Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 02:24   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Old school B&O (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 96
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 17 Januar 2009 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Ja hvad endte den qxl 6000 quad på??

http://www.qxl.dk/accdb/viewitem.asp?AuctionNr=557875124& ;Catg=44323&ListingType=0&ListingSort=1&Language Nr=0&PageNum=2

Arv min arm 1740 kroner.

Det kan vente til en anden gang. Måske dukker der en white edition op?

Ja hvem ejer disse skønne eksemplarer af den lidt kendte race betegnet 6000 quad?

Tillykke til Olemaster måske han kommer forbi en dag?

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz

BeoHammer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2008
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Januar 2009 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Jeg fik en nogenlunde velfungerende BM 6000 quad foræret i går, da jeg var inde og kigge på en fungerende Beogram 4002 for 700 kroner og 2 Beovox S60 til 100 kroner stykket! Jeg tror ikke at sælger kender prisen, da alt sammen var arvegods
Til top Vis BeoHammer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BeoHammer

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Januar 2009 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Foræret?? Sikke en ære!

Velkommen til tråden Old school B&O.

Jeg fandt noget interesant under en søgning på google.dk.

9 maj 2006 har jeg svaret hvad mit HIFI setup bestod af på et ikke HIFI forum. Det interesante er nemlig at jeg stadig ejer mit Beosystem 2000 på det tidspunkt. Jeg har ingen deciderede billeder men ganske cool at se da jeg ikke lige kan huske 100% hvornår det forskellige B&O kom ind bortset fra få tydelige guidelines som emails osv. Here goes:

Beosystem 2000: Beogram 2000, Beocord 2000, Beomaster 2000
Beosystem 8000: Beogram 8002, Beocord 9000, Beomaster 6000
Højtalere: Beovox M150 og Beovox X35

Beogram 8000
Beogram 1202
Beocord 1900
Beocord 8000

Panasonic Discman, Jacobsen og Bondesen højtalere, JVC anlæg med højtalere, Sony DAT maskine.

Er ved at upgradere til Beosystem 8000. Pladespiller og Beomaster er ved at blive fikset.

Det var tæt på 3 år for 2000 systemet. Beogram 8002 trængte til service, BC9000 spillede som altid, BM6000 i palisander virkede. Har jo stadig lidt nykker da den ikke kan klare højere level db og slår fra. Beovox X35 blev hurtigt skiftet til andet men gemte dem for at holde systemet komplet. De fejlede intet men lyden er virkelig ringe i forhold til Beovox S45. Beovox M150 er stadig mine bedste Beovox. Jeg fik nogen stativer men ellers har de samme fede lyd som altid.

Beogram 8000 kom fra fyn og var et håbløst projekt. Tacho disc var gået og da det var før Martin røg 95% ud og resten fik han senere.

Jacobsen og Bondensen højtalere? Ja de erstattede X35 og lød ganske fornuftigt. Havde dem indtil jeg solgte system 2000 men køber ville ikke have dem. Han fik X35 som fulgte med i handlen og det var fint nok. Det må havde været deromkring jeg fik Beovox M150 siden jeg har dem sammen med det setup.

8002 og BM6000 ved at blive lavet? Ja ikke ordentligt ihvertfald. Det tog mig sådan cirka lidt over 1 år før jeg gav 8002 til Martin som en sidste mulighed. Det var sådan at nogen gange spillede den pænt og det overbeviste mig om at den var god nok. Typisk så havde armen problemer der gjorde den temmelig problematisk. Nogen gange ville den køre frem også køre tilbage for at stoppe. Andre gange istedet for play kørte den bare til slut position og sad fast. Ved lidt snilde kunne armen køre tilbage og derefter virke fint ved første tryk på play. 2tal prøvede at lave den men 2200kr. senere var det ikke meget bedre. Tilslut skatede den henover de første numre på en plade også var det at jeg tog den fra. Pakkede den i en kasse og tog turen til Kbh.

Der var en kort overgang i 2006 hvor jeg benyttede mit JVC anlæg. Jeg begyndte at savne mit 2000 system. Heldigvis fik jeg palisander BM6000 tilbage i nogenlunde stand og har så brugt den indtil jeg fik den hvide Beomaster 6000 hjem i 2008 for Beomaster 8000 var ikke færdig på det tidspunkt. Fandt hurtigt ud af at palisander 6000 faktisk ikke er så dårlig igen.

På lavere volume omkring maks 20 spiller den fint sammen med CDX og S80.2. Det blive nok mere Beocords der står for tur da BC9000 er den eneste bortset fra min Walkman der dur.

Men nok om mig. Hvad sker der med jeres old school grej?

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Efter at have kigget denne tråd igennem må jeg nok sige at jeg r blevet lidt småforelsket i sådan en Beomaster 6000, måske endda et helt Beosystem 6000, men hvor finder man sådan et system henne? Har prøvet her på sidens KSB og naturligvs dba.dk uden større held.

Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008
Sendt: 25 Januar 2009 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Der er også www.guloggratis.dk. Har ikke lige selv kigget der, men et eller andet kan man nok godt finde.

M.v.h. Loudspeaker

Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2009 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

Der var heller ikke rigtig det store udvalg... Kan se radioogtveksperten.dk har en til 1400 kr, er det en fair pris?
Til top Vis Mr_Tarantino's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Tarantino

Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2009 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Nej det syntes jeg ikke at det er i forhold til hvad priserne er på dba, qxl mm. Hvis du venter så kan du næsten få et helt Beosystem 6000/8000 til den pris! Det handler bare om at vente, så kommer det til den rigtige pris.

Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2009 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Hvad med det her. En Beomaster 6000+Beocord 8004+Fjernbetjening. Det er godt nok med lidt forskelligt finer', men jeg har læst at en herinde gerne hjælper med at sætte nyt finer' på radioer mm. Jeg syntes at 400 kr. er en fin pris, så er der også lidt penge til rep.

M.v.h. Loudspeaker

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2009 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Kunne lige se jeg havde sat dba til kun at vise annoncer med billeder, derfor der ikke var så mange... Men tak! Det var dælme da billigt!

Viste slet ikke man kunne få det med egetræs finish? Er forskellen stor på de to finisher?

Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2009 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg ikke træ ekspert, men eg er lyst ligesom dette.

Large photo

Og palisander er ligesom dette.

Large photo

M.v.h. Loudspeaker

PS. Billederne er bare for at vise nogle eksempler på, at eg er lyst og at palisander er rødligt/brunligt.

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Januar 2009 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Ok godt at se lidt liv. Kan bare sige at når det virker så er det med glans.

Sidder og nyder lidt Kelis på vinyl. Yep Milkshake osv.

En Beomaster 6000? Ja hvis det er '80r modelen så er de ikke svære at finde.

En daglig søgning på google.dk ved brug af "Beomaster 6000" i gåseøjne eller [Beomaster 6000] for mest præcis søgning. Lauritz, Dba.dk og Qxl.dk + guloggratis er de umildbare sider at se igenem.

Bare den er pæn kosmetisk så er den til at havde med at gøre. Et plus er hvis der er en 2035 fjernbetjening med. Elektronisk så er der fuld mulighed for at lave alle nykker den måtte havde for en rimelig pengepung.

Beosystem 6000 og 8000 kan forbindes på kryds af hinanden så der er en bredere mulighed ved søgning men kommer an på om det 100% skal være system 6000.

Der findes mest palisander modeler. Eg og hvid er i mindretal men kræver bare lidt mere søgning/tålmodighed. Det kan lade sig gøre. Mit hvide 6000 var alle 3 enheder og det var der gjorde det for mig. Hvide Beovox S måtte dukke op og det gjorde de også. 2 par oven i købet. Der manglede lige et hvidt SC60 bord og Martin kom forbi med den i december 2008.

Du kan vælge farve som du nu syntes. Palisander er mørk, Eg 40% lysere og hvid er lidt gul ikke snowwhite som Beovision LX5500 men det afhænger af lyset.

Det sværeste at finde må være SC60 bordet men det kommer an på om du vil havde en cdafspiller sat til og du har de andre 3 enheder. Du kan dog fjerne der hvor plader sættes ind.

Denne her er desværre i den absurde ende af en salgspris:

http://www.guloggratis.dk/radio-tv/anlaeg/annonce/4421932

Beocord 9000 skal nok havde nye remme men det er ikke så dyrt.

Ved valg af passende Beovox er S/MC 120 ganske udemærkede. Problemet som det også var med mine at de hører til dem der rådner med tiden. Det kan laves. Husk delefilter ligeledes.

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2009 kl. 08:09 | IP-adresse registreret  

Har allerede skrevet til ham med annoncen så bliver spænde at se hvad vi finder ud af. Det er i første omgang en Beomaster 6000 og så en Beocord 8004 jeg går efter. Hvis jeg så skulle falde over en Beogram 8002 til en fornuftig pris vil det jo ikke gøre noget, går da ud fra at min Beogram TX-2 sagtens kan tilsluttes selvom den bruger phono stik og ikke DIN stik?

En CD-afspiller? Kunne da være spænde! Men hvilken passer bedst til Beomaster 6000?

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2009 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Ikke et dårligt valg.

Beocord er HX pro og med dolby C. Har ikke record calibration som en Beocord 9000 men de fleste har ikke brug for det. Bånd kvaliteten af dem der er tilbage er ikke noget at bekymre sig om.

Din TX-2 kan sagtens klare sagen:

Det er fra min palisander 6000. Du må undvære datalink indtil en 8002 dukker op.

Ellers vil jeg sige at 6000,6006 og 8000 kan gøre det lige så godt. 6002 er remtrukken og ikke tacho disc hvilket gør den mindst atraktiv og mindst værd salgsmæssigt. Det er den gamle MMC20 serie og priserne er stortset den samme uanset på en eventuel udskiftning. Får du tachodisc problemer (8002 undtaget) kan det laves. Min 6006 kører med en metal skive af de nyproducerede til stor glæde da det bare virker.

Som cdafspiller vil jeg foreslå CDX.

Hvis du spurgte på Beoworld.org ville du få samme svar. Min fulgte med Beomaster 8000 defekt og siden den blev gået efter for knækket hængsel samt lodninger har den spillet upåklageligt til en virkelig god lyd sammen med 6000 og 8000. Laser problemer er ikke set endnu trods faktummet at de udkom i 1986. Senere B&O afspillere som CD6500-7000 er set på Beoworld med laserfejl og der er lavet en reparations guide få uheldige ejere.

Den er flot og stabil. Designet passer godt sammen. Ok den er bygget på en Phillips 104?? og kører 14bit hvilket giver en knap så steril tone som nutidens discount modeler. Jeg vil holde på at den kan klare de noget dyre afspillere ved en lytte test.

Ikke alle CDX modeler kan spille CDR men jeg fandt ud af at min har ingen problemer.

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Sendt: 26 Januar 2009 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Lige en reaktion på Mr_Tarantino der leder efter beomaster 6000. Har lige haft min beomaster 8000 til reperation for at få bypass på højtalerkontakterne. Fagmanden udtalte i den forbindelse, at man sjældent ser beomaster 8000 til rep. anderledes med beomaster 6000, idet den har en mekanisk volumenkontrol der tit giver problemer hvor 8000 har en elektronisk. Da 8000 samtidig er en væsentlig bedre forstærker end 6000, bør du søge en 8000. Og prisen er jo den samme idag.
Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school

Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2009 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

Det vil jeg så ikke mene. Der er ikke meget udbud af Beomaster 8000, og så koster de også en del mere end en Beomaster 6000.

M.v.h. Loudspeaker

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2009 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Mange for tak svaret Anderz! Især billederne. Min TX-2 har også en ledning til jordforbindelse, hvor kan den sættes til på Beomaster 6000? Det kunne selvfølgelig være lækkert med et komplet i hvid som dit, men indtil videre har jeg ikke fundet noget... Men den CDX ser virkelig lækker ud! Det ville jo være et oplagt valg, så den vil jeg lede lidt efter og se hvad jeg finder.

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2009 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Tak

Jordforbindelsen skal nok ikke benyttes men det kommer an på brum når det er sat sammen.

Et 6000 i hvidt kræver lidt tålmodighed da det ikke dukker op så tit. Beogram er det sværeste. Typisk svar på om hvor sjælden white edition er: Ikke mere end det dukker op med rimelige mellemrum. 

Gå efter 8000 fordi den er bedre med volumen? Remmen kan skiftes og hvis en service man der ved hvad han laver er det intet problem. En Beomaster 8000 er en noget mere avanceret reciver at lave service på. Lad os lige tage Martin's udredning engang til:

Det er naturligvis meget svært at sige uden at have den på bordet men i hver udgang sidder 6 store transistorer. Det er komponenter til ca 50-75 Kr. stykket og de skiftes altid som et komplet sæt. Dertil kommer eventuelle andre komponenter, som er blevet "revet med i farten", driver-transistorer etc. plus lidt arbejdsløn. Reparation af en udgang ligger på ca 1200 Kr. Er begge kanaler ødelagt, er det nok nærmest at betragte som en totalskade selvom andre ting i Beomasteren måske kan have værdi som reservedele. Har den samtidig behov for nye kondensatorer og/eller et check for diverse standard "ting" efter B&O's service-anvisninger, kan en reparation ende omkring 2500-3000 Kr.

Min sprang sikringer og følgende blev fundet:

Jeg har set lidt på din BM8000.
Umiddelbart er det ikke en totalskade, men der skal stadig laves en hel del.
Den trænger i høj grad til en generel service, men det havde vi jo faktisk forudset.
Derudover skyldes de fleste problemer tidligere "service" på Beomaster'en.
Når jeg skriver "service" i anførselstegn, er det fordi, det
arbejde, der er udført, bestemt ikke ligner prof. arbejde.
Kabler har smeltet isolering, mange stik er loddet, sandsynligvis fordi
de har været skilt ad forkert (eller for mange gange ?).
Enten skal jeg finde nye stik eller også må jeg lave andre og mere faste løsninger for den er så fuld af løse forbindelser, så jeg ikke
kan nå at måle eller reparere eet sted før tingene ændrer sig et andet.
Jeg har også fundet et par løse skruer osv. - endnu et tegn på en uprof. service.

En pæn glasplade har jeg desværre ikke, men det kan vel findes.
Teknisk kan den bringes i god stand og mit umiddelbare tilbud lyder på 1600.-

Jeg gætter på, at de mange spor efter mange forsøg på at
reparere BM8000'eren skal ses som et tegn på, at de ikke har
vidst, hvad de skulle se efter. Den kan nu også være drilsk.

Inden jeg begyndte, brugte forstærkerne alene ca. 240 Watt uden signal og uden højttalere - bare tændte, det var helt galt !
Vi skal ned omkring 30-40 Watt for HELE apparatet.

Jeg har repareret begge udgangstrin (tomgangs-strøm og DC offset)
og monteret nye kondensatorer.
Jeg har skiftet stikkene til knap-panelet da de originale var slidt op (!).
Jeg har loddet yderligere et par stik, som også var helt ødelagte.
Jeg har skiftet alle 4 pærer i panelet (MONO/FILTERS etc...)
Jeg har efterisoleret et fladkabel, hvor isoleringen var brændt i stykker
af en kæmpestor loddekolbe el-lign. og jeg har fjernet et par
kronemuffer fra strøm-ledningen indeni apparatet (!) og loddet det rigtigt.
Jeg har efterloddet et hav af dårlige lodninger (det er normalt), kontrolleret og justeret stort set alt.

Det har ikke været en besværlig opgave som sådan, men temmelig omfangsrig og tidskrævende.

Den kunne trænge til et nyt glaspanel og måske et knap-panel
hvor alle taster er hele (standby tasten mangler aluminium-overtrækket
men virker fint). Dette er dele, som jeg desværre ikke har, men
som er forholdsvis enkle at skifte når de kan findes.

Lad mig lige tilføje at Martin har det kendskab der skulle til for at bringe min forholdsvis håbløse eksemplar af en Beomaster 8000 tilbage til 100% teknologisk stand. Oveni hatten skulle den tilbage igen for selve net-transformeren gjorde nykker(stadig sikringer!) ligeså snart jeg fik den transporteret vest på.

Ved Beomaster 6000 er det volume kontrol, en IC der gør fast 74 frq visning. Hvis den er død kan det være strømforsyning som min den hvide.

Uanset om det er 6000 eller 8000 så er det blevet 2009 efter hånden. Disse legendariske skønheder blev lavet fra 1980 til 1987. Beomaster 8000 1980-1985. At finde en uden fejl af nogen art er noget utroligt hvis ikke den er serviceret.

Tilbage i februar 2008 var der 4-5 Beomaster 8000 til salg i Danmark via online research. 1 var på Lauritz.com afdeling i Herning. Kors hvor den så ud! Beskidt som bare pokker og lugtede langt væk af stald! Virkede den? Efter at havde fundet 220 volt og båret Beomasteren hen til kontakten var diagnosen: Sad fast ved display visning. Ingen umildbare reaktioner. Den kunne havde være blevet pæn og 100% ok.

Mig selv? Hvid 6000 død, Palisander 6000 virker stadig tildels (Volume kontrol har altid virket!), 8000 død. Sådan var det.

Jeg ved ikke om der er nogen sikkerhed for stabilitet ved at give flere penge for en der ikke er serviceret for at være ærlig.

Kort og godt. En 6000 er mere simpel end 8000.  Det er ikke lillebror og storebror. I udbud er det 75% 6000 og 25% 8000 på års basis.

Til sidst vil jeg tilføje at lyden er så tæt på hinanden ved sammenligning at du tror det er løgn. Min Beogram 6006 og 8002? Forskellig pickup MMCL20 og Soundsmith MMC2 men meget ens og eneste forskel er designet. Beocord 6000 spiller ligeså godt som 9000 og Beomaster 6000 har 2 timer funktioner. Beovox S80.2 og Beovox M150? Giv S80.2 lidt bas og du for samme bund.

Poul-erik
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 26 Januar 2009 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Nu er jeg kommet så langt så jeg har købt mig en Beolab Terminal (fjernbetjening til min Beomaster 8000), som stadig står og venter på at blive gjort klar.

Angående om en Beomaster 8000 er en bedre forstærker end en Beomaster 6000 er vel et spørgsmål om hvad man mener der gør den til en bedre forstærker.

Angående lyden så blev Beomaster 6000 testet til at have noget bedre lyd end en BM 8000, er det effekten man går efter så er det jo BM 8000, da den måler 2 * 151watt i 4 ohm og en BM 6000 klare 2 * 91watt, og watt har jo intet med lyd at gøre men nogen mener det sådan.

Alle de år jeg havde mit Beomaster 8000 system var der aldrig vrøvl med den volume drejeskive, den fungere perfekt i de 8 år det spillede hos mig, nu ved jeg ikke hvordan den fungerede på BM 6000 årene igennem,  jeg tror også at når vi nu køber en gammel brugt BM 6000, så har den måske tit stået stille i flere år, og derfor bliver problemet endnu værre med den volumen.

Men bare det at du kunne skifte CD eller bånoptager uden at skulle rykke din Beomaster 8000 ud giver for mig et kæmpe plus, det er hamrende irriterende at skulle pille alt fra på en BM 6000 for at komme om bag ved og så skal den som regel stilles på højkant før man kan komme rigtigt til.

Jeg ved ikke om det næsten er galt på alle Beomaster 6000,  men min der fungere perfekt på nær volumen, men den virker, har det med at når jeg skruer op eller ned og min feq. på radioen i BM 6000 står på feks. 96,8  så flyttter tallene sig i feq. viseren,  den skifter fra 96,8 til 97,6 og flere + at det knaser meget når jeg skruer op eller ned.

Der er en smule knas i volumen,  men det er meget voldsomt når jeg høre radio, så derfor er det motoren til volumen tror jeg der går ind og forstyre radioen da der næsten intet er når der lyttes på Beocord 9000.

Men ellers er der jo et eller andet over de gamle Beomastere som jeg virkelig kan lide,  Beomaster 6000 var den sidste receiver der blev bygget med en ordenligt effektdel.

Efter BM 6000 kom B&O jo med deres 5500/6500 og 7000 serie hvor der også var indbygget effektdel i men de kom aldrig i nærheden af hvad en BM 6000 kunne.

Så skyndte B&O at lave deres udgangs effekt måling om, så når man ser en Beomaster 6500 eller BM 7000 på 2 * 110 watt så skal man lige søge lidt på de rigtige data om dem da de watt der opgives er en spidseffekt som forstærkeren kan levere i et brøkdel af et sekund, og det var lidt kedelig det blev gjort sådan.

Men alt i alt så var det jo et system som havde det hele,  man kunne gå hjem med en 5000/5500/6500 eller 7000 og sætte den til dine højtalere som du havde stående derhjemme + at der var rimeligt med effekt.

Efter den serie der,  så er det jeg mener at B&O smider det hele på gulvet med deres beosund 9000 og andre som for det første er meget dyr + at der ikke er nogen effektdel indbygget i dem, så ud at betale 20-25,000 for en CD & radiodel med kontrolforstærker i,  og så kunne du enten købe deres dyre orgel piber for at få lyd i huset,  eller hvis du havde kendskab til det kunne man bruge powerlink out til en almindelig effektdel og tit med store irriterende problemer.

I 90érne kom de faktisk med en god løsning,  der kom nogle effektforstærkere på markedt fra B&O som hed Beolab 200,  det var en monoblok forstærker på 1 * 175 Din watt, de kostede 3500,- stykket og var utrolig alsidige, de kunne sættes sammen på mange forskellige måder, og med meget andet end B&O.  

Idag mangler jeg fra B&O et anlæg der kan det hele selv, noget ala Beocenter 9300/9500 som jeg mener var noget af det mest geniale anlæg B&O har lavet,  måske med en lidt bedre forstærker del,  da den der sad i var god nok til det meste hjemme i stuen, men kunne bestemt heller ikke lide højtalere på 4 ohm eller under.

Design mæssigt kommer der ikke noget nyt ind hos mig mere fra B&O, det er gået dem til hovedet med at være med i fremtiden tror jeg, eller lad mig sige deres fjernsyn måtte gerne, men ikke til de penge.

Men lad os håbe de overlever denne krise, for vi kan vel sige at de er blevet dobbelt ramt,  først tabte de vel en del af markedet pga muslimerne gik amok over de tegninger, og så bagefter denne finanskrise.

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2009 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Hvorfor valgte jeg Beomaster 6000? Ja her mener jeg ikke det hvide men min palisander model.

Ja jagten var startet på at samle et Beolab 8000 system da Beocord 9000 allerede var i hus. Efter en håbløs Beogram 8000 fra fyn blev det til en qxl aktion hvor der var BG8002, BM6000 og BC8000 samlet til en køb nu for 2000kr.

Efter at have lært at en tacho disc dur ikke med mindre den er i metal (det var før Martin) skiftede jeg så til 8002. Hvorlænge til Beomaster 8000? En 6000 kunne bruges midlertidlig og jeg kunne se hvordan sådan en reciver var. BC8000? En bonus som stadig ikke er fikset men remmene er skiftet samt en sikring. Den har kørt lidt.

Faktisk besluttede jeg mig ikke til at lede efter en Beomaster 8000 før cirka februar 2008. Hvorfor? Jeg havde bøvl nok med alle 3 enheder. Efter det hvide 6000 i november 2007 endnu en lærerig erfaring. Gammelt B&O ender på aktioner/andre steder da det for nykker af forskellig omfang med tiden og hvem kan lave det til rimelige priser? Det gælder også for tv.

Poul Erik:

Din 6000 og 8000 trænger til eftersyn. Den hvide BM6000 er jo genemgået og det er nykker som kan fikses.

Ja jeg ved heller ikke om hvormeget der at hente indenfor audio. 5000-7000 er udemærket men der mangler noget men ok et 5500,6500 eller 7000 i hvidt se det er guf. Bare en lidt større pengepung. Beocenter 9300/9500 har også været en favorit. De kan fås til rimelig pris og er for det meste velholdte men forstærkerdelen? Ok Pentaer til men de ville passe bedre på Beomaster 8000 ifølge en fyr på Beoworld der bruger den type setup.

Beosound 9000 har jeg enda haft på tæt hold. Jeg pakkede dem på B&O en 10 dage. Designet kunne jeg nok vænne mig til men 3cd skift som jeg har i mit JVC anlæg? Det kan jeg ikke rigtigt bruge. Ligeledes er jeg vokset op med vinyl og bånd. Et liv bare med cd'r virker som en meget fjern verden.

Jacob Jensen var manden og med David Lewis så er design cool faktoren virkelig gået ned men samtidig så er vinyl og kassete jo noget så outdated. Måske barnebarnet Tobias Jensen kunne gøre noget?

Muhammed krisen? Hvor meget B&O sælges dernede? Ikke det store tab vil jeg tro.

Mr_Tarantino
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2009 kl. 08:10 | IP-adresse registreret  

Ham med BM 6000 og Beocord 8004 boede helt oppe i Nordjylland, desværre lidt for langt når man ikke selv har bil... Men skal hjem til min lokale vinyl/B&O ekspert imorgen og kigge plader, drikke kaffe og se hvad han har til at stå af gammelt udstyr.  Han har altid noget spænde til at stå så måske han har  noget der kan bruges!

Vender naturligvis tilbage med en update i jagten på mit "nye" B&O anlæg.

<< Forrige Side af 96 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes