| Forfatter |
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 17 April 2010 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_ skrev:
Skal have fikset en lysdæmper, men har ingen ide om jeg selv må eftermontere sådan en, og hvad der egentlig skal til for at få den proppet i kontakten i væggen  |
|
|
Det må du gerne og det er nemt nok  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 17 April 2010 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok så hvis jeg har min kontakt som vist. Kan jeg så smide sådan en her ind øverst (har en 230V halogen, går ud fra det er det samme som 230v gløde når vi snakekr dæmpning).
Problemet er jo så at en af de øverste kontakter mangler da jeg går fra 2 til en. Kan det så løses ved at komme sådan en her nederst og så lade den ene kontakt styre den anden lysgruppe og den anden kontakt være normalt (og derved ikke have tilsluttet den ene kontakt)?
Eller kan det ikke lade sig gøre? Og i såfald, har jeg så nogle fornuftige muligheder?
ps. kan i se om den kontakt er lysegrå eller koksgrå?
edit: Håber det er ok jeg misbruger tråden lidt. Ellers må i sige til så flytter jeg det. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2010 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Din kontakt er lysegrå 
Og ja det kan godt lade sig gøre at skifte dine tænd/ sluk kontakter ud med den lysdæmper. Du skal bare være opmærksom på at det er ikke alle lysdæmpere som kan tage halogen. __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2010 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikke så bekymret for at få en lysdæmper der passer og virker. Det er stadig at få den anden kontakt til at blive tilsluttet et eller andet så jeg kan tænde og slukke lyset i køkkenet __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 17 April 2010 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_ skrev:
Ok så hvis jeg har min kontakt som vist. Kan jeg så smide sådan en her ind øverst (har en 230V halogen, går ud fra det er det samme som 230v gløde når vi snakekr dæmpning). Problemet er jo så at en af de øverste kontakter mangler da jeg går fra 2 til en. Kan det så løses ved at komme sådan en her nederst og så lade den ene kontakt styre den anden lysgruppe og den anden kontakt være normalt (og derved ikke have tilsluttet den ene kontakt)?
Eller kan det ikke lade sig gøre? Og i såfald, har jeg så nogle fornuftige muligheder?
ps. kan i se om den kontakt er lysegrå eller koksgrå?
edit: Håber det er ok jeg misbruger tråden lidt. Ellers må i sige til så flytter jeg det. |
|
|
Din kontakt er lysegrå, den der heder koksgrå er næsten sort, der findes dog en der bare heder grå. Den øverste dobbelt afbryder (kroneafbryder), kan godt skiftes med dæmperen, men så har du kun en tænding, dit forslag med dobbelt stikkontakten kan ikke lade sig gøre, så du må vælge om du vil have en lysdæmper eller to tændinger, hvis du vil ha begge dele, så er der kun en løsning, der skal sættes en extra dåse i vægen og rammen skal skiftes til en 3 1/2 modul's ramme. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 17 April 2010 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da godt nok noget ***.
Man kan ikke sætte den ekstra tænding nederst og lade stikkontakten altid være tændt? Har ikke lige lyst til at få fræset et nyt hul i beton'en __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 17 April 2010 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_ skrev:
Det var da godt nok noget ***. Man kan ikke sætte den ekstra tænding nederst og lade stikkontakten altid være tændt? Har ikke lige lyst til at få fræset et nyt hul i beton'en  |
|
|
Nej, hvis det er en beton væg, så skal den gamle dåse/dåser (1m+1 1/2m eller 2 1/2m) også ud og nye dåser indmures. __________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 18 April 2010 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Æv, det var godt nok noget skidt. Men mange tak!
__________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2010 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kom lige til at tænke på om jeg burde have login og pass til vores fine nye hjemmeside? Og sker der egentlig noget her i maj man burde komme i sin kalender?
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2010 kl. 16:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_ skrev:
| Jeg kom lige til at tænke på om jeg burde have login og pass til vores fine nye hjemmeside? Og sker der egentlig noget her i maj man burde komme i sin kalender? |
|
|
Ser du, vores hjemmeside er indrettet så smart at det ser ud som om at man kan logge sig ind med pass & brugernavn. Men sådan er virkeligheden ikke helt 
Så du mangler ikke noget __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 29 April 2010 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Ney_ skrev:
| Jeg kom lige til at tænke på om jeg burde have login og pass til vores fine nye hjemmeside? Og sker der egentlig noget her i maj man burde komme i sin kalender? |
|
|
Ser du, vores hjemmeside er indrettet så smart at det ser ud som om at man kan logge sig ind med pass & brugernavn. Men sådan er virkeligheden ikke helt 
Så du mangler ikke noget |
|
|
Jooo, det kan man altså godt  __________________ We say "Lowther for Life". We mean that once Lowther Loudspeakers are used, audio and hi-fi perfectionists stay with them for life, and those that stray come back.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2010 kl. 16:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev:
Pierre skrev:
Ney_ skrev:
|
|
Så du mangler ikke noget
|
|
|
Jooo, det kan man altså godt 
|
|
|
Er du så den eneste som kan???????? __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 29 April 2010 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
virious skrev:
Pierre skrev:
Ney_ skrev:
Jeg kom lige til at tænke på om jeg burde have login og pass til vores fine nye hjemmeside? Og sker der
egentlig noget her i maj man burde komme i sin kalender? |
|
|
Ser du, vores hjemmeside er indrettet så smart at det ser ud som om at man kan logge sig ind med pass & brugernavn. Men
sådan er virkeligheden ikke helt 
Så du mangler ikke noget
|
|
|
Jooo, det kan man altså godt  |
|
|
Er du så den eneste som kan???????? |
|
|
Nej
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2010 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fin! Så er alt i skønneste orden. Ville bare lige være sikker der ikke var gået noget i glemslen.
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

|
| Sendt: 29 April 2010 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Pierre skrev:
virious skrev:
Pierre skrev:
Ney_ skrev:
Jeg kom lige til at tænke på om jeg burde have login og pass til vores fine nye hjemmeside? Og sker der egentlig noget her i maj man burde komme i sin kalender? |
|
|
Så du mangler ikke noget
|
|
|
|
|
Er du så den eneste som kan????????
|
|
|
Nej  |
|
|
Er jeg så den eneste som ikke kan  __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 30 April 2010 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Mastervol skrev:
Pierre skrev:
virious skrev:
Pierre skrev:
Ney_ skrev:
Jeg kom lige til at tænke på om jeg burde have login og pass til vores fine nye hjemmeside? Og sker der
egentlig noget her i maj man burde komme i sin kalender? |
|
|
Ser du, vores hjemmeside er indrettet så smart at det ser ud som om at man kan logge sig ind med pass & brugernavn.
Men sådan er virkeligheden ikke helt 
Så du mangler ikke noget
|
|
|
|
|
Er du så den eneste som kan????????
|
|
|
Nej  |
|
|
Er jeg så den eneste som ikke kan  |
|
|
Hehe nej. Det er kun mig og Jeppe der kan, og det er egentlig kun til at lægge nyheder og sådan noget op. Vi kan sagtens
give dig adgang, hvis du vil begynde at lægge nyheder op usw.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 05 Maj 2010 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kalender
2009
| Måned |
Arrangement |
Sted |
| Februar |
Hjemmebesøg |
Henrik |
| Marts |
Supertræf |
Viborg |
| April |
Hjemmebesøg |
Michael G. |
| Maj |
Hjemmebesøg |
Anders |
| Juni |
Wilson forhandler |
Holbæk |
| September |
Generalforsamling |
Synes hurtigt at planen kan skride. Hvem f.eks er tovholder på Wilson forhandleren? turen går til Holbæk?
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
bdef Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juli 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 739
|
| Sendt: 05 Maj 2010 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sidder så hernede i Fredericia og hygger mig med at bygge løs på mit eget lille anlæg uden egentlig at have noget at sammenligne med (udover lidt koncerter, som så spilles over et PA anlæg af en slags)
Jeg har så masser at se til på jobbet, så Viborg er ganske langt væk. Har i også arrangementer i og omkring Århus eller måske net syd for?
Jeg kunne måske godt fristes til at være med på en lytter i ny og næ.
|
| Til top |
|
| |
Music4life Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3776
|
| Sendt: 06 Maj 2010 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
bdef skrev:
|
Jeg sidder så hernede i Fredericia og hygger mig med at bygge løs på mit eget lille anlæg uden egentlig at have noget at sammenligne med (udover lidt koncerter, som så spilles over et PA anlæg af en slags)
Jeg har så masser at se til på jobbet, så Viborg er ganske langt væk. Har i også arrangementer i og omkring Århus eller måske net syd for?
|
|
|
Som det har været til nu har det kun været koncentreret omkring hjemmebesøg i Århus området. Dette har også været hyggeligt, men i fremtiden skal der planlægges besøg hos forhandlere, importører m.v. Geografisk kan det jo spænde vidt. var du interesseret i at blive medlem i Århus Musik & Hifiklub kan du sende mig en PB og du vil blive optaget. Det koster 200,-/året
__________________ "Det er musikken det drejer sig om"
|
| Til top |
|
| |
Kim Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 521
|
| Sendt: 06 Maj 2010 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
bdef skrev:
|
Jeg sidder så hernede i Fredericia og hygger mig med at bygge løs på mit eget lille anlæg uden egentlig at have noget at sammenligne med.
|
|
|
Hej bdef
Jeg bor mellem Skanderborg og Horsens, du er velkommen på et lyt her, hvis du vil have justeret ørerne !!
mvh. Kim
|
| Til top |
|
| |