så det er i planlægnings afdelingen.

Man skal aldrig sige aldrig. Hold øje med hvad der er til salg ofte og de gode tilbud dukker op med jævne mellemrum. 

En ting er desto ældre går efter noget der ser fint ud kosmetisk da en Beomaster 8000 trænger til at blive serviceret nu omstunder hvis ikke den er det. Det betyder at de kan købes billigt nok. Renovering er meget variende, men min var 750+1600kr. Den spiller stadig imponerende nok og vil holde en lang tid endnu.

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg er enig med Anderz i, at det ikke behøver at være dyrt. Nogen sælgere ser ikke sådan på det, men de fleste er fornuftige og vil bare af med skidtet fordi det fylder. Gav selv 800 kr. for min BM8000 og fået den lavet for 500 kr. Derfor tillod jeg mig også den luksus, at købe en fjernbetjening hos en af brugtforhandlerne, 450 kr. for en terminal. Så alt i alt fås der nok ikke nogen sæligt meget billigere interesser end det. Mr_Tarantino bliv ved med at lede.

Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2009 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

erlingt: Fin famillie der på billedet, dog mangler du jo stadig de MS150. Jeg syntes Pentaen er lidt for firseragtig uden at være charmerende, der mangler træ.

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2009 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Det er Beolab Penta så kan ikke bruges på Beomaster 8000.

Ellers enig.

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2009 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Old_school skrev:
erlingt: Fin famillie der på billedet, dog mangler du jo stadig de MS150. Jeg syntes Pentaen er lidt for firseragtig uden at være charmerende, der mangler træ.

Ja, helt enig - Penta'erne - som forøvrigt er MK 1 - bruger jeg heller ikke sammen med "træ udstyret". Penta'erne står for sig selv, og er koblet på mit Linn sæt.

Ja, jeg mangler MS150'erne - vil du  sælge Old_school?

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2009 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Anderz skrev:

Holy smokes!

Det ser virkeligt flot ud må jeg sige.

Hvad bruger du de Penta'er til? Hvad type? Mk?

Bortset fra 2 Beomastere 8000 så ejer jeg det samme. Beogram 8000 er long gone. Det var før Martin så kaseret og noget af stumperne til ham. MMC20CL som var ubrugt sidder på Beogram 6006. 

For dyrt? Ja det vil jeg sige til 5500,6500, 7000 og Beocenter 9300,9500. Alt over 5000kr. er dyrt. Alt mit B&O er stortset gjort på en SU indkomst. Det er et prioterings spørgsmål.

Ja Beomaster 8000 samt CDX var at vente til 1 Marts 2008 til SU var gået ind så der var til DSB og betale den. Efter det finde beløbet til service. Det var bare 1 eksempel.

Jeg ved ikke om det kan gå til Beolab Penta'r til Beosystem 6500 så jeg arbejder på en fornuftig løsning på indkomst via internettet. En holdbar løsning er fundet på det så det er i planlægnings afdelingen.

Man skal aldrig sige aldrig. Hold øje med hvad der er til salg ofte og de gode tilbud dukker op med jævne mellemrum. 

En ting er desto ældre går efter noget der ser fint ud kosmetisk da en Beomaster 8000 trænger til at blive serviceret nu omstunder hvis ikke den er det. Det betyder at de kan købes billigt nok. Renovering er meget variende, men min var 750+1600kr. Den spiller stadig imponerende nok og vil holde en lang tid endnu.

Ja, jeg er også vældigt glad for dem - især da jeg jo har haft det ene sæt siden december 1980, hvor jeg faldt pladask for et af de aller første sæt, som kom i forretningerne.

Penta'erne er MK 1, dog har jeg "deaktiveret" forstærkeren og bruger dem som passive højttalere sammen med mit Linn LK1/LK280 - kanon sammensætning.

Vedr. priserne på Beomaster 8000, er disse godt nok meget varierende, så det er en rigtigt god ide, at følge med og så slå til, når der er noget til en rimelig pris. Oftes er det, netop som du skriver Anderz, et apparat som trænger til en gang service, som man kan få billigt.

Begge mine har været gået død i computeren, og var derfor helt ubrugelige. Det har på begge vist sig, at det var i 5v strømforsyningen, hvor synderen var en død 10 uf elektrolyt til 10 kr, som var årsagen. Da jeg så alligevel var igang med lodekolben, skiftede jeg også de øvrige elektrolytter i strømforsyningen - så ialt er der brugt stumper for en 50'er til hver Men MANGE timer til fejlfinding, afmontering og genmontering af kabinetdele, kabler og print. Jeg skal love for, at det lækre design har sin pris, når det kommer til servicevenligheden.

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Marts 2009 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Har et Beocenter 8500 hvor kassetten ikke virker mere, har fundet en Beocord 3500 med vægbeslag til 500 kr, så overvejer den eller at få den der sidder i 8500`eren lavet, kan ikke lige bestemme mig for hvad er det smarteste.

Nogen der har et input?
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2009 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Ja du kan forsigtigt åbne Beocenter 8500 og se om remmene til kasseten stadig er holdbare til en gratis begyndelse. Hvis de trænger til udskiftning koster et sæt nye 110kr. hos Martin. Måske de kan skaffes hos en B&O forhandler?

Samtidig er Beocenteret mere værdifuldt hvis det hele virker og du har ikke en ekstra Beocord til at tage plads.

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2009 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Velkommen til Oldie but Goodie afdelingen anno 1938/9.

Yes der er kommet nye toner frem på banen efter at havde været igenem længre tid på oprationsborderet hos Martin.

Beolit 39

Billedet taget af: Martin Olsen.

Selve service tråden fra Beoworld:

http://forum.beoworld.org/forums/t/18607.aspx?PageIndex=1

Der findes lydklip og youtube links på side 6.

http://forum.beoworld.org/forums/t/18607.aspx?PageIndex=6

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2009 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Erlingt: Måske vil jeg sælge dem, men så alligevel ikke, vi får se.

Anderz: Man må sige han brænder for det ham Martin, jeg ville godt overlade ham min B&O, for ham er det jo nærmest som at redde en truet dyreart!. Der er en fin beskrivelse, og en flot radio lavet over en Buick ser det ud til.

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Marts 2009 kl. 18:41 | IP-adresse registreret  

Ja han brænder for det bestemt.

I efteråret 2007 begyndte min Beogram 8002 at skate henover pladen trods en 2200/2300kr. for den sidste service kun et par måneder før.

Martin havde sagt via Beoworld at han ville gerne se på den i mindst 6 måneder før men det var ikke før det skating halløj at jeg tog den hurtigt fra, pakkede den og tog den pr. DSB til Bagsværd.

Den spiller fortsat uden problemer sammen med resten han har lavet for mig. Han sætter en ære i at lave det og det skinner igenem.  Sådanne fagfolk findes der ikke mange af. Jeg har altid vidst hvad jeg ville få tilbage med hensyn til teknisk stand. Skulle det smutte som med Beomaster 8000's net transformer der gjorde at den stadig sprang sikringer så tilbage igen uden ekstra beregning(turen betalte jeg dog).

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2009 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Old_school skrev:

Erlingt: Måske vil jeg sælge dem, men så alligevel ikke, vi får se.

Anderz: Man må sige han brænder for det ham Martin, jeg ville godt overlade ham min B&O, for ham er det jo nærmest som at redde en truet dyreart!. Der er en fin beskrivelse, og en flot radio lavet over en Buick ser det ud til.

Forstår dit vægelsind - det er jo et par dejlige højttalere. Men hvis du nu skulle beslutte dig for at sælge, vil jeg bede dig give mig chancen for at købe dem. Send en evt. en "privat besked" til mig.

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2009 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2009 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Anderz skrev:

Ok endnu engang klokker Lauritz i det. Se her:

http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?LanguageId=1&ItemI d=1531691&nBids=5&ReturnUrl=http%3a%2f%2fwww.lauritz .com%2fItemList%2fItemList.aspx%3fLanguageId%3d1%26DC%3d1%26 CPIn%3d1%26ISz%3d0%26PSz%3d30%26PSzG%3d6%26SO%3d3%26ST%3d0%2 6IgId%3d154%26TTyp%3d0%26TVal%3d0%26FLId%3d1%26FCId%3d1%26FT ext%3d%26LLan%3dFalse%26Vat%3d0%231531691EndTagRU

Beolab Penta? Beovox baseret på billeder og type nummer.

Ja, det er helt klart Beovox. Og så er vurderingen på 4.000 på noget, som der ikke er garanti for virker nok lidt i overkanten.

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2009 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Nåda har Lauritz.com set denne tråd?

Rettet er den ihvertfald og nej jeg har ikke orienteret dem denne gang.

Jeg må indrømme at det Beosystem 6500 virkelig er deal of the year indtil videre. Desto mere jeg lytter desto mere glad bliver jeg for det. Bare rolig min kærlighed for Beolab 8000 systemet er stadig intakt og den klarer vinyl afdelingen ganske fedt.

En Beolit 39 søgning på google med "" for mere præcis søgning finder en interesant butik i Århus med noget der ligner et SC80-2 bord til netop Beomaster 8000!

http://www.da-capo.dk/B&O.htm

Selve standen:

http://www.da-capo.dk/grafik/B&O/B&Orack.htm

Er der nogen der kender den butik og deres pris niveau?

<< Forrige Side af 96 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes