Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 15:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Old school B&O (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 96
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
erlingt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Januar 2009 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

BjarkeHedegaard skrev:
Anderz skrev:
BjarkeHedegaard skrev:
Loudspeaker skrev:
Jeg har også selv nogle Beovox S45-2. Det var nogle jeg fandt på et loppe marked engang for 1-2 mdr. siden. Og ja de spiller da godt. Nu har jeg ikke lyttet så meget til dem, men så vidt jeg husker så gør de det godt. 

Anderz skrev:
Fordelen ved lige netop den type S45-2 er at de ikke rådner og lyden er ganske god.

Arvede en gang et par S45-2 og synes altså ikke de lyder ret godt. Synes de sender én stor gang mudder ud i lokalet. Gad vide om de er i stykker?

Afhænger om forstærkeren har gode udgange og måske er delefiltere klar til et genemsyn?

Det er helt sikkert ikke forstærkeren, for har hørt dem på en håndfuld forskellige. Bedst gik det med en Akai AA1020. For resten en sød forstærker, men fik brændt den ene udgang af.

Så jeg tror der er tale om et generelt behov for servicering, men det er nu ikke noget jeg gider gøre noget i.

Come on Hedegaard, det er for tidligt at opgive. Det er forholdsvist let at give højtalerene et eftersyn, når bas enheden skrues ud, sidder delefiltret lige bag ved, skruet fast på bagpladen - så et visuelt eftersyn er hurtigt klaret
Til top Vis erlingt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erlingt

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Sendt: 07 Januar 2009 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Hedegaard: Er enig med erlingt men du kunne da prøve at give dem til en der giver B&O en chance istedet? Jeg har pt rigeligt.

erlingt: Yes en Beomaster 8000 fylder og vejer godt til. Det original SC80 bord er der ikke mange af derfor må der bruges alternative løsninger.

Længden af BM og BC er 120cm så det kræver lidt kreativitet at finde en løsning på at anbringe det fornuftigt.

Selv bruger jeg jo min B&O Attyca II stereo bænk og det går lige med BM og BG. BC står på min Pc kasse og Sony DAT+ CDX i vindueskamen. Umildbart er det udemærket for forholdene.

Der går "sport" i det ? Ja det kan man godt sige. Har man sagt A må man også sige B. Når det er ligetil at få lavet ordentligt til en fair pris så går det hele af sig selv.

Når jeg tænker tilbage til 2003 hvor jeg fik mit Beosystem 2000 var det sådan.

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 07 Januar 2009 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Anderz skrev:
Hedegaard: Er enig med erlingt men du kunne da prøve at give dem til en der giver B&O en chance istedet? Jeg har pt rigeligt.

Ja men det er da også rigtigt. Har også et par gamle S1200 der sikkert kunne bruge samme tur.

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2009 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Som vi ved så elsker det ældre B&O at havde 220 volt sat til og blive brugt.

Ja istedet for at sætte CDX tilbage til Beolab 8000 systemet så kører palisander 6000 nu med CDX og S80.2. Det kræver lidt bas. Ved dog ikke med den Beomaster for den har trængt til ordentlig service siden jeg fik den. Den har dog en vældig god volume kontrol der bare virker! Efter at havde kørt en Motorhead cd igenem lader det til at den Master vænner sig til at være i brug.

En lampe lyser underligt igen. Som om der mangler en streg i PH, TP visningen. Frekvens vises fint og radiomodtagelser ligeså i top.

Den gamle uvane ved at gå på standby ved lidt volume var der med det samme men efter en 60 minutter så kan den tåle lidt mere. Jeg prøvede lige at sætte S80.2 til speaker 2 for at se om det er et udgangs spørgsmål der plager den. Umildbart ingen forskel.

Ja den er en smule beskidt. Lyden fejler ikke rigtigt noget men det er jo første gang jeg kører de her Beovox S80.2 decideret alene. Loudness virker under 30 og slår der efter fra. De kan sagtens klare S120 og mine M150 i at lyde godt som ens. Palisander går fint med hvid stereobænk som det ses.

Den her 6000 har været forsøgt lavet hos den samme 2tal som lavede mit Beosystem 2000, Beolink 1000 og solgte mig min Beocord 9000. Han fik Beomasteren med et komponent kit fra Martin men den er stadig aldrig lavet 100%. Hvad han har skiftet er også uvist.

Martin for den at se på et eller andet tidspunkt.

StarKnight
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 07 Januar 2009 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Anderz skrev:

Gasolin Live "Sådan"......Legenden om Ming og Joshua..........Rygermusik fra mit partybånd nr. 1 anno 1982-82. Dengang håret dækkede ørerne !
Og lysbilleder....jamen det er genial friture dét dér !

Netto har de allerfedeste mikrofiberklude du kan tænke dig. 4 stk for....ja, det har jeg glemt.
Sammen med vinduespuds eller hvad du foretrækker, har du indenfor få minutter gadens allerflotteste anlæg
Til top Vis StarKnight's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarKnight

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2009 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Som nævnt så elsker jeg Gasolin' specielt på vinyl. Voksede op med forældrenes pladesamling og Gasolin' fangede hurtigt interesen som det fedeste rock'n'roll på Dansk. Sådan er det stadig. Det blev bevist ved deres dokumentar film for nogen år siden.

Håret dækker både ører og skuldre trods 34år efterhånden. Er stadig ikke ryger og ikke til alkohol. God langhåret rock er rigeligt.

Lysbillederene er fra mormors arv. Nu om stunder gider ingen at smide et læred op. Snakken gik på hvem og hvor er det henne? Når men nogen skal jo tage et initiativ eller er skide nysgerrig efter hvad der er på de billeder for det du ser er en brøkdel af det der var/er. Jeg fandt hurtigt ud at en film scanner kunne få de her billeder på Pc hvilket er det nemmeste nu om dage så jeg investerede i en HP scanjet G4050 som scanner med 6 farver trods normalt 3. Kvaliteten er for det meste ganske fornuftig og detaljerig.

Fra venstre er det Norge 1984:

Næste er Rom 1981:

Næste er Frankrig i 1982:

Sidste er blandet men her er et fra Bornholm omkring 1968-1970:

Jeg havde lidt vinduesrens tilbage så Beomaster 6000 er blevet lidt kønnere at se på.

StarKnight
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2009 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Lysbilleder er værdifuldt materiale, da de er en FREMRAGENDE tidsmaskine.
Sammen med skrevne medier, video- og filmmateriale, er lysbilleder gode at se tilbage med.

Det er jo gennem fortiden, at man i nutiden skal søge at forstå fremtiden.
Dit Bornholmerbillede viser et spartansk Danmark, før Nintendo Wii.
Det ligner en Bornholmertur i industriferien....Ja, er jeg den eneste der kan dufte tang og høre blide skvulp ?

Sjovt du har en CDX. Det er netop sådan én, jeg lurer på om ikke ville være fremragende til min datters nye Beomaster 1900-2 ?
Det er i hvertfald en god 14-bit maskine (Philips CD-104) og det er i forvejen vore primære Cd-maskiner hér. (Philips CD-100 og CD-207).

Nåh...jeg skal have åbnet den Beomaster 1900-2 og kigget på den indeni.

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2009 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Ja mon ikke. Nu valgte jeg bevidst lige billeder uden familien på.

Desto mere dokumenteret desto bedre.

CDX?

Ja en skøn maskine kan jeg sige. 14 bit og hvad så? Lyden er afhænig af medie. Som det ses står der Gasolin på den cd. Det eneste bootleg med Tivoli 1978 koncerten som kun findes på hjemme brændte cd'er.

Ikke alle CDX maskiner kan spille CDR skiver men husk at den er før det blev moderne at brænde cd'r.

Den er utrolig robust. Laser fejl er ikke set endnu men venstre hængsel knækker og nogen lodninger skal gås efter. Begge dele er lavet på min.

Den er dejlig analog i lyden og vil kunne måle sig med den højere kaliber af det der laves i disse tider. Jeg er ligesom resten af systemet ikke træt af at lytte til den.

Du skal nok bruge 1 adapter stik og bruge TP indgang da CDX bruger RCA stik. Jeg er sikker på at resultatet vil blive ret fedt for øregangene. Når der spørges på Beoworld.org så får CDX altid top anmeldelser fremfor andre. Jeg vil tro det er den mest populære blandt B&O intereserede.

StarKnight
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2009 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Anderz skrev:

Den er utrolig robust. Laser fejl er ikke set endnu men venstre hængsel knækker og nogen lodninger skal gås efter. Begge dele er lavet på min.

Den er dejlig analog i lyden og vil kunne måle sig med den højere kaliber af det der laves i disse tider. Jeg er ligesom resten af systemet ikke træt af at lytte til den.

Du skal nok bruge 1 adapter stik og bruge TP indgang da CDX bruger RCA stik. Jeg er sikker på at resultatet vil blive ret fedt for øregangene. Når der spørges på Beoworld.org så får CDX altid top anmeldelser fremfor andre. Jeg vil tro det er den mest populære blandt B&O intereserede.

Yes. Jamen det har jeg luret. B&O bruger DIN.
14-bit maskiner...Jeg har ikke andet. Philips CD-100 og CD-207 er begge 14-bit og bruger TDA-1540 DAC. Det er gennemgående meget robuste maskiner.

jsi012
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2008
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Januar 2009 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Hej alle
Længe siden jeg har lagt noget på denne tråd men jeg kan se via min e-mail at der kommer masser af indlæg og det er jo bare herlig læsning hver eneste dag og senest er der også kommet adskillige nye brugere. Velkommen til!

Mht Beomaster 6000 type 2702 (CD4 modellen fra 70'erne) så er disse ret dyre i funktionsdygtig stand, omkring 3000-4000 kr.
Jeg kender en der har lavet masser af dem og har adskillige selv. Han bruger 20-30 timer på at restaurere dem og de koster typisk 1000-1500 i indkøb.
En BM 4000 eller 4400 fra samme æra spiller utvivlsomt bedre men hvis man vil have en BM 6000 CD4 så skal det jo være sådan en.

Jeg har fået et par billeder af ham og flot ser det jo ud. Ufatteligt flot når man tænker på at det kom på markedet for 35 år siden.

Til top Vis jsi012's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jsi012

Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008
Sendt: 08 Januar 2009 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Jeg tror lige du skal læse det HER.
Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker

BjarkeHedegaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2007
Lokalitet: København
Sendt: 08 Januar 2009 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

Synes 640x480 med omkring 40 procent kompression plejer at give et udmærket resultat til denne side.

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2009 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Fedt at se en Beomaster 600 quad her og velkommen tilbage! Findes der endnu 1 mand der kan finde ud at lave kompliceret ældre B&O?

Scaler lige venligst det billed ned.

Sålænge jeg har B&O så kommer der opdateringer. Jeg kunne som en sidste udvej bare tage daglige billeder.

B&O planer for 2009?

Palisander Beomaster 6000, Beocord 6000,8000 og 1900 til Martin.

Beogram 1202 skal lige have loddet et DIN stik på og justeres efterfølgende.

Er lun på 6000 quad systemet og er ved skaffe en Beocord 5000 med 3 motorer type 4705 som vil sige før 1977. Type 4715 og 4716 har 2 motorer og skulle være mere stabile deraf.

Så er der også spørgsmålet om Beovox MS150 for jeg holder nok flyttedag til forhåbentlig flere kvm. En af mine M150 skal have lavet frontstof og fikset stativet.

Nå ja Beomaster 8000. Jeg skal havde fundet de radio kanaler men stabil er den stadigvæk.

Det er som om jeg er omgivet af ting der stadig lige skal laves men det Martin har set på holder 100%.

jsi012
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2009 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Ja, det vat mit første billede her og der er jo kun et skud i bøssen før billedet ligger der "for good".
Har nu downloaded et par plugf ins til Irfanview og jeg tror det virker, lad os se om jeg kan retfærdiggøre kunsstykket denne gang.
Tak for hjælpen.

jsi012
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2009 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Ja, smukt blev det jo

jsi012
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2009 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Hej Anderz
Manden er den samme som du fik e-mail til af mig da du skulle bruge stand-by knap til din BM 8000.
Ja han er god, ærlig og rimelig og bor i Århus men jeg ved ikke om han er interesseret i at modtage for reparation. Hvis der er nogen der er interesseret kan jeg spørge ham. Han roder udelukkende med vintage 70 og 80 B&O og har gjort det de sidste 30 år.

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2009 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Åh ok så er jeg med.

Kunne du lige rette det store billed?

jsi012
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2009 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Så er billedet i 1632 x 1232 skudt ned og denne web sides normale størrelse er genoprettet.

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2009 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Tak det var bedre.

Nej den er smuk sådan en 6000 quad.

Den på qxl er nu i 1040kr. Jeg siger pas lige pt.

Hvad er det der gør den dårligere som reciver end 4000 og 4400?

jsi012
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Januar 2009 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Jeg har aldrig hørt en BM6000 Quad men har på den anden side heller ikke læst eller hørt at den skulle være i referenceklasse. Den var en god quadrofonispiller men til prisen kunne der fås bedre stereoforstærkere.
Et eller andet må de dog have puttet i den, mit B&O katalog fra 1976 siger den vejer 16 kg!
BM4400 nedstammer fra Beolab 5000 og blev rost til skyerne dengang. Har selv haft en og den er god, rigtig god men den er jo også en nyere konstruktion end BM6000.

Men dette er jo ret ligemeget. En BM6000 er et unikt stykke historie i et fantastisk design og det er jo det man vil have den for i 2009.

Jeg har en genbo der overvejer en BM6000, hvis han køber en så vender jeg selvfølgelig tilbage med en beretning men der går nok et par måneder endnu.

<< Forrige Side af 96 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes