| Forfatter |
|
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
| Sendt: 14 Juni 2010 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så dukkede der lige sådan en fætter her op. < http-equiv="content-" content="text/; charset=utf-8">    Men jeg tror at den ryger videre igen. Den passer ikke rigtig ind og jeg hører aldrig radio. Men er der nogle af jer der kender sådan en gammel Tuner?
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2010 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal vi snart have omrokeret hele stuen og dermed og højtalernes pladsering  vores stue er rektangulær 5,5 x 8 meter ca. jeg arbejder lidt på at vi skal sætte højtalerne til at spille på langs i rummet. men hvordan er det nu bedst, rent akustisk? Sådan her ser opstillingen ca. ud nu ### ## = højtalerne xxxxxxxxxx xxxxxxxxxx = sofaen _________________________ ____________________________ l Anlæg l l #### #### l l ### ### l l l l l l l l l l l l l l l l l l l l l l xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx l l xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx l l________________________________xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx_ ________l
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2010 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
hov det blev ikke helt som jeg troede...
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 07 Juli 2010 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror at du vil få meget ud af at spille på den lange led. Det er nu altid det mest optimale 
__________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 07 Juli 2010 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Søren. Med placeringen af hhv. vinduer og døre i jeres stue, kan det ikke rigtig lade sig gøre at spille på den lange led... hvilket jeg i øvrigt er uenig med Pierre i er den optimale løsning, og da langt fra altid  Hvis I alligevel skal lege med møblementet, kunne du, som vi tidligere har snakket om, prøve med en placering af højttalerne på hver deres side af dobbeltdøren ind til spisestuen, og sofane lige over for samme døråbning. Det blir noget rod ift. fjernsynet, men det bør alligevel komme helt ud af stuen. Ellers kan vi bytte med min 22" Lumatron Full HD skærm  . En sådan placering vil med stor sandsynlighed være det optimale rent akustisk, men det giver jo så nogle andre udfordringer mht. andre formål med stuen, herunder f.eks. det der med fjernsyn. Hygge, Brok
__________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
| Sendt: 07 Juli 2010 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brok skrev:
Det blir noget rod ift. fjernsynet, men det bør alligevel komme helt ud af stuen.
|
|
|
Ja ud med det... Alle ved da i øvrigt at man får firkantede øjne af at se TV.. og det kan da ikke være særlig rart
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2010 kl. 12:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brok skrev:
Hej Søren.
Med placeringen af hhv. vinduer og døre i jeres stue, kan det ikke rigtig lade sig gøre at spille på den lange led... hvilket jeg i øvrigt er uenig med Pierre i er den optimale løsning, og da langt fra altid
Hygge, Brok
|
|
|
Brok, du ved godt at vi har aftalt at du altid skal være enig med mig.................. Ikke noget med det rasmus modsat  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 07 Juli 2010 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Brok skrev:
Hej Søren.
Med placeringen af hhv. vinduer og døre i jeres stue, kan det ikke rigtig lade sig gøre at spille på den lange led... hvilket jeg i øvrigt er uenig med Pierre i er den optimale løsning, og da langt fra altid
Hygge, Brok
|
|
|
Brok, du ved godt at vi har aftalt at du altid skal være enig med mig.................. Ikke noget med det rasmus modsat  |
|
|
Jeg er enig med dig, Pierre. Du kom bare til at udtrykke dig omvendt, for du mener naturligvis det samme som jeg Lad os bare sige, det skyldes sommervarmen  __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2010 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmmm... da vi snart skal have små mennesker i huset er vi begge lidt hooked på at udnytte pladsen i stuen lidt bedre, så der evt. også er plads til lidt kravle gård, legeplads på gulvet.. eller hvad man nu kalder sådan noget. Brok. Min plan var at højtalerne skulle stå ved vinduerne og vi så satte sofaen op af døre til soveværelset, og dermed spillede på langs. Det skal prøves  Iøvrigt har jeg vældigt firkantet øjne, kvalme og mangel på ballance i øjeblikket, da jeg lige har fået briller. hvor lang tid skal der gå før man bliver normal igen
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
Kajkagen Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 467
|
| Sendt: 07 Juli 2010 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal bare lukke øjnene foran dine ny erhvervede højttalere! f**k hvor er de fede, ville selv have købt dem hvis jeg havde pladsen - f**k hvor er de fede! Tillykke med dem __________________ Musik er noget af det mest vidunderlige der er til!
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Juli 2010 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kajkagen: tak  Er også meget glad for dem. Jeg er desværre meget bedre til at se fjernsyn, istedet for at give mig tid til at høre musik
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Juli 2010 kl. 13:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der indkøbt en masse vinyl. AC-DC, Jetthru toll, pink floyd, david bowie m.m. Jeg skal sku huske at købe nogle flere plader. Det skaber en meget større lyst til at høre musik, og jeg er lidt ked af at jeg ikke får brugt mit fine anlæg så meget for tiden  Jeg trænger til nogle godt indspillede plader. Er der nogle der kan anbefale nogle blærerøvs plader, man virkelig kan høre ens anlægs tekniske formåen på?
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 17 Juli 2010 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
Iøvrigt har jeg vældigt firkantet øjne, kvalme og mangel på ballance i øjeblikket, da jeg lige har fået briller. hvor lang tid skal der gå før man bliver normal igen
|
|
|
Du bliver sgu aldrig helt normal igen Søren - briller eller ej  Anywho, tillykke med dem. Det kan kun pynte   __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Juli 2010 kl. 03:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er du sunshine, pigerne er vilde med det  hvornår kommer du og høre musik med mig?
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2010 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nyt vinyl købt ind... JUBBIII!
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2010 kl. 01:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sikken overskrift: HIFI4ALLs Bedste anlæg ifølge FLOE.
Ham fløde-drengen må jo være døv, han kan jo heller ikke høre forskel på strømkabler, sikringer eller om hans eget anlæg er tændt eller slukket   
Så den udtagelse er der sku ikke meget hold i 
Det eneste rigtige du kan gøre er at komme og aflevære de der trælse, grimme, klodsede, ækle, lydløse, ikke musik spillende, lyder som om de er i stykker og kan ikke levere noget bass højtalere. Maj vil også blive glad for at komme af med dem, så kom du bare forbi og aflevere dem her hos mig. Du skal nok få en kold Pils for at slæbe dem op på 2. sal  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
søren N Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2010 kl. 01:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aftale! Du er bare alle tiders du er Pierre, Alle tiders..  Du er godt Klar over at Floes øre er lavet af selve Hr. Jørgen Klevin him self, klippet ud af de fineste gråspurve næb. Floe er jo opvokset i drukcreckskokovski som ligger ca. 60 km fra tjernobyl. Han er født med en umenneskelig god hyper hørelse, og øretæveindbydende mange kræfter  Så bare giv ham ret i det han siger.
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2010 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
Aftale! Du er bare alle tiders du er Pierre, Alle tiders.. 
Du er godt Klar over at Floes øre er lavet af selve Hr. Jørgen Klevin him self, klippet ud af de fineste gråspurve næb. Floe er jo opvokset i drukcreckskokovski som ligger ca. 60 km fra tjernobyl. Han er født med en umenneskelig god hyper hørelse, og øretæveindbydende mange kræfter Så bare giv ham ret i det han siger.
|
|
|
Nok er mine øre finere end de fleste, men dit anlæg lyder stadig ad helvedes til Søren. __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 24 Juli 2010 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad i hede hulen er et "melitær anlæg" som der i øjeblikket står som overskrift??? Jeg kunne forstå hvis der var tale om "elitært" anlæg (det må være sådan et som mit  )
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Juli 2010 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|