Emne: Hifi & Surround 2009 ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
zico Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 333
|
Sendt: 17 November 2009 kl. 11:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
JJAZ skrev:
zico skrev:
Jeg synes udstillerne burde stramme lidt op på, hvad angår
de rum de lejer til dagene. Jeg fik helt klart flere skuffelser end
overraskelser, mange af udstillerne fik ikke deres rum tunet ind rent akustisk
og det kan vel ikke overraske dem, når de ved de har ca. 10 kvm., at gøre godt
med. Det resulterer jo i, at jeg ikke bliver imponeret over komponenter der til
sammen runder de 100 kilo og der over. |
|
|
Nu er det jo en messe/udstilling. Det handler om at se tingene, røre ved dem, snakke om dem. Det er en anelse naivt at tro man på en messe kan få den ene fede lydoplevelse efter den anden med supertunede rum. Alene det faktum at antallet at mennesker på de 10kvm. svinger fra 2 til 10 personer mange gange henover dagen, gør at udstillerne ikke kan få særlig god lyd ud af det.
På hvor mange bilmesser har du fået muligheden for at bedømme bilernes køreegenskaber optimalt hos alle udstillere?
|
|
|
Jeg kom for en god oplevelse og ikke en dårlig, rent lydmæssigt. Jeg fik dog den ene visuelle oplevelse efter den anden og et par gode snakke, så det var jo top. Jeg havde da bare håbet på, at udstyr til mange 100.000 kr. ville spille bedre end mit og man måske havde gjort lidt mere ud af det. Jeg tænker bare, når de nu alligevel betaler op mod 20.000 kr. for de halvstore rum på 1 og 2. sal, så kunne man vel også godt lige lege lidt mere med dæmpningen. Flere steder var det ligefrem pinligt, hvad de havde slæbt med til de små rum. Men hvis jeg har misforstået noget her, så tager jeg gerne mine ord i mig igen. Bilmesser er af en helt anden kaliber, men faktisk kan man tit og ofte få prøveturer i nogle af bilerne, det dog ikke set så ofte i Danmark. Men med hifi er det dog noget nemmere, lige at få den væsentlige del af fornøjelserne på plads, det kræver jo ikke plads til en køretur. __________________ Det kan ikke undgås, at naboen også er med på en lytter.
|
Til top |
|
|
Weissbier Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
Sendt: 17 November 2009 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
Der har været en del kritk af det musik der blev (over)spillet på messen. Var der slet ingen der fyrede op under Jeff Beck med hans "Live at Ronnie Scotts"? Den ville jeg have taget med. Så var der blevet fest |
|
|
Det er vist en klassiker at klage over musikken. Sidste år spillede alle Brothers in Arms. Selv som Dire Straits fan var det rimelig enerverende, selv om det selvfølgelig gav et vist sammenligningsgrundlag udstillerne imellem.
Min kæreste og gik ret målrettet efter den gode musik i år, så Dynaudio var godt, når de spillede Trentemøller, JBL Everest var godt, når de spillede Stevie Ray Vaughan, og de sølvglinsende Canton var også gode, når de spillede Jean Michel Jarre.
Jeg bemærkede godt den rustikke Sony CD-afspiller ved sidstnævnte, og jeg undrede mig noget over, hvad den lavede der, men jeg tog det som hyggeligt gensyn med svundne tiders storhed, selv om jeg personligt ville have valgt en (endnu) ældre Sonymodel, hvis det skulle have været virkelig nostalgisk, hæ-hæ....
Et håndgribeligt, positivt udkomme af mit besøg på udstillingen var, at jeg opdagede, at både Mobile Fidelity og Digital Compact Classics (eller Audio Fidelity, som de hedder nu) åbenbart er genopstået, så nu kan jeg købe "guld-CD'er" igen. Kald mig langsom, men det vidste jeg sgu ikke. Cool! __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 17 November 2009 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rent bortset fra det...
Var der nogen der fik hørt på de nye SA Mantra 60 højttalere? Og som måske kan give en lille karakteristik? __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
rosquist Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 131
|
Sendt: 17 November 2009 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
canton kan ikke være godt, no matter hvad de spiler på det
|
Til top |
|
|
Weissbier Forum Bruger

|
Sendt: 17 November 2009 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
rosquist skrev:
canton kan ikke være godt, no matter hvad de spiler på det |
|
|
Ha-ha, fair nok!  __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Kimber 4TC/8TC
|
Til top |
|
|
ubl_ Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 374
|
Sendt: 17 November 2009 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
rosquist skrev:
canton kan ikke være godt, no matter hvad de spiler på det |
|
|
 Syntes bestemt heller ikke at det spillede specielt godt (på messen). Men de Ayon GyrFalcon hos Dynamax.dk må jeg sige var yderst lækre at lytte til (og flotte at se på): http://www.dynamax.dk/content/emne.asp?iType=1&iAd=18 __________________ http://forum.speakerbuilder.dk/,
http://www.avtainment.dk
|
Til top |
|
|
wiii Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 205
|
Sendt: 17 November 2009 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, kort fortalt spiller de godt, langt bedre end hvad System Audio plejer at præstere, men til prisen vil jeg nok hellere vælge Dynaudio Excite 32, eller endnu bedre, dem jeg selv, har PSB Synchrony Two (som desværre ikke var med i år).
Brian7500 skrev:
Var der nogen der fik hørt på de nye SA Mantra 60 højttalere? Og som måske kan give en lille karakteristik? |
|
|
|
Til top |
|
|
Nightpuma Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 660
|
Sendt: 17 November 2009 kl. 15:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
janils skrev:
zico skrev:
Det rum jeg havde den bedste oplevelse i, var rummet med de høje højttalere der var bygget op omkring en glassøjle. Jeg husker ikke hvad de hed, men det rykkede sku. Der stod en dejlig lille nips uden for rummet og bød mig velkommen med et dejligt varmt smil. De gør det på bilmesser sig meget i og det burde hifimesser også gøre. :-) Godt gået.
|
|
|
ABSOLUT UENIG! Den lille pige foran døren var direkte pinligt - har vi indført slaver i DK? Med et anlæg til 3,5 mio. så skal det uanset glas eller ej lyde fantastisk - det gjorde det bestemt ikke. Forstærkeren klippede konstant og det hele var meget stort og diffust uden sammenhæng. Efter min mening udstillingen absolut største skufelse.
Mange forledes desværre til at tro dyre ting automatisk lyder godt. Det er bestemt ikke altid tilfældet. Luk øjnene og brug ørerne. |
|
|
Jeg er helt enig. Jeg synes hele det der konseptet både med glasshøyttalerne, stenpladespilleren og de kablerne der så ud som sølvslanger fra fremtiden var tragisk både prismessig, lydmessig og ideologisk. Jeg har fuld respekt for at folk prøver og finne en nisje og tjene penger i, men er ikke snart tiden inne for og la den gamle udpiskede hifi-imponator-hesten i fred. Altså 3,5 mill for de der HT og 600.000,- for pladespilleren. Skal man græde eller grine. Jeg savnet noget nytt der sparker lidt røv på den messen. Noe der går til hjertet og svinger med ldit entusiasme. OK det var nogle tilløb her og der, men stort set synes jeg det var  Puma
|
Til top |
|
|
zico Forum Bruger

Bruger siden: 27 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 333
|
Sendt: 17 November 2009 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightpuma skrev:
janils skrev:
zico skrev:
Det rum jeg havde den bedste oplevelse i, var rummet med de høje højttalere der var bygget op omkring en glassøjle. Jeg husker ikke hvad de hed, men det rykkede sku. Der stod en dejlig lille nips uden for rummet og bød mig velkommen med et dejligt varmt smil. De gør det på bilmesser sig meget i og det burde hifimesser også gøre. :-) Godt gået.
|
|
|
ABSOLUT UENIG! Den lille pige foran døren var direkte pinligt - har vi indført slaver i DK? Med et anlæg til 3,5 mio. så skal det uanset glas eller ej lyde fantastisk - det gjorde det bestemt ikke. Forstærkeren klippede konstant og det hele var meget stort og diffust uden sammenhæng. Efter min mening udstillingen absolut største skufelse.
Mange forledes desværre til at tro dyre ting automatisk lyder godt. Det er bestemt ikke altid tilfældet. Luk øjnene og brug ørerne. |
|
|
Jeg er helt enig. Jeg synes hele det der konseptet både med glasshøyttalerne, stenpladespilleren og de kablerne der så ud som sølvslanger fra fremtiden var tragisk både prismessig, lydmessig og ideologisk. Jeg har fuld respekt for at folk prøver og finne en nisje og tjene penger i, men er ikke snart tiden inne for og la den gamle udpiskede hifi-imponator-hesten i fred. Altså 3,5 mill for de der HT og 600.000,- for pladespilleren. Skal man græde eller grine. Jeg savnet noget nytt der sparker lidt røv på den messen. Noe der går til hjertet og svinger med ldit entusiasme. OK det var nogle tilløb her og der, men stort set synes jeg det var 
Puma
|
|
|
3.500.000 kr. kan aldrig retfærdiggøres, at man bruger på kasser. Helt enig. Men heldigvis vidste
jeg ingen ting om hverken prisen eller navnet bag disse skuder. Flotte
var de ikke, men de havde messens fineste lyd, eller jeg oplevede dem
som messens fineste lyd. Punch, charme åben og detaljerne var på sin
plads en smule kliniske dog, det hele stod bare rent og fint måske lidt for rent og fint, men jeg fik hørt flere nummerer fra de to skiver jeg medbragte, så jeg havde noget mere deciderede at samligne med i de andre rum. De havde helt klart pontitiale. Og så det sku fedt, at nogen tør eksperimentere med nye konstruktioner. Klart at prisen er så høj, der er jo gået mange timer til forskning og prøven frem og tilbage. Men smides de i masseproduktion så vil prisen nok også reflekterer sig der i. Hep hey for tøsen i døren! __________________ Det kan ikke undgås, at naboen også er med på en lytter.
|
Til top |
|
|
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
Sendt: 17 November 2009 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nightpuma, jeg er helt på linie med din beskrivelse. Og så synes jeg at 4 millioner plus det løse er en grotesk pris, gør mig faktisk ret forarget.
Måske er jeg blevet gammel, men tænk hvor mange mennesker man kunne hjælpe med den slags penge, og stadig havde råd til
Mcintosh+Dynaudio anlægget som spilllede så englerne sang.
__________________ You aint nobody without a naim!
|
Til top |
|
|
Nightpuma Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 660
|
Sendt: 17 November 2009 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
zico skrev:
Nightpuma skrev:
janils skrev:
zico skrev:
|
|
|
|
|
Jeg er helt enig. Jeg synes hele det der konseptet både med glasshøyttalerne, stenpladespilleren og de kablerne der så ud som sølvslanger fra fremtiden var tragisk både prismessig, lydmessig og ideologisk. Jeg har fuld respekt for at folk prøver og finne en nisje og tjene penger i, men er ikke snart tiden inne for og la den gamle udpiskede hifi-imponator-hesten i fred. Altså 3,5 mill for de der HT og 600.000,- for pladespilleren. Skal man græde eller grine. Jeg savnet noget nytt der sparker lidt røv på den messen. Noe der går til hjertet og svinger med ldit entusiasme. OK det var nogle tilløb her og der, men stort set synes jeg det var 
Puma
|
|
|
3.500.000 kr. kan aldrig retfærdiggøres, at man bruger på kasser. Helt enig. Men heldigvis vidste
jeg ingen ting om hverken prisen eller navnet bag disse skuder. Flotte
var de ikke, men de havde messens fineste lyd, eller jeg oplevede dem
som messens fineste lyd. Punch, charme åben og detaljerne var på sin
plads en smule kliniske dog, det hele stod bare rent og fint måske lidt for rent og fint, men jeg fik hørt flere nummerer fra de to skiver jeg medbragte, så jeg havde noget mere deciderede at samligne med i de andre rum. De havde helt klart pontitiale. Og så det sku fedt, at nogen tør eksperimentere med nye konstruktioner. Klart at prisen er så høj, der er jo gået mange timer til forskning og prøven frem og tilbage. Men smides de i masseproduktion så vil prisen nok også reflekterer sig der i.
Hep hey for tøsen i døren!
|
|
|
Hej Jeg har per difinition ikke noe prinsippielt imod (ja måske en lille smule  ) HT til 3 eller 10mill, men precis de der kan jeg ikke respektere prisen på. Det skal ikke bare være bra på noen parametere som klarhed og rum, men spille helt , helt særlig og mye bedre end HT til en tiendedel af prisen som stadig er mange penge. Og det synes jeg ikke de gjorde. Men altså, jeg skal innrømme at jeg lot mig nok påvirke lidt av den visuelle presentasjonen. Du har hørt mer inngående på de end mig. Asbjørn
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 17 November 2009 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men hvorfor overhovedet bygge en højttalere i glas? Det er må da være et af de værste materialer!
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
Sendt: 17 November 2009 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Raskolnikov skrev:
Men hvorfor overhovedet bygge en højttalere i glas? Det er må da være et af de værste materialer!  |
|
|
Og hvorfor det? Kender du glas akustiske egenskaber? En begrundelse ville være rart ovenpå en påstand som denne.
ps. i tråden om hifi og surround fra sidste år blev der også ivrigt skrevet stolpe op og stolpe ned om musikvalget hos de forskellige udstillere. Burde i så ikke have lært at i skal tage jeres eget musik med? Det lyder til at mange af jer har været der flere år, eller har været besøgende begge dage. Evt. kunne man jo spørge om de havde noget andet musik med de gad putte på, det var udstillerne da i hvertfald ganske flinke til sidste år. __________________ Mvh. Bjørn.
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 114
|
Sendt: 17 November 2009 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Først, tak til alle som var forbi "Margrethe", "Amalienborg" og "Fredensborg". Jeg giver ret i at det er vilde priser der er på High End i denne klasse, og at det er overkill i DK. Men nyd nu at der er nogle der tager initiativ til at tage noget af det dyre grej til Kbh. Bare omkostningen for at fremvise sagerne overstiger 50.000,- kr. med transport, fly, hotel, forplejning, leje af ballroom, forsikring og meget andet. Så nyd det dog!
Vedr. Perfect 8 Technologies, så er det rigtigt at glas ikke er optimalt til High End. Det er uheldig egenresonans som påvirker elektronik hvis man f.eks. bruger dette materiale til racks. Til de subwoofere fra Perfect 8 ville alminde glas simpelthen springe. Men Jonas og Göran har insisteret på at glas (og guld) skal indgå i dette ret så ambitiøse setup. Det de har fundet frem til er, at hvis man dobbelt laminerer en speciel glasart, så holder det, OG det er frekvensdødt. Selve subwoofer systemet går til 8hz, og fungerer ret overbevisende.
Når det drejer sig om Pythagoras (stenpladespiller) så er der tale om det yperste inden for udvikling af pladespiller. HiFiction i Schweiz står for produktionen og Audiostone for det globale salg. Der er allerede solgt nogle stykker, og der er allerede leads på verdensplan der har vist stærk interesse for dette produkt. Prisen er ganske rigtig 60.000,- € og det er inkl. Thales Tonarm + PU.
Vedr. Görans veninde der var med og havde sit fine tøj på, så deler jeg ikke kritikken af dette. Jeg syntes der alle tiders med den forskellighed og afveksling forskellige firmaer har. Hvis man er stødt over et firma har en sød pige som et lille "træplaster", så skal man holde sig væk fra de store udstillinger, hvor der virkeligt bliver givet gas.
For teamet i "Fredensborg" (Ypsilon, Perfect 8 Technologies, Audiostone, Thales, Pythagoras og ZenSati) har dette være en generalprøve på vores udstilling i Las Vegas. Vi er alle enige om at der er stærke synergier mellem os, og vi tager til US sammen ;D
Trods det store arbejde syntes jeg det har været det hele værd. Alle i vores teams har knyttet nye venskaber, og mange nye spændende kunder og interreserede er kommet til.
Tak til ALLE som har givet et vink med på vejen, og tak til alle som har sat sig ind i vores budskab.
mvh Mark Johansen
(Audionord - Audiostone - ZenSati)
|
Til top |
|
|
Jan Eskildsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 698
|
Sendt: 17 November 2009 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Weissbier "Et håndgribeligt, positivt udkomme af mit besøg på
udstillingen var, at jeg opdagede, at både Mobile Fidelity og Digital
Compact Classics (eller Audio Fidelity, som de hedder nu) åbenbart er
genopstået, så nu kan jeg købe "guld-CD'er" igen. Kald mig langsom, men
det vidste jeg sgu ikke. Cool!"Hvem viste dem?
__________________ "There's no substitute for experience".
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 17 November 2009 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ney_ skrev:
Raskolnikov skrev:
Men hvorfor overhovedet bygge en højttalere i glas? Det er må da være et af de værste materialer!  |
|
|
Og hvorfor det? Kender du glas akustiske egenskaber? En begrundelse ville være rart ovenpå en påstand som denne.
ps. i tråden om hifi og surround fra sidste år blev der også ivrigt skrevet stolpe op og stolpe ned om musikvalget hos de forskellige udstillere. Burde i så ikke have lært at i skal tage jeres eget musik med? Det lyder til at mange af jer har været der flere år, eller har været besøgende begge dage. Evt. kunne man jo spørge om de havde noget andet musik med de gad putte på, det var udstillerne da i hvertfald ganske flinke til sidste år. |
|
|
Glas runger og giver resonansser. Man ønsker vel at give sine enheder de bedste arbejdsmuligheder og det gør man altså ikke med glas. Glasset er dog nok behandlet på en måde så dette undgås men hvorfor ikke bare lave det i et godt materiale fra start af? Ang. eget musik spørger man altså ikke lige i alle rum man er inde i om de vil spille en cd... __________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
Jan Eskildsen Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2009 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 698
|
Sendt: 17 November 2009 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deler i øvrigt ikke snerpernes forargelse over en sød pige med et varmt smil. Når jeg tænker på, hvad man kan se i Bellacenter og i udlandet under store udstillinger, var det den rene uskyldighed. Op med humøret !  __________________ "There's no substitute for experience".
|
Til top |
|
|
Weissbier Forum Bruger

|
Sendt: 17 November 2009 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Eskildsen skrev:
@Weissbier "Et håndgribeligt, positivt udkomme af mit besøg på udstillingen var, at jeg opdagede, at både Mobile Fidelity og Digital Compact Classics (eller Audio Fidelity, som de hedder nu) åbenbart er genopstået, så nu kan jeg købe "guld-CD'er" igen. Kald mig langsom, men det vidste jeg sgu ikke. Cool!"
Hvem viste dem?
|
|
|
De hed vist High End Sound.
http://www.highend-sound.com/ __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Kimber 4TC/8TC
|
Til top |
|
|
Weissbier Forum Bruger

|
Sendt: 17 November 2009 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jan Eskildsen skrev:
Deler i øvrigt ikke snerpernes forargelse over en sød pige med et varmt smil. Når jeg tænker på, hvad man kan se i Bellacenter og i udlandet under store udstillinger, var det den rene uskyldighed. Op med humøret !

|
|
|
Enig, og f.eks. Alfa Romeos varemærke har aldrig lidt nogen skade i mine øjne, fordi de har for vane at tage et par "velklædte" piger med. Er man desuden rigtig hifi-nørd, er piger på en udstilling naturligvis den eneste kontakt, man har med det modsatte køn, så det kunne let få alvorlige sociale konsekvenser at bandlyse dem... __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Kimber 4TC/8TC
|
Til top |
|
|
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
Sendt: 17 November 2009 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og hvad kan man ikke møde nede omkring hovedbanegården? Det er da fuldstændig ligegyldigt om kan få et blowjob på toilettet hvis man tager til
varmetæppemesse lidt udenfor køln, det her handler om hifi og der er vi så bare nogen der gerne vil have at hifi tages mere seriøst end "små
veninder med søde smil og lårkort". Hver ting til sin tid!
__________________ You aint nobody without a naim!
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|