| Forfatter |
|
DinoMite Forum Bruger

Bruger siden: 09 Oktober 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey folks...
Jeg har købt mig et 42" plasma skærm, og til det har jeg et vga kabel til at køre billedet fra computeren ud på skærmen. Men nu kunne jeg godt tænke mig at få et trådløst tastatur med indbygget mus, til at kunne styre computeren og skrive osv. fra sengen mens jeg ser billedet fra computeren på plasmaskærmen.
Kan dette lade sig gøre, og hvor kan man skaffe sådan et tastatur ?
|
| Til top |
|
| |
zuluDK Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1490
|
| Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DinoMite Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 11:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jah det er præcis sådan noget jeg mener, og hold kæft et fedt tastatur, men vi sku gerne en del ned i pris ?
|
| Til top |
|
| |
Plissken Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 11:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
En mulighed kunne også være løsningen fra microsoft Tastatur: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=155411Modtager+fjernbetjening: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=117239Man skal bruge den modtager der følger med fjernbetjeningen for at kunne benytte tastaturet. En typisk Microsoft løsning  Har selv benyttet sådan et sæt med media centeret i Windows Vista, og det fungrede upåklageligt, og tastaturet er meget kompakt, og med noglerigtig gode medie knapper.
__________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
Scrounging for our own share of good luck
Stab your brother in the back
And pick up your pay check
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
| Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
har haft begge samtidig og skrottede MCE tasteturet da det ikke virkede for mig. Man skal rette DIREKTE ind imod øjet og så er muse tappen (IBM lignende mus) ubrugelig.
har ikke ET sekundt fortrudt købet af dinovo tasteturet, ej heller merprisen indregnet, da produktet simpelthen er i særklasse.
MCE tasteturet føles billigt, og kleint, hvor dinovoen virker gennemtænkt og gennembearbejdet og lækkert.
så inden evt. køb, så stå lige med begge i hånden og vurder, for det er umuligt at se på billederne. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
andersena Branchemedlem

PowerMill Service
Bruger siden: 09 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 758
|
| Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er bare slet ikke anbefalelsesværdigt.. både fordi det er IR. altså man skal pege på modtageren med keyb. og musen er niveauet over ubrugelig.. i stedet har jeg købt et trust det er nogenlunde.. fungerer fint i hverdagen.. jeg købte dette og smed mit microsux keyboard ud til højre  __________________
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
andersena skrev:
det er bare slet ikke anbefalelsesværdigt.. både fordi det er IR. altså man skal pege på modtageren med keyb. og musen er niveauet over ubrugelig..
i stedet har jeg købt et trust det er nogenlunde.. fungerer fint i hverdagen.. jeg købte dette og smed mit microsux keyboard ud til højre 
|
|
|
LOL der er vi vist fuldstændige enige angående MCE  __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Plissken Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg jo af den gammeldags type, musen må gerne have snor, det samme gælder tastaturet - så mine erfaringer hvad angår det trådløse er lidt begrænset. Men jeg havde nu ok erfaringer med dette sæt, til når der lige skulle skiftes album på MCE eller hoppes et kapitel i Seinfeld. Men når det er sagt, så vil jeg give ret i at musen er i den dåglige ende, men benyttede selv næsten kun de der pile fiduser :) Men igen, manden bad om muligheder/forslag/ideer, ikke endegyldige løsninger
__________________ Well it just goes to show you that we're all on our own
Scrounging for our own share of good luck
Stab your brother in the back
And pick up your pay check
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Plissken skrev:
Nu er jeg jo af den gammeldags type, musen må gerne have snor, det samme gælder tastaturet - så mine erfaringer hvad angår det trådløse er lidt begrænset. Men jeg havde nu ok erfaringer med dette sæt, til når der lige skulle skiftes album på MCE eller hoppes et kapitel i Seinfeld.
Men når det er sagt, så vil jeg give ret i at musen er i den dåglige ende, men benyttede selv næsten kun de der pile fiduser :)
Men igen, manden bad om muligheder/forslag/ideer, ikke endegyldige løsninger 
|
|
|
sisi og fordi vi synes det er ringe er det jo ikke ensbetydne med det virkelig er det, det er jo vores opfattelse af det, og kommer an på hvad man ellers har haft fingerne i. For før jeg købte dinovoen havde jeg selv det MC keyboard og levede med det, men efter jeg har fået det nye fandt jeg ud af hvor ringe jeg synes det er. Så det er jo kun min mening __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
phoeniks Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 440
|
| Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
DinoMite Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange gode alternativer, tak tak gutter, men for fanden ka det slet ikk gøres billigere på nogen måder?
Nu har jeg givet 11.000 kr for tv'et og 9000 for anlægget, så :S
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
DinoMite skrev:
|
Mange gode alternativer, tak tak gutter, men for fanden ka det slet ikk gøres billigere på nogen måder?
Nu har jeg givet 11.000 kr for tv'et og 9000 for anlægget, så :S
|
|
|
og??
kæden er ikke stærkere end det svageste led 
ej prøv at se dem IRL , jeg synes også det var mange penge, men har absolut ikk fortrudt købet, seriøst lækkert __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har selv Dinovo tastaturet til HTPC brug, og er også rigtig godt tilfreds med det. Det efterlader en med et indtryk af lækkert design og høj byggekvalitet, og tasterne er de bedste jeg har prøvet.
Jeg er ikke helt dus med touchpad'en, og tyr ofte til den trådløse mus, men kæresten synes at have rimeligt styr på den. Volumenkontrollen er lidt drilsk - det er ofte at jeg må kilde den 2-3 gange før den registrerer min berøring. Er der nogen af jer der har samme problem?
Og så irriterer det mig en anelse at der går så lang tid før Vista "ser" tastaturet" ifm. opstart. Der går 15-20 sekunder (slag på tasken) fra at login billedet er oppe og indtil man kan bruge tastaturet. Det er muligt at det er helt almindeligt for Vista og Bluetooth devices, dette er min første bluetooth enhed.
|
| Til top |
|
| |
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
| Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har prøvet det, og synes det er noget billigt skrammel. Og "pegeredskabet" er ekstremt frustrerende at bruge.
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
køre XP og der funker det med det samme, så det må være Vista, og bruger ikke min Volume, da den ikke fungere til min optiske udgang (hvorfor ved jeg så ikk) Men den kan ikke justeres fra PCeren __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
zerocool Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1402
|
| Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
| bruger ikke min Volume, da den ikke fungere til min optiske udgang (hvorfor ved jeg så ikk) Men den kan ikke justeres fra PCeren |
|
|
Det er fordi du ikke har det rigtig sat op. Uagtet at du sender signalet digitalt ud, kan du sagtens få volumenkontrollen på dit diNovo Edge til at virke.
|
| Til top |
|
| |
tonyax Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
tonyax skrev:
| bruger ikke min Volume, da den ikke fungere til min optiske udgang (hvorfor ved jeg så ikk) Men den kan ikke justeres fra PCeren |
|
|
Det er fordi du ikke har det rigtig sat op. Uagtet at du sender signalet digitalt ud, kan du sagtens få volumenkontrollen på dit diNovo Edge til at virke.
|
|
|
når jeg skruer "manuelt" op og ned i PCerens master lydstyrke, reagere det heller ikke, så tror det er PCeren der driller og har intet med keyboardet at gøre, for mastervolumen derinde fiser op og ned når jeg gør det på tasteturet. Så da det ikke virker på lyden, så bruger jeg ikke denne funktion, så aner ikke om det virker eller ej __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
| Til top |
|
| |
NikolajC Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 186
|
| Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har modsat andre, kan jeg høre, gode erfaringer med microsofts version. Pegeredskabet er ganske håbløst de første timer, men er, når det er slidt til, absolut rimeligt (er vant til trackpoint fra IBM - det hjælper nok). Ang. kravet til direkte udsigt til det infrarøde øje, så gælder det helt korrekt, når du bruger pegeredskabet, men når du bare skriver så er det slet ikke nødvendigt. Kan kun anbefale det til prisen.
__________________ my DRTV. Adgang til DR's online-udsendelser i mediecentre
|
| Til top |
|
| |
Mlarsen Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 10 Oktober 2007 kl. 22:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
LBA75 Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 264
|
| Sendt: 11 Oktober 2007 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
zerocool skrev:
tonyax skrev:
|
|
|
|
|
Okay, jeg kan heller ikke justere min volume....... Zerocool, kan du lige beskrive hvordan det opsættes? Elsker mit diNovo Edge, men savner nemlig at kunne justere lydstyrken!
Køb et diNovo Egde, dyrt JA, men super stilfuldt og bluetooth skyder igennem alt....10 meter og en mur!
Mvh
LBA75
|
| Til top |
|
| |