Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juli 2024 | 01:50   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: 18" kælder sub (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 693
Sendt: 25 November 2006 kl. 18:34 | IP-adresse registreret  

phan2m skrev:

Det er da skide smart hvis det kommer ud med godt resultat. Se evt. min tråd, hvorfor jeg mener at det kunne være en god idé. Min sub optager jo næsten en 1m2

Jeg tror ihvertfald min kæreste ville mene at det var en enormt god idé

[/QUOTE]

det vil jeg gøre med glæde, er du ikke flink at smide linket ?

[/QUOTE]

Bare klik på det der står med fede typer i min signatur. Thule... osv.



__________________
Nobody is perfect. I´m Nobody !

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted
 
Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 693
Sendt: 25 November 2006 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

Er den færdig ? Du skriver at dine naboer kan høre den. For så må du da gerne snart til at smide de sidste billeder op

 



__________________
Nobody is perfect. I´m Nobody !

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted
 
phan2m
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Februar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 25 November 2006 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:

Er den færdig ? Du skriver at dine naboer kan høre den. For så må du da gerne snart til at smide de sidste billeder op

 

hehe aah ikke helt færdig, det var da enheden sad i den gamle kasse.

jeg så lige din svs kasse, den er da ikke så stor igen. Den er endda diskrakt og går ud i et med væggen :)

det er godt nok ellers noget af et lækkert system du har fået brygget dig sammen.

Til top Vis phan2m's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af phan2m Besøg phan2m's Websted
 
Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 693
Sendt: 25 November 2006 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Tak for roserne. Ja jeg er også så småt ved at være tilfreds.

Har du kigget på den sorte kasse ? Siden du siger at den er diskret

Den hvide er solgt nemlig. For den sorte er satme stor. Også større end jeg lige regnede med. Det er ikke helt det samme at sidde med en finger i luften, og sige. "Se skat det er her den kommer til at gå til". For den er godt nok større irl.

Jeg glæder mig til at se det færdige projekt fra dig af. Det skal nu nok blive godt



__________________
Nobody is perfect. I´m Nobody !

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted
 
Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 693
Sendt: 25 November 2006 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Kig på side 6 i min tråd

__________________
Nobody is perfect. I´m Nobody !

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted
 
phan2m
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Februar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 25 November 2006 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:

Tak for roserne. Ja jeg er også så småt ved at være tilfreds.

Har du kigget på den sorte kasse ? Siden du siger at den er diskret

Den hvide er solgt nemlig. For den sorte er satme stor. Også større end jeg lige regnede med. Det er ikke helt det samme at sidde med en finger i luften, og sige. "Se skat det er her den kommer til at gå til". For den er godt nok større irl.

Jeg glæder mig til at se det færdige projekt fra dig af. Det skal nu nok blive godt

he det var kun den hvide jeg så *G* jeg må læse lidt videre på dit indlæg så :) men du har ret, det er svært at forestille sig hvor stort noget kommer til at være, så længe det kun er slået med streger i luften.

jeg håber sku at det hele herhjemme blir godt... der blir nok lige en tand for mange bas til de fleste. men ikke til mig :9

Til top Vis phan2m's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af phan2m Besøg phan2m's Websted
 
phan2m
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Februar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 25 November 2006 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:
Kig på side 6 i min tråd

okay det var en lidt anden kaliber den der hahaha. hvilken en enhed ligger der i sådanne en laban ?

Til top Vis phan2m's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af phan2m Besøg phan2m's Websted
 
Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 693
Sendt: 25 November 2006 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Der er 2 stk 12" og en 900w forstærker, og 3 stk 4" refleksporte 

Så den kan godt flytte noget luft. Jeg har brugt megen tid på at kalibrere den her på det sidste. Igår kom der et eksternt lydkort til mig. Så jeg brugte lige formiddagen idag igen på det, og nu er jeg tilfreds med resultatet.



__________________
Nobody is perfect. I´m Nobody !

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted
 
phan2m
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Februar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 25 November 2006 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:

Der er 2 stk 12" og en 900w forstærker, og 3 stk 4" refleksporte 

Så den kan godt flytte noget luft. Jeg har brugt megen tid på at kalibrere den her på det sidste. Igår kom der et eksternt lydkort til mig. Så jeg brugte lige formiddagen idag igen på det, og nu er jeg tilfreds med resultatet.

aaak ja det er ikke nemt at kalibrere, det tager en krig og man skal have tålmodighed.

jeg har et spl meter, men desværre så kan jeg ikke få program og microfon til at arbejde sammen. jeg tror at det er min computers com port som den er gal med.

Du må være en af de få som elsker ekstremt meget bas *G*

jeg tror næppe at min sub her kan hamle op med den sub der. Den er trols alt bygget professionelt :)

Til top Vis phan2m's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af phan2m Besøg phan2m's Websted
 
Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 693
Sendt: 25 November 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Jeg købte et Soundblaster live 24 eksternt lydkort. Det fungerer via USB. Og så skal du bare bruge programmet Room EQ Wizard. Det er faktisk ret nemt, men man finder ud af at der ikke er en 100% løsning. Der skal gåes lidt på kompromis.

Du skal bruge 2 stk. mini-jack -> rca. Jeg havde også problemer med det i starten.

Læs evt. her http://www.hometheatershack.com/forums/bfd-rew-forum/

Jeg plejede at bruge sinustoner, men nu har jeg brugt et sweep, og der er en verden til forskel på resultatet. Til sweeps klare fordel.

Jeg syntes at jeg mistede lidt bas, men det var fordi mit rum gav mine H400 et kæmpe hæv ved 50 hz. Det er rettet nu, men bassen er blevet meget mere lækker. Der er mere fylde i den, og ingen bulder. Jeg mangler godt nok at se film med den sidste kalibrering endnu, men det må komme imorgen. Nu står den på øl-drikkeri.



__________________
Nobody is perfect. I´m Nobody !

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted
 
phan2m
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Februar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 25 November 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:

Jeg købte et Soundblaster live 24 eksternt lydkort. Det fungerer via USB. Og så skal du bare bruge programmet Room EQ Wizard. Det er faktisk ret nemt, men man finder ud af at der ikke er en 100% løsning. Der skal gåes lidt på kompromis.

Du skal bruge 2 stk. mini-jack -> rca. Jeg havde også problemer med det i starten.

Læs evt. her http://www.hometheatershack.com/forums/bfd-rew-forum/

Jeg plejede at bruge sinustoner, men nu har jeg brugt et sweep, og der er en verden til forskel på resultatet. Til sweeps klare fordel.

Jeg syntes at jeg mistede lidt bas, men det var fordi mit rum gav mine H400 et kæmpe hæv ved 50 hz. Det er rettet nu, men bassen er blevet meget mere lækker. Der er mere fylde i den, og ingen bulder. Jeg mangler godt nok at se film med den sidste kalibrering endnu, men det må komme imorgen. Nu står den på øl-drikkeri.

jeg bruger også sweeps, men jeg tror at det ville blive et bedre resultat i enden, hvis man kaliberede efter hvert enkelt tone. hvilken microfon bruger du ?

hehe jir der skal nogle stærkere sager på bordet nu... også skal der ses lidt film :)

Til top Vis phan2m's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af phan2m Besøg phan2m's Websted
 
Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 693
Sendt: 25 November 2006 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger et radioshack spl-meter. Den nye type. Ikke digitalt.

Tænker du på sinustoner ? Eller hvad mener du med hver enkelt tone ? Førhen brugte jeg 1/6 oktavs toner mener jeg de hedder.



__________________
Nobody is perfect. I´m Nobody !

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted
 
phan2m
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Februar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 25 November 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:

Jeg bruger et radioshack spl-meter. Den nye type. Ikke digitalt.

Tænker du på sinustoner ? Eller hvad mener du med hver enkelt tone ? Førhen brugte jeg 1/6 oktavs toner mener jeg de hedder.

ehm jeg er ikke lige sikker på hvad det hedder... men hvis man tester hvor højt subben spiller ved hvert enkelt frekvens, som i 20hz, 21 22 23 osv. det burde være mere nøjagtigt at justere efter.

Til top Vis phan2m's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af phan2m Besøg phan2m's Websted
 
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3209
Sendt: 25 November 2006 kl. 22:48 | IP-adresse registreret  

he he, det er sjovt at de, måske lidt spontane idéer er de fedeste.

Det bliver sjovt af følge, og alt held og lykke herfra.



__________________
Hilsen Henrik
Til top Vis Henrik300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik300 Besøg Henrik300's Websted
 
phan2m
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Februar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 25 November 2006 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Henrik300 skrev:

he he, det er sjovt at de, måske lidt spontane idéer er de fedeste.

Det bliver sjovt af følge, og alt held og lykke herfra.

 

hehe tak henrik, men projektet er snart færdigt, som du nok kan se så er toppladen lavet og klar til montering.

det ku være fedt at få nogle folk på besøg for en lytter, når det er altså... jeg håber sku at det har været besværet værd *G*

Til top Vis phan2m's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af phan2m Besøg phan2m's Websted
 
Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 451
Sendt: 26 November 2006 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Billeder... kom nu billeder tak .

Hvad gør du for at beskytte "mande" hulet

/Kistian

 

Til top Vis Kristian T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristian T
 
phan2m
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Februar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 26 November 2006 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

så nu kommer de sidste billeder.

og l**tet spiller sku :D

Til top Vis phan2m's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af phan2m Besøg phan2m's Websted
 
Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 693
Sendt: 26 November 2006 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

phan2m skrev:
Nobody skrev:

Jeg bruger et radioshack spl-meter. Den nye type. Ikke digitalt.

Tænker du på sinustoner ? Eller hvad mener du med hver enkelt tone ? Førhen brugte jeg 1/6 oktavs toner mener jeg de hedder.

ehm jeg er ikke lige sikker på hvad det hedder... men hvis man tester hvor højt subben spiller ved hvert enkelt frekvens, som i 20hz, 21 22 23 osv. det burde være mere nøjagtigt at justere efter.

Som jeg har læst, og selv oplevet det. Så er et sweep det bedste at bruge. For med rene toner når det at skabe resonans osv. Jeg fandt også først det store peak ved 45-65 hz da jeg brugte sweep, og det gjorde en kæmpe forskel på den nedre bas at jeg fik den dæmpet.

Få nu de billeder smidt op



__________________
Nobody is perfect. I´m Nobody !

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted
 
phan2m
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Februar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 82
Sendt: 26 November 2006 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

Som jeg har læst, og selv oplevet det. Så er et sweep det bedste at bruge. For med rene toner når det at skabe resonans osv. Jeg fandt også først det store peak ved 45-65 hz da jeg brugte sweep, og det gjorde en kæmpe forskel på den nedre bas at jeg fik den dæmpet.

Få nu de billeder smidt op

[/QUOTE]

Det gør det bare svære at kalibrere efter en sweep, med mindre at man har en graf at se på bagefter.

he jeg har også et monster løft fra 45hz af, men det viste jeg allerede ingen jeg startede. jeg har nok sænket området med 10db.

hallo se nu billederne, de er på første side :)

Til top Vis phan2m's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af phan2m Besøg phan2m's Websted
 
Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 693
Sendt: 26 November 2006 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

phan2m skrev:

Som jeg har læst, og selv oplevet det. Så er et sweep det bedste at bruge. For med rene toner når det at skabe resonans osv. Jeg fandt også først det store peak ved 45-65 hz da jeg brugte sweep, og det gjorde en kæmpe forskel på den nedre bas at jeg fik den dæmpet.

Få nu de billeder smidt op

[/QUOTE]

Det gør det bare svære at kalibrere efter en sweep, med mindre at man har en graf at se på bagefter.

he jeg har også et monster løft fra 45hz af, men det viste jeg allerede ingen jeg startede. jeg har nok sænket området med 10db.

hallo se nu billederne, de er på første side :)

[/QUOTE]

Ups ! My bad. Så dem først lige nu. Det ser godt ud. Virker det også godt ?

Ja det er sværere at kalibrere med et sweep, men resultatet er også derefter synes jeg. Jeg er ihvertfald først tilfreds efter jeg har brugt det. Hvis du har en bærebar eller bare en pc så er der jo REW og dit SPL meter der kan bruges. Evt. skal du have fat i en EQ. Jeg har købt en Behringer DSP1124P hos www.violamusik.dk Den gør jobbet udemærket

EDIT : Ups så ikke lige at du havde en Behringer.



__________________
Nobody is perfect. I´m Nobody !

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted
 

<< Forrige Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes