Forfatter |
|
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1946
|
Sendt: 09 April 2013 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Mit, og 50-70000 andres 4-5 år gamle HD TV, baseret på Mpeg2 teknologi, kan som bekendt ikke længere bruges til en prut.
Yousee har valg at fravælge kunder der samlet har erlagt ca. 350-500 millioner danske kroner i TV som de troede på, noget der er NUL kroner værd i dag.
Mit spørgsmål er: Hvor "høj" var opløsningen i det gl. Mpeg2 signal Yousee smed ud, og hvor højt er det i det analoge signal de udbyder nu?
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 09 April 2013 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
...Mit, og 50-70000 andres 4-5 år gamle HD TV, baseret på Mpeg2 teknologi, kan som bekendt ikke længere bruges til en prut. |
|
|
"som bekendt" ? Det er vist snarere uvidenhed, eller mangel på interesse for at finde ud af det det gør så mange overser man har muligheden for at smide en boks foran.
Mit Panasonic kører da glimrene med en Triax box og boxer, min mor's kører med en dvb-c box på yousee
Så "ikke en prut" er da en sandhed med modifikationer :) __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
Sendt: 09 April 2013 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vidt jeg ved.... (Ret mig gerne)
PAL Analog = 720 x 576 pixels
Det er sådan set muligt at køre fuld HD på MPEG2, men da data'en fylder meget mere, bliver det i DK så vidt jeg ved, kun brugt
til SD opløsning (720x576 pixels).
MPEG4 bliver brugt pga. bedre komprimering, altså = mindre dataoverførsel samtidig med at kvaliteten er markant bedre.
Der er helt sikkert også noget med at man ønsker at fjerne SD kanalerne, som også sendes i HD, for at gøre plads til flere
kanaler, da det er begrændset hvor mange der er plads til indenfor de frekvenser, de må sende på.
|
Til top |
|
|
Sub100 Udelukket fra forum

Dobb. prof. Heltny/Cujo m.fl.
Bruger siden: 31 Marts 2013 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 249
|
Sendt: 09 April 2013 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
Mik112 skrev:
...Mit, og 50-70000 andres 4-5 år gamle HD TV, baseret på Mpeg2 teknologi, kan som
bekendt ikke længere bruges til en prut. |
|
|
"som bekendt" ? Det er vist snarere uvidenhed, eller mangel på interesse for at finde ud af det det gør så mange overser
man har muligheden for at smide en boks foran.
Mit Panasonic kører da glimrene med en Triax box og boxer, min mor's kører med en dvb-c box på yousee
Så "ikke en prut" er da en sandhed med modifikationer :) |
|
|
Lige præcis.
Det er ikke TVet i sig selv der ikke er en prut værd, men tuneren i det.
Med en ny Mpeg4 tuner foran TVet, er det såment ganske fint
|
Til top |
|
|
Mik112 Forum Bruger

|
Sendt: 10 April 2013 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
jan_stevns skrev:
Mik112 skrev:
...Mit, og 50-70000 andres 4-5 år gamle HD TV, baseret på Mpeg2 teknologi, kan som bekendt ikke længere bruges til en prut. |
|
|
"som bekendt" ? Det er vist snarere uvidenhed, eller mangel på interesse for at finde ud af det det gør så mange overser man har muligheden for at smide en boks foran.
Så "ikke en prut" er da en sandhed med modifikationer :)
|
|
|
Brugtprisen er ialtfald langt under det halve af hvad et tilsvarende med Mpeg4 kan indbringe. Har skam undersøgt markedet for boxe, og eks.v. Clint DC-1 kan først skaffes efter 9/7-13. Synes også jeg har fjernbetjeninger nok i forvejen.
|
Til top |
|
|
Sub100 Udelukket fra forum

Dobb. prof. Heltny/Cujo m.fl.
Bruger siden: 31 Marts 2013 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 249
|
Sendt: 10 April 2013 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
jan_stevns skrev:
Mik112 skrev:
...Mit, og 50-70000 andres 4-5 år gamle HD TV, baseret på Mpeg2 teknologi, kan som bekendt ikke
længere bruges til en prut. |
|
|
"som bekendt" ? Det er vist snarere uvidenhed, eller mangel på interesse for at finde ud af det det gør så mange
overser man har muligheden for at smide en boks foran.
|
|
|
Brugtprisen er ialtfald langt under det halve af hvad et tilsvarende med Mpeg4 kan indbringe. Har skam undersøgt
markedet for boxe, og eks.v. Clint DC-1 kan først skaffes efter 9/7-13. Synes også jeg har fjernbetjeninger nok i forvejen.
|
|
|
Det har du helt ret i og man kender jo det med 70 fjernebetjeninger
Men er/var man ellers glad nok for sit TV, ville jeg nok vælge en ekstra box og en ekstra fjernebetjening
|
Til top |
|
|
Mik112 Forum Bruger

|
Sendt: 10 April 2013 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sub100 skrev:
Mik112 skrev:
jan_stevns skrev:
Mik112 skrev:
|
|
|
|
|
Brugtprisen er ialtfald langt under det halve af hvad et tilsvarende med Mpeg4 kan indbringe. Har skam undersøgt markedet for boxe, og eks.v. Clint DC-1 kan først skaffes efter 9/7-13. Synes også jeg har fjernbetjeninger nok i forvejen.
|
|
|
Det har du helt ret i og man kender jo det med 70 fjernebetjeninger
Men er/var man ellers glad nok for sit TV, ville jeg nok vælge en ekstra box og en ekstra fjernebetjening
|
|
|
Det er også min midlertidige konklusion. Har indrykket en annonce på en Clint-DC-1 Box under KSB Gav 16000 for et Sony 40" Mpeg2 bestykket Full HD TV for 4 eller 5 år siden og det er sgu for stor en afskrivning når TV'et ikke fejler noget. Det bedste bud jeg modtog var 1200 kr. 
Tak for interessen.
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 10 April 2013 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Føtex har en Denver på programmet. Er den ikke noget værd evt? Den kan du jo køre med, indtil du finder en endnu bedre én. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 10 April 2013 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg købte en Client til min søster i elgiganten for 350 kr. Den virker fint, og kan gemmes væk.
|
Til top |
|
|
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
Sendt: 11 April 2013 kl. 07:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du skal ikke købe de der grimme bokse !!!
Nu skriver du ikke hvilket fjernsyn det drejer sig om, men for 5 år siden købte jeg et Samsung som ikke havde mpeg4 tuner
indbygget.
Det løste jeg ved at bruge et lille CA modul som stikkes ind i fjernsynet og skal indeholde kortet fra Yousee:
199 kr
mvh. Asger
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 11 April 2013 kl. 11:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gad vide om det overhovedet har indgang til CAM modulet. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Peter.C Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 223
|
Sendt: 11 April 2013 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
Nu skriver du ikke hvilket fjernsyn det drejer sig om, men for 5 år siden købte jeg et Samsung som ikke havde mpeg4 tuner
indbygget.
Det løste jeg ved at bruge et lille CA modul som stikkes ind i fjernsynet og skal indeholde kortet fra Yousee:
199 kr
mvh. Asger |
|
|
Det kort er kun til at afkode krypteret kanaler. Det kan ikke omforme MPEG4 til MPEG2. Køb en boks og dit TV er fint mange år endnu. __________________ Hilsen Peter
|
Til top |
|
|
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
Sendt: 11 April 2013 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter.C skrev:
Mercury skrev:
Nu skriver du ikke hvilket fjernsyn det drejer sig om, men for 5 år siden købte jeg et Samsung som ikke havde mpeg4
tuner
indbygget.
199 kr
mvh. Asger |
|
|
Det kort er kun til at afkode krypteret kanaler. Det kan ikke omforme MPEG4 til MPEG2.Køb en boks og
dit TV er fint mange år endnu. |
|
|
Det er jo egentlig rigtigt, men da jeg købte mit mindes jeg at en tuner indbygget var lige på trapperne, værd at undersøge,
ellers er det jo bare at finde en boks. Må sige at jeg den gang valgte yousee's egen boks med indbygget HD harddisk
optager og et suverænt programsystem. Mon ikke yousee har et tilbud i ærmet...
|
Til top |
|
|
Mik112 Forum Bruger

|
Sendt: 11 April 2013 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Gad vide om det overhovedet har indgang til CAM modulet.  |
|
|
Det har det, og det virker 
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

|
Sendt: 11 April 2013 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112 skrev:
allanowich skrev:
Gad vide om det overhovedet har indgang til CAM modulet.  |
|
|
Det har det, og det virker  |
|
|
__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Mik112 Forum Bruger

|
Sendt: 11 April 2013 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
Nu skriver du ikke hvilket fjernsyn det drejer sig om, men for 5 år siden købte jeg et Samsung som ikke havde mpeg4 tuner indbygget.
199 kr
mvh. Asger |
|
|
Lige præcis det kort (ved godt dit billede viser et fra Boxer) gav Yousee en million-indtægt fra uvidende Mpeg2 ejere der troede de kunne modtage/få adgang til HD kanalerne når kortet sad i TV'et. Men det kunne forbrugerne selvfølgelig IKKE pga. af Mpeg2 tuneren, og der var ½ års opsigelse til trods for at kanalerne ikke kunne vises. Endnu engang blev forbrugerne taget i måsen i Mpeg2/4 kampen. Endvidere skulle der dengang investeres i en godkendt kortlæser til slottet i TV'et. Tror det samlet kostede 1000 kr. i opstart for ingenting - har selv været turen igennem. Det tog 1 år før jeg fandt ud af jeg blev bøffet af Fona og Yousee i fællesskab.
|
Til top |
|
|
Ningbo Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 756
|
Sendt: 11 April 2013 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal vi ikke lige slå fast at YouSee STADIG udsender de fleste af deres kanaler i analogt antenne signal, så brug det, eller offer de 500 kr for en box eller 2.000 kr for et nyt 32". CA modulet kan du ikke bruge, hvis du har YouSee
Dit piveri er da ikke til at holde ud at høre på!.
Analog signalet er 720 x 576 interlacet og det er MPEG2 også. __________________ mvh
Ningbo
|
Til top |
|
|
Mik112 Forum Bruger

|
Sendt: 11 April 2013 kl. 20:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ningbo skrev:
Skal vi ikke lige slå fast at YouSee STADIG udsender de fleste af deres kanaler i analogt antenne signal, så brug det, eller offer de 500 kr for en box eller 2.000 kr for et nyt 32". CA modulet kan du ikke bruge, hvis du har YouSee
Analog signalet er 720 x 576 interlacet og det er MPEG2 også.
|
|
|
Stik piben ind. Kan du ikke tåle at læse at 50000-100000 forbrugere reelt er taget i måsen, så spring over, og find et andet emne at kommentere - på forhånd tak.
|
Til top |
|
|
Mattheis Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 April 2013 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 84
|
Sendt: 11 April 2013 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ningbo skrev:
Skal vi ikke lige slå fast at YouSee STADIG udsender de fleste af deres kanaler i analogt antenne
signal, så brug det, eller offer de 500 kr for en box eller 2.000 kr for et nyt 32". CA modulet kan du ikke bruge, hvis
du har YouSee
|
|
|
Hvilken kommentar er det da lige... Temmelig uforskammet, flet lige næbbet, træk luft ind, og tæl til 10 (eller mindre
eller mere, hvis det passer bedre).
Min kusine, som har været arbejdsløs i 4 år vist og derfor ikke har de store penge, er også ramt. Datteren er ulykkelig
over at hun pludselig ikke kan se DR Ultra, fordi den har overtaget den "voksne" børnedel fra Ramasjang, og kun
sendes digitalt. At købe et nyt tv til 2.000 virker næsten uoverkommeligt, specielt hvis både tv'et i stuen og datterens
værelse skal skiftes (billedrør begge to). Det tager et stykke tid at spare sammen til det.
"Brug de kanaler der udsendes i analog"... Jo da, men de betaler jo også for de andre. "Så drop YouSee"... Nej, det
kan man nemlig ikke, man er tvungent medlem af antenneforeningen, og får ingen rabat for kun at kunne modtage de
analoge kanaler. "Køb en boks"... Ja, det er jo løsningen, men træls at den pludselig skal stå for valg af kanaler, og det
koster jo stadig kroner i stedet for at YouSee valgte at supportere alle deres tvungne kunder, når nu signalet alligevel
kommer via et gammeldags antennesignal.
|
Til top |
|
|
hbuus Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 692
|
Sendt: 11 April 2013 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ningbo skrev:
CA modulet kan du ikke bruge, hvis du har YouSee |
|
|
YouSee har deres eget CA-modul, så man kan altså godt få det, også selv om man har YouSee.
Jeg kører faktisk med det, og det fungerer glimrende til at give mig 4 kanaler efter eget valg, der ellers ville være kodede.
Men det er selvfølgelig helt ude i skoven, hvis Fona eller andre har solgt den løsning som noget, der kunne give et tv MPEG-4
tuner.
|
Til top |
|
|