Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 05:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Old school B&O (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 96
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 14 December 2008 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Nej den var knækket. Jeg har fundet en ny som jeg nok modtager i januar 2009.

Til top Vis Anderz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Anderz

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 December 2008 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Julen kom tidligt i det herrens år 2008.

Martin skulle tilfældigt forbi Jylland så gæt hvad han kom med?

Mit hvide SC60 bord!

Det var simpelt at samle trods manual.

Det ser jo godt ud!

Nej det er velholdt og har lige så lidt skrammer som resten af systemet. Ingen misfarvninger. hvidt har en tendens til at blive gult med tiden Det kunne lige være der men hvis samlingen skal forøges må jeg se efter en lejlighed. 16 kvm er for lidt.

Der er kælet for detaljerne. Lys ved pladespiller. Lednings skjulere og så stilfuldt bygget/designet. Det hører jo sammen det hele. Typisk B&O.

Så blev det alligevel jul. Pokkers også. Forude venter Gran Canaria. Rejser den 20'ende.

Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008
Sendt: 17 December 2008 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Nu fik jeg igår endelig taget mig sammen til, at renovere nogle af basenhederne fra mine Beovox MS150. Igår startede jeg
med at renovere de to 8" enheder og idag de to 10". Jeg monterer først enhederne imorgen, da jeg vil være sikker på, at limen
er 100% tør. Der kommer billeder imorgen af bl.a. monteringen af enhederne og så det færdige resultat.

M.v.h. Loudspeaker

Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker

Loudspeaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2008
Sendt: 18 December 2008 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

Idag fik jeg så samlet dem. De lyder rigtig godt, og jeg skal da lige love for at de har en god bund. Nå, som lovet kommer der så her nogle billeder af højttalerne.

Det var lige hvad jeg nåede i aften. Jeg glæder mig til at lytte lidt mere til dem igen imorgen.

M.v.h. Loudspeaker

Til top Vis Loudspeaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Loudspeaker

Old_school
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Oktober 2008
Sendt: 19 December 2008 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

Har været igennem samme renovation af MS150, dvs. fik det gjort hos basrep.dk til en fair pris.

Og jeg er også imponeret af lyden af MS150 med BM8000, de passer ligesom sammen lydmæssigt og deres design er tidløst. Udnytter dem især til at se film på via BM8000, det er sjovt at de kan selvom de er 25 år gamle. De leverer især en god fast bas.

Fik lavet bypass på mine højtalerkontakter på BM8000 for 500 kr. hos sound2vision.dk. Det er så  billigt som det kan lade sig gøre, og nu kan den vel nogle år igen.

God jul til alle...

Til top Vis Old_school's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Old_school

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2008 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

HOLA AMIGOS! (udtales med stumt h)

Jeg er lige vent hjem idag fra en 25 grader på Gran Canaria. Fed jul! Det kan anbefales.

Det er fedt at se at andre få blod på tanden og giver de ældre Beovox en tur. Bare husk at dele filter ligeledes kan få trætte komponenter. Jeg mener at det er de guld farvede der bør måles/ses efter.

Jeg fik det gjort på mine hvide S højtalere og lyden er der ihvertfald de næste 10-20 år.

Det tætteste på MS150 jeg kan gøre er M150 og jeg savner ikke noget i lyden der. Med de 2 par hvide S er der en lige så stor helhed med en anelse mere i db. Når jeg får plads engang til et MS150 for de nok lidt tæv men ikke før.

Lux550 Freak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 28 December 2008 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Hej Anderz,

og mange tak for service-manual og users guide.

Jeg tænkte lige jeg ville holde denne fantastiske tråd i live. Jeg har netop i dag på loppemarked købt en Beomaster 6000 for 150 kroner.

Efter at have taget den hjem og gjort den ren, står den stort set uden ridser i aluminium og glasset.

Jeg brugte de fantastiske anvisninger i denne tråd, og åbnede den for at støvsuge den og kigge den efter med det blotte øje. Volumen kørte ikke specielt godt, den havde svært ved at skrue op og ned, men efter en resning af båndet, gummi-remmen og specielt en brøkdel af en dråbe syrefri olie på de hjul der bærer tråden til volumen, skruer den nu op og ned som ny.

Volumen-lyset mangler, og efter at have tage printet af (forsigtigt) kan jeg se, at pærerne til volumen-informationen var helt sorte - jeg gætter på at de er brændt af.

Ellers spiller den fortrinligt, kun en smule skratten ved balance-båndet..

Her er iøvrigt et par aftenbilleder af skønheden..

Til top Vis Lux550 Freak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lux550 Freak

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2008 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Selv tak du.

Fulgte der fjernbetjening med? Se under bunden og se om remote modulet 14 er installeret. Der er et plastik låg der nemt kan løsnes. 

Jeg vil gætte på at Martin /Dillen har det der skal til for lave det manglende lys. Nu jeg husker det så var det også gået i min hvide Beomaster 6000. Han fiksede den og kan sagtens levere råd/vejledning/stumper samt eventuel skifte det for en rimelig pris. Samtidig har han speciele lyttere/kondensator kits med instruktioner hvis det behøves.

Igen tillyke. Den ser godt ud og velbevaret. Typisk så har den fået lov til at spille siden den var ny også er der kommet de typiske nykker hvorved den sælges videre.

Lux550 Freak
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

ja, der sidder et print under dækslet, så jeg går ud fra at det ER installeret. Ligeledes er der et klistermærke bagpå, hvor der står "Terminal 6000 T2035" og et serienummer.

Der er osse et klistermærke med teksten "TV-huset, Vordingborg", hvor den har været til service første gang 6/2 1986, og igen 9/5 1988.

Jeg går ud fra, at jeg nu mangler fjernbetjeningen..

Hvem er Martin? Jeg synes ikke jeg så hvor han kommer fra i tråden?

Til top Vis Lux550 Freak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lux550 Freak

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2008 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

Fjernbetjening type 2035 var ekstra tilbehør som du kan se i bruger manualen og det gælder bare om at søge efter en.

De kan findes på Ebay.co.uk,ebay.de eller ebay.com med lidt held.

Du kunne også spørge radio og tveksperten på fyn. De annoncer meget på dba.dk med ældre B&O.

Selv har jeg 2 som kommer fra England. En til hver af mine 2 Beomastere 6000. Selve remote kortet kan ses på følgende billed:

Da jeg besluttede at prøve 8000 serien havde jeg brug for en fagmand som kunne lave det efterhånden som jeg fik det købt. Jeg fandt Martin/Dillen via Beoworld.org og han ville gerne se på min Beogram 8002. Siden har han lavet 95% af mit B&O vil jeg tro. Martin er den med bedst kendskab til ældre B&O audio produkter. Mit B&O har ikke været i bedste stand men ved Martins hjælp er det teknologisk som nyt. Du kan ikke få det lavet bedre og billigere ved en forhandler.

Martin bor i Gentofte og altid klar til at hjælpe med B&O problemer. Du kan få kontakt info hvis du ønsker det pr pm.

Lux550 Freak
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2008 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

du må meget gerne sende en pm med kontakt-info.

iøvrigt var jeg lidt hurtig på aftrækkeren med at jeg havde fået volumen-kontrollen som ny.. den er den ikke

den kan stadig komme i problemer, når den rammer sin min/max-indstilling. Og fænomenet med motoren der kører konstant, har jeg diagnosticeret til, at "preset volumen" er sat til et niveau, hvor volumen-kontrollen ikke lige kan nå hen til. Så kører motoren konstant.

Det er dog en løjerlig konstruktion, man har valgt til at styre volumen-kontrollen og specielt hvordan lyset reguleres. Det er "bare" et gennemsigtigt bånd med 2 sorte striber, der dækker mere eller mindre af en plexiglas-klods.

Jeg ved godt, at designet af den må have ligget i slutningen af 70'erne/starten af 80/erne, hvor "computer" var et begreb i sin vorden, men det MÅ da have været mere elektroniske konstruktioner man kunne have valgt.

Når det er sagt, skal man måske osse tænke på, at man sidder her 22(!) år efter og brokker sig over at en mekanisk volumen-kontrol ikke fungerer helt perfekt..

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2008 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Ja på den hvide Beomaster 6000 har jeg preset på 10 hvilket gør volume kontrollen til at styre. Samtidig fungerer den bedre når der er strøm på selve Beomasteren. Hvis den har været taget fra i en længre periode kan det være at det driller lidt men tager sig. Smøring og rensning er dog påkrævet selvom jeg aldrig har oplevet at skulle gøre det på de 2 6000 jeg har.

Ja selve kostruktionen er dum. Den er elektronisk på Beomaster 8000 og der virker det fint trods alder.

22 år eller mere kræver service for at man kan være på den sikre side. Det tjener sig bedst i det lange løb. Jeg benytter både 6000 og 8000 på en daglig basis og kan sige at når først det er gået igenem så kan det sagtens holde indtil nye småting dukker op hvilket i mit tilfælde kun har været Beomaster 8000. 

Lux550 Freak
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2008 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

hmm.. nogen der kan svare mig på, hvad min BeoMaster 6000 bruger som antenne?

jeg synes den er ret u-imponeret over mine forsøg på at proppe alternative antenne-kilder i stikket bagpå. Jeg har både prøvet at bruge en "stue-lednings-antenne" i de 2 "små" stik, samt en 75Ohms fra radiosignalet fra mit kabel-tv..

der er *absolut* ingen forskel i signal-styrken på min P3.. og den har alligevel imponerende signal-styrke med "ingen" antenne..

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2008 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

Ingen ide andet end B&O har lavet gode recivere medhensyn til at opfange signaler.

Selv har jeg intet antenne stik i hverken Beomaster 6000 og 8000. De modtager ganske fint uden. Nogen få gange så er der lidt forstyrrelse på p4 men det er alt.

Med You See kabel tv er der lidt flere så vidt jeg husker men det er ikke nødvendigt.

Hvis man bor centralt i en by af hvis størrelse som jeg gør på 1 sal hjælper det også.

Mine forældres Beocenter 2000 kan ikke modtage noget men her er den længere ude på landet.

Lux550 Freak
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2008 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

..har nu fået en Terminal 6000 ind ad døren fra Radio og TV-eksperten i Odense..

desværre reagerer den ikke på "volumen ned", "P2" og "Mute"-knappen - det er i hvert fald de knapper jeg regner med at min BeoMaster 6000 skal reagere på.. Jeg har snakket med dem dernede, og de fortæller at de har testet *alle* knapper, både på en BeoMaster 6000 og et apparat der registerer at der sendes impulser fra alle knapper..

Er der nogen i københavns-området, der enten har en Terminal 6000 man kunne teste på min BeoMaster 6000, eller havde en BeoMaster 6000 med remote-modul, så man kan teste min Terminal 6000. Bare eet eller andet så man kunne konkludere om fejlen ligger i min BeoMaster eller den ligger i min nyindkøbte Terminal 6000..

Jeg føler mig lidt på herrens mark..

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2008 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Få fat i Martin!

Du har fået kontakt info. Fejlen kan være remote eller selve remote printet 14.

Jeg har haft den til Beomaster 8000 i lang tid før jeg overhovedet havde købt sådan en master. Den virkede fint men jeg tog batteriet fra og brugte 2035 til 6000. Når men da Beomaster 8000 kom hjem så jeg satte et nyt batteri i den og intet liv. Martin loddede den og den virker stadig.

Remote printet kan sagtens være årsagen. Jeg opdagede at den hvide 6000 ikke havde et remote print installeret men Martin havde et liggende som var utestet. Nemt at montere og det virker.

Ikke en stor fejl men det er nok det print. Så få fat i Martin.

Lux550 Freak
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2008 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

ok.. vil jeg gøre.. Jeg har snakket med ham, og laver en aftale i det nye år.

tak for hjælpen, og godt nytår!

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 December 2008 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Det var så lidt.

B&O for det meste lov til at spille indtil små nykker kommer grundet alder.

Beovox rådner og delefilter trætte, komponeneter slidte.

Beocords er for det meste nye gummi remme eller manglende display lys.

Beomastere: Alverden afhænig af model. For BM6000 er det , volume kontrol, manglende lys, brændt power supply eller trætte komponenter + frq problem.

CDX: venstre hængsel knækker, Diverse efterlodninger.

Beogram 6000-8000 tangential: For det meste trætte/slidte komponenter eller tacho disc.

Martin har råd for det hele og meget mere. Det meste af mit har haft de samme symptomer men gå tilbage og læs.

Alt i alt så fortryder jeg ikke et eneste sekund af bruge tiden på at anskaffe begge systemer på den samme tid trods besværet for som B&O tilhængere er enige om så er det faktummet at det fortjener at forblive i så god stand som muligt og leve sålænge det kan.

Godt nytår til alle og pas på at I ikke bliver ramt af en Beovirus i det nye år.

Anderz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2009 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

Seneste nyt!

Det halve af mit hvide Beosystem er nu lånt ud. Endelig komplet men det bliver i familien. Min far kunne godt være intereseret i at prøve det og jeg har rigeligt foruden det hvide 6000 system.

Beomaster 6000, Beogram 6006 og Beovox S120 er nu kommet på landet. Radiomodtagelser er noget bedre end Beocenter 2000 som ikke kunne opfange noget som helst og lyden er da gevaldigt bedre.

På det midterste billed har vi en af 2 Beovox S45-2 købt tilbage i 1979 på tilbud sammen med en Beogram 2200 i matchende lys eg. Fordelen ved lige netop den type S45-2 er at de ikke rådner og lyden er ganske god.  De holder nu pause da Beomaster 6000 har kraftigere udgangs effekt og det vil være synd at risikere at brænde dem af.

Ellers kan vi se mine forældres pladsamling som altid har bestået af 98% vinyl. Radio og lp'er. Det har de altid kørt med. Dog har de plader ikke set den bedste pladespiller men nu er der da gjort noget ved sagen.

Så må vi se om jeg finder palisander 6000 og Beogram 1202 frem nu der er kommet lidt mere plads eller finder system nummer 3! Indtil videre har jeg kontakt til en Beocord 5000 med 3 hoveder type 4705 fra før 1977. Er lidt lun på det gamle '70er 6000 med 4 kanal quadrophonic men nu må vi se.

StarKnight
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2008
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 04 Januar 2009 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Dine forældre har en del plader fra Deutsche Grammofon (Det gule bånd) og må være klassisk musik fra de store komponister. Go' smag !!!

Ellers vil jeg sige, Anderz...at det er en stor fornøjelse at følge med i din gøren og laden indenfor det ældre og veldesignede Bang & Olufsen. Keep up the good spirit
Til top Vis StarKnight's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarKnight

<< Forrige Side af 96 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes