Forfatter |
|
Raprumle Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2010 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 08 November 2012 kl. 14:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
jeg har mit tvsignal fra yousee og jeg har store problemer med bla pixelerign og lydudfald, det har stået på i ca 2 år og yousee har været på besøg 15 til 20 gange men har nu frikendt sig selv af uvisse årsager.
jeg har i den periode skiftet tv 3 gange, 2 LG modeller og mit nuværende Philips, mine LG tv har fået skiftet moderboard i alt 5 gange og jeg ved ikke om jeg skal kontakte Philips om mine forhold.
jeg vil høre om der er andre der har de samme problemer og hvad de evt har gjort og om det har forbedret deres signal.
jeg skal lige fortælle at jeg mine LG tv var 100 hz og Philips er 400 Hz og at jeg har prøvet hundedyre antenneforstærkere uden at det gjorde en forskel.
Raprumel
|
Til top |
|
|
thuekay Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4017
|
Sendt: 08 November 2012 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er dit antennekabel af ordentlig kvalitet og skærmet?
Har Yousee målt din signal til at være stærkt nok?
Siden alle dine tv har "skabt sig" ligger fejlen nok ikke i dit tv, men et sted i signalvejen.
__________________ Mvh Thue
|
Til top |
|
|
Raprumle Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2010 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 08 November 2012 kl. 15:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej thuekay
all mine kabler og signalveje er lavet af yousee teknikkerene
og yousee har målt og målt og siger at mit signal ligger indenfor 59,5 til 64,5 db
og med en merverdi mellem 34 og 35 hvilket efter deres normer er perfekt
sÅ ved du hvor man kan få tjekket sine signalveje
|
Til top |
|
|
Old_school Forum Bruger


Bruger siden: 03 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 472
|
Sendt: 08 November 2012 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syntes jeg husker en der havde samme problemer, og der var løsningen, at der var en router i nærheden af tv-boxen der skulle fjernes. Ellers drop kabel-tv og klar dig med en antenne, det er der billigst, og det der giver mindst l*** i dit fjernsyn på længere sigt. Og du slipper også for tv2. __________________ Quad 2905
|
Til top |
|
|
Raprumle Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2010 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 08 November 2012 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Old_school
jeg har ingen router stående og at droppe kabeltv er ikke på tale da jeg har børn og
selv ser en del sport og naturprogrammer SÅ
det er ikke løsningen på mit problem
|
Til top |
|
|
finlytteren Udelukket fra forum


Bruger siden: 21 Februar 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1882
|
Sendt: 08 November 2012 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
thuekay skrev:
Er dit antennekabel af ordentlig kvalitet og skærmet?
Har Yousee målt din signal til at være stærkt nok?
Siden alle dine tv har "skabt sig" ligger fejlen nok ikke i dit tv, men et sted i signalvejen. |
|
|
Jeg har ligesom Thue mistanke til antennekablet. Prøv evt. at købe et færdigsamlet kabel af en hæderlig kvalitet og se, om
det afhjælper problemet.
Fx fra Harald:
YouSee godkendt antennekabel
Kr. 34,95
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 08 November 2012 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
tag en tur ud her til og få en snak med dem, og en snak om kabler og så vidre
|
Til top |
|
|
sigma6 Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1611
|
Sendt: 08 November 2012 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en kammerat med de samme problemer. Han har også yousee. Han har prøvet alt uden resultat.
|
Til top |
|
|
dan.mp Forum Bruger


Bruger siden: 18 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 109
|
Sendt: 08 November 2012 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Raprumle,
Har haft samme problem som du p.t. har. Brugte/bruger dobbelt skærmet antennekabel (yousee godkendt) og førte antenneledningen direkte fra vægudtag til mit TV. Alligevel var der pixelering på nogle af kanalerne og et par stykker som jeg slet ikke kunne se.
Stikdåsen i min væg til TV/radio er af ældre årgang, hvid firkant mærket henholdsvis TV og R, og selv om signalet i dåsen var stærkt nok til at jeg skulle kunne se alle kanaler virkede det ikke ordentligt.
Jeg fandt ud af at frontdækslet i dåsen var for tykt og hullerne var for smalle. Jeg kunne sagtens sætte antenne kablet i dåsen, men kombinationen af frontdækslets tykkelse og det yousee godkendte antenne kabel gjorde, at der ikke var ordentligt forbindelse.
Så en mulig løsning kunne være at skrue frontdækslet af dåsen i væggen og prøve at sætte kablet i dåsen uden dæksel. Det virkede i hvert tilfælde her, så måske det også vil virke hos dig.
Hvis det virker, og du så er ked af at se på dåsen uden dæksel, kan du jo prøve at lave hullerne lidt større eller skifte dækslet.
Held og lykke!
Mvh. Dan __________________ dmp
|
Til top |
|
|
damkel Forum Bruger


Bruger siden: 23 September 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 365
|
Sendt: 08 November 2012 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også haft samme problem.
Jeg købte nyt kabel af god kvalitet (det de anbefaler hos AV-connection) samt skærmede stik.
Herefter forsvandt problemet.
Min nabo har også haft problemet.
I hans tilfælde viste det sig at kablet ikke var ordentligt sat i ved fordeleren, så selv om det så fint ud, så havde det ikke
tilstrækkeligt forbindelse.
Med andre ord.
Hvis alle forbindelser er skærmede og har ordentligt fat, så kunne det være kablet.
Jeg tror ikke, at det har noget med signalstyrken at gøre snarere støj.
Kunne det være muligt at trække et kabel derfra hvor det kommer ind i huset og til et TV, med et kvalitets kabel, for at
teste?
|
Til top |
|
|
staffi Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 193
|
Sendt: 08 November 2012 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har samme problemer her, dog har jeg fiber... Og nu er abonnementet opsagt.
|
Til top |
|
|
Raprumle Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2010 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 09 November 2012 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej til alle
tak for jeres indlæg og ideer, mange af dem er afprøvet, jeg skal dog lige afprøve
Dan`s teroi for at se om det kan være det der er galt, så vender jeg tilbage med
et svar på det.
God weekend alle
Raprumle
|
Til top |
|
|
Raprumle Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2010 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 11
|
Sendt: 16 November 2012 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
nu fik jeg afprøvet Dans teori og den virkede desværre heller ikke
men jeg fik da ejendommens tvteknikker til at 
men mit problem er stadivæk uafklaret 
Raprumle
|
Til top |
|
|