Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2024 | 09:01   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Hvad skal jeg gøre? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bdef
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juli 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 739
Sendt: 13 Maj 2011 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

Under den ikke så sigende overskrift gemmer sig en masse spørgsmål.

Mit 'mediecenter' har et AudioTrak HD2 lydkort, 2,7GHz CPU og 1 GB ram. Nu opgradere jeg det til at have 4 GB ram. Lige nu kører den WinXP 32bit.

Efter opgraderingen lurer jeg lidt på om jeg skal over at kører XP-32, XP-64, 7-64 (eller måske 2008r2 - Jeg har MSDN licens så her er intet ulovligt)?

Af software bruger vi VLC, VNC, Foobar2000 og ikke så meget mere.

(Opgraderingen kommer fordi den i fremtiden også skal kører webservere/sql server, men dog kun til leg, udvikling og hygge på hjemme fronten. Når projektet et færdi vil det blive flyttet ud i byen på et webhotel, så belastningen på mediedimsen bliver ikke stor)

Til top Vis bdef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bdef
 
sshd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 634
Sendt: 13 Maj 2011 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

XP-32 kan kun benytte 3 Gb RAM - til gengæld virker seneste drivers til Prodigy HD2 perfekt.

XP-64 har altid haft store problemer med drivers

7-64 har småproblemer med WASAPI Exclusive med HD2. ASIO kører til gengæld perfekt. Så du kan benytte ASIO i foobar og
WASAPI Shared til film (husk at sætte master mode til 24/48).

Ved ikke om HD2 drivers virker 2008r2. Hvis du har brug for en udviklingsmaskine med 2008r2 kan du køre den virtuelt med f.eks.
VirtualBox, som er gratis.
Til top Vis sshd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sshd
 
bdef
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juli 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 739
Sendt: 16 Maj 2011 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Tak for de finde svar.

Nu er der en som har sagt at jeg (som minimum) skal bruge Microsoft's indbyggede mediecenter, da det vil give mig en bedre oplevelse.

Jeg bruger mit mediecenter til feriebilleder, musik og film.

Billederne ligger i en folder struktur: billeder\år\måned\*.jpg
Musikken ligger således: musik\kunstner navn\plade tittel\*.mp3 eller *.flac
Filmene ligger i film\genre\*.mkv *.avi *.xvid 

Har jeg noget at hente, fremfor nu hvor jeg har playlister i foobar og stifinder til mine film, som jeg bare dobbeltklikker på og så starter VLC?

Til top Vis bdef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bdef
 
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 9397
Sendt: 16 Maj 2011 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

mediecenter er fantastisk til DVB-t tunere. God optagerfunktion og rimelig overskueligt bibliotek. Ikke mindt er det meget brugervenligt.

Det er tilgengæld elendigt til musik. Ingen understøttelse af flac. Der findes omveje og de virker sådan ca., men jeg har ikke fundet noget der er stabilt. Mediacenter er langsomt til at få cover art på, og i det hele taget tungt at arbejde med. Hvis man kun har sin TV skærm er det fint pga. de store menuer mv., men på en PC skærm er det ikke godt. Jeg bruger selv foobar2000, og kunne ikke finde på at bruge media center til musik.

Mediacenter understøtter heller ikke internetradio (meget mystisk). Der kan fås plugins add-ons og hvad det eller hedder, så det er ikke umuligt at få ind.

Bruger du to skærmer, er et andet problem at media center stjæler musen. Der findes programmer hvor dette kan undgås. Jeg har prøvet tre og ingen af dem virkede tilfredsstillende. Man kan starte media center i windowed mode, men af en eller anden grun går det ud over billedkvaliteten på min PC, men det er ikke sikkert det er sådan på alle PC'er. The maxifier er nok det bedste bud på styring af flere skærme.

Jeg bruger media center til DVB-T optagelser og feriebilleder - og begge dele er fortrinligt. Alt andet er jeg ikke imponeret over.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen
 
sshd
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 634
Sendt: 16 Maj 2011 kl. 12:30 | IP-adresse registreret  

Om oplevelsen er bedre eller dårligere er nok meget individuelt.

Jeg er nørd og er glad for meget tekniske løsninger. Der er nok nogen som vil have det mere simpelt.
Til top Vis sshd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sshd
 
Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 824
Sendt: 17 Maj 2011 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Hvad med at smide Ubuntu på maskinen, og installere XBMC?
Der er også en XBMC installation til Windows, men jeg ville dog til hver en tid vælge Ubuntu som platform til XBMC, frem for for Windows.

Det er ikke svært at installere Ubuntu.
Det er nemmere end at installere Windows...

Og husk, Ubuntu er gratis.


__________________
Dan R. Hansen
Til top Vis Dan R. Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dan R. Hansen
 
Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 824
Sendt: 17 Maj 2011 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

 

__________________
Dan R. Hansen
Til top Vis Dan R. Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dan R. Hansen
 
Casper_LC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 04 September 2006
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 277
Sendt: 17 Maj 2011 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Hvis du opgradere til 4 gb ram skal du bruge et 64 bit styresystem. 32 bit styresystem understøtter kun 3,? gb ram.. så hvis du
ikke vil kører med 64 bit, så er der ingen grund til at opgradere til 4 gb ram..

I må rette mig hvis jeg er forkert på den. Men er ret sikker på at det er sådan.

__________________
Forstærker, Xtz A100D3.
Dac, SilverStone EB01
Højttaler, Infinity delta 70.
Til top Vis Casper_LC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Casper_LC
 
bdef
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juli 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 739
Sendt: 18 Maj 2011 kl. 05:06 | IP-adresse registreret  

Dan R. Hansen skrev:
Hvad med at smide Ubuntu på maskinen....

Jeg har flere kollegaer, som kører med Ubuntu. Desværre var hele øvelsen også at få en MS-SQL server på maskinen. Jeg vil gerne ha' den at lege med hjemme, for at kunne scorer mig lidt viden på området (Nærmere betegnet med SSIS, SSAS og SSRS)

Casper_LC skrev:
Hvis du opgradere til 4 gb ram skal du bruge et 64 bit styresystem. 32 bit styresystem understøtter kun 3,? gb ram.. så hvis du
ikke vil kører med 64 bit, så er der ingen grund til at opgradere til 4 gb ram..

I må rette mig hvis jeg er forkert på den. Men er ret sikker på at det er sådan.

Det er helt korrekt. Jeg har kastet de 4 Gb i maskinen nu og XP-32 tror kun der er 3.

Jeg tror det ender med en windows 7 i 64 bit udgave. Jeg tror ikke jeg vil gøre brug af noget mediecenter add-on. Foobar og explorer, virker for os på den nuværrende installation, så det lever vi nok også med derefter. Det er hvis noget med at dens mediecenter add-on ikke er så smart, når man ikke har fjernbetjening på den og ej heller har tv-kort i den, samt har musikken liggende i flac.

Til top Vis bdef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bdef
 
bdef
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juli 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 739
Sendt: 18 Maj 2011 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg fået kopieret alle film fra den gamle 1 TByte disk til den nye 2 TByte disk, installeret Win7-64 og alt kører bare super. På nær at jeg ikke kan få lydkortet på plads og AudioTrak er jo ikke kendt for at være gode til det med drivere, samt alt ser anderledes ud end XP.

Er der nogle som kan hjælpe med hvordan jeg får AudioTrak HD2  på Win7?

Til top Vis bdef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bdef
 
bdef
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juli 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 739
Sendt: 18 Maj 2011 kl. 22:45 | IP-adresse registreret  

Hov. Det lykkes mig alligevel at finde et sted hvor mit lydkort stod som ukendt og derfra gik det meget nemt.
Til top Vis bdef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bdef
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes