Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 06:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Pass, Verity & Avalon hos Chris (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 38
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 09 Marts 2013 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Chriss skrev:
dan a. skrev:
Chriss skrev:
dan a. skrev:
Chriss skrev:

dan a. skrev:
jeg ved at sælger havde et sæt xlr kabler tilbage, ved ikke om det er væk nu men det er i hvert fald alle pengene
værd, man skal dog have lidt plads bag anlæget da de har lidt deres egen vilje. http:// www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=240339

Så er der komme Voodoo Stradivariusxlr til Nørrebronx. Din gode omtale pressede dog
prisen noget op!!!

Glæder mig til at prøve dem. Hvad er din oplevelse af dem mht. lydbillede og detaljer?

Fik også 2 x 4 m Ultralinear ht-kabel. Tænker måske at lave det om til 2 x 2 m single-wire
sæt med WBT Spade Nextgen 0661 Ag og cu. Kunne måske være et hit til diskant og mellemtone ved bi-amping i setup II.

Tillykke, de er rigtig fede kabler i min optik, signalkablet har en så charmerende måde at spille på, jeg er ret sikker på du
vil opdage at bunden har noget let fyldighed over sig men på samme tid hurtig og kontant, mellemtonene er nærværende og let
varm, toppen rimelig udstrækt og generelt har det en høj detaljerings evne.

Ultralinear lyder næsten som navnet indikere, af ingen ting, men dog ikke helt aligevel, det kan til tider være lidt light i bunden, det
er meget udstrækt op af til med masser af luft.

Lyt lige til det inden du skære kablet over  voodoo selv bruger cardas spader og i den
nyeste version er der kommet en ny option, furutech bananer, så ville nok gå efter en af de løsninger.

Ideen med at bruge low mass WBT Nextgen 0661 Ag eller cu Spader var at opnå det du beskrev som "højer til loftet, mere luft og
beder opløsning". Tror du ikke, at der er noget at hente i forhold til Cardas spaderne?

Min tanke er at starte med at prøve cu spaderne, da meget at det rock der spilles på setup II, ikke må få spidse tendenser

jeg ville vælge cardas, så er du sikker på at overgangen mellem bund og top
er optimal, ultealinear er riglig opløst, så ser ingen grund til at hive mere ud af toppen. En anden ting er at kablet er skærmet, mener
faktisk at det er en form for aktiv skærm, så der er nok noget du lige skal have styr på der.
Har du fået sat Furutech guld
bananer på Voodoo ht-kablet? Jeg er meget spændt på at hører en melding på, hvordan det lyder smiley1.gif"> Har jo selv lignende planer...
hificable havde ikke flere på lager, så har bestilt fra tyskland i stedet for, de
er bare ikke dukket op i nu.

Sven Palvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 11 Marts 2013 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Chriss skrev:
Sven Palvig skrev:
Chriss skrev:
Svoldgaard skrev:

Du kunne da også skifte stikkontakten til denne her

http://www.lytterommet.no/ft-sws-r-stikkontakt-for-innfellin g-i-vegg/

Jeg har allerede købt et Oyaide SWD-XXX-E vægudtag:

Tror at det passer bedre til mine Oyaide P/C-004 & P/C-046 schuko stik, da det også har palladium belægning. Tænker at det måske gør en forskel om, der er de samme belægninger i hele kæden?

Adapteren skal kun bruges for at jeg kan teste, om jeg kan hører nogen forskel og i såfald hvad der matcher bedst til mit setup af Supra, Oyaide eller Nordost (se side 19).

Oyaide vægudtaget installeres senere. 

Ser ud til at være en god stikdåse. Hvad er den lavet i? Plastik eller bakelit?

Er den godkendt til brug i Danmark eller er det nok den er godkendt i EU?

Mvh. Sven

Det er en Oyaide SWD-XXX-E (E står for EU-version). Du kan læse om den her:

http://www.oyaide.com/ENGLISH/AUDIO/products_category/recept acle_wallplate/pg491.html

EU-versionen ses her:

http://www.audiohum.es/Oyaide-SWD-XXX-e-european-type-wall-o utlet

Dåsen er lavet i ikke magnetisk materiale. De ledende elementer er belagt med 24K guld og palladium.

Det blev i 2011 lovligt at bruge schuko stikdåser i Danmark. At den er EU-godkendt er nok.

Jeg snakkede igår med to elektrikere, der fortalte, at det ikke var lovligt at bruge schuko vægkontakter. Det vil give problemer med forsikringen i tilfælde af brand. Der har lige været et tilfælde med domskendelse, hvor der kun blev ydet 60 %.

Man må godt bruge løse schuko stik monteret på kabler.

Jeg ville selv have købt det omtalte vægstik, må så finde en anden løsning. Men hvilken? Der er vist kun mulighed for 16 amp. som er grå/blå.

En omformer som sælges mange steder bl.a. Elgiganten er lovlige at sælge, men ikke at bruge.

Samme omformer der er vist på billede et sted med fordelerboks.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Marts 2013 kl. 06:08 | IP-adresse registreret  

Det er vist noget vrøvl, jeg har i hvert fald aldrig hørt om det og kan ikke få ind i min logik hvordan det skulle have indflydelse.
Mastesikringen sikre stikledningen, forsikringen sikre intern fortrådning af tavlen og de enkelte grupper sikre den instalation der er
koblet på dem. Hvis der skal være et problem med schuko vægkontakter så må det være fordi man har brugt en type som ikke er
godtkendt til at bære/lede den mængde strøm som gruppe sikringen tillader.
Grunden til at det har taget så lang tid om at få godkendt de schuko stik er at man har diskuteret hvor hvidt jorforbindelsen er god
nok, hvilket i mine øjne er noget ævel.

Sven Palvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2003
Sendt: 13 Marts 2013 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har googlet lidt på det, og fandt derved en hjemmeside, http://www.wattoo.dk/lk-opus-66-stikdaase-schuko-hvid-541750 1155

Ved telefonering dertil med spørgsmålet om det var lovligt at bruge Shuko netkontakter, fik jeg oplyst, at det pr. 15. november 2012 var lovligt med Shuko vægudtag. Puh ha. Det gør det lidt nemmere.

Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2010
Sendt: 16 Marts 2013 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Sven Palvig skrev:

Hej

Jeg har googlet lidt på det, og fandt derved en hjemmeside, http://www.wattoo.dk/lk-opus-66-stikdaase-schuko-hvid-541750 1155

Ved telefonering dertil med spørgsmålet om det var lovligt at bruge Shuko netkontakter, fik jeg oplyst, at det pr. 15. november 2012 var lovligt med Shuko vægudtag. Puh ha. Det gør det lidt nemmere.

Det blev lovligt allerede i november 2011. Det er desværre ikke lovligt at en ikke fagperson udskifter stikket fra et vægstik med dansk jord til et schuko vægstik. Du må dog godt selv skifte fra et schuko til et anden schuko stik. Læs evt. afsnittet "Må enhver selv sætte de nye stikkontakter op?":

http://www.sik.dk/Global/Publikationer/Artikler/OEvrige-arti kler/2011/Schuko-myter-og-fakta

Bio: Avalon & Velodyne
Til top Vis Chriss's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chriss

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2013 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Du må vente lidt på resultatet af omtermineringen af ultralinear ht kablet, de furutech bananer er gået tabt i fragten og forhandleren sender nogle nye på mandag, så må vi se om leveringen lykkes denne gang.

Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Marts 2013 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Du må vente lidt på resultatet af omtermineringen af ultralinear ht kablet, de furutech bananer er gået tabt i fragten og forhandleren sender nogle nye på mandag, så må vi se om leveringen lykkes denne gang.

Øv, irriterende med de pakker der på mystisk vis forsvinder... Glæder mig dog meget til at hører om, hvordan kablet lyder med de Furutech guldspader.

Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2013 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

Nyt signalkabel, som kun skal bruges i setup II til dårlige rockindspilninger med meget spidse tendenser

Van den Hul - The Second XLR

Ikke et generelt særlig godt kabel, men lige til dette formål er det perfekt

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Marts 2013 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Kulkabler skal bare brændes
Syntes du ikke de er kedelige at lytte på ?

Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2013 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Kulkabler skal bare brændes
Syntes du ikke de er kedelige at lytte på ?

Til noget musik helt sikkert. Vil dog sige, at det er perfekt til at dæmpe spidse tendenser med band som Red Hot Chili Pepper's, Metallica, Soundgarden, Radiohead mm. Hvis jeg ikke havde sølv/platinum spader på mit diskant/mellemtone ht-kabel, så var det sikkert ikke nødvendigt med så kraftig dæmpning...

Glæder mig til at prøve VooDoo Ultra Linear ht-kablet med nogle guldspader. Tror og håber at det vil være et hit til rock....

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2013 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Chriss skrev:

dan a. skrev:
Kulkabler skal bare brændes Syntes du ikke de er kedelige at lytte på ?

Til noget musik helt sikkert. Vil dog sige, at det er perfekt til at dæmpe spidse tendenser med band som Red Hot Chili Pepper's, Metallica, Soundgarden, Radiohead mm. Hvis jeg ikke havde sølv/platinum spader på mit diskant/mellemtone ht-kabel, så var det sikkert ikke nødvendigt med så kraftig dæmpning...

Glæder mig til at prøve VooDoo Ultra Linear ht-kablet med nogle guldspader. Tror og håber at det vil være et hit til rock....

Det ender vel med at du får prøvet det før mig, hvis 2. sending ikker er kommet seneste mandag vil leverandøren retunere pengene, da der så må være et leveringsproblem , Hificable har ikke nogen pt så ved ikke lige hvor jeg skal få nogle furutech bananaer pt., jeg kan selvfølgelig være heldig at de dukker op i løbet af de næste dage.
Svært at sige om det passer, syntes det er meget detaljeret og livlig, der må godt væere en my mere fylde på nedre mellemtone og bas men omvendt hjælper det til med at bassen ikke får magten i lokalet så det hele går i selvsving. Generelt syntes jeg forgyldte stik har lidt mere fylde, knap så højt til loftet men lydbilledet står også lige en anelse længere tilbage i forhold til forsølvet/sølv stik. Man kan vel sige at guld er lidt mere romantisk at lytte på hvor sølv har mere fart over feltet.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2013 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

PS. husk det er ikke nat og dag forskælde du skal forvente men tros alt nemt at spotte.

Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2013 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
PS. husk det er ikke nat og dag forskælde du skal forvente men tros alt nemt at spotte.

Med de stik/kabler, hvor jeg har prøvet samme kabel med forskellige stik, der synes jeg, at der har være en meget stor forskel. Jeg har prøvet Tannoy Ref. made by VdH højtalerkabel med henholdsvis Oyaide SPSL sølv/platinum spader, LOK SureGrip™ Rhodium spader og LOK SureGrip™ Gold spader. Endvidere har jeg prøvet Black Magic Relevation XLR signalkabel med henholdsvis Furutech rhodium og Furutech guld FP-601M/FP-602F stik. I begge tilfælde synes jeg at der var kæmpe forskel på, om det var guld eller rhodium. Guld giver, som jeg oplever det, i disse tilfælde en meget mere varm og fyldig lyd, hvor der er markant mere fokus i basområdet. Tilgengæld mistes der en hel del detaljer i svinget og bassen er ikke nær så stram. Om det samme vil gælde med guld spader/bananer på VooDoo Ultra Linear ht-kablet skal jeg ikke kunne sige...

Noget nyt med Furutech bananerne? Jeg har ikke kunnet opdrive nogle Furutech guld spader lige nu

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2013 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Chriss skrev:

dan a. skrev:

Med de stik/kabler, hvor jeg har prøvet samme kabel med forskellige stik, der synes jeg, at der har være en meget stor forskel. Jeg har prøvet Tannoy Ref. made by VdH højtalerkabel med henholdsvis Oyaide SPSL sølv/platinum spader, LOK SureGrip™ Rhodium spader og LOK SureGrip™ Gold spader. Endvidere har jeg prøvet Black Magic Relevation XLR signalkabel med henholdsvis Furutech rhodium og Furutech guld FP-601M/FP-602F stik. I begge tilfælde synes jeg at der var kæmpe forskel på, om det var guld eller rhodium. Guld giver, som jeg oplever det, i disse tilfælde en meget mere varm og fyldig lyd, hvor der er markant mere fokus i basområdet. Tilgengæld mistes der en hel del detaljer i svinget og bassen er ikke nær så stram. Om det samme vil gælde med guld spader/bananer på VooDoo Ultra Linear ht-kablet skal jeg ikke kunne sige...

Noget nyt med Furutech bananerne? Jeg har ikke kunnet opdrive nogle Furutech guld spader lige nu

Pengene blev refunderet i mandags og jeg bestilte fra en anden net-butik, så håber da de dukker op i næste uge, det kan for he....e ikke blive ved med at gå galt.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2013 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

ja der er hørbar forskæld, det er derfor det er vigtig at få en fornemmelse for hvordan kablet lyder og så justere det sidste med connectorne rhodium kan være ok på spyd og spader men kan ikke døje det på rca og xlr stik, så hellere ren sølv.

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2013 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

https://www.tweaks4u.com/index.php?manufacturers_id=72&sort= 2a&page=4&language=EN&language=EN

The Real Wiz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 Marts 2013 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Til top Vis The Real Wiz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af The Real Wiz

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 April 2013 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Så lykkes det endelig, så skal der bare spilles igennem de næste dage så de nye connectore sætter sig.

mx jelle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 April 2013 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Puha, det er noget pro ud! Flot arbejde!

Hvad er det for nogle sølv noget der sidder på? i det jeg formoder er højtalerenden?

Chriss
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2013 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:

Så lykkes det endelig, så skal der bare spilles igennem de næste dage så de nye connectore sætter sig.

Ser godt ud Dan  Hvad er dit første indtryk?

<< Forrige Side af 38 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum