Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 07:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Old school B&O (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 96
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 17 Marts 2009 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Old_school skrev:

Er ved at indk�be et par Quad'er til min BM8000. De er nu ikke specielt k�nne, men det er der bare ikke noget at g�re ved. Vil k�be dem brugt hjem fra UK. Det ser jf. anmeldelserne ud til, at der er noget at gl�de sig til! Kryds fingre! Hvad s� med MS150? Jeg overvejer at omkoble dem til subs, det er jo bare at hive ledningerne af alle enheder undtagen sub-bassen, det er vel et fors�g v�rd?

Nok ikke "bare lige", for du ændre jo ved delefilterets virkemåde, hvis du kobler enhederne fra.

Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Sendt: 17 Marts 2009 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Hvorfor ændre på konstruktion af gammelt B&O?

Beovox MS150 fik top karakterer dengang og lyden af renoverede eksemplarer lyder fremragende som de er selv i 2009 og den lyd der fås nu om stunder. Desuden er den designet som den er. Don't fix when ain't broke som det siges.

Mangler du sub bas så se efter en B&O Cona som er til passive højtalere.

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 18 Marts 2009 kl. 05:18 | IP-adresse registreret  

Til Old_school::

Kunne du ikke bare vende Langeland og stille dem i min stue. , jeg har testen af dem fra starten af 80érne og der får de en kanon anmeldelse,

Ja det er en god højtaler som jeg selv var ejer af i mange år, og kunne godt tænke mig at få finger i sådan et sæt igen, incl. s 120.2 og s80., men det er desvære jo altid afhentning når man taler så store højtalere, men det skulle jo nok kunne lade sig gøre på en eller anden måde hvis man er intereseret.

Det vil nok være lidt svært at få den til at passe sammen med et andet højtaler system, det kommer jo meget an på hvor langt op i området den basenhed spiller med, så det er nok ikke så nemt,  men det er jo bare at prøve.

En anden ting. ::

købte desvære en Beocord 5000 på QXL, den kunne hverken det ene eller andet da jeg har en velfungerende Beomaster 5000, den fra starten af 80érne.

Jeg har lige kontaktet en sælger da han havde en Beomaster 5000 til salg, mit spørgsmål var om den fungerede 100%, og man kunne næsten læse i svaret at han var mere eller mindre irriteret over spørgsmålet, og jeg fik at vide at det jo ikke var en pynte genstand jeg købte, og at den selvfølgelig fungere.

Jeg vil sige at står der Beocord sælges eller andet, og der ikke står noget om at det fungere så spørg.

Så også lige en der bød på noget der skulle virke, køber mener det er mange penge at sende, så sælger svare så at han jo så lige kan prøve at sætte det til for at se om det fungere, hvorfor gør man ikke det inden man udbyder det til salg.

Jeg har set mange steder at bliver der spurgt til om det virker så får man tit svaret at det gjorde det sidst de brugte det,  ja og hvor længe siden er det.

Feks. var svaret angående min Beocord 5000, at det kunne de ikke forstå for da de sidst brugte den fungere den, og det kan man alså ikke bruge til noget, man kan ikke stille en båndoptager/forstærker hen i et hjørne i flere år og så sælge den som fungerende, da den jo fungere dengang, der var så ingen problemer vi fandt en ordning.

Det er heller ikke så meget de penge jeg skulle give for den, det er mere det at nu skal der gang i dit 5000 anlæg, og man bikser rundt med det ene og det andet, og når man så får det hjem man går og venter på, så fungere det ikke.

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2009 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

Den virkede sidst jeg benytttede den. Ja den er godt slidt efterhånden.

Posten kom forbi idag med en pakke fra Tyskland. Mit Master Control Panel er ankommet:

Bortset fra at det højre hængsel hænger lidt fungerer det optimalt. Batterierne var taget ud under transporten men klokken og dato var rigtig nok.

Jeg kan godt følge Tante Berg i at den er lidt stor i det og kræver et størrer stuebord. Er igang med radio frekvenser og har fundet en eller Svensk station. Jeg kan stille radio med Beolink 1000 men ikke se frekvenserne.

Så mangler der kun Beolink 7000 men det får vi at se. Ellers fandt jeg lige et par Beolab Penta igår til en 10000 ved en forhandler her i byen. Ikke dårligt må jeg sige.

Man kan være heldig. Jeg får nok den lokale B&O shop til at se på de højre udgangs kanaler for beomaster 6500 fejler ellers intet.

Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008
Sendt: 18 Marts 2009 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes også det vil være synd at ændre på Beovox MS150, de er toppen af uniphase rækken. Det er et flot anlæg du har fået købt dig, Anderz. Jeg har en Beolink 7000, men den glemmer det jeg har programmeret ind på den, så den skal have nyt backup batteri. Den kan ikke komunikere med min Beomaster 3500, så jeg regner med at købe en Beomaster 4500 med to-vejs komunikation engang, og så bytte indmaden ud. Jeg syntes Beolink 7000 er den flotteste fjernbetjening B&O har lavet, og så kan den det som de forskellige MCP ikke kan, betjene fjernsyn.

M.v.h. Loudspeaker

Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Sendt: 18 Marts 2009 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

Jeg sporer en vis skepsis når det kommer til modifikation af MS150, og tak for det.

Sagen er egentlige, at jeg syntes at MS150 er en meget flot højtaler, så jeg ønsker den ikke erstattet af et par store papkasse-subs. De bliver hvor de er. Men jeg har nu idag sendt et større £-beløb til England, så jeg vil da håbe at Quaderne kommer den anden vej. Så der bliver lidt trængsel i min stue -og jeg har ikke sagt noget om det til fruen, endnu

Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2009 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Jeg tvivler på om dine MS150r bliver erstattet fuldt ud. Selvom lysten til at prøve andet nok altid vil være der så er der nok grund til at blive hvor man er.

Fra Beolink 1000 Mk3 til Beo4 til Master Control Panel. Jeg fik Beolink 1000 med mit LX5500 tilbage i 2006 død som en sild. Fik den omgående lavet og har virket fejlfrit siden. Tankerne på de ekstra funktioner har altid luret og da det kræver endnu en boks til Beomaster 8000 (for X-stra speaker funktion)så manglede der bare et tilfreds stillende system til en rimelig pengepung. Jeg overvejede BC9500, BC9300 men ifølge Beoworld er 9500 den bedste af de 2. Bare en Beomaster med cd ville være nok. Det måtte gerne fylde så lidt som muligt hvilket gjorde 6500/7000 en god kandidat for alle funktioner men priserne er jo stadig godt høje. Da 6500 ikke var højere end 1800kr. kort før den aktion sluttede så var det forsøget værd.

Jeg indstillede samtlige 20 faste radio stationer med Master Control Panel og det var rimelig nemt. Ja den har en lille ridse som kan ses på billedet men ikke noget der gør noget.

Beo4 er en tand for besværlig i forhold til Beolink 1000 med mit nuværende system. Aux link er sat til LX men jeg fandt da ud af at TV lyd genem 6500 systemet kræver AV samt TV og AV , standby for at komme tilbage til normal lyd.

Det er rimelig hightech trods alderen. Beosystem 6500 var på mode 89-91 ifølge B&O kataloger. Beolab 8000 klarer vinyl og BC9000 skal nok komme til at køre med jævne mellemrum. Nu står den på P4 da jeg ikke har hørt den kanal siden radio forsvandt i Beomaster 8000.

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Marts 2009 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2009 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Ja umildbart så er der CX100 som ser velholdte ud. Priser er omkring 1000kr. minimum hvis de er ok og Beolink 1000 mk3 300-500kr. Det er hvis du køber det andet sted i løs vægt.

Jeg vil mene at det vil være en 3000-3500kr. værd som helhed maks i bud. Da der ikke er en cd afspiller så kan det være at den ikke går så højt.

Husk lige at Beomaster 5500 ikke har Powerlink tilslutninger.

Held og lykke.

Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2009 kl. 13:11 | IP-adresse registreret  

Så er der mulighed for at købe nogle Beovox MS150.2. Prisen vil jeg nok syntes lige skal forhandles lidt, for det ser ud som om der er et hul i det ene frontstof. Klik HER.

M.v.h. Loudspeaker

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2009 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

Det lyder i den dyre ende med de MS150. Egentlig er det billigt, men alligevel mere end markedsprisen. Jeg så for en måned siden et par til 300 kr. i Skive, men med uorginale basser. For de 300 kunne man da få reservedele. Byd 500 kr. han vil sikkert gerne af med dem. Jeg gav selv 500 kr. for mine i orginal stand sidste år.

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2009 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der ved hvordan mans sorterer alt over 40 hz væk i signalet til MS150? Det skulle være istedet for at afkoble enhederne, som åbenbart iflg. erlingt vil ændre delefilteret.

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2009 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Old_school skrev:
Er der nogen der ved hvordan mans sorterer alt over 40 hz v�k i signalet til MS150? Det skulle v�re istedet for at afkoble enhederne, som �benbart iflg. erlingt vil �ndre delefilteret.

Du skal jo have en forstærker til at trække dine M150 Sub'er, så jeg vil foreslå et aktivt low-pass filter mellem denne og forst�rkeren til quad'erne.

Teorien kan du læse om her: http://en.wikipedia.org/wiki/Low-pass_filter Jeg kender ikke lige nogen færdige produkter; men de findes helt sikkert. Prøv at lave en tråd "analog" forumet, så få du sikkert en masse gode råd og henvisninger.

EDIT: Forøvrigt er den bedste løsning nu nok at finde en god brugt sub, de kan findes til fornuftige priser.

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2009 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

Ok det bliver spændende at høre om Mr Tarantino deltog og vandt.

Ja jeg ved ikke om de MS150'r er lidt for dyre men de er da pæne/originale og sikkert iorden.

Det er sjovt som en hel del her kommer fra midt/vest jylland. Selv er jeg nu i Herning. Hvad med jer andre? Sulle vi arrangere et møde?

Ja en SUB bas ville være ideelt. Foretog en Cona søgning på dba.dk. 3 stk. for tiden. Den billigste:

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=59166986

Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2009 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv en Beovox Cona, og den kan da iværtfald spille bas. Den står under mit skrivebord, så når jeg spiller så ryster hele skrivebordet, inklusiv tasterne på tastaturet.

M.v.h. Loudspeaker

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Marts 2009 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

Det blev ikke til det samlede sæt fr aauktionen, men har fundet noget andet spænde, der kommere mere senere!
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

Peter Pan
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 20 Marts 2009 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

BeoCenter Hillerød har et BeoCenter 9300 + et sæt BeoVox CX 100
i sort til salg i brugt afdelingen hvis det skulle have interesse.

BC 9300 er den nyeste i serien.

http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=411

http://www.beoworld.org/prod_details.asp?pid=482

Det er fra måned 10, 1999. Der er 2 års garanti så du
behøver ikke være bange for at købe katten i sækken.

Pris. 6.995 Kr.

hilleroed@beostores.com

Tlf. 48261525

erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2009 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Anderz skrev:

Det er sjovt som en hel del her kommer fra midt/vest jylland. Selv er jeg nu i Herning. Hvad med jer andre? Sulle vi arrangere et møde?

Ja, de jyder er kvalitetsbevidste Men de kunne da være meget sjot at mødes omkring de "gamle" B&O produkter.

Jeg kan da lige berette, at jeg er godt igang med at renovere mine Beosystem 8000 sæt. JA, I læste rigtigt, der står "mine", jeg har faktisk 2 sæt  Mit oprindelige, som jeg købte fra nyt tilbage i '81 og et brugt, som jeg var så heldig at falde over tidliger i år. Begge sæt trængte til en kærlig hånd - et projekt som nu har stået på et par uger; men som nu er ved at være afsluttet til min fulde tilfredshed - det hele spiller igen.

Det drejer sig om:

2 x Beomaster 8000 - har begge fået nye "lytter" i strømforsyningen og justeret tomgangsstrøm
1 x Beogram 8000 - har fået ny tachoskive
1 x Beogram 8002 - har været fuldstændigt skilt ad, rengjort og smurt
1 x Beocord 9000 - nye drivremme
1 x Beocord 8000 - rengjort

Med lidt forskellige højttaler muligheder: Penta, M100-2, S75, S45, RL140

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2009 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

Ja her i Herning har jeg set:

Beolab Penta Mk 3 vil jeg tro. 9999Kr. hos Ekspert. Meget pæne og velholdte.

Beocenter 9500 til 5995kr. hos 2tal. Den bedre version end 9300 + den kan klare 2 vejs kommunikation.

Beolab 5000 højtalere og Beovision Avant 32/28 tommer sam Beovision MX5000 med drejefod også hos 2tal.

I genbrug har jeg set et par noget mørk palisander Beovox 2702 hvoraf fronten på den ene var løs. Total råden basenhed.

Du har da lidt Beovox/Beolab? at lege med. Det burde testes en dag.

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Marts 2009 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

Til erlingt
Mangler du ikke et par fuldfede MS150 til dine 8000?

<< Forrige Side af 96 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes