Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 18:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Schiit DAC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 08 Juli 2015 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Overvejer Schiit Bifrost eller Gungir, men de sælges kun på nettet og ikke her i DK - nogen der har hørt en af dem og kan sige lidt om lyden?

Der er gode anmeldelser på nettet - men det kan man jo finde på næsten alt....

Jeg er ret ny på dac-området. Har indtil nu kun ejet en MyDac (godt eksempel på en overvurderet dac) - men har pt. en Stello til låns.
Til top Vis Dalgas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgas

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 14 Juli 2015 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Dalgas skrev:
Overvejer Schiit Bifrost eller Gungir, men de sælges kun på nettet og ikke her i DK - nogen der har hørt en af dem og kan sige lidt om lyden?

Der er gode anmeldelser på nettet - men det kan man jo finde på næsten alt....

Jeg er ret ny på dac-området. Har indtil nu kun ejet en MyDac (godt eksempel på en overvurderet dac) - men har pt. en Stello til låns.

Jeg vil aldrig købe noget uden at have muligheden for at høre, hvordan den lyder i MIN egen stue, og sammen med mit nuværende grej. Det er jo DET der er afgørende...
Køb aldrig ud fra test alene......

Dalgas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 August 2015 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Jeg er normalt heller ikke glad for at købe uden at høre først, men denne gang tog jeg springet!!! Jeg fandt et meget spændende forum hvor en gut (og hans audiofile venner) har hørt rigtig mange forskellige DACs. Fra gamle 90ere kæmper til de nyeste high-end: http://www.head-fi.org/t/693798/thoughts-on-a-bunch-of-dacs- and-why-delta-sigma-kinda-sucks-just-to-get-you-to-think-abo ut-stuff

Gungnir er godt oppe på listen - før det bliver ubetaleligt eller så gammelt at det er svært at finde.

Nu står der en Schiit Gungnir DAC (fjollet navn i øvrigt) og spiller i min stue og hvor lyder det godt. Den ankom for et par uger siden og lige ud af æsken kunne den sagtens matche den Stello DA220 mk2 jeg har til låns.

Nu har den ca. 25 timer på uret og der er virkelig sket noget. Stemmer er blevet mere naturlige (noget hårdhed som var der i starten er væk). Den forskel (ift Stelloen) der virkelig springer i ørerne er dog graden af detaljer jeg nu hører. Selv middelmådige albums (mindre godt optaget) har fået nyt liv! Instrumenter (og vokaler) er virkelig veldefinerede og velafgrænsede . Man hører ikke bare strengene på en violin – men hele instrumentet. Som om instrumentet nu er i 3D. Det gør samtidig oplevelsen af rum helt fænomenal (især via XLR). Bassen går dybt og sparker hårdt (som Stelloen) men er mere nuanceret. For Gungnir forsætter dynamikken hele vejen op i frekvens. Det betyder at fornemmelse af at være tilstede i musikken (live) bliver udtalt. Du står med andre ord forrest til koncerten og det er jo ikke alles kop the. Men kan du lide det, og har et anlæg der matcher, så køb! Åh ja – apropos køb, så skal den bestilles via Schiits europæiske afdeling i Holland!

En sidste oplysning, som var afgørende for at jeg valgte Gungnir: Gungnir er (som alle Schiits DACs) opgraderbare. USB-indgang og DAC-kredsløb (2 stk i Gungnir) sidder på særskilte prints som let kan skiftes. Der kom et nyt USB print i april 2013 og rygterne siger, at der er nye DAC-prints på vej. Endelig kan der tilkøbes diverse ”add-ons” (i egne kabinetter) så som Loki (afspilning af DSD) og Wyrd (USB-støjfilter).
Til top Vis Dalgas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dalgas

BLund
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 23 August 2014
Lokalitet: Øerne
Sendt: 14 August 2015 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Jeg købte for år tilbage en hovedtlf forstærker direkte fra Schiit

Det kostede i told og moms men den var ok men lydmæssigt fortrak jeg hurtigt andre i prisklassen
solide kabinetter men lidt "billig" byggekvalitet - dog ikke typisk kinesisk blik standard

Til top Vis BLund's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BLund

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes